Nou dat inderdaad.. terwijl het het machtigste middel op aarde is.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 08:07 schreef lezzer het volgende:
[..]
Een beetje wel toch. Ik heb de indruk dat geld gewoon waardeloos wordt. Of dat het geen statussymbool meer gaat zijn.
Dat gevoel heb ik de hele tijd, terwijl ik het me bijna niet kan voorstellen eigenlijk.
Hier is idd een grote bewustzijnsverandering voor nodig, zo immens dat wij het ons eigenlijk niet kunnen voorstellen. Vooral door onze grote maatschappijen denk ik, in kleine gemeenschappen is het wsl eenvoudiger.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 08:47 schreef Bastard het volgende:
Nou dat inderdaad.. terwijl het het machtigste middel op aarde is.
Alles op 0, dan heeft het geen waarde meer, maar hoe ga je dan leven?
Maar waarom zijn we dan niet zeg 150 jaar geleden overgegaan toen we inderdaad van het land leefden?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:07 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Hier is idd een grote bewustzijnsverandering voor nodig, zo immens dat wij het ons eigenlijk niet kunnen voorstellen. Vooral door onze grote maatschappijen denk ik, in kleine gemeenschappen is het wsl eenvoudiger.
In een dorp kan men bijv beginnen samenwerken om landbouw te bedrijven ofzo, maar in een grootstad zal er wsl eerst massaal geplunderd worden met daarna total chaos en anarchie.
(cfr. Londen ... daar gaat het momenteel nog om luxegoederen maar kan evengoed uit overlevingsdrang gebeuren).
Of we moeten overgaan naar de 5e dimensie waar alles wat we denken/wensen werkelijkheid wordt. Maar daar is dan weer de meerderheid van de bevolking niet klaar voor.
Zoals Dolores Cannon het ziet : de Aarde, als levend wezen, bereidt zich voor op een overgang naar de nieuwe dimensie, en diegenen die er klaar voor zijn zullen mee overgaan. De anderen blijven gewoon verder leven in hun negativiteit.
(hersenscheet2 of utopie ?)
Het is de planeet die overgaat, en niet in de eerste plaats de mensen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:43 schreef Bastard het volgende:
Maar waarom zijn we dan niet zeg 150 jaar geleden overgegaan toen we inderdaad van het land leefden?
Ach, alle zogezegd geėvolueerde beschavingen zijn ooit ten onder gegaan, de meesten ook aan zichzelf te wijten.quote:Er is een welvaart begonnen, een samenleving met wetten, normen en waarden, wetenschappelijk de gouden tijd ingegaan, economie en welvaart is toegenomen.
I know ... in het slechtste geval denk ik ook maar aan de huidige doomsday-verhalen waarbij een aantal survivors opnieuw zal moeten starten.quote:Hoe moet dat nu afgebroken worden terug naar 150 jaar geleden, hoewel dat aanlokkelijk klinkt is dat niet echt een optie met zn allen toch?
Doet me idd denken aan een lezing van Ian Xell Lungold die zei dat we het gevoel hebben dat tijd veel sneller gaat dan vroeger, dat dit kwam doordat we gewoon veel meer te verduren krijgen op een veel kortere periode. Wat vroeger gebeurde in een periode van 20 jaar, moeten we nu als het ware verwerken in 1 maand.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:55 schreef lezzer het volgende:
Ik denk dat we deze periode echt nodig hadden om te leren. En, ook, zo'n snelheid die je met je hersenen niet meer bij kunt houden.
Precies. Stond ik vanmorgen ook nog bij stil. Je moet de tijd niet willen vasthouden maar leef met de dag en doe wat goed voelt op die dag. Je doet nu op dit moment dingen, een ander moment ga je andere dingen doen, plan zo min mogelijk maar laat het gewoon gebeuren.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:03 schreef UncleScorp het volgende:
Doet me idd denken aan een lezing van Ian Xell Lungold die zei dat we het gevoel hebben dat tijd veel sneller gaat dan vroeger, dat dit kwam doordat we gewoon veel meer te verduren krijgen op een veel kortere periode. Wat vroeger gebeurde in een periode van 20 jaar, moeten we nu als het ware verwerken in 1 maand.
En in de laatste fase van de evolutiekalender gaat dit nog sneller en sneller.
We moeten afstappen van alles te proberen vatten/verwerken met onze hersenen en overstappen naar onze intuitie.
Dat.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:03 schreef UncleScorp het volgende:
We moeten afstappen van alles te proberen vatten/verwerken met onze hersenen en overstappen naar onze intuitie.
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:06 schreef lezzer het volgende:
Dat.
En omdat zelf ineens maar te gaan doen, dat is volgens mij heel erg moeilijk.
Dus we krijgen hulp
Wat is het nut van een examen op school als de leraar naast je staat en je alle antwoorden influistert ? ....quote:Op woensdag 10 augustus 2011 09:55 schreef lezzer het volgende:
Ik denk dat we deze periode echt nodig hadden om te leren.
Ja idd, maar niet de oplossingen.quote:
De meesten zitten vast in het Wiel van Reļncarnatie door het feit dat ze de lessen niet leren. Het is niet omdat de Aarde "in haar planning" gaat overgaan, dat wij ineens wel onze lessen zouden geleerd hebben ...quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:22 schreef Bastard het volgende:
We zullen toch echt zelf tot inzicht moeten komen, daar zijn al die lessen vooraf aan nodig geweest, de vraag is dus, zijn we er nu klaar voor?
Denk ik persoonlijk ook, maar kan me zelf niet voorstellen hoe en wie er op welk ogenblik achter zal mogen/kunnen gaan kijken.quote:Ik heb het idee dat er nog een heel dun gordijn hangt tussen de ene wereld en de andere wereld.
Zoals je zegt , het is een "verhaal" , ik probeer het zeker niet te verkondigen als absolute waarheid ... die heeft niemand in pacht.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:16 schreef nokwanda het volgende:
Dat verhaal van Dolores: wie zover is kan over naar de volgende dimensie en wie niet blijf tin negativiteit steken.... daar kan ik niet aan. kan negatief lijken, maar it doesn't add up.
Dat is gewoon alles laten zoals het is. Ook nu zijn er een paar mensen die een ander bewustzijn hebben dan de meerderheid.
Als ik kijk naar de mensen om me heen die gemiddeld zijn, zie ik het volgende: ze zijn in wezen goed, maar wel verwend door de huidige maatschappij. Ze werken en vinden dat ze alles wat ze krijgen verdienen en dat ze daarmee mogen omgaan zoals zij dat willen. Hun wil is wet. Ze weigeren iets op een andere manier te doen omdat het beter zou zijn en vinden het niet leuk om geconfronteerd te worden met een eventuele teloorgang van hun manieren van denken en doen.
Op een ander niveau verwarren ze gevoel met intuitie en vinden ze het laatste maar een eng fenomeen. Ze zijn bang voor alles wat er maar naar riekt.
Die mensen zie ik zonder ontzettende dwang echt niet snel uit zichzelf veranderen.
True ...quote:Net zoals met kleine kinderen komen de grootste ontwikkelingen voort uit een noodzaak en frustratie. Een klein kind leert lopen en praten omdat dat makkelijker is dan niets doen. Zonder impuls in die richting ontwikkelt het zich anders.
Nou, wat er gebeurt met opgekropte frustratie over geweld en kansloosheid zie je momenteel in Engeland. Het vredelievende & liefdevolle is ver, heel ver, te zoeken.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:39 schreef UncleScorp het volgende:
<snip>True ...
Bijv frustratie over het geweld in deze wereld kan een impuls zijn tot een meer vredelievende/liefdevolle levensvisie. Daar is dan ook geen dwang mee gemoeid.
Dat bedoel ik dus met dat we geholpen worden. We krijgen de lessen aangereikt om dat bewustzijn te krijgen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:40 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja idd, maar niet de oplossingen.
En zolang je niet slaagt kom je terug voor een "herexamen" ...
Er zijn mensen die dat heel logisch vinden en kunnen verdedigen ja...quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:18 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Nou, wat er gebeurt met opgekropte frustratie over geweld en kansloosheid zie je momenteel in Engeland. Het vredelievende & liefdevolle is ver, heel ver, te zoeken.
& uit woede op de politie(k) ga je natuurlijk de auto & het huis van je buurman in de fik steken en de electronica winkel aan de overkant failliet plunderen. Logisch toch ?
Ik kan de consumptiemaatschappij ook niet bijbenen.. de mediamarkt reklame "kopen kopen kopen" word toch ook mijn huiskamer ingepropt, en zonder de nieuwste gilette kan ik mij gewoonweg niet meer glad scheren.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:38 schreef Scuidward het volgende:
Elke opstand is een opstand op zich.
Het probleem is dat de politiek (en de wereld) niet bereidt is concessies te doen aan de drijfveren van een opstand. Waar het in een land als Egypte vreedzaam ging met als eis politieke hervorming zie je in Engeland kansloze jongeren winkels plunderen om maar te kunnen bijbenen met de consumptiemaatschappij doordat ze zich buitengesloten voelen.
Vele wegen leiden naar Rome, en ik moedig geen geweld aan want er vallen doden en gebouwen branden af. Maar als het vuur weer gaat liggen moeten we niet weg kijken. Volgens mij is wel wat bewustwording gaande wat dat betreft.
Dus... dan moeten we van de hele consumptiemaatschappij af.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:48 schreef Scuidward het volgende:
Precies. Frustratie ontstaat doordat mensen zich buitengesloten voelen.
Zoals Jan-Jaap al zei: "Jij doet NIET meer mee!"
We moeten terug gaan naar een vorm waarin iedereen mee kan draaien. Het heeft ook te maken met jezelf, als je lekker in je vel zit doet het je niks, maar als je niet lekker draait kan een kleine frustratie de knoppen door laten slaan.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:53 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dus... dan moeten we van de hele consumptiemaatschappij af.
Want iedereen is in bepaalde mate gefrustreerd of jaloers.
Ik heb beide tijden niet meegemaaktquote:Op woensdag 10 augustus 2011 16:07 schreef lezzer het volgende:
[..]
1900 denk ik dan eerder aan.
De jaren 50 waren vreselijk beklemmend, enorme verzuiling.
Ja, de resonantie van de bevolking is mooiquote:Op woensdag 10 augustus 2011 16:16 schreef Bastard het volgende:
Dezelfde vraagstelling "hoe komt het en hoe voorkomen we het met elkaar" is wel iets wat je heel erg sterk hoort moet ik zeggen.
Ik ook niet hoorquote:Op woensdag 10 augustus 2011 16:10 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik heb beide tijden niet meegemaakt
Nou, dat zou geweldig zijnquote:Maar ben wel voor een klimaat waar de ene mensen de andere mens het niet te moeilijk maakt, niet uitzuigt of uitbaat. Dat er meer word geluisterd naar elkaar en misschien het belangrijkste nog, tevreden kan wezen met wat je hebt ik bedoel als je een miljoen hebt, dan heb je geen 5 miljoen nodig toch.
Nou, ik heb de jaren 50 ook niet meegemaakt, maar dat hoeft ook nietquote:
Dat miljoen of 5 miljoen is op zich het probleem niet. (& hoe meer je bezit, des te meer je wil bezitten & des te meer je te verliezen hebt.) Sowieso, als jij 1 miljoen hebt, staan daar 100 mensen met niets tegenover (*). Rijk ben je ten alle tijde ten koste van anderen.quote:Maar ben wel voor een klimaat waar de ene mensen de andere mens het niet te moeilijk maakt, niet uitzuigt of uitbaat. Dat er meer word geluisterd naar elkaar en misschien het belangrijkste nog, tevreden kan wezen met wat je hebt ik bedoel als je een miljoen hebt, dan heb je geen 5 miljoen nodig toch.
Ja .. dat is inderdaad heel mooi om te zien eigenlijk, en derhalve zeker een punt wat in dit topic te betrekken is!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 16:32 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ja, de resonantie van de bevolking is mooi
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |