abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95114364
wie weet of het normaal is dat de druk van mijn ketel met 0,4 bar omhoog gaat als ik ga verwarmen?,hij gaat van 1.4 naar 1.8 bar ,de print of unit van de ketel maakt ook een aardig zoem geluid,heb een nox hr ketel van een tijdje geleden.heb expansievat gecontroleerd door er boven en onder op te tikken,maakt verschillend geluid ,dus deze is goed.

mvg henry
  woensdag 6 april 2011 @ 13:00:15 #2
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_95115913
Ik heb dezelfde 'problemen' gehad, bij mij was het expansievat (wat voor 'tegendruk' op de leidingen zorgt) kapot. Vat vervangen -> druk weer 'normaal' bij verwarmen.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_95115960
Lijken me normale waarden.
Als het niet zo is, moet ik mijn CV ook na laten kijken :P
pi_95116455
heb je je installatie al ontlucht, bijgevuld en weer ontlucht?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_95116526
Water wat warm word zet uit en daar bij is 0,4 bar drukverhoging niet abnormaal
  woensdag 6 april 2011 @ 13:18:42 #6
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_95116587
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 13:16 schreef exlurker het volgende:
Water wat warm word zet uit en daar bij is 0,4 bar drukverhoging niet abnormaal
Niet goed gelezen. Mijn CV knalde 1,5 bar op en neer bij verwarmen.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_95117044
oke het is duidelijk,ik maakte me alleen zorgen omdat de cv (print/unit) een behoorlijk zoem geluid maakt
pi_95122490
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 12:21 schreef henry70 het volgende:
wie weet of het normaal is dat de druk van mijn ketel met 0,4 bar omhoog gaat als ik ga verwarmen?,hij gaat van 1.4 naar 1.8 bar
Zijn brij normale waarden, niets mis mee.
quote:
,de print of unit van de ketel maakt ook een aardig zoem geluid,heb een nox hr ketel van een tijdje geleden.
Misschien is deze binnenkort defect, misschien ook niet.
In ieder geval kun je nu dus niet voor verrassingen komen te staan als deze defect gaat.
Preventief vervangen kun je doen, maar afwachten tot deze echt defect raakt natuurlijk ook.
quote:
heb expansievat gecontroleerd door er boven en onder op te tikken,maakt verschillend geluid ,dus deze is goed.
Nee dat kun je hiermee niet bepalen, hooguit of het membraan niet geklapt of gescheurd is, maar verder niets.
Wil je zeker weten dat deze goed is, dan zou je het installatiedeel waarin deze opgenomen is drukloos moeten maken en vervolgens de voordruk controleren of deze nog in de buurt ligt van de voordrukvulling waarmee deze ooit afgeleverd is.
Indien de voordruk te laag geworden is kun je indien je weet waar je mee bezig bent de voordruk weer op het juiste niveau brengen.
quote:
mvg henry
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')