abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 12 april 2011 @ 19:24:51 #151
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_95406929
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 18:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

:').
Het is van essentieel belang in elke heerschappij die omver wordt geworpen, dat de voormalig heerser inclusief familie en steun, uitgeroeid worden of overlopen. Zolang dat niet gebeurt, blijven zijn familie en voormalig aanhangers in de waan dat het beter was in de dictatuur die daarvoor heerste, en blijft de voedingsboden voor een nieuw dictatuur op basis van de vorige aanwezig.
  dinsdag 12 april 2011 @ 19:28:06 #152
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_95407133
Het is wat cru uitgedrukt ja.

Ter verduidelijking. Ik ben tegen een grondoffensief, en voor intensievere bombardementen. Op voorwaarde dat ze eerste de communicatie wat opkrikken.
  dinsdag 12 april 2011 @ 20:05:26 #153
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_95409725
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:50 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Denk dat het ook te maken heeft met bar slechte onderlinge communicatie NATO <-> oppositie. Blijkt maar weer toen ze die rebellentank kapotschoten, en door dat rebellen niet weten dat het onverstandig is om met luchtafweer vreugdeschoten te lossen :P
Sorry hier moet ik even op reageren. Het klopt dat ze vaak kogels verspillen door uit vreugde te schieten (irriteer ik me mateloos aan) maar deze keer was het anders.
Er zat een undercover pro Khadaffi tussen de rebellen die met dit wapen schoot en snel wegrenden naar de kant van Khadaffi. Ook heeft hij een speciaal soort wapen in de lucht geschoten zodat de pro's precies wisten waar hij zat. Ook heeft hij autobanden in brand gestoken om diezelfde reden....
  dinsdag 12 april 2011 @ 20:10:53 #154
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_95410117
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:05 schreef houda het volgende:

[..]

Sorry hier moet ik even op reageren. Het klopt dat ze vaak kogels verspillen door uit vreugde te schieten (irriteer ik me mateloos aan) maar deze keer was het anders.
Er zat een undercover pro Khadaffi tussen de rebellen die met dit wapen schoot en snel wegrenden naar de kant van Khadaffi. Ook heeft hij een speciaal soort wapen in de lucht geschoten zodat de pro's precies wisten waar hij zat. Ook heeft hij autobanden in brand gestoken om diezelfde reden....
Oke, dank voor deze info :)

Ik heb dit van uit de NRC namelijk, waarvan ik toch aanneem dat ze over het algemeen juiste berichtgeving hebben. Mag je vaker doen dit :Y belangrijke info
  dinsdag 12 april 2011 @ 20:49:59 #155
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_95412804
Ja maar denk dat dit niet echt het nieuws in komt dan waarschijnlijjk....

We hebvben trouwens besloten dat mijn zoontje en ik as donderdag terug naar nederland vliegen
mijn man gaat terug naar libie om de boel te bewaken daar...

Ik heb een retourticket voor een jaar dus heb even de tijd haha
pi_95413670
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:05 schreef houda het volgende:

[..]

Sorry hier moet ik even op reageren. Het klopt dat ze vaak kogels verspillen door uit vreugde te schieten (irriteer ik me mateloos aan) maar deze keer was het anders.
Er zat een undercover pro Khadaffi tussen de rebellen die met dit wapen schoot en snel wegrenden naar de kant van Khadaffi. Ook heeft hij een speciaal soort wapen in de lucht geschoten zodat de pro's precies wisten waar hij zat. Ook heeft hij autobanden in brand gestoken om diezelfde reden....
dankje voor deze informatie!!! en goed om te horen hoe het echt zat !! ( kon het al amper geloven )
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 20:49 schreef houda het volgende:
Ja maar denk dat dit niet echt het nieuws in komt dan waarschijnlijjk....

We hebvben trouwens besloten dat mijn zoontje en ik as donderdag terug naar nederland vliegen
mijn man gaat terug naar libie om de boel te bewaken daar...

Ik heb een retourticket voor een jaar dus heb even de tijd haha
je komt terug naar nederland ??
aan de ene kant erg dat het zo moet lopen , maarre Welcome back !!!! :) ( al is het maar voor tijdelijk )
hoezo adhd ?
  dinsdag 12 april 2011 @ 23:32:58 #157
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_95424173
Libya: a walk down Misurata's Tripoli Street

quote:
Telegraph - By Ben Farmer, Misurata 9:00PM BST 12 Apr 2011
Tripoli Street was two months ago the bustling heart of Misurata and now is only a wasteland of blasted buildings, snipers and death.
To venture where shoppers once browsed is to invite a sudden bullet from one of the Gaddafi regime marksmen crouched in office blocks along the road.

The only cars on the main artery through Libya's third biggest city are burned and twisted, while the shops are sprayed with shrapnel and gutted by fire.

This is what Col Muammar Gaddafi meant when he gave a speech at the start of the uprising threatening to root out his opponents "alleyway by alleyway, room by room".

Except, after 50 days of defiance, on Tripoli Street the tables have turned.

Emboldened by Nato air strikes, the rebels have made progress clearing regime soldiers and mercenaries from Misurata's two-mile-long main thoroughfare. Verder.

Anti-Gaddafi fighters, some just teenagers, are winning the fight for Tripoli Street. Wrecked vehicles and rubble now dominate what was once the heart of Misurata Photo: GEOFF PUGH
2019: The Great Awakening
  dinsdag 12 april 2011 @ 23:42:06 #158
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_95424673
Thanku4theAnger 51 mins 7 secs ago
#EpicLibyanMan can see into the future and shows it to his son. #Libya #Feb17



@ChangeInLibya
Halwasa Guy April 12, 2011
Meanwhile, outside Ajdabiya.. #epiclibyanboy #libya #feb17
2019: The Great Awakening
  dinsdag 12 april 2011 @ 23:56:48 #159
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_95425412

Associated Press
Fresh fighting was taking place in Libya Tuesday as France urged NATO to take stronger action in the country. French Foreign Minister Alain Juppe said he was particularly concerned about the town of Misrata. (April 12)
2019: The Great Awakening
  woensdag 13 april 2011 @ 00:03:49 #160
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_95425711

Libische rebellen vullen een vissersboot met wapens en voedsel in de haven van Benghazi om naar Misrata te varen. AFP

Strijd om Misrata houdt aan (hetnieuwsblad.be)

quote:
Bron: ap, dpa/afp - Auteur: edm
De troepen van de Libische leider Moammar Kadhafi hebben dinsdag opnieuw de westelijke stad Misrata onder vuur genomen. Misrata is de enige stad in het westen van Libi die nog deels in handen is van de rebellen.

De aanvallen op Misrata houden nu al weken aan en hebben hun tol geist onder de bevolking. Tientallen mensen zijn gedood, de overige bewoners zijn doodsbang en er is een tekort aan voedsel en medicijnen.

'Met het bereik van de oorlogsmachines van Kadhafi is geen enkele plek in Misrata veilig', zei een gezondheidswerker in Misrata. Volgens hem zijn maandag zes mensen gedood. Vandaag viel nog een dodelijk slachtoffer. Volgens internationale organisaties wordt een humanitaire ramp verwacht in Misrata.

Ook de door de rebellen gecontroleerde stad Ajdabiyah is vandaag weer door raketten van het Libische leger getroffen. Vanaf Ajdabiyah ligt de weg open naar de oostelijke stad Benghazi, het hoofdkwartier van de Libische oppositie. Verder.
2019: The Great Awakening
pi_95425783
Libische staatsTV laat een groen ei zien, wat een teken moet zijn van overwinning.

Bij mij komt Dr Streuss naar boven, Green eggs & Ham:
quote:
There are two main characters: The first is unnamed (but his image would evolve into Knox from Fox in Socks), the second is named Sam. Throughout the book, Sam tries to encourage the first unnamed character to try green eggs and ham, though he meets with little success. The unnamed character refuses to taste the dish, insisting that he would not like it. Sam then goes through an assortment of locations (house, car, tree, train, box, boat) and dining partners (fox, goat, mouse) trying to persuade the unnamed character to eat. The conclusion of the tale occurs when the unnamed character, standing in shallow water after a boat sinks, surrounded by various people and beasts, finally gives in and tries the green eggs and ham on the condition that Sam leaves him alone.
:') ^100
Life is a tragedy for those who feel, but a comedy to those who think.
- Horace Walpole
  woensdag 13 april 2011 @ 00:26:39 #162
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_95426699
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 00:05 schreef Ulpianus het volgende:
Libische staatsTV laat een groen ei zien, wat een teken moet zijn van overwinning.

Bij mij komt Dr Streuss naar boven, Green eggs & Ham:

[..]

:') ^100
:D

Filmpje van een busje op weg naar Tripoli, spannende rit zeg maar.

quote:
British Civilians for Peace update #2, Mon April 11 2011

British Peace Mission Arrives in Libya; Met By Angry and then Welcoming Refugees in Libya

The Civilians for Peace delegation arrived in Tripoli late last night after crossing the Tunisian land border of Ras Ejder.

There was a moment of panic when the delegations vehicles were attacked with bricks and clubs by a mob of refugee migrant workers who had fled Libya during the fighting and have been temporarily housed in swarming tent villages just inside the Tunisian border. The vehicles retreated to the safety of Tunisian military positions until the migrant workers could be notified that the vehicles contained delegates of a humanitarian mission for peace, whereupon the displaced workers welcomed and actively encouraged the mission on it's way.

The thousands of migrant workers now living in these squalid, makeshift camps are the residual victims in this conflict. Refugees of a war that is not their own, they now find themselves neglected by their countries of origin and pariahs in the desert of no mans land.

As the mission raced to Tripoli it passed through towns such as Zawara and Zawia where the buildings bore the brutal scars of war, shops reduced to rubble and residential buildings sprayed with the familiar polker dot calling card of automatic gunfire. After passing checkpoint after checkpoint manned by heavily armed soldiers the delegation finally made it to Tripoli at just after Midnight.

The African Union mediators, headed by South African President Jacob Zuma, are also in the capital. There seems to be no NATO air strikes during the African Union's mission.
2019: The Great Awakening
  woensdag 13 april 2011 @ 00:30:34 #163
2651 svann
night-hawk
pi_95426825
Dus als het eiwit van een gekookt ei vlekkerig groen uitslaat heb je geluk?
Uhmm...

 

En wat moeten british civilians in Tripoli? Merkwaardig.
Kunnen die daar als informeel initiatief wat uitrichten of ondermijnen ze de officile onderhandelingen?

[ Bericht 24% gewijzigd door svann op 13-04-2011 00:50:25 ]
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  woensdag 13 april 2011 @ 06:18:15 #164
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_95429621
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 00:30 schreef svann het volgende:
Dus als het eiwit van een gekookt ei vlekkerig groen uitslaat heb je geluk?
Uhmm...

 

En wat moeten british civilians in Tripoli? Merkwaardig.
Kunnen die daar als informeel initiatief wat uitrichten of ondermijnen ze de officile onderhandelingen?
Ze gaan met bloemen zwaaien naar een psychopaat. :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 13 april 2011 @ 06:34:13 #165
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_95429672
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/5444/VK-Dossier-De-opstand-in-Libie/article/detail/1874330/2011/04/13/Verdeeldheid-over-Libie-neemt-toe.dhtml

De groeiende frustratie en verdeeldheid over de Libi-oorlog die op een patstelling lijkt uit te lopen, komen steeds meer naar buiten. Na de rebellen was het dinsdag de beurt aan Londen en Parijs om te roepen dat de NAVO veel te weinig doet om de Libische zware wapens uit te schakelen.

'Het is niet genoeg', zei de Franse minister van Buitenlandse Zaken Alain Jupp dinsdag op de Franse radio, na nieuwe legerbeschietingen van de westelijke stad Misrata.

Nadat ook zijn Britse collega William Hague had gepleit voor opvoering van de bombardementen op tanks en artilleriestukken, reageerde de NAVO gestoken. 'Gezien de middelen waarover we beschikken, doen we ons werk prima', aldus Mark van Uhm, de Nederlandse generaal die de geallieerde operaties leidt.

De Frans-Britse kritiek tekent de onvrede in het Westen over het verloop van de oorlog. Onvrede vooral over een uitkomst die steeds waarschijnlijker lijkt: een de facto verdeling van Libi met in Tripoli nog altijd Kadhafi aan de macht.

Het spookbeeld van een OPEC-lid als 'tweede Somali' is weinig aanlokkelijk voor het Westen. 'Ik doe een beroep op iedereen om te voorkomen dat Libi in een burgeroorlog wordt gestort', reageerde Moussa Moussa, de naar Londen uitgeweken Libische ex-minister van Buitenlandse Zaken.

Frankrijk en Groot-Brittanni vormden, samen met de VS, de driehoek die drie weken geleden de luchtoorlog begon. Maar sinds de NAVO op 31 maart het commando overnam, tot grote onvrede van vooral Parijs, regent het kritiek.

De NAVO zou te weinig helpen om het rebellenoffensief te ondersteunen, aldus de strijders in Oost-Libi. Tot overmaat van ramp bombardeerden NAVO-toestellen, per ongeluk, tot twee keer toe kolonnes van de rebellen op weg naar het front. Ook de constante beschieting van Misrata door Kadhafi's tanks bevestigt het beeld dat de alliantie weinig effectief is. Volgens NAVO-chef Anders Fogh Rasmussen zijn sinds zaterdag tijdens 300 vluchten 49 tanks vernietigd, de meeste bij Misrata en Ajdabiya.

Volgens Van Uhm zou eenderde van Kadhafi's gevechtskracht zijn uitgeschakeld. Maar dinsdag werd Misrata opnieuw zwaar bestookt. 'Misrata' maakt de beperkingen van de westerse luchtoperatie duidelijk.

Want zoals verwacht heeft Kadhafi veel van zijn zware wapens opgesteld naast huizen. Ze uitschakelen betekent een groot risico op burgerdoden. Dezelfde burgers die de NAVO moet beschermen volgens VN-resolutie 1973. Ook opereren Kadhafi's militairen steeds meer in de stijl van de rebellen. Rijdend in pick-ups, in plaats van militaire voertuigen.

Hierdoor ogen ze voor de NAVO-vliegers als rebellen. De NAVO-toestellen zouden lager kunnen vliegen. Alleen worden ze zo kwetsbaar voor de 20 duizend SAM-luchtdoelraketten die Kadhafi volgens de VS bezat voor de luchtoorlog begon.

Als het vooral aan Frankrijk ligt, opereert de NAVO meer zoals in de eerste dagen van het conflict. Toen waren het vooral Franse Mirages en Rafales die agressief op jacht gingen naar Kadhafi's zware wapens. Maar dan kiest de NAVO meer partij voor de rebellen. Het is een optie waarvoor sommige lidstaten, zoals Turkije, bar weinig voelen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 13 april 2011 @ 11:19:22 #166
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_95435525

Image Credit: Getty
The Rebels Have Hacked Gadhafis Cellphone Network

quote:
Gizmodo - Brian Lam - Apr 13, 2011 3:00 AM
When Colonel Gadhafi seized control of the internet and jammed cellular networks, it left 2 million Libyans without secure wireless communication to each other or the world. It also caused mayhem for the rebels, who were left coordinating their battle fronts with only hand signals, "a throw-back that proved disastrous," says the WSJ.

Then, Ousama Abushagur, a Libyan telecom executive with American roots, came up with a plan to take back control of the airwaves by "hiving off" part of the network, around the central control in Tripoli, where Gadhafi and his intelligence officers could easily control and eavesdrop any calls.

Abushagur's plan was not simple. For starters it required millions of dollars in equipment, which he managed to acquire with the help of the U.A.E and Qatar. It also needed to move that equipment into Libya, along with seven engineers and body guards. After "fusing" the new equipment into the network, they routed calls through a satellite uplink provided by Etisalat, a U.A.E carrier.

A test call, placed by Abushagur to his wife, happened on April 2nd. Since then, the network, which they've named "Free Libyana" has been connecting the rebels and Libyans to each other and the world. [WSJ]
2019: The Great Awakening
  woensdag 13 april 2011 @ 11:25:02 #167
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_95435726
Gaddafi forces 'executed prisoners'

quote:
news24.com - 2011-04-12
London - Captured rebel Libyan fighters have been found shot in the head with their hands tied behind their backs, Amnesty International said on Tuesday, adding it had strong evidence of other human rights abuses.

Forces loyal to Libyan leader Muammar Gaddafi had also deliberately killed unarmed protesters and attacked civilians fleeing fighting, Amnesty said, citing evidence gathered by its delegates in eastern Libya over the past six weeks.

The rights group said Gaddafi's troops appeared to have executed captured rebel fighters close to the town of Ajdabiyah.

Its researchers in eastern Libya had in recent days seen the bodies of two opposition fighters who had been shot in the back of the head after their hands had been bound behind their backs.

Amnesty said it had received credible reports of four similar cases, where bodies of captured fighters were reportedly found with their hands tied behind their backs and multiple gunshot wounds to the upper parts of their bodies.

"The circumstances of these killings strongly suggest that they were carried out by the forces loyal to Colonel Gaddafi," said Malcolm Smart, Amnesty International's director for the Middle East and North Africa.

"The deliberate killing of captured fighters is a war crime. All those responsible for such crimes - those who ordered or sanctioned them as well as those who carried them out - must be left in no doubt that they will be held fully accountable."

Libya has plunged into civil war, with Gaddafi controlling the capital Tripoli and rebels seeking to end his 41 years in power running the eastern city of Benghazi. Nato airstrikes aimed at protecting civilians have failed to end a stalemate.
2019: The Great Awakening
  woensdag 13 april 2011 @ 12:00:00 #168
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_95437148

ITN Correspondent John Irvine and Cameraman Sean Swan in Misrata, 12 April 2011

Aangrijpend verslag :{
2019: The Great Awakening
  woensdag 13 april 2011 @ 13:10:56 #169
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_95439587
Hier het originele verhaal over het telefoonnetwerk (Wall Street Journal)

Rebels Hijack Gadhafi's Phone Network

A Group of Expatriate Executives and Engineers Furtively Restore Telecommunications for the Libyan Opposition

2019: The Great Awakening
  woensdag 13 april 2011 @ 16:33:52 #170
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_95448769
AJELive AJELive
#Qatar PM: Moussa Koussa did not take part in this conference http://english.aljazeera.(...)114134730363347.html
  woensdag 13 april 2011 @ 16:35:14 #171
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_95448836
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:10 schreef MangoTree het volgende:
Hier het originele verhaal over het telefoonnetwerk (Wall Street Journal)

Rebels Hijack Gadhafi's Phone Network

A Group of Expatriate Executives and Engineers Furtively Restore Telecommunications for the Libyan Opposition

[ afbeelding ]
Eindelijk.

Ik heb me de hele tijd al verbaasd dat men zich groot kon houden tegenover de propagandamachine en totale controle over communicatie door G. Zulke systemen overnemen of omver werpen, zal sterk in het voordeel werken van de oppositie.
  woensdag 13 april 2011 @ 16:37:58 #172
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_95448958
ChangeInLibya Halwasa Guy
Qatar PM: Qatar will continue to help the coalition until the targets of the operation are reached #libya #feb17
17 seconds ago

AJELive AJELive
Qatar PM: #Qatar starts with humanitarian aid, including heating gas, and has taken in 6000 refugees from #Libya.
48 seconds ago

Ze willen dat WK wel erg graag :P
  woensdag 13 april 2011 @ 17:02:54 #173
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_95450119
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 12:00 schreef MangoTree het volgende:

ITN Correspondent John Irvine and Cameraman Sean Swan in Misrata, 12 April 2011

Aangrijpend verslag :{
Dat zijn journalisten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 13 april 2011 @ 18:18:55 #174
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_95453154
quote:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-libie-blijft-nodig/

De coalitielanden moeten Gaddafi onder sterke militaire druk blijven zetten om hem tot aftreden te bewegen. Dat zei de Franse minister van Buitenlandse Zaken Alain Juppe vanmiddag na overleg met zijn collega’s in Qatar.

Juppe stelde in hoofdstad Doha dat het doel van de militaire operaties in Libi zeer duidelijk is. “Gaddafi moet opstappen, maar we hebben een politieke oplossing nodig”, aldus de minister. Hij zei dat de coalitielanden nog in gesprek zijn over de vraag of het opstappen van Gaddafi een voorwaarde moet zijn voor onderhandelingen tussen hem en de opstandelingen.

De ministers van Buitenlandse Zaken van de coalitielanden gaven eerder vanmiddag al een gezamenlijke verklaring uit waarin zij zeggen de opstandelingen financieel te willen steunen.
De opstandelingen, ook vertegenwoordigd op de top in Doha, vroegen de Verenigde Staten op hun beurt om weer een grotere militaire rol in Libi op zich te nemen. “Toen de Amerikanen meer betrokken waren was de missie meer in beweging en werden burgers beter beschermd”, aldus opstandelingenwoordvoerder Mahmoud Shamman.

De opstandelingen vroegen de NAVO vanmiddag het aantal luchtaanvallen op troepen en doelen van Gaddafi te intensiveren. Shamman stelde dat de militaire organisatie nu “zeer traag” op Gaddafi’s aanvallen op burgers reageert. De sjeik van Qatar, gastheer van de top in Doha, leek te sympathiseren met de wens van de opstandelingen. “Het is tijd om het Libische volk te verdedigen en ze in staat te stellen zichzelf te verdedigen”, aldus Tamim Bin Hamad Al-Thani.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_95453871
Frankrijk lijkt een beetje op het verkeerde paard te hebben gewed, ze voelen de bui al hangen.
dont get high on your own supply
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')