Nou, wat er gebeurt met opgekropte frustratie over geweld en kansloosheid zie je momenteel in Engeland. Het vredelievende & liefdevolle is ver, heel ver, te zoeken.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:39 schreef UncleScorp het volgende:
<snip>True ...
Bijv frustratie over het geweld in deze wereld kan een impuls zijn tot een meer vredelievende/liefdevolle levensvisie. Daar is dan ook geen dwang mee gemoeid.
Dat bedoel ik dus met dat we geholpen worden. We krijgen de lessen aangereikt om dat bewustzijn te krijgen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:40 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja idd, maar niet de oplossingen.
En zolang je niet slaagt kom je terug voor een "herexamen" ...
Er zijn mensen die dat heel logisch vinden en kunnen verdedigen ja...quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:18 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Nou, wat er gebeurt met opgekropte frustratie over geweld en kansloosheid zie je momenteel in Engeland. Het vredelievende & liefdevolle is ver, heel ver, te zoeken.
& uit woede op de politie(k) ga je natuurlijk de auto & het huis van je buurman in de fik steken en de electronica winkel aan de overkant failliet plunderen. Logisch toch ?
Ik kan de consumptiemaatschappij ook niet bijbenen.. de mediamarkt reklame "kopen kopen kopen" word toch ook mijn huiskamer ingepropt, en zonder de nieuwste gilette kan ik mij gewoonweg niet meer glad scheren.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:38 schreef Scuidward het volgende:
Elke opstand is een opstand op zich.
Het probleem is dat de politiek (en de wereld) niet bereidt is concessies te doen aan de drijfveren van een opstand. Waar het in een land als Egypte vreedzaam ging met als eis politieke hervorming zie je in Engeland kansloze jongeren winkels plunderen om maar te kunnen bijbenen met de consumptiemaatschappij doordat ze zich buitengesloten voelen.
Vele wegen leiden naar Rome, en ik moedig geen geweld aan want er vallen doden en gebouwen branden af. Maar als het vuur weer gaat liggen moeten we niet weg kijken. Volgens mij is wel wat bewustwording gaande wat dat betreft.
Dus... dan moeten we van de hele consumptiemaatschappij af.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:48 schreef Scuidward het volgende:
Precies. Frustratie ontstaat doordat mensen zich buitengesloten voelen.
Zoals Jan-Jaap al zei: "Jij doet NIET meer mee!"
We moeten terug gaan naar een vorm waarin iedereen mee kan draaien. Het heeft ook te maken met jezelf, als je lekker in je vel zit doet het je niks, maar als je niet lekker draait kan een kleine frustratie de knoppen door laten slaan.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:53 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dus... dan moeten we van de hele consumptiemaatschappij af.
Want iedereen is in bepaalde mate gefrustreerd of jaloers.
Ik heb beide tijden niet meegemaaktquote:Op woensdag 10 augustus 2011 16:07 schreef lezzer het volgende:
[..]
1900 denk ik dan eerder aan.
De jaren 50 waren vreselijk beklemmend, enorme verzuiling.
Ja, de resonantie van de bevolking is mooiquote:Op woensdag 10 augustus 2011 16:16 schreef Bastard het volgende:
Dezelfde vraagstelling "hoe komt het en hoe voorkomen we het met elkaar" is wel iets wat je heel erg sterk hoort moet ik zeggen.
Ik ook niet hoorquote:Op woensdag 10 augustus 2011 16:10 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik heb beide tijden niet meegemaakt
Nou, dat zou geweldig zijnquote:Maar ben wel voor een klimaat waar de ene mensen de andere mens het niet te moeilijk maakt, niet uitzuigt of uitbaat. Dat er meer word geluisterd naar elkaar en misschien het belangrijkste nog, tevreden kan wezen met wat je hebt ik bedoel als je een miljoen hebt, dan heb je geen 5 miljoen nodig toch.
Nou, ik heb de jaren 50 ook niet meegemaakt, maar dat hoeft ook nietquote:
Dat miljoen of 5 miljoen is op zich het probleem niet. (& hoe meer je bezit, des te meer je wil bezitten & des te meer je te verliezen hebt.) Sowieso, als jij 1 miljoen hebt, staan daar 100 mensen met niets tegenover (*). Rijk ben je ten alle tijde ten koste van anderen.quote:Maar ben wel voor een klimaat waar de ene mensen de andere mens het niet te moeilijk maakt, niet uitzuigt of uitbaat. Dat er meer word geluisterd naar elkaar en misschien het belangrijkste nog, tevreden kan wezen met wat je hebt ik bedoel als je een miljoen hebt, dan heb je geen 5 miljoen nodig toch.
Ja .. dat is inderdaad heel mooi om te zien eigenlijk, en derhalve zeker een punt wat in dit topic te betrekken is!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 16:32 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ja, de resonantie van de bevolking is mooi
Ok, maar eigenlijk doelde ik meer op mensen die er buitenstaan, ernaar kijken, gefrustreerd raken en hopen op een meer liefdevolle en rechtvaardige wereld.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:18 schreef R0N1N het volgende:
Nou, wat er gebeurt met opgekropte frustratie over geweld en kansloosheid zie je momenteel in Engeland. Het vredelievende & liefdevolle is ver, heel ver, te zoeken.
& uit woede op de politie(k) ga je natuurlijk de auto & het huis van je buurman in de fik steken en de electronica winkel aan de overkant failliet plunderen. Logisch toch ?
Bedoel je dan mensen die wachten en zelf niks doen?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 08:33 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ok, maar eigenlijk doelde ik meer op mensen die er buitenstaan, ernaar kijken, gefrustreerd raken en hopen op een meer liefdevolle en rechtvaardige wereld.
Wachten en zelf niks doen ?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 08:41 schreef lezzer het volgende:
Bedoel je dan mensen die wachten en zelf niks doen?
Op die manier heb je idd gelijkquote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:32 schreef lezzer het volgende:
Dat bedoel ik dus met dat we geholpen worden. We krijgen de lessen aangereikt om dat bewustzijn te krijgen.
Ok nou begrijp ik wat je bedoelt denk ik.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 08:56 schreef UncleScorp het volgende:
Uiteindelijk brengt 1 persoon een soort van bewustzijnsverandering teweeg bij een massa anderen.
quote:The high frequency of change and the many cross currents of cosmic energies that are now operating on our planet also affects the personal lives of many, who under the influence of this wave are going through major life changes. Planning your life as if it is going to stay the same in the future is becoming near or totally impossible even in the short term. Staying balanced is challenging when many energies are affecting us and pushing us in different, sometimes conflicting, directions. One result of these impulses seems however to be healings and unifications of families. In my view the overall purpose of the Ninth wave is to make people realize that there will be no other way forward except a surrendering to the divine and a commitment to follow its guidance to create a world in harmony. Human beings will no longer be able to entertain the illusion that they are in control. The road of materialism has lead to a dead end and attempts to get out of this are now likely to be blocked in all directions. The main theme of the Ninth wave will then be to let go, and especially to let go of all our established ways of domination. The result of the Ninth wave will be what we from our old perspective would call chaos and anarchy (anarchy means that no one rules) and people will increasingly start to ask what governments are good for and who needs them.
Same here. Het gevoel dan. Heb niet het idee dat eea voor een "bewustzijnsverandering" heeft gezorgd, bij mij iig niet.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:02 schreef lezzer het volgende:
Ok nou begrijp ik wat je bedoelt denk ik.
Datzelfde gevoel had ik heel erg in Egypte/Libië/Tunesië etc.
Niet bij jou, maar wel bij die mensen daar denk ik.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:11 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Same here. Het gevoel dan. Heb niet het idee dat eea voor een "bewustzijnsverandering" heeft gezorgd, bij mij iig niet.
hmm... een gevoel van walging en zin om mee te doen om van die plunderende raddraaiers persoonlijk de knieschijfjes te bewerken.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 08:56 schreef UncleScorp het volgende:
Wachten en zelf niks doen ?
Kweetnie ... ik bedoel ... kijk naar jezelf ... krijg je bij zulke gebeurtenissen een gevoel van walging en hoop op een vredelievende mentaliteit, of krijg je zin om mee te gaan doen ?
<snip>
Is het niet eerder een emmer die overloopt ?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 12:13 schreef lezzer het volgende:
Niet bij jou, maar wel bij die mensen daar denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |