abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95164123
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 11:33 schreef ramakandra het volgende:

[..]

ik deed weken m'n best om de relatie op goede rails te krijgen :')
uiteindelijk lukte dat niet, dus ging ik blowen om nog een beetje lol te hebben
maar goed, dat wist je al want je kent mij als geen ander... van wat ik zo opmaak uit je posts iig
De relatie verbreken was geen optie?

Mensen die slechte relaties gebruiken als rechtvaardiging voor hun drugsgebruik. Persoonlijk vind ik een joint op zijn tijd gewoon erg lekker. :9
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_95164378
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:03 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

De relatie verbreken was geen optie?

Mensen die slechte relaties gebruiken als rechtvaardiging voor hun drugsgebruik. Persoonlijk vind ik een joint op zijn tijd gewoon erg lekker. :9
ik was verliefd en ze hield me voor op den duur te verbeteren, dus de relatie meteen verbreken was voor mij geen optie. ik ben niet zo'n mietje die gelijk opgeeft omdat het even tegenzit.

maar ja uiteindelijk heb ik het dus wel uitgemaakt, dus wat is je probleem? dat ik de relatie als excuus gebruik? ik blow nu nog steeds wel eens terwijl ik niet meer met die ex zit... ja nu ff in dit topic, rede moge me inmiddels wel duidelijk zijn.
  donderdag 7 april 2011 @ 13:23:27 #103
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95164916
Is het ook, maar blowen is en zal nooit een oplossing zijn om problemen op te lossen, thats all i'm saying.
pi_95165242
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:23 schreef Swiffer het volgende:
Is het ook, maar blowen is en zal nooit een oplossing zijn om problemen op te lossen, thats all i'm saying.
ok, excuses voor mijn uitval eerder. drugs lossen idd niks op, wilde ook alleen maar zeggen dat een vriendin wel invloed kan hebben op het gebruik. voor mij had het al gescheeld als mijn ex moeite had gedaan om erover te praten. anyway, ff OT: het is al gezegd, maar praten hierover of dumpen zijn eigenlijk de enige keuzes die TS heeft.
  donderdag 7 april 2011 @ 13:37:42 #105
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_95165542
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 10:55 schreef ramakandra het volgende:

[..]

een beetje schijnheilig lopen preken is wel heel erg volwassen dan?
Neger, alsjeblieft.

Als jij vindt dat iemand anders schuldig is aan hoe jij je voelt, wat in een relatie best realistisch is, dan werkt het alleen als je daar samen aan werkt. Als je alleen maar meer gaat blowen zou ik eerst hulp zoeken voor jezelf.

Man up a little.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 7 april 2011 @ 13:40:55 #106
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_95165659
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:23 schreef Swiffer het volgende:
Nee... De meeste oplossingen zijn ook meer verschuif cq verdeel manoeuvres dan daadwerkelijke oplossingen. Emulsies zo je wilt :P
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_95165808
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2011 13:37 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Neger, alsjeblieft.

Als jij vindt dat iemand anders schuldig is aan hoe jij je voelt, wat in een relatie best realistisch is, dan werkt het alleen als je daar samen aan werkt. Als je alleen maar meer gaat blowen zou ik eerst hulp zoeken voor jezelf.

Man up a little.
gast, denk je nou echt dat ik niet aan die problemen heb proberen te werken? :')
  donderdag 7 april 2011 @ 14:26:49 #108
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_95167485
Bitchfight *O*

Bedankt voor alle reacties, het helpt echt om andere meningen te horen :)

Ik ben er overigens weer ingetuind met de boodschappen eergisteren :@ We gingen met z'n 3-en en alles werd in 1 karretje gestopt terwijl vriendjelief beloofde dat hij zijn + broertjes deel zou betalen als ik het voorschoot, want hij had niet genoeg contanten bij zich. Dit was al nadat ik gezegd had niet voor zijn broertjes eten te gaan betalen en dat hij daar zelf voor moest zorgen.

Aan de kassa haalde hij vervolgens wel tabak van zijn eigen geld maar hij heeft tot nu toe het beloofde deel voor de boodschappen nog niet teruggegeven. Ik wilde hem een kans geven om daar zelf aan te denken zonder herinnering, maar de belofte is nog niet nagekomen. En aangezien hij vanochtend weer geld heeft moeten lenen voor de bus naar werk denk ik dat hij dat ook nooit van plan was..

Daartegenover heeft hij gister wel ineens de badkamer brandschoon gemaakt. En terwijl ik naar huisjes aan het kijken was ivm verhuisplannen grapte hij iets in de trant van "wil je wel dat ik meeverhuis?". Ik heb een antwoord ontweken aangezien het broertje erbij zat, maar hij is dus niet helemaal oblivious oO<

Ik kijk er toch heel erg tegenop om de confrontatie aan te gaan. De gedachte aan een breakup per sms vloog door mijn hoofd aangezien hij dit weekend naar zijn ouders zal gaan (broertje gaat dan gelijk ook terug naar huis), om te zeggen dat hij daar dan gelijk kan blijven, maar dat is gewoon te fout. Ziet ernaar uit dat zondag pas D-day wordt.

En bedankt voor alle aanbiedingen, maar ik denk dat ik hierna weer lekker ga genieten van de vrijheid :* Het bewijst maar weer dat ik beter af ben zonder relatie :Y)
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
  donderdag 7 april 2011 @ 14:30:02 #109
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95167627
Te fout? Ja en nee. Anders kom je dr misschien nooit vanaf.
pi_95168005
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 14:26 schreef JX het volgende:
Het bewijst maar weer dat ik beter af ben zonder relatie :Y)
in dit geval wel ja.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_95168962
Als je dit even doet:

quote:
Ik kijk er toch heel erg tegenop om de confrontatie aan te gaan.
dan komt de beloning meteen:

quote:
ik denk dat ik hierna weer lekker ga genieten van de vrijheid :*
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_95169178
quote:

Ik kijk er toch heel erg tegenop om de confrontatie aan te gaan. De gedachte aan een breakup per sms vloog door mijn hoofd aangezien hij dit weekend naar zijn ouders zal gaan (broertje gaat dan gelijk ook terug naar huis), om te zeggen dat hij daar dan gelijk kan blijven, maar dat is gewoon te fout. Ziet ernaar uit dat zondag pas D-day wordt.

Die gast maakt gewoon KEIHARD MISBRUIK VAN JE. Wanneer dringt dit tot je door. Dat ie straks bij zijn pappie zit is DE UITGELEZEN kans ervanaf te komen, ik zeg; doen!

Trouwens naar je centen kun je fluiten... dat wist je waarschijnlijk al :').

Per sms is overigens niet nodig, gewoon face to face zeggen dat je hem aan de kant zet en niet luisteren naar zijn zoetsappige smeekbedes, verbeterbeloftes etc etc etc. Zorg goed voor jezelf meid, je verdient zoveel beter dan dit schorriemorrie.
  donderdag 7 april 2011 @ 15:05:16 #113
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_95169312
Als je het per sé persoonlijk wil doen dan moet je de confrontatie aangaan voor hij weg is. Dat is om meerdere redenen beter. Je bent een lieverd, maar je doet zo jezelf tekort en je bent allerminst onredelijk.
  donderdag 7 april 2011 @ 15:27:59 #114
12888 Skull-splitter
pi_95170329
Idd, the sooner the better, en het liefst voor hij weg is.
pi_95170892
Gewoon een harde schop onder z'n reet.
Met de vervoeging, kom maar terug als je een leven heb lul.
pi_95187235
Over 3 jaar zitten die twee nog bij elkaar. Sommige vrouwen :')
  donderdag 7 april 2011 @ 21:15:23 #117
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_95187778
Dude hij berooft je gewoon. Hoe onrespectvol.
pi_95187915
quote:
En bedankt voor alle aanbiedingen, maar ik denk dat ik hierna weer lekker ga genieten van de vrijheid :* Het bewijst maar weer dat ik beter af ben zonder relatie :Y)
Maar ik blow heulemaal niet! :o
  Forum Admin donderdag 7 april 2011 @ 21:48:50 #119
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_95190607
Leg een zakkie haze neer met daarin een briefje dat hij de vinketering kan krijgen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 8 april 2011 @ 08:29:59 #120
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_95205673
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 15:05 schreef EviL_AleX het volgende:
Als je het per sé persoonlijk wil doen dan moet je de confrontatie aangaan voor hij weg is. Dat is om meerdere redenen beter. Je bent een lieverd, maar je doet zo jezelf tekort en je bent allerminst onredelijk.
Jezus kerel... Iets minder ideale schoonzoon aub, de troetelbeertjes staan hier collectief over hun nek te gaan...
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_95213435
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 08:29 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

Jezus kerel... Iets minder ideale schoonzoon aub, de troetelbeertjes staan hier collectief over hun nek te gaan...
_O-
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
  vrijdag 8 april 2011 @ 13:12:13 #122
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_95214533
Dus... tijd voor het back-up plan!? 8-)

Maar serieus JX, je kan het het nog uren, dagen, weken voor je uit schuiven, maar makkelijker wordt het nooit. Als je het nu 'netjes' aanpakt kun je aangeven dat je vriend nu gezellig met zijn broer mee naar huis mag en niet meer terug hoeft te komen.

Ik zou niet eens de moeite nemen om uit te leggen waarom eigenlijk... Maar als je dat dan toch wil doen, doe het kort en bondig en ga geen discussie beginnen. Die win je namelijk toch niet van professionele blowers die niet doorhebben dat ze iets verkeerd doen!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 8 april 2011 @ 13:14:31 #123
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_95214610
Hoezo heb je hier fok voor nodig?
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_95215105
quote:
Bitchfight *O*

Ik ben er overigens weer ingetuind met de boodschappen eergisteren :@ We gingen met z'n 3-en en alles werd in 1 karretje gestopt terwijl vriendjelief beloofde dat hij zijn + broertjes deel zou betalen als ik het voorschoot, want hij had niet genoeg contanten bij zich. Dit was al nadat ik gezegd had niet voor zijn broertjes eten te gaan betalen en dat hij daar zelf voor moest zorgen.

Aan de kassa haalde hij vervolgens wel tabak van zijn eigen geld maar hij heeft tot nu toe het beloofde deel voor de boodschappen nog niet teruggegeven. Ik wilde hem een kans geven om daar zelf aan te denken zonder herinnering, maar de belofte is nog niet nagekomen. En aangezien hij vanochtend weer geld heeft moeten lenen voor de bus naar werk denk ik dat hij dat ook nooit van plan was..

Daartegenover heeft hij gister wel ineens de badkamer brandschoon gemaakt. En terwijl ik naar huisjes aan het kijken was ivm verhuisplannen grapte hij iets in de trant van "wil je wel dat ik meeverhuis?". Ik heb een antwoord ontweken aangezien het broertje erbij zat, maar hij is dus niet helemaal oblivious oO<

Beter zeg je het vóór dat die er heen gaat, scheelt voor jullie beide. Heb jij het hele weekend rust.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  vrijdag 8 april 2011 @ 13:30:27 #125
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_95215307
Godallesjezusmina, doe mij ook zo'n vriendin. Maar ok, junkiebroertje geef je even 10 euro en stuur je naar de supermarkt en als hij weg is ga je het gesprek aan met stonervriendje. Kort maar krachtig. Dit werkt niet, ga weg. Ik ben niet je moeder. Als junkiebroertje terugkomt kan hij mooi helpen inpakken.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_95216030
waren er nog maar vrouwen als JX die niet bij de eerste ruzie al direct gaan dumpen.
verder vind ik ook dat je die gast al teveel kansen hebt gegeven.
velen van ons moeten het met veel minder doen
  vrijdag 8 april 2011 @ 14:50:37 #127
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_95218099
quote:
Bitchfight *O*

Zondag pas?

Meid, je komt leuk over. Je hebt je zaakjes op orde, zo te lezen ben je nog lief ook... En dan bungelt er zo een mongool aan.
Hij gaat toch naar zn ouders, mooi dan heeft hij gelijk onderdak. Je verdient beter, en door het uit te stellen word het echt niet makkelijker of leuker.
Knop omzetten en hem eruit knikkeren, je bent geen speelgoed.
pi_95250645
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 14:50 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

je bent geen speelgoed.
Dat ligt maar in welk opzicht je dat bekijkt ;)
  zaterdag 9 april 2011 @ 08:32:21 #129
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_95250683
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 14:30 schreef Swiffer het volgende:
Te fout? Ja en nee. Anders kom je dr misschien nooit vanaf.
Pfffff.... Niet te geloven.

Komt de sisterhood weer bovendrijven. De vrouw is altijd goed, de man slecht. Ja hoor meid, maak het lekker uit per sms.

De tering zeg, met recht het zwakke geslacht.
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  zaterdag 9 april 2011 @ 08:36:25 #130
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_95250704
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 14:50 schreef Queen_Minny het volgende:

[..]

Zondag pas?

Meid, je komt leuk over. Je hebt je zaakjes op orde, zo te lezen ben je nog lief ook
Oh meid, laat me raden... Je hebt vast mensenkennis :')
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_95250718
Niet om het een of ander Transport, als de TS daadwerkelijk zo een slappe hap is en reden geeft om veel te gaan blowen waarom stapt hij zelf dan niet gewoon op. Schijnbaar denkt hij er dan net zo over.
  zaterdag 9 april 2011 @ 08:40:46 #132
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_95250725
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 08:39 schreef muhahaha het volgende:
Niet om het een of ander Transport, als de TS daadwerkelijk zo een slappe hap is en reden geeft om veel te gaan blowen waarom stapt hij zelf dan niet gewoon op. Schijnbaar denkt hij er dan net zo over.
Oh, daar heb ik het niet eens over... Dat was meer bedoeld om de eenzijdigheid van de reacties ene beetje te doorbreken :)

Nee, dit gaat echt over dat uberdomme vooringenomen gelul van van die domme kakelkippen die wss in het dagelijks leven hun te dikke reet ook overal indraaien.
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
pi_95250769
Begrijp je punt wel, ze heeft zichzelf ook in de situatie gewerkt door haar mond te houden. Ben benieuwd of ze dit op weet te lossen :)
pi_95250776
Het is gemakkelijker om een relatie te beginnen dan er eentje te beeindigen! maar ik wens de TS succes met het er uit schoppen van deze stoner, stoners zijn niet erg zolang ze maar mee delen in het huishouden! :7
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zaterdag 9 april 2011 @ 08:49:27 #135
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_95250788
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 april 2011 08:48 schreef Chandler het volgende:
Het is gemakkelijker om een relatie te beginnen dan er eentje te beeindigen!
Dat hoef je TS niet te vertellen hoor, die gaat na een half jaartje rustig hokken met iemand die ze nauwelijks kent :D
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  zaterdag 9 april 2011 @ 12:45:44 #136
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_95255669
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 08:49 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

Dat hoef je TS niet te vertellen hoor, die gaat na een half jaartje rustig hokken met iemand die ze nauwelijks kent :D
Waarom niet :) Ik ken mensen die na 3 weken al gingen hokken en die zijn al 7 jaar gelukkig!

We hebben overigens gisteren even goed gepraat waarbij ik heb uitgelegd dat ik mezelf tegenwoordig meer zijn moeder voel dan zijn vriendin, waar hij erg van op keek. Ik heb het nog niet uitgemaakt maar aangegeven erover te denken. Veel tijd om te praten hadden we niet, want ik moest naar een feest en hij ging naar zijn ouders. Als hij terugkomt praten we verder.

O ja, hij was gister ook nog eens zijn portomonnee kwijtgeraakt met daarin zijn bijdrage voor de rekeningen wat hij net gepind had, bankpasjes en alles.. *zucht* :N
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
  zaterdag 9 april 2011 @ 12:55:29 #137
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_95255933
Als ex stoner geef ik je het volgende advies:

Leg hem de situatie voor en geef aan dat het roken hem verandert in een drone. Als hij er niet mee kan/wil stoppen (en niet naar een blowtje in het weekend maar stoppen) -> jammer maar helaas, ga op zoek naar iets anders want veranderen doet hij dan toch niet meer.

Mensen die alleen in het weekend blowen zijn prima, maar van full time stoner naar weekend blower gaan heb ik nog nooit iemand in zien slagen.

-edit-

Om het typische fokgebash te voorkomen: ik spreek hier uit eigen ervaringen. Het zal best dat jullie voorbeelden kennen van hoe het wel kan, in mijn omgeving is dit niet zo. Smoken maakt lui en het is wel degelijk een verslaving.
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_95260670
Zeg TS, wil je mijn vaat ook even doen? Ow en schiet even de boodschappen voor..

Dan maak ik het vanavond wel goed met mn Fok! lul van 30 cm...

Bvd

Godshand
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zaterdag 9 april 2011 @ 15:28:29 #139
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_95261270
Je bent VEEEEEEEEEEEEEEEEEEL te aardig en tolerant. Het is niet makkelijk om de stap te zetten om hem eruit te knikkeren. Maar wil je zo je hele leven verder leven?
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
  zaterdag 9 april 2011 @ 21:55:14 #140
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_95277342
Ach weet je wat; respect voor TS dat ze mensen nog steeds zoveel kansen geeft, ik hoop alleen dat je (ts) niet op een gegeven moment doorslaat naar de andere kant omdat je te vaak mensen tegenkomt die er misbruik van maken. Probeer een middellijn te bewandelen wat dat betreft. Uiteindelijk zijn er wel mensen die jouw manier van omgaan met anderen wel waard zijn. Ik hoop voor je dat je hem vind of zelfs dat deze het wel is, who knows. Goeie zaak trouwens om hem duidelijkheid te verschaffen over hoe je op het moment in de relatie staat.
Vrijheid
  zaterdag 9 april 2011 @ 22:18:33 #141
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_95278331
* EviL_AleX geeft TS een knuffel

;)
  zondag 10 april 2011 @ 05:11:11 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_95290078

Dumpen die handel, hij heeft genoeg kansen gehad.
  zondag 10 april 2011 @ 08:03:33 #143
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_95290428
quote:
13s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:46 schreef GGMM het volgende:

[..]

En dan toch die vent de schuld geven.
Ja maar.. hij keek zo leuk en lief! _O- :Z
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_95290572
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 12:45 schreef JX het volgende:
O ja, hij was gister ook nog eens zijn portomonnee kwijtgeraakt met daarin zijn bijdrage voor de rekeningen wat hij net gepind had, bankpasjes en alles.. *zucht* :N
Een portomonee die magisch volgende week (als de rekeningen betaald zijn) weer opduikt ongetwijfeld.

Om maar heel direct zijn, je hebt zo te lezen een drugsverslaafde in huis die niet om jou maar alles om zijn verslaving geeft.....
pi_95322104
quote:

[..]

Waarom niet :) Ik ken mensen die na 3 weken al gingen hokken en die zijn al 7 jaar gelukkig!

We hebben overigens gisteren even goed gepraat waarbij ik heb uitgelegd dat ik mezelf tegenwoordig meer zijn moeder voel dan zijn vriendin, waar hij erg van op keek. Ik heb het nog niet uitgemaakt maar aangegeven erover te denken. Veel tijd om te praten hadden we niet, want ik moest naar een feest en hij ging naar zijn ouders. Als hij terugkomt praten we verder.

Over wat moet je dan nog nadenken? Grow some sheballs. Flikker hem uit je flat en neem je verlies. Je bent niet meer verliefd op hem, dat is te zien aan de manier hoe je over hem praat en past qua persoonlijkheid niet bij je. Verder liegt hij over zijn portemonnee en smoked hij veel te veel.

Moet ik een reclamevliegtuigje huren met de gigatekst "MAAK HET UIT", of heb je hem al door?
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
pi_95323355
Ergens vind ik het wel grappig. JX moet wel heel erg veel geduld hebben met deze persoon.
Het is wel de ultieme vorm van dankbaarheid dat je een vriend hebt..

Plus je zegt dat je dingen hebt goedgepraat maar.. is er iets veranderd dan??
pi_95324366
quote:
Ergens heb ik wel zoiets van, zorg goed voor 'm, beter wiet dan coke/heroine. Hoe zou je reageren als je hem nu dumpt en iemand anders ontmoet, dan jaren later die gozer ergens toevallig tegenkomt en blijkt dat hij een dakloze junk is.

Wat vinden zijn ouders ervan, liegt hij erover tegen hen? Kun je hem misschien nog proberen te veranderen met wat zachte dwang door te dreigen het ze te vertellen. En ik weet niet of het zo is maar zijn vrienden zullen het wel niet zo leuk vinden als hij minder gaat blowen, dan kunnen ze het jou lastig maken omdat ze jou als oorzaak zien. Misschien doen ze nu nog niet moeilijk omdat je weinig bezwaar lijkt te maken en hij deels afhankelijk is van jou maar als jij hem probeert te veranderen zullen ze je dat vast niet in dank afnemen, krijg je misschien van die negatieve opmerkingen.
  zondag 10 april 2011 @ 23:51:55 #148
12888 Skull-splitter
pi_95326955
quote:
Op zondag 10 april 2011 23:00 schreef loop het volgende:
Ergens heb ik wel zoiets van, zorg goed voor 'm, beter wiet dan coke/heroine. Hoe zou je reageren als je hem nu dumpt en iemand anders ontmoet, dan jaren later die gozer ergens toevallig tegenkomt en blijkt dat hij een dakloze junk is.
Alleen is dat wel het gevolg vandie stoner zelf in het leven NA de verbreking, niet de verantwoordelijkheid van TS.

TS hoeft alleen voor zichzelf te zorgen, niet allemans zorgen te dragen. Ondersteunen is 1 ding, maar het ophangpunt zijn een tweede...
  maandag 11 april 2011 @ 00:22:37 #149
313006 MrEarcheese
oceans bleed into the sky.
pi_95328176
Ben ik gemeen als ik ergens hoopte dat er al een post stond over hoe 't gegaan was? :@

Ik vind eigenlijk iedereen wel hard hier hoor, het blijft iemand waar ze een lange tijd een relatie mee heeft gehad, zo iemand stop je niet even zomaar uit de deur zonder enige opvang, tenminste - ik niet.
A new book comes out every 30 seconds. It would take me 15 years just to read the titles of every book ever printed. And you're going to watch tv tonight? Fair enough, I suppose.
pi_95328238
Ik zou bang worden van zo'n halve junk in je huis als ik een meisje was en op het punt stond hem te dumpen. Voor hetzelfde geld trimt hij je in elkaar uit wanhoop. En wie komt je dan redden?
  maandag 11 april 2011 @ 00:26:51 #151
313006 MrEarcheese
oceans bleed into the sky.
pi_95328326
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 00:24 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Ik zou bang worden van zo'n halve junk in je huis als ik een meisje was en op het punt stond hem te dumpen. Voor hetzelfde geld trimt hij je in elkaar uit wanhoop. En wie komt je dan redden?
Is de FOK!knokploeg nog actief?
A new book comes out every 30 seconds. It would take me 15 years just to read the titles of every book ever printed. And you're going to watch tv tonight? Fair enough, I suppose.
  maandag 11 april 2011 @ 01:11:01 #152
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_95329461
Eh.. ik ben bang dat ik het nog een paar dagen uit moet stellen. :@ :@ :@ Ik heb hem namelijk nog meer geld moeten lenen omdat hij echt zijn portomonnee kwijt is geraakt met daarin half zijn loon voor deze week en bankpasjes waardoor hij niet bij de rest kan. Bankpasjes zijn in mijn bijzijn geblokkeerd etc. dus het is geen leugen. Hij had o.a. wat nodig voor een duur verjaardagscadeau voor zijn vader gisteren.. Ik zei nog dat hij dat dan maar volgende week moest gaan halen en geven, maar heb me uiteindelijk toch weer over laten halen :@

Ik ga nu misschien als een materialistische bitch klinken, maar ik wil eigenlijk nog een paar dagen wachten tot hij aankomende vrijdag in elk geval een groot deel van al het geleende geld (een paar honderd) heeft terugbetaald. Ik heb het namelijk wel erg hard nodig om rekeningen te kunnen betalen. -O-

Het lijkt nu bijna of ik hem verlaat om geld :{ Maar de grootste reden is toch echt het stoner gebeuren en kinderachtig gedoe...

Dat ik het gemakkelijk nog een paar dagen extra met hem kan uithouden wijst er wel op dat ik nog niet helemaal op het breekpunt ben, lijkt mij. Heb af en toe nog wel twijfels, al wordt dat steeds minder. Misschien dat die paar extra dagen wel goed zijn, zodat ik mezelf nog wat meer kan overtuigen dat het echt niet meer gaat werken tussen ons. En dan kunnen we ook nog wat praten zodat het niet over 1 nacht ijs gaat en hij met ontzettend veel vragen achterblijft. Ik zou wel graag als vrienden uit elkaar gaan :)
  maandag 11 april 2011 @ 01:17:17 #153
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_95329580
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 23:00 schreef loop het volgende:
Wat vinden zijn ouders ervan, liegt hij erover tegen hen? Kun je hem misschien nog proberen te veranderen met wat zachte dwang door te dreigen het ze te vertellen. En ik weet niet of het zo is maar zijn vrienden zullen het wel niet zo leuk vinden als hij minder gaat blowen, dan kunnen ze het jou lastig maken omdat ze jou als oorzaak zien. Misschien doen ze nu nog niet moeilijk omdat je weinig bezwaar lijkt te maken en hij deels afhankelijk is van jou maar als jij hem probeert te veranderen zullen ze je dat vast niet in dank afnemen, krijg je misschien van die negatieve opmerkingen.
Ik heb zijn ouders pas een paar maanden terug voor het eerst ontmoet omdat hij zich voor hen schaamde. Geen wonder, want het bleken ook junks van het laagste niveau te zijn. Daar ga ik dus echt niet mee in gesprek :P
pi_95330961
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 01:11 schreef JX het volgende:
Eh.. ik ben bang dat ik het nog een paar dagen uit moet stellen. :@ :@ :@
En zo zal je altijd voor jezelf excuses blijven verzinnen om maar niet de "kwetsende" stap te hoeven nemen. En zit je over 10 jaar nog aan hem vast.

Accept your loss. Dump him. Niet morgen, niet volgende week, niet pas als je je geld terug hebt - nu. Meteen.
pi_95331114
quote:
Op maandag 11 april 2011 07:00 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Accept your loss. Dump him. Niet morgen, niet volgende week, niet pas als je je geld terug hebt - nu. Meteen.
  maandag 11 april 2011 @ 07:31:27 #156
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_95331141
Ik ga even advocaat van de Duivel spelen:

quote:
Eh.. ik ben bang dat ik het nog een paar dagen uit moet stellen. :@ :@ :@ Ik heb hem namelijk nog meer geld moeten lenen omdat hij echt zijn portomonnee kwijt is geraakt met daarin half zijn loon voor deze week en bankpasjes waardoor hij niet bij de rest kan. Bankpasjes zijn in mijn bijzijn geblokkeerd etc. dus het is geen leugen. Hij had o.a. wat nodig voor een duur verjaardagscadeau voor zijn vader gisteren.. Ik zei nog dat hij dat dan maar volgende week moest gaan halen en geven, maar heb me uiteindelijk toch weer over laten halen :@
Niet per sé waar: Je kan bankpasjes e.d. laten blokkeren op elk gegeven moment, ook wanneer deze pasjes nog in je bezit zijn. Wat je er tot nu over geschreven hebt, wekt de indruk dat het heel onwaarschijnlijk is dat hij niet in de gaten heeft dat medelijden wekken bij jou gelijk staat aan steun. Erop gelet dat je gesprek met hem ervoor gezorgd heeft dat hij nu weet dat je denkt er een einde aan te maken, is het erg goed mogelijk dat hij alles aanwendt om het schijnbaar onvermijdelijke zo lang mogelijk uit te stellen. Het is duidelijk dat hij niet bij je weg wil, maar de reden is twijfelachtig: het kan om geld gaan, het kan om de relatie zelf gaan... Wat waar blijft is dat hij onverdiend van je gulheid en zorgzaamheid mag genieten.

quote:
Ik ga nu misschien als een materialistische bitch klinken, maar ik wil eigenlijk nog een paar dagen wachten tot hij aankomende vrijdag in elk geval een groot deel van al het geleende geld (een paar honderd) heeft terugbetaald. Ik heb het namelijk wel erg hard nodig om rekeningen te kunnen betalen. -O-
Je bent uiterst redelijk en lijkt hem legio kansen gegeven te hebben. Het is zeker niet het geld op zichzelf, maar het is wél nog een symptoom van het onderliggende probleem dat je verderop al noemt: Gebrek aan volwassenheid, en/of manipulatief gedrag.

quote:
Het lijkt nu bijna of ik hem verlaat om geld :{ Maar de grootste reden is toch echt het stoner gebeuren en kinderachtig gedoe...
Nee, dat zal niet de reden zijn. Maar het zou al voldoende duidelijkheid moeten geven over zijn aard als persoon.

quote:
Dat ik het gemakkelijk nog een paar dagen extra met hem kan uithouden wijst er wel op dat ik nog niet helemaal op het breekpunt ben, lijkt mij. Heb af en toe nog wel twijfels, al wordt dat steeds minder. Misschien dat die paar extra dagen wel goed zijn, zodat ik mezelf nog wat meer kan overtuigen dat het echt niet meer gaat werken tussen ons. En dan kunnen we ook nog wat praten zodat het niet over 1 nacht ijs gaat en hij met ontzettend veel vragen achterblijft. Ik zou wel graag als vrienden uit elkaar gaan :)
Mogelijk, het hang af van wat het gemakkelijk voor je maakt. Wanneer de beslissing in je hoofd er in principe al is, dan laat je in de praktijk het gedrag makkelijker los: De kogel is door de kerk, je beseft op een of andere manier dat het nu toch een kwestie van tijd is... De regels die je hierna schrijft zijn naar mijn mening pure rationalisatie: Ik denk dat je al overtuigt bent wat jezelf betreft, en je kan ook niet onbekend zijn met het gegeven dat elke break-up pijnlijk is. Het is ook maar de vraag waarom je, zeker op korte termijn, serieus bevriend wil zijn met zo'n iemand.

Tot slot:
Sommige uitleg van mijn kant vereist dat hij in staat is tot manipulatie. Ik ben van mening dat hij zeer zeker in staat hiertoe is. Hij zal tijdens zijn leven via zijn ouders(die je ZELF opvallend genoeg aanduidt als OOK junks van het laagste niveau) voldoende voorbeelden gekregen hebben. Daar komt nog bij dat verslavingsgevoeligheid sterk erfelijk is. Ik heb geen idee hoe sterk voor wiet precies, maar als voorbeeld: Alcoholisme is voor 50% erfelijk. Misschien kun je dit opvatten als dat hij er weinig aan kan doen dat hij zo is, en dat is niet eens onredelijk als argumentatie. Maar daar staat tegenover dat JIJ er wel iets aan kan doen wat betreft het hem in staat stellen zulk gedrag te vertonen naar jou toe.
  maandag 11 april 2011 @ 07:47:14 #157
30252 Soempie
Procreating
pi_95331241
Dus jij hebt het geld nodig om rekeningen te kunnen betalen, je bent het al zat, je hebt hem al geld geleend en je weet dat je hem niet meer wil. Waarom in godsnaam leen je hem dan nog meer geld?

Bij elke post die je doet komt er zoiets bij. Het lijkt nu bijna alsof je het zelf wel leuk vindt om zulke slappe, stomme acties van jezelf te posten, zodat wij er wat van kunnen zeggen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 11 april 2011 @ 09:58:38 #158
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_95333307
Thanks Evil_Alex :* Ik vermoed dat het met name gebrek aan volwassenheid is al zitten er ook zeker (onbewust?) manipulatieve kanten aan. Ik denk dat jij mij goed genoeg kent om te weten dat ik een te groot verantwoordelijkheidsgevoel heb ;) En daar maakt hij handig gebruik van, maar ik denk dat de schuld ook wel bij mijn gebrek aan assertiviteit ligt. Ik besef heel goed wat er mis is met die eigenschappen maar ik heb geen idee hoe je dat veranderd :')

Soempie, jouw reactie had ik al verwacht. Ik besef dat het heel stom en slap is om toch weer overstag te gaan, maar op het moment supreme zat hij in tranen omdat hij buiten het verlies van zijn portomonnee sowieso een slechte dag had gehad, en dan vertel ik hem ook nog eens dat ik sterke twijfels heb bij onze relatie. Dat verrekte schuldgevoel zorgt er dan kennelijk voor dat je stomme dingen gaat doen :{

Verder had ik zelf een ongelofelijk kutweekend om andere redenen, dus ik had er gisteravond ook geen zin meer in om het nog even erger te maken ;(
  maandag 11 april 2011 @ 10:25:37 #159
12888 Skull-splitter
pi_95334009
Maak gewoon een afspraak met jezelf deze week: op dinsdag/woensdag samen een gesprek, ongeacht wat daarvoor voorvalt. Maak die afspraak ook met hem, als ie het vergeet dan tekent hij zijn vonnis direct.

Maar het hebben van een afspraak/deadline scheelt enorm.
  maandag 11 april 2011 @ 10:28:42 #160
116015 SicSicSics
pi_95334113
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 10:25 schreef Skull-splitter het volgende:
Maar het hebben van een afspraak/deadline scheelt enorm.
Jezelf niet nog verder in de modder afzinken ook! O+ Goed dat je gevoel hebt en empathie op kunt brengen, maar jij (JX) voelt voor hem en hij vooral voor zichzelf. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 11 april 2011 @ 10:44:05 #161
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_95334569
Waarom laat je hem niet gewoon een schuldbekentenis tekenen? Die zijn gewoon rechtsgeldig (je kunt voorbeelden wel van internet downloaden) en dan kun je 'em gewoon eruit schoppen. Als hij niet betaalt stuur je een incassobureau op 'em af.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  maandag 11 april 2011 @ 10:58:53 #162
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_95335081
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 15:41 schreef Re het volgende:
natturlijk best makkelijk een gratis huis waar je samen met je vrienden je leven kan verblowen, beetje net doen alsof je gaat meehelpen en je bent weer een paar maanden verder...
TS is een enabler. Maar weet stiekem wel beter.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 11 april 2011 @ 11:32:46 #163
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_95336097
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 08:32 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

Pfffff.... Niet te geloven.

Komt de sisterhood weer bovendrijven. De vrouw is altijd goed, de man slecht. Ja hoor meid, maak het lekker uit per sms.

De tering zeg, met recht het zwakke geslacht.
Nahjaa waar slaat dat dan weer op.. Ik motiveer mijn posts zelf niet, dus dat doe jij voor me??
Ik vind dat TS zeker via een SMS kan aangeven dat er een ernstig gesprek gevoerd dient te worden.
  maandag 11 april 2011 @ 11:33:37 #164
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_95336118
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 09:58 schreef JX het volgende:
Soempie, jouw reactie had ik al verwacht. Ik besef dat het heel stom en slap is om toch weer overstag te gaan, maar op het moment supreme zat hij in tranen omdat hij buiten het verlies van zijn portomonnee sowieso een slechte dag had gehad, en dan vertel ik hem ook nog eens dat ik sterke twijfels heb bij onze relatie. Dat verrekte schuldgevoel zorgt er dan kennelijk voor dat je stomme dingen gaat doen :{
Ik durf te wedden dat het stoned zijn en het verliezen van die portemonnee iets met elkaar te maken heeft. De meeste mensen die stoned zijn, zijn niet echt helder van geest. Ergo had hij niet geblowed, dan was hij zijn portemonnee ook niet kwijt geweest.
  maandag 11 april 2011 @ 11:38:58 #165
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_95336274
DUM-PEN!!

Het kan korter of langer duren, maar hier ga je zelf he-le-maal kapot aan.

[edit]
Beetje kort door de bocht...

Maar goed: iemand die verslaafd is (en daar ga ik na het lezen van je verhaal maar even van uit) zal niet, en ik herhaal NIET veranderen in gedrag omdat JIJ dat wilt. Je kan dreigen, je kan smeken, je kan vragen, maar het gaat niet gebeuren.

Om die reden denk ik dat het verstandig is om de relatie te verbreken. Als je voor die stap een motivatie nodig hebt, vertel dan dat je aan jezelf denkt en dat je geen mogelijheden tot verbetering van de situatie ziet.

Egoistisch? Denk ik niet. Realistisch? Dat wel.

[edit2]
En ja, wellicht heb ik makkelijk praten met een redelijk stabiele relatie met een niet-verslaafd persoon.

[ Bericht 41% gewijzigd door Beelzebufo op 11-04-2011 11:46:43 ]
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  Moderator maandag 11 april 2011 @ 14:01:27 #166
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_95341321
quote:
9s.gif Op maandag 11 april 2011 10:58 schreef Copycat het volgende:

[..]

TS is een enabler. Maar weet stiekem wel beter.
What can change the nature of a man?
pi_95343125
Al geprobeerd om gewoon elke keer dat hij wiet heeft dit in beslag te nemen/weg te gooien en te zeggen dat als hij nieuwe haalt hij maar lekker bij zijn vrienden gaat slapen?

Zeggen dat je hebt best vind dat zijn vrienden langskomen, maar alleen in het weekend?

Alleen boodschappen voor jezelf te doen en hem lekker zelf zijn eten laten halen.

Hem van de bank af te schoppen en hem de keuken in gooien om de troep op te ruimen?

Je geeft aan dat je het toch wel heel leuk met hem hebt, dus om het meteen weg te gooien is zonde. Het speelt pas een half jaar (wat vrij kort is in mijn opzicht) en het kan heus nog wel veranderen. Hij blowt nog niet zo lang (tenminste, eerst was het af en toe een sigaretje en nu de hele dag stoned) dus het kan er nog wel uit gehaald worden.

Zelf zou ik eerst gewoon al zijn wiet in beslag nemen, asbakken weggooien, sigaretten weggooien of bewaren en dit alles pas in het weekend aan hem te overhandigen MITS hij de hele week gewerkt heeft, anders niet en dan komen ook zijn vrienden niet over de vloer. Ja, zo kom je over als zijn moeder maarja je kunt het proberen. Wanneer dit binnen enkele maanden geen verandering teweeg brengt ja dan vind ik het wel redelijk dat je hem eruit schopt. die jongen heeft gezien zijn junken ouders geen opvoeding gehad en is hoogst waarschijnlijk verwaarloosd. Verwaarlozing betekent vaak ook dat er geen regels zijn geweest en sja dan krijg je dit soort persoonlijkheden. Ik heb er zelf ook mee te kampen gehad maar gelukkig ben ik wel volwassen geworden en heb ik enige hulp gehad van jeugdzorg.

Al met al heb je hem veel te snel in huis genomen, in een half jaar leer je iemand echt nog niet goed genoeg kennen. Ik heb 3 jaar een relatie gehad en kon pas na anderhalf jaar echt zeggen dat ik hem echt door en door kende.
  maandag 11 april 2011 @ 15:17:30 #168
116015 SicSicSics
pi_95343925
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:54 schreef Phantomesse het volgende:
Al geprobeerd om gewoon elke keer dat hij wiet heeft dit in beslag te nemen/weg te gooien en te zeggen dat als hij nieuwe haalt hij maar lekker bij zijn vrienden gaat slapen?
:')

quote:
Zeggen dat je hebt best vind dat zijn vrienden langskomen, maar alleen in het weekend?
:')_!

quote:
Alleen boodschappen voor jezelf te doen en hem lekker zelf zijn eten laten halen.
:')__!

quote:
Hem van de bank af te schoppen en hem de keuken in gooien om de troep op te ruimen?
:')___!

quote:
Je geeft aan dat je het toch wel heel leuk met hem hebt, dus om het meteen weg te gooien is zonde. Het speelt pas een half jaar (wat vrij kort is in mijn opzicht) en het kan heus nog wel veranderen. Hij blowt nog niet zo lang (tenminste, eerst was het af en toe een sigaretje en nu de hele dag stoned) dus het kan er nog wel uit gehaald worden.

Zelf zou ik eerst gewoon al zijn wiet in beslag nemen, asbakken weggooien, sigaretten weggooien of bewaren en dit alles pas in het weekend aan hem te overhandigen MITS hij de hele week gewerkt heeft, anders niet en dan komen ook zijn vrienden niet over de vloer. Ja, zo kom je over als zijn moeder maarja je kunt het proberen. Wanneer dit binnen enkele maanden geen verandering teweeg brengt ja dan vind ik het wel redelijk dat je hem eruit schopt. die jongen heeft gezien zijn junken ouders geen opvoeding gehad en is hoogst waarschijnlijk verwaarloosd. Verwaarlozing betekent vaak ook dat er geen regels zijn geweest en sja dan krijg je dit soort persoonlijkheden. Ik heb er zelf ook mee te kampen gehad maar gelukkig ben ik wel volwassen geworden en heb ik enige hulp gehad van jeugdzorg.

Al met al heb je hem veel te snel in huis genomen, in een half jaar leer je iemand echt nog niet goed genoeg kennen. Ik heb 3 jaar een relatie gehad en kon pas na anderhalf jaar echt zeggen dat ik hem echt door en door kende.
En dan met droge ogen vertellen dat je snel volwassen bent geworden!

Goud!

Dit zou, bij mij, behoorlijk averechts gewerkt hebben. :D
Fine, fuck you then!
pi_95344251
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:17 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

:')

[..]

:')_!

[..]

:')__!

[..]

:')___!

[..]

En dan met droge ogen vertellen dat je snel volwassen bent geworden!

Goud!

Dit zou, bij mij, behoorlijk averechts gewerkt hebben. :D
Het is gewoon zonde om iets zo snel weg te gooien. En sja dat jij er lang over doet om volwassen te worden of denkt dat je volwassen geboren bent, zegt niet dat dat bij iedereen het geval is. Ik ben ook zeker niet 'volwassen' als in ik weet hoe alles in elkaar steekt e.d, heb ook nog zat te leren maar voor nu ben ik prima op weg al zeg ik het zelf ^O^
  maandag 11 april 2011 @ 15:27:33 #170
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_95344273
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 14:54 schreef Phantomesse het volgende:
Nee, want als hij dat wilt dan moet hij dat zelf weten. Ik heb vaak genoeg aangegeven dat ik er geen probleem mee heb als hij af en toe in het weekend een jointje opsteekt, maar niet meer. Hij weet ook dat ik slecht tegen rook kan. Als hij daar geen rekening mee wilt houden is dat dus zijn keuze en is de keus aan mij of ik daar mee wil leven of niet :)

quote:

Al gedaan :) Hij is het eens m.b.t. de vrienden en boodschappen haal ik inderdaad voor mezelf op het moment. Het zorgt er alleen voor dat hij voortdurend dure troep koopt en zijn geld nog sneller op is :')

quote:
Gebeurt regelmatig en gelukkig helpt hij dan ook wel.

quote:
Hij is eerder aan de drugs geweest voordat wij samen waren, waaronder ook harddrugs. Hij was daarmee gestopt voor wij een relatie kregen en rookte enkel af en toe (1x per maand) een jointje. Dat is nu naar minstens 3x per week gegaan, vooral dankzij foute vrienden die telkens met wiet aan kwamen zetten. Ik heb geen probleem met een drugsverleden, maar hij lijkt nu dus weer die kant op te gaan. Er zijn ook verdacht veel overeenkomsten tussen hem en zijn junkie vader, die toevallig ook van het geld van zijn vrouw leeft aangezien drugsgebruik ervoor heeft zorgt dat hij niet meer kan werken. Zo'n toekomst zie ik dus echt niet zitten. :{w

quote:
Ik heb hiervoor 6 jaar een relatie gehad en kwam erachter dat ik die persoon zelfs na 6 jaar nog niet door en door kende, het verschilt dus per relatie denk ik :) Ja, dit is fout gegaan maar ik wilde het graag een kans geven.

Erg goed dat jij er wel goed bent uit gekomen ^O^ Persoonlijk zie ik mensen haast nooit veranderen en is alle steun die je erin stopt zonde van je tijd. Zo heb ik ook een alcoholist in de familie die van alle kanten hulp krijgt maar telkens naar de drank blijft grijpen..
pi_95344897
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:26 schreef Phantomesse het volgende:

[..]

Het is gewoon zonde om iets zo snel weg te gooien.
Een gokverslaafde blijft ook geld in de fruitautomaat gooien "omdat er al zoveel inzit, en het zonde is om nu te stoppen. De winst komt echt, ik voel het !".

Is die slim bezig ?
  maandag 11 april 2011 @ 15:44:45 #172
116015 SicSicSics
pi_95344898
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:26 schreef Phantomesse het volgende:
Het is gewoon zonde om iets zo snel weg te gooien. En sja dat jij er lang over doet om volwassen te worden of denkt dat je volwassen geboren bent, zegt niet dat dat bij iedereen het geval is. Ik ben ook zeker niet 'volwassen' als in ik weet hoe alles in elkaar steekt e.d, heb ook nog zat te leren maar voor nu ben ik prima op weg al zeg ik het zelf ^O^
Als mijn biologische entrecote na 2 dagen verrot in de koelkast ligt dan gooi ik hem gewoon weg hoor! Zonde, maar aan een te lang dood stuk koe ga ik niet meer knagen. :D En, wat mij betreft, zit je niet echt in een gelijkwaardige/ serieuze relatie als je asbakken en sigaretten gaat verstoppen en een beloningssysteem introduceert om je 'vriend' (hondje?) op te voeden naar jou smaak. :D

Maakt me niet uit hoe volwassen je jezelf vindt! ;)

En JX moet hem aan de ene kant gewoon heel hard weg laten wezen en aan de andere kant de hand in eigen boezem steken. Niks opvoeden, proberen, praten en aardig doen. Die tijd is volgens mij allang geweest. Als ik zo eens de verschillende reacties van JX zelf doorlees!
Fine, fuck you then!
pi_95346486
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:44 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Als mijn biologische entrecote na 2 dagen verrot in de koelkast ligt dan gooi ik hem gewoon weg hoor! Zonde, maar aan een te lang dood stuk koe ga ik niet meer knagen. :D En, wat mij betreft, zit je niet echt in een gelijkwaardige/ serieuze relatie als je asbakken en sigaretten gaat verstoppen en een beloningssysteem introduceert om je 'vriend' (hondje?) op te voeden naar jou smaak. :D

Maakt me niet uit hoe volwassen je jezelf vindt! ;)
Hier heb je ook weer een heel goed punt, ik zeg het nu wel maar als ik het zelf zou moeten doen zou ik ook denken van Euh ja wtf wil je nou met jezelf? Ik val dan ook niet op afhankelijke jongens, maar mannen die voor zichzelf kunnen zorgen op financieel gebied. Niet dat ik gierig ben of niet wil delen want ik deel alles, maar ik wil niet in de schulden komen te zitten of altijd maar op de centen moeten letten. Tevens wil ik later ook gewoon mijn kinderen kunnen geven wat ze nodig hebben en op vakantie kunnen. Nu beter nadenkend en niet alleen naar hem kijkend vind ik inderdaad dat TS hem eruit mag schoppen. Ik moet er ook niet aan denken om mijn vriend nog 'op te moeten voeden' als we samen zouden wonen.

Ik blow zelf wel, maar ik zou nooit iets met een stonerd nemen eigenlijk. Dat kan hypocriet klinken, maar ik ben van mening dat als je 2 stoners bij elkaar zet er niets meer gedaan gaat worden. Mijn ex rookt niet en als ik bij hem was deed ik dat ook niet (ben door die relatie ook heel sterk geminderd) en dat is voor mij wel een goede drijfveer om uiteindelijk er helemaal mee te kappen (doe het nu soms in het weekend nog) wanneer ik echt ga samenwonen. Beschouw mezelf ook niet (meer) als verslaafd, ik doe het wanneer ik er echt zin in heb en niet meer omdat het gevoel heb dat ik gewoon moet blowen, uit gewoonte.

TS, ga voor jezelf meid je hebt dit niet nodig en hij is alleen maar een blok aan je been. Ik vind het zielig voor hem omdat hij een gare jeugd heeft gehad en het niet helemaal aan hem te wijten is, aan de andere kant is hij inmiddels oud en wijs genoeg om zn leven te kunnen beteren.
pi_95357102
quote:
En dan kunnen we ook nog wat praten zodat het niet over 1 nacht ijs gaat en hij met ontzettend veel vragen achterblijft. Ik zou wel graag als vrienden uit elkaar gaan :)
Jij maakt de grootste fout die veel van dat soort reddersfiguren maken.

Jij kan er niet tegen dat mensen je niet mogen. Je bent zelf bang voor afwijzing. Daarom wil je altijd aardig gevonden en help je mensen tot het einde toe. Want dan pas heb je een bepaalde status (namelijk de altijd reddende helpende vrouw). Als vrouw zijnde waan je je daarbij het door je ouders gepropageerde brave lieve, nooit boze meisje te zijn.

Dat soort onzin moet afgelopen zijn, of vertrek meteen met die gast blowend naar Azië/Oostblok, daar wordt een afhankelijke ondersteunende vrouw erg gewaardeerd.

Je kan kiezen:
1) Je kiest voor jezelf, maakt het uit, ongeacht of je vriend en/of ouders je daarna de Bitch van het Jaar vinden. Dan weet je zeker dat je daarna verder kan met jouw leven. Met een knappe 35-jarige man bv :')
2) Je laat zo lekker zoals het is. Je weet precies namelijk waar je staat. Hij is er nog, en hij heeft je eigenlijk wel nodig. Wel met kutsmoezen, maar desalniettemin is jouw rol uiterst waardevol. Zonder jou geen vreten of onderdak. Over 20 jaar zit je daar nog mee, hij lekker rokend in zn hol samen met jou en een schuld van 5 ton. Desalniettemin heb je tussen de bedrijven door toch 2 diplomaatjes gehaald, maar een carriére opzetten lukt krap door de tijd die hij kost.

Jouw keus....

Suc6
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_95364998
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_95365483
quote:

Zoals jij in deze topic de kerel in kwestie beschreven hebt, denk ik dat hij er het afgelopen jaar maar mazzel mee heeft gehad dat hij jou had.

En qua materialistische klinken, dat valt reuze mee, immers, hij loopt toch allerlei dingen voor zichzelf te kopen terwijl jij al 5 maanden lang alleen voor de rekeningen opdraait. Dat is gewoon niet eerlijk naar jou toe. Je hebt genoeg toegegeven, tijd om een materialistische bitch te zijn. Echt wel ^O^
pi_95378325
En TS - wat heb je vandaag voor hem betaald, en welk excuus heb je voor jezelf gevonden om het nog maar niet uit te maken ;) ?
  dinsdag 12 april 2011 @ 09:46:53 #178
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_95379989
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 april 2011 08:38 schreef MisterSqueaky het volgende:
En TS - wat heb je vandaag voor hem betaald, en welk excuus heb je voor jezelf gevonden om het nog maar niet uit te maken ;) ?
Ik heb pizza gehaald gisteren, mag dat? :P

Ik wacht tot dit weekend, zodat ik in elk geval het geleende geld terug heb. Dit weekend zijn we toevallig precies 1 jaar samen, maar dat vind ik geen reden om uit te stellen.

[ Bericht 24% gewijzigd door JX op 12-04-2011 09:47:16 (dubbele quote) ]
pi_95380054
Ik zou het al uitmaken nadat ik zag wat voor junks zijn ouders waren. Natuurlijk heb je geen relatie met zijn ouders maar met hem, maar het geeft wel aan van welke huize iemand komt en dat zo'n relatie imo geen toekomstperspectief heeft.
pi_95380384
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 april 2011 09:46 schreef JX het volgende:

[..]

Van mij wel. Er lopen inmiddels al weddenschappen op hoe lang je je nog laat gebruiken - en hoe langer dat duurt, hoe meer ik win :P
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:07:55 #181
12888 Skull-splitter
pi_95380795
1 jaar, je kunt iig niet zeggen dat je het geen kans hebt gegeven :P
  dinsdag 12 april 2011 @ 10:23:59 #182
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_95381297
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:07 schreef Skull-splitter het volgende:
1 jaar, je kunt iig niet zeggen dat je het geen kans hebt gegeven :P
Ik denk dat het wel als meerdere jaren voelt. :)
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_95381630
Tis altijd moeilijk oordelen in deze situaties gezien je de situatie nooit 100% kan bevatten als internetter... Maar zoals het ernaar uitziet zou ik hem idd dumpen.
Hoe langer je wacht, hoe erger het wordt.
pi_95403683
quote:
maar dat vind ik geen reden om uit te stellen.
Na het lezen van deze topic ben ik echt benieuwd :D
pi_95417466
quote:

[..]

Ik wacht tot dit weekend, zodat ik in elk geval het geleende geld terug heb. Dit weekend zijn we toevallig precies 1 jaar samen, maar dat vind ik geen reden om uit te stellen.
TT is "How to dump a stoner?"

Niet wanneer. Tijd is nu. Je bent eigenlijk te laat.
Want nu heeft hij weer geld van je geleend.
Dus je bent al te laat.

[ Bericht 5% gewijzigd door again1928 op 12-04-2011 22:04:20 ]
pi_95426239
quote:
6s.gif Op woensdag 6 april 2011 14:40 schreef JX het volgende:
Ja hoor, tis weer zover. Bijna een jaartje relatie en ik (28) ben het alweer zat :')

Hij leek zo leuk en lief en betrouwbaar in het begin en na een half jaartje trok hij bij mij in. Leuk en lief is hij nog steeds. Maar ondertussen is hij veranderd van iemand die af en toe een sigaretje opsteekt, naar een regelrechte luie stoner. En dat betekent dat ik nu ook voortdurend zijn stoner vrienden over de vloer heb en mijn huis (waarvoor ik de rekeningen betaal) continue naar wiet stinkt. Party bij mij thuis? Leuk! En op zich heb ik helemaal geen probleem met drugs; doe wat je leuk vindt ^O^ Maar ik hoef er geen relatie mee en een party waar iedereen compleet stoned elkaar zonder een woord zit aan te staren zijn gewoon loeisaai :Z

Nog een paar voorbeelden...

Hij maakt continu valse beloftes, vooral m.b.t. geld. Zo heb ik meer dan twee maanden lang letterlijk niets extra uit kunnen geven omdat een zware energierekening op de deurmat viel. Meneer zou helpen, maar ondertussen blijft hij wel elke week CD's en kleding kopen, inclusief een dure boxset van 50 euro en uiteraard bleef hij zo'n 20-40 euro per week aan wiet besteden. Ter vergelijking: ikzelf heb 5 maanden lang geen nieuwe kleding gekocht en heb zelfs een maandje onverzekerd rondgereden omdat ik het simpelweg niet kon betalen. Ik heb hem hier uiteraard regelmatig aan herinnerd maar hij weet zich er altijd uit te lullen..

Ik werk fulltime. Meneer werkte in het begin ook fulltime, maar is nu zijn baan aan het verpesten door regelmatig een dag thuis te blijven als hij daar zin in heeft. :{ En dat terwijl hij gedurende de winter al 3 maanden thuis heeft gezeten omdat het werk stil lag. Een tijdelijke baan zoeken? waarom zou je als je vriendin de rekeningen toch wel betaald. En als ik dan thuiskom ligt hij op de bank/in bed te slapen terwijl de keuken volstaat met vieze vaat met zijn kruimels/etensresten in alle hoeken en gaten. Lekker, dat mag ik dan weer gaan opruimen want meneer ziet niet wat er schoongemaakt moet worden (maar dit is geloof ik een standaard mannenkwaal ;) )

Verder praat hij al sinds onze ontmoeting over het halen van zijn rijbewijs, wat erg nodig is voor zijn werk, maar gaf onlangs toe dat hij daar nog steeds niet aan begonnen is omdat hij bang is voor het verkeer (hij is 27....) }:| :|W

Kortom, loser! Hij is gewoon niet meer de persoon op wie ik verliefd werd en ik ben het zat om de enige verantwoordelijke te zijn. Ik begin ook ernstige overeenkomsten te zien tussen mij en zijn moeder :o

Het probleem? Ik kan de knoop maar niet doorhakken want ondanks dat ik weet dat ik zo niet verder kan leven, geniet ik wel van zijn gezelschap en kan ik met hem lachen (zolang hij niet stoned is, want dan komt er geen woord uit). Maar ik zie ook dat hij nooit zal veranderen en dat ik daar doodongelukkig van ga worden als ik hiermee verder ga.

Iemand die mij ff op zijn Fok!s kan vertellen dat ik mijn vinger uit mijn neus moet halen en hem het huis uit moet schoppen? :@ Andere meningen zijn ook welkom :)
Prachtige OP, heeft betreffende persoon het hele verhaal op eenzelfde duidelijke manier gepresenteerd gekregen? Als er dan niks verandert, ja, over en uit (en dan is het geen verrassing meer).

Las ergens in de reacties dat er wel iets gecommuniceerd is, maar communicatief vermogen is in menig relatie het grootste gebrek. Als die al aanwezig is. :') Vooral als ik lees dat TS overweegt de relatie per SMS te beëindigen (terwijl je samenwoont?), krijg ik de indruk dat hier een potentiële oorzaak ligt dat er niks verandert... verandering begint bij jezelf :)
  woensdag 13 april 2011 @ 10:23:36 #187
334388 Lamborghini_LP640
is geen Ferrari F430
pi_95433688
quote:
Op woensdag 6 april 2011 14:42 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Print het eerste deel van dit topic uit. *O*
Zet z'n spullen voor de deur. *O*
Verkoop z'n spullen. *O*
Zeg tegen hem dat hij morgen weg moet zijn. *O*
geen slecht idee
CJ: I take a number 9.
Ryder: A number 9, just like his.
Sweet: A number 6 with extra dip.
Big Smoke: I'll have two number 9s, a number 9 large, a number 6 with extra dip, a number 7, two number 45s, one with cheese, and a large soda.
  woensdag 13 april 2011 @ 13:09:59 #188
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_95439549
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 00:15 schreef VanHelsing het volgende:

[..]

Prachtige OP, heeft betreffende persoon het hele verhaal op eenzelfde duidelijke manier gepresenteerd gekregen? Als er dan niks verandert, ja, over en uit (en dan is het geen verrassing meer).

Las ergens in de reacties dat er wel iets gecommuniceerd is, maar communicatief vermogen is in menig relatie het grootste gebrek. Als die al aanwezig is. :') Vooral als ik lees dat TS overweegt de relatie per SMS te beëindigen (terwijl je samenwoont?), krijg ik de indruk dat hier een potentiële oorzaak ligt dat er niks verandert... verandering begint bij jezelf :)
Er is inderdaad een communicatieprobleem, want als ik begin over problemen geeft hij geen antwoord en begint snel over iets anders of doet er lacherig over. We hebben weinig discussies en als we ze hebben ben ik altijd degene die het inzet, waardoor ik mezelf een zeikwijf begin te voelen. :{

En gisteravond wilde hij wéér geld lenen terwijl ik hem afgelopen weekend dus al 100 had geleend waarmee hij de hele week zou uitzitten tot hij zijn nieuwe bankpasje krijgt eind deze week. Hij zou daarvan alleen het verjaarsdagscadeau voor zijn vader, zijn reiskosten en lunch van hoeven betalen maar het is dus alweer op. Ik heb hem daarom even flink terecht gewezen en uitgelegd dat hij moet leren voorzichtiger met zijn geld te zijn en hem eraan herinnerd dat hij het zou gebruiken voor alleen het hoognodige. Ik vermoed dat hij er weer wiet van heeft gekocht want dat zat hij gister wel weer mooi te smoken :{ Nu voel ik me helemaal z'n moeder ;(

Edit: te snel op invoeren gedrukt :P
pi_95440426
JX ik zie een hoop geschrijf maar helaas geen actie! meid je kunt vele malen beter krijgen en denk dat je dit niet te lang moet laten doorgaan, daar wordt je zelf armer van! niet dat je specifiek door een relatie rijker moet worden hoor, begrijp mij niet verkeerd maar als jij je nu al ziet als de moeder van... dan wist ik het wel.

Natuurlijk heb ik makkelijk lullen maar ik zie je ook niets ondernemen en steeds weer excuses bedenken! kap-pen met die hap en snel!

Succes en sterkte!!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  woensdag 13 april 2011 @ 13:34:27 #190
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_95440439
Maar.. heb je hem dat geld wel weer 'geleend'?
Vrijheid
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 13:37:58 #191
5428 crew  miss_sly
pi_95440576
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:09 schreef JX het volgende:

[..]

Er is inderdaad een communicatieprobleem, want als ik begin over problemen geeft hij geen antwoord en begint snel over iets anders of doet er lacherig over. We hebben weinig discussies en als we ze hebben ben ik altijd degene die het inzet, waardoor ik mezelf een zeikwijf begin te voelen. :{

En gisteravond wilde hij wéér geld lenen terwijl ik hem afgelopen weekend dus al 100 had geleend waarmee hij de hele week zou uitzitten tot hij zijn nieuwe bankpasje krijgt eind deze week. Hij zou daarvan alleen het verjaarsdagscadeau voor zijn vader, zijn reiskosten en lunch van hoeven betalen maar het is dus alweer op. Ik heb hem daarom even flink terecht gewezen en uitgelegd dat hij moet leren voorzichtiger met zijn geld te zijn en hem eraan herinnerd dat hij het zou gebruiken voor alleen het hoognodige. Ik vermoed dat hij er weer wiet van heeft gekocht want dat zat hij gister wel weer mooi te smoken :{ Nu voel ik me helemaal z'n moeder ;(

Edit: te snel op invoeren gedrukt :P
Zo gedraag je je ook. Het ligt niet alleen aan hem, maar zeker ook aan jou. Jij laat je prima weer in die rol drukken en neemt die op je. En dan kom je vervolgens hier klagen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 13 april 2011 @ 13:41:00 #192
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_95440678
quote:
5s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:34 schreef jogy het volgende:
Maar.. heb je hem dat geld wel weer 'geleend'?
Hij vroeg om 20, ik heb hem 5 gegeven wat voldoende moet zijn voor de bus. Daarna ben ik met hem naar de supermarkt gelopen en zelf brood etc. gehaald voor zijn lunch, zodat hij dat niet hoeft te kopen maar gewoon van huis meeneemt. En even gemeld dat dit het laatste is wat hij kan lenen.. Zodra zijn nieuwe bankpasje er is kan hij mij terugbetalen en dan stel ik hem voor dat hij terug naar zijn ouders gaat, aangezien hij daar al een moeder heeft ;)
pi_95440764
Ik snap iets niet , je weet dat je het geld niet terugkrijgt, en je blijft hem geld lenen.
Iemand die me sowieso geld schuldig is zou ik al helemaal niet meer van lenen. Je kan wel klagen maar uiteindelijk doe je het wel zelf.

Oefen eens heel keihard op het woordje nee, want ik denk dat je dat nodig hebt.
  woensdag 13 april 2011 @ 13:46:50 #194
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_95440905
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zo gedraag je je ook. Het ligt niet alleen aan hem, maar zeker ook aan jou. Jij laat je prima weer in die rol drukken en neemt die op je. En dan kom je vervolgens hier klagen!
Eensch, ben kennelijk te zorgzaam ofzo. :') Ik heb ook zeker tegen hem geklaagd gister hoor ;) Maar ik vond dat ik hem ook weer niet zonder eten etc. naar werk kon laten gaan. Achteraf gezien zou het een goede les voor hem zijn als hij even helemaal zonder geld en hulp komt te zitten. Maar ja, dan is er vast altijd wel weer een vriend of collega die hem helpt. Dus of hij het ooit zal leren? Denk het niet! :N

quote:
18s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:43 schreef formerjellybean het volgende:
Ik snap iets niet , je weet dat je het geld niet terugkrijgt, en je blijft hem geld lenen.
Iemand die me sowieso geld schuldig is zou ik al helemaal niet meer van lenen. Je kan wel klagen maar uiteindelijk doe je het wel zelf.

Oefen eens heel keihard op het woordje nee, want ik denk dat je dat nodig hebt.
Zolang ik hem eraan herinner betaald hij het wel terug. Het kost meestal alleen een aantal herinneringen voordat hij het doet ;)
pi_95441063
Jezus mens, je bent niet te zorgzaam, je moet je gewoon niet als moedertje laten behandelen en hem gewoon hard op z'n bek laten gaan. Als je zo lief voor hem blijft doen, dan verandert hij natuurlijk nooit, als hij dat uberhaupt wel doet.

Niks 'boehoe, ik vind het zielig voor hem', je hebt gewoon geen zin om de confrontatie met hem aan te gaan.
  Moderator woensdag 13 april 2011 @ 13:51:06 #196
5428 crew  miss_sly
pi_95441067
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:46 schreef JX het volgende:

[..]

Eensch, ben kennelijk te zorgzaam ofzo. :') Ik heb ook zeker tegen hem geklaagd gister hoor ;) Maar ik vond dat ik hem ook weer niet zonder eten etc. naar werk kon laten gaan. Achteraf gezien zou het een goede les voor hem zijn als hij even helemaal zonder geld en hulp komt te zitten. Maar ja, dan is er vast altijd wel weer een vriend of collega die hem helpt. Dus of hij het ooit zal leren? Denk het niet! :N
Je bent niet te zorgzaam, je laat je gebruiken als voetveeg.

Hoe zinvol denk je dat het is dat zijn moeder vriendin tegen hem klaagt, als ze vervolgens toch geld geeft? Hoe zinvol vond jij dat als je moeder eerst even tegen je tekeer ging, maar je wel wist dat je toch kreeg wat je wilde/moest hebben? "Zo zielig, mijn jongen zonder eten naar zijn werk, dat kan toch niet". Dat is ZIJN verantwoordelijkheid, niet de jouwe.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_95441093
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:46 schreef JX het volgende:

[..]

Waarom niet ??? Het is toch zijn eigen geld waar die zelf verantwoordelijk voor is, geen geld geen eten.
  woensdag 13 april 2011 @ 13:53:11 #198
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_95441149
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:41 schreef JX het volgende:

[..]

Hij vroeg om 20, ik heb hem 5 gegeven wat voldoende moet zijn voor de bus. Daarna ben ik met hem naar de supermarkt gelopen en zelf brood etc. gehaald voor zijn lunch, zodat hij dat niet hoeft te kopen maar gewoon van huis meeneemt. En even gemeld dat dit het laatste is wat hij kan lenen.. Zodra zijn nieuwe bankpasje er is kan hij mij terugbetalen en dan stel ik hem voor dat hij terug naar zijn ouders gaat, aangezien hij daar al een moeder heeft ;)
Woei! Je spreekwoordelijke ballen zijn ingedaald dus :P, kudo's!
Vrijheid
  woensdag 13 april 2011 @ 13:58:35 #199
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_95441370
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je bent niet te zorgzaam, je laat je gebruiken als voetveeg.

Hoe zinvol denk je dat het is dat zijn moeder vriendin tegen hem klaagt, als ze vervolgens toch geld geeft? Hoe zinvol vond jij dat als je moeder eerst even tegen je tekeer ging, maar je wel wist dat je toch kreeg wat je wilde/moest hebben? "Zo zielig, mijn jongen zonder eten naar zijn werk, dat kan toch niet". Dat is ZIJN verantwoordelijkheid, niet de jouwe.
Ik denk dat het probleem is dat ik zelf nooit dit soort praktijken heb uitgevoerd. Mijn moeder O+ moest altijd de eindjes aan elkaar knopen en ik heb nooit geld van haar geleend voor wat dan ook omdat ik wist dat zij het harder nodig had voor andere zaken. Dit is voor het eerst dat ik een relatie heb/had met iemand die zo onverantwoord leeft, dus ik heb het totaal niet aan zien komen :@
pi_95441410
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 13:41 schreef JX het volgende:

[..]

Ik heb het topic een beetje terug gelezen maar jouw geschreven stukje wat ik nu quote vat alles eigenlijk prima samen. Je moet met hem mee lopen naar de winkel omdat je hem anders niet vertrouwd dat hij er ook echt brood van koopt? Je bent zijn moeder toch niet? Je blijft hem geld lenen want hij niet, of heel langzaam terugbetaald ; hij is aan de wiet, het lijkt alsof hij jouw wensen niet respecteert door zijn acties.....waarom blijf je in hemelsnaam bij hem?

Snap dat het voor ons makkelijk gezegd is om het zo makkelijk uit te maken, maar ik zie het maar zo...hij heeft het al uitgemaakt op het moment dat hij stopte respect te tonen aan jou ; en je constant vroeg om geld. Hij is oud genoeg om voor zijn eigen geld te zorgen lijkt me. Dus ja, het is makkelijker praten voor ons ; maar jij komt hier voor eerlijk advies. Dus bij deze. Dump hem ; laat hem een bekentenis schrijven dat hij je geld schuldig is ; en start met een frisse wind. Snap dat t moeilijk is om iemand die zo belangrijk voor je is geweest achter je te laten, maar hij heeft het er zelf naar gemaakt. Hij heeft een probleem en daar komt hij nog wel achter ; maar jij hebt alle recht en je verdiend het om met een schone lij te beginnen voordat je zelf diep in de schulden komt door hem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')