ik hoop dat ik nu geen onzin loop te roepen, volgens mij zit het zo maar ik heb me er atm niet in verdiept. maar simpel gezegd, een nieuw deeltje zoals het higgs deeltje vervalt zo snel, dat het deeltje zelf niet te meten is. het vervalt echter in andere deeltjes, en aan de snelheid en richting enzo van deze deeltjes is wel te zien wat voor deeltje ze precies uit vervallen zijn.quote:Op donderdag 7 april 2011 00:51 schreef eight het volgende:
Wat mij opvalt is dat ze een behoorlijke slag om de arm houden met deze nieuwe ontdekking: "It is too early to say for sure what the Fermilab team has observed. On the one hand, there is clear evidence for something unexplained, and on the other, there is a long list of alternative explanations for what might be causing this subtle observation
"The new discovery "is decaying in normal quarks,It has different features"
Wat zijn die different features dan?
Hoe ik het nu lees is men op iets onverklaarbaars gestuit maar men weet niet precies wat het is en of de gegevens wel juist zijn.
quote:Op donderdag 7 april 2011 02:14 schreef Almeisan het volgende:
Dit soort artikelen zou men eigenlijk nog niet in de media moeten posten. Daar heeft men niets aan en mensen krijgen er alleen maar een verkeerd en slechter beeld door.
Ze zullen hun redenen hebben.quote:Op donderdag 7 april 2011 02:14 schreef Almeisan het volgende:
Dit soort artikelen zou men eigenlijk nog niet in de media moeten posten. Daar heeft men niets aan en mensen krijgen er alleen maar een verkeerd en slechter beeld door.
quote:The US machine began its work in the mid 1980s, and is scheduled for shutdown later this year when its funding runs dry.
Dat verklaart veel.quote:Op donderdag 7 april 2011 05:20 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ze zullen hun redenen hebben.
[..]
Want?quote:
Waarom? Als die 5e kracht er daadwerkelijk is, en beschreven kan worden als een ijktheorie met massaloze bosonen is er niks aan de hand lijkt me. Als de bosonen massief zijn kun je er een Higgsmechanisme tegenaan gooien. Het aantal vrijheidsgraden tellende zal dat waarschijnlijk impliceren dat je meerdere Higgsmultipletten nodig hebt.quote:Op donderdag 7 april 2011 10:46 schreef Verrekijker het volgende:
Humor. Higgs exit, als dit klopt. Waarom ben ik niet verrast...
?quote:En Haushofer, je vroeg je af waarom er zo weinig handvaten waren om een alternatief voor de snaartheorie te bedenken. Man, het standaardmodel schudt op zijn grondvesten. Al jaren. Voor wie dat al niet doorhad door bijv. de asymmetrie van de zwakke kernkracht.
Kun je dit soort uitspraken ook concreet maken?quote:Op donderdag 7 april 2011 11:18 schreef Verrekijker het volgende:
Vooral de snaarjongens zullen hem knijpen nu, harf harf harf.
Maar dat is toch juist wat wetenschap zo mooi maakt? Je doet net alsof fysici dit als een groot drama zullen ervaren. In tegendeel, juist!quote:Op donderdag 7 april 2011 11:18 schreef Verrekijker het volgende:
Humor, want Moeder Natuur schopt weer eens de gevestigde theorieën van een groepje arrogante wetenschappers omver.
Lijkt het wel opquote:Op donderdag 7 april 2011 08:41 schreef Oud_student het volgende:
Is het subsidie tijd op het Fermi-lab ?
Ja, volgens mij welquote:Op donderdag 7 april 2011 12:33 schreef oompaloompa het volgende:
zijn die sigmas gewoon standaardafwijkingen op de verwachtte normaalkromme?
Ik kan zo geen lijst geven, maar ik heb van meerdere mensen gehoord dat 3-sigma resultaten vaker loos alarm bleken te zijn. Dus op naar de 4-sigma, zou ik zeggenquote:Hoe vaak komt het voor dat ruis / slechte metingen zulke 3-sigma resultaten verklaren i.p.v. een echte nieuwe vinding?
Ja voor mij als leek is zo'n 3-sigma nogal moeilijk te interpreteren. 3-sigma is een kans van < .01, maar zolang je niet weet wat de ratio vals alarm - echte vinding is, kun je die kans nog steeds niet interpreteren. Beetje vergelijkbaar met dat bekende wiskundige aids-test raadsel die ik dus nu niet gevonden krijg -.-, baseline neglect als het ware..quote:Op donderdag 7 april 2011 13:18 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, volgens mij wel
[..]
Ik kan zo geen lijst geven, maar ik heb van meerdere mensen gehoord dat 3-sigma resultaten vaker loos alarm bleken te zijn. Dus op naar de 4-sigma, zou ik zeggen
zoiets als test is 99% nauwkeurig, 1 op 10000 heeft aids, kans dat iemand met een positieve test echt aids heeft is 1%?quote:Op donderdag 7 april 2011 13:26 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja voor mij als leek is zo'n 3-sigma nogal moeilijk te interpreteren. 3-sigma is een kans van < .01, maar zolang je niet weet wat de ratio vals alarm - echte vinding is, kun je die kans nog steeds niet interpreteren. Beetje vergelijkbaar met dat bekende wiskundige aids-test raadsel die ik dus nu niet gevonden krijg -.-, baseline neglect als het ware..
Dat lijkt de a priori kans wel erg klein te maken.quote:“Nobody knows what this is,” said Christopher Hill, a theorist at Fermilab who was not part of the team. “If it is real, it would be the most significant discovery in physics in half a century.”
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |