abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95137380
Iedereen kent toch wel de alpaca ?!
Speciaal mijn broeder utopie is een gigantische fan van dit mooie wezen !

Nu vroeg ik me af waar deze fantastische dieren in het wild leven, zodat ik er een kan vangen.
Ik wil er graag een als huisdier.

Nu vroeg ik me ook nog af:

Hoe en hoe vaak moet je de alpaca per dag uitlaten ?
Wat en hoeveel eet een alpaca ?
Is een alpaca sterk genoeg om een persoon van 90 kilo op zijn rug te laten zitten, en hoe snel kan deze dan nog lopen ?

Bedankt alvast voor jullie antwoorden ^O^
Groetjens, een fervent alpaca liefhebber !
  Moderator woensdag 6 april 2011 @ 20:51:52 #2
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_95137403
F.K.A. SuperwormJim
  woensdag 6 april 2011 @ 20:53:02 #3
331084 utopie
onkruid vergaat niet
pi_95137463
ik zou er zo een spreekbeurt over willen posten... maar denk dat ik dan weer gebanned word :')
pi_95137485
Deze alpaca kan zelfs surfen :') !

http://www.mannenpret.nl/p17066_een_alpaca.html
  woensdag 6 april 2011 @ 20:53:31 #5
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_95137494
Ik had er 1 als huisdier ;(

Hendrik de Alpaca
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
pi_95137517
Hebben ze die randmongool met zijn hoerenplaatjes nou alweer vrijgelaten? :')
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
  woensdag 6 april 2011 @ 20:54:03 #7
331084 utopie
onkruid vergaat niet
pi_95137531
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:53 schreef 9611Niels het volgende:
Hebben ze die randmongool met zijn hoerenplaatjes nou alweer vrijgelaten? :')
bedoel je utopie? nee man.
pi_95137572
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:53 schreef Patje1987 het volgende:
Ik had er 1 als huisdier ;(

Hendrik de Alpaca
Heele lieven alpca horo !!
pi_95137627
Aanstaande carnaval ga ik als alpaca verkleed !
Hoe kan ik het best een alpaca kostuum maken ?!
  woensdag 6 april 2011 @ 20:55:53 #10
141104 Patje1987
pi_95137652
quote:
19s.gif Op woensdag 6 april 2011 20:55 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Aanstaande carnaval ga ik als alpaca verkleed !
Hoe kan ik het best een alpaca kostuum maken ?!
Ik heb nog een 2delig alpaca pak liggen, als jij het achterwerk bent dan hebben we een deal.
pi_95137861
Ik wil echt zo graag een alpaca !

Mijn buren hebben afgelopen hen alpaca in de stationauto gedaan en zijn naar een alpaca beauty contest geweest !
Die van hun is 2e geworden :)

Dit is een foto van André de Alpaca

woensdag 6 april 2011 @ 21:00:22 #12
331084 utopie
onkruid vergaat niet
pi_95137962
flikker eens op met die alpaca's :') ik ben geneigd om ook 1 te posten nu. En geheid dat ik bestraft word en jullie niet :N
pi_95138010
quote:
8s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:00 schreef utopie het volgende:
flikker eens op met die alpaca's :') ik ben geneigd om ook 1 te posten nu. En geheid dat ik bestraft word en jullie niet :N
Gewoon 1 mooie alpaca kan best hoor, ik heb een OP vol alpacas gepost :) !
pi_95138100
Op foto's van een alpaca posten staat toch een ban?
  woensdag 6 april 2011 @ 21:02:51 #15
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_95138118
een wat?
i gave my bitch a comment
yhea
bitches love comments
  woensdag 6 april 2011 @ 21:02:56 #16
331084 utopie
onkruid vergaat niet
pi_95138123
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:02 schreef gamezz het volgende:
Op foto's van een alpaca posten staat toch een ban?
Nee hoor. Behalve ik, omdat ik er een waarschuwing voor heb gekregen in PM. :N
pi_95138162
Alpacas worden gewoon 25 jaar oud gemiddeld :o !
  woensdag 6 april 2011 @ 21:04:44 #18
331084 utopie
onkruid vergaat niet
pi_95138232
Dag jongens en meisjes,

Ik ga het vandaag met jullie hebben over de alpaca.

De alpaca is lid van de familie Camelidae (kameelachtigen) uit Zuid-Amerika. Soms wordt hij incorrect aangeduid als lama, dit wordt dus ook als een belediging beschouwd.

De alpaca wordt in de hoge Andes als huisdier gehouden. Hij heeft een lange vacht, dikwijls tot aan de grond reikend. De vacht komt voor in meer dan 22 erkende kleurslagen. Bontgekleurde dieren zijn veel zeldzamer.

De alpaca leeft op de hoogvlakten van Bolivia en vooral Peru, met name de hoogvlakte van het Titicacameer in de districten Puno, Cusco en Arequipa. De alpaca geeft de voorkeur aan zachte, vochtige grond voor zijn gevoelige pootjes, met mals gras en veel poelen om zich in te wentelen.

De alpaca wordt voornamelijk gehouden voor de wol. Er zijn twee verschillende typen, welke enkel in de wol verschillen. De Huacaya heeft een zachte licht krullende vacht en de Suri heeft lange dikke lokken. Het scheren gebeurt jaarlijks. Alleen al door te voelen kunnen Indiaanse vrouwen de wol in minstens vijf verschillende kwaliteitsklassen indelen.

Ookal verdient de alpaca het oneindige leven, wordt hij helaas maar gemiddeld zo'n 25 jaar.

De meeste alpaca's worden door de Indianen zelf gehouden, hoewel er ook speciale fokkerijen zijn. De merries werpen in het regenseizoen na een draagtijd van elf maanden. Een ruwe schatting gaat er van uit dat er in de Andes meer dan drie miljoen alpaca's leven.

Tot slot wil ik jullie nog een paar plaatjes laten zien van de alpaca, doorgeven alstublieft.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit was mijn spreekbeurt over de alpaca's.
Ik wil jullie bedanken voor jullie aandacht.
pi_95138272
quote:
99s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:04 schreef utopie het volgende:
Dag jongens en meisjes,

Ik ga het vandaag met jullie hebben over de alpaca.

De alpaca is lid van de familie Camelidae (kameelachtigen) uit Zuid-Amerika. Soms wordt hij incorrect aangeduid als lama, dit wordt dus ook als een belediging beschouwd.

De alpaca wordt in de hoge Andes als huisdier gehouden. Hij heeft een lange vacht, dikwijls tot aan de grond reikend. De vacht komt voor in meer dan 22 erkende kleurslagen. Bontgekleurde dieren zijn veel zeldzamer.

De alpaca leeft op de hoogvlakten van Bolivia en vooral Peru, met name de hoogvlakte van het Titicacameer in de districten Puno, Cusco en Arequipa. De alpaca geeft de voorkeur aan zachte, vochtige grond voor zijn gevoelige pootjes, met mals gras en veel poelen om zich in te wentelen.

De alpaca wordt voornamelijk gehouden voor de wol. Er zijn twee verschillende typen, welke enkel in de wol verschillen. De Huacaya heeft een zachte licht krullende vacht en de Suri heeft lange dikke lokken. Het scheren gebeurt jaarlijks. Alleen al door te voelen kunnen Indiaanse vrouwen de wol in minstens vijf verschillende kwaliteitsklassen indelen.

Ookal verdient de alpaca het oneindige leven, wordt hij helaas maar gemiddeld zo'n 25 jaar.

De meeste alpaca's worden door de Indianen zelf gehouden, hoewel er ook speciale fokkerijen zijn. De merries werpen in het regenseizoen na een draagtijd van elf maanden. Een ruwe schatting gaat er van uit dat er in de Andes meer dan drie miljoen alpaca's leven.

Tot slot wil ik jullie nog een paar plaatjes laten zien van de alpaca, doorgeven alstublieft.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dit was mijn spreekbeurt over de alpaca's.
Ik wil jullie bedanken voor jullie aandacht.
Welk cijfer heb je gekregen voor deze spreekbeurt ?
  woensdag 6 april 2011 @ 21:05:49 #20
295731 mc-Piel
Haat Trollscience
pi_95138303
Ik zag laatst een documentaire over rare kikkers in lake titicaca :D ..
Toen hadden ze pakalpaca's ( ipv. pakezels) :D
Zon, doe geen poging.. Ik shine harder!
Uw professionele Trollscience-verwijderaar!
pi_95138392
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:05 schreef mc-Piel het volgende:
Ik zag laatst een documentaire over rare kikkers in lake titicaca :D ..
Toen hadden ze pakalpaca's ( ipv. pakezels) :D
:') _O-

Ik moest lachen toen ik PakalPaca's uitsprak :')
  woensdag 6 april 2011 @ 21:07:20 #22
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_95138403
Hoe smaakt alpacavlees eigenlijk? :Y)
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 6 april 2011 @ 21:07:40 #23
331084 utopie
onkruid vergaat niet
pi_95138417
quote:
5s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:07 schreef ACT-F het volgende:
Hoe smaakt alpacavlees eigenlijk? :Y)
naar paarden vlees :7
  woensdag 6 april 2011 @ 21:08:01 #24
295731 mc-Piel
Haat Trollscience
pi_95138438
quote:
19s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:07 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Ik moest lachen toen ik PakalPaca's uitsprak :')
Het is ook leuk. Het nieuwe brank? Pakalpaca?
  woensdag 6 april 2011 @ 21:08:11 #25
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_95138447
quote:
19s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:07 schreef utopie het volgende:

Nom nom, ben dol op paardenvlees :9
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 6 april 2011 @ 21:08:18 #26
295731 mc-Piel
Haat Trollscience
pi_95138457
quote:
19s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:07 schreef utopie het volgende:

[..]

Je UI :')
  woensdag 6 april 2011 @ 21:08:38 #27
331084 utopie
onkruid vergaat niet
pi_95138483
vragen over alpaca's kunnen via DM of PM
pi_95138489
quote:
99s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:04 schreef utopie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gewaagd... :o
pi_95138542
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:08 schreef mc-Piel het volgende:

[..]

Het is ook leuk. Het nieuwe brank? Pakalpaca?
Het is vooral leuk als je het uitspreekt met een grimmig Peruaans accent ^O^
  woensdag 6 april 2011 @ 21:10:00 #30
295731 mc-Piel
Haat Trollscience
pi_95138583
quote:
19s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:09 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Het is vooral leuk als je het uitspreekt met een grimmig Peruaans accent ^O^
Het klinkt echt heel dom :') .. Maar het was wel een interessante docu! Hij was bij lake titicaca.
  woensdag 6 april 2011 @ 21:10:44 #31
295731 mc-Piel
Haat Trollscience
pi_95138620
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:10 schreef mc-Piel het volgende:

[..]

Het klinkt echt heel dom :') .. Maar het was wel een interessante docu! Hij was bij lake titicaca.
Overview

The lake is located at the northern end of the endorheic Altiplano basin high in the Andes on the border of Peru and Bolivia. The western part of the lake lies within the Puno Region of Peru, and the eastern side is located in the Bolivian La Paz Department.

Map of Lake Titicaca
The lake is composed of two nearly separate sub-basins that are connected by the Strait of Tiquina which is 800 m (2,620 ft) across at the narrowest point. The larger sub-basin, Lago Grande (also called Lago Chucuito) has a mean depth of 135 m (443 ft) and a maximum depth of 284 m (932 ft). The smaller sub-basin, Wiñaymarka (also called Lago Pequeño, "little lake") has a mean depth of 9 m (30 ft) and a maximum depth of 40 m (131 ft).[5] The overall average depth of the lake is 107 m (351 ft).[1]
Five major river systems feed into Lake Titicaca.[6] In order of their relative flow volumes these are Ramis, Coata, Ilave, Huancané, and Suchez.[3] More than 20 other smaller streams empty into Titicaca, and the lake has 41 islands, some of which are densely populated.
Having only a single season of free circulation, the lake is monomictic,[7][8] and water passes through Lago Huiñaimarca and flows out the single outlet at the Rio Desaguadero,[9] which then flows south through Bolivia to Lake Poopó. This only accounts for about 10% of the lake's water balance. Evapotranspiration, caused by strong winds and intense sunlight at altitude, balances the remaining 90% of the water input. It is nearly a closed lake.[3][5][10]
Since 2000 Lake Titicaca has experienced constantly receding water levels. Between April and November 2009 alone the water level has sunk by 81 cm and has now reached the lowest level since 1949. This drop is caused by shortened raining seasons and the melting of glaciers feeding the tributaries of the lake.[11][12]
[edit]Temperature

The cold sources and winds over the lake give it an average surface temperature of 10 to 14 °C (50 to 57 °F). In the winter (JuneSeptember), mixing occurs with the deeper waters, which are always between 10 to 11 °C (50 to 52 °F).[13]
[edit]Name

A view of Lake Titicaca taken from the town of Puno
The origin of the name Titicaca is unknown. It has been translated as "Rock Puma," as local communities have traditionally interpreted the shape of the lake to be that of a puma hunting a rabbit. "Titicaca" combines words from the local languages Quechua and Aymara. The word is also translated as "Crag of Lead." Locally, the lake goes by several names. Because the southeast quarter of the lake is separate from the main body (connected only by the Strait of Tiquina), the Bolivians call it Lago Huiñaymarca (Quechua: Wiñay Marka) and the larger part Lago Chucuito. In Peru, these smaller and larger parts are referred to as Lago Pequeño and Lago Grande, respectively.
[edit]Ecology

Lake Titicaca holds large populations of water birds and was designated as a Ramsar Site on August 26, 1998. Several threatened species such as the huge Titicaca Water Frog and the flightless Titicaca Grebe are largely or entirely restricted to the lake, and the Titicaca Orestias has gone extinct due to competition and predation by various introduced species of trouts and silversides.
[edit]Geology

The Tinajani Basin, in which Lake Titicaca lies, is an intermontane basin. This basin is pull apart basin[14] created by strike-slip movement along regional faults starting in the late Oligocene and ending latest Miocene. The initial development of the Tinajani Basin is indicated by volcanic rocks, which accumulated between 27 and 19 million years ago within this basin. They lie upon an angular unconformity cuts across pre-basin strata. Lacustrine sediments of the Lower Tinajani Formation, which are exposed within the Tinajani Basin, demonstrate the presence of a pre-Quaternary, ancestral Lake Titicaca within it between 18 and 14 million years ago.[15] Little is known about the prehistory of Lake Titicaca between 14 million years ago and 370,000 BP because the lake sediments dating to this period lie buried beneath the bottom of Lake Titicaca and have not yet been sampled by continuous coring.[16]
The Lake Titicaca drilling project[16] recovered a 136-m-long drill core of sediments from the bottom of Lake Titicaca at a depth of 235 m and at a location just east of Isla del Sol. This core contains a continuous record of lake sedimentation and paleoenvironmental conditions for Lake Titicaca back to about 370,000 BP. For this period of time, Lake Titicaca was typically fresher and had higher lake levels during periods of expanded regional glaciation that corresponded to global glacial periods. During periods of reduced regional glaciation that corresponded to global interglacial periods, Lake Titicaca had typically low lake levels.[16]
Lacustrine sediments and associated terraces provide evidence for the past existence of five major prehistoric lakes that occupied the Tinajani Basin during the Pliocene and Pleistocene. Within the northern Altiplano (Tinajani Basin), these prehistoric lakes were Lake Mataro at an elevation of 3,950 m, Lake Cabana at an elevation of 3,900 m, Lake Ballivián at an elevation of 3,860 m, Lake (North) Minchin at an elevation of 3,825 m, and Lake (North) Tauca at an elevation 3,815 m. The age of Lake Mataro is uncertain and may be as old as Late Pliocene. Lake Cabana possibly dates to the Middle Pleistocene. Lake Ballivián existed between 120,000 and 98,000 BP. Two high lake stands, between 72,000 - 68,000 BP and 44,000 - 34,000 BP, have been discerned for Lake Minchin within the Altiplano. The high lake levels of Lake Tauca have been dated as having occurred between 18,100 and 14,100 BP.[17][18][19]
[edit]Islands

[edit]Uros

Uros people harvesting some totora, an aquatic plant used to make their floating islands
Titicaca is notable for a population of people who live on the Uros, a group of 42 or so artificial islands made of floating reeds (totora, a reed that abounds in the shallows of the lake). These islands have become a major tourist attraction for Peru, drawing excursions from the lakeside city of Puno. Their original purpose was defensive, and they could be moved if a threat arose. Many of the islands contain watchtowers largely constructed of reeds.
[edit]Amantaní

Amantaní island as seen from Taquile island.
Amantaní is another small island on Lake Titicaca populated by Quechua speakers. About 800 families live in six villages on the roughly circular 15 square kilometres (6 sq mi) island. There are two mountain peaks, called Pachatata (Father Earth) and Pachamama (Mother Earth), and ancient ruins on the top of both peaks. The hillsides that rise up from the lake are terraced and planted with wheat, potatoes, and vegetables. Most of the small fields are worked by hand. Long stone fences divide the fields, and cattle, sheep, and alpacas graze on the hillsides.
There are no cars on the island and no hotels. A few small stores sell basic goods, and there is a health clinic and school. Electricity was produced by a generator and provided limited power a couple of hours each day, but with the rising price of the petroleum, they no longer use the generator. Most families use candles or flashlights powered by batteries or hand-cranks. Small solar panels have recently been installed on some homes.
Some of the families on Amantaní open their homes to tourists for overnight stays and provide cooked meals, arranged through tour guides. The families who do so are required to have a special room set aside for the tourists and must fit a code by the tour companies that help them. Guests typically take food staples (cooking oil, rice, sugar) as a gift or school supplies for the children on the island. They hold nightly traditional dance shows for the tourists where they offer to dress them up in
pi_95138629
alpaca, schmalpaca
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 6 april 2011 @ 21:10:54 #33
331084 utopie
onkruid vergaat niet
pi_95138631
quote:
4s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:08 schreef gamezz het volgende:

[..]

Gewaagd... :o
ze staan toch netjes in een spoiler ? Je hoeft er niet op te klikken :)
  woensdag 6 april 2011 @ 21:11:42 #34
3185 Adelante
To let it go now
pi_95138684

Het is altijd wel een hel gedoe om 'm mee te krijgen naar de dierenarts. Helaas woont onze arts te ver om te lopen, dus dan maar met de auto -O-
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 6 april 2011 @ 21:12:23 #35
295731 mc-Piel
Haat Trollscience
pi_95138726
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:11 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]

Het is altijd wel een hel gedoe om 'm mee te krijgen naar de dierenarts. Helaas woont onze arts te ver om te lopen, dus dan maar met de auto -O-
_O-
  woensdag 6 april 2011 @ 21:12:44 #36
141104 Patje1987
pi_95138749
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 21:11 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]

Lekker ding ben je :9~, wat is je MSN?
  woensdag 6 april 2011 @ 21:14:24 #37
295731 mc-Piel
Haat Trollscience
pi_95138825
quote:
1 Koppelen
Binnen een kudde is maar één mannetje aanwezig. Dit mannetje zal de vrouwelijke alpacas in de groep dekken.
Alpaca's hebben geen echte bronsttijd. Alpaca's zijn geinduceerde ovuleerders wat betekent dat ovulatie pas plaatsvindt na de dekking. De merrie komt regelmatig terug bij de hengst totdat ze hem afwijst of weigert. Dit is meestal een teken dat de merrie drachtig is.
De dekking vindt liggend plaats. De hengst brult of gromt tijdens het paren.

2 Dracht
De draagtijd van de alpaca ligt tussen de 330 en 350 dagen.
Twee weken na de geboorte kan de merrie opnieuw gedekt worden.

3 Geboorte
Na de drachtperiode wordt er 1 jong geboren. Een tweeling is erg zeldzaam. Je kunt aan de uiers zien wanneer er een jong geboren gaat worden. De uiers zijn dan opgezwollen. De geboorte gebeurt zijdelings en duurt meestal niet lang. De voorbenen verschijnen tegelijkertijd met de snuit. Om het vruchtvlies kapot te maken trappelt het veulen. Een pasgeboren alpacas jong weegt ongeveer 4,5 tot 10 kg. Bij de geboorte hoeft in principe niet geholpen te worden.

4 Zorg voor de jongen
Na de geboorte bekommert de moeder zich niet om het jong. Pas als het jong geluid maakt zal de merrie proberen het jong te stimuleren om te gaan staan. Dit doet ze door met haar voorbeen tegen het jong te duwen. Het jong kan nog niet meteen lopen. Dat kan het pas na minstens een uur. De zoogtijd van alpacas is ongeveer 4 tot 6 maanden.

pi_95141007
Ongeveer een jaar geleden heb ik ook een baby alpaca gekocht, genaamd Justin, de zoon van Alpaca Bieber & Rebecca !
Hij staat nu bij ons in de voortuin, alleen hij heeft nogal wat gay achtige trekjes, dit spreekt me echt niet aan... maar mijn vriendin wil hem niet wegdoen !

Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
pi_95141202
Nog een oudere foto van mijn alpaca justin !

Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
pi_95142856
Mijn Alpaca Rudolf gaat morgen voor het eerst naar de orthodontist om iets aan zijn centebakkie te laten doen :)

woensdag 6 april 2011 @ 22:28:15 #41
3185 Adelante
To let it go now
pi_95143827
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_95144601
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2011 22:28 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
  woensdag 6 april 2011 @ 22:42:31 #43
141104 Patje1987
pi_95144950