Je bent welkom in huize puinzooi.quote:
quote:Op woensdag 6 april 2011 10:34 schreef z80 het volgende:
Je bent welkom in huize puinzooi.
ik ben alleen bang dat mijn kook kunsten niet van een al te hoog nivo zijn.
Jij mag altijd langs komen maar dat doe je niet.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach er lurken er al een hoopquote:Op woensdag 6 april 2011 10:36 schreef Anthraxx het volgende:
Die andere TT zorgde ook niet voor een stormloop van nieuwe gebruikers.
Meer dan 50 views op 6 reactiesquote:
quote:
Jajaquote:[..]
ik sliep
quote:
Het een leidt tot het anderquote:Op woensdag 6 april 2011 11:00 schreef Lienekien het volgende:
[ afbeelding ]
Hmmm, seks. Eh, aardbeien met slagroom.
quote:Op woensdag 6 april 2011 11:00 schreef Lienekien het volgende:
[ afbeelding ]
Hmmm, seks. Eh, aardbeien met slagroom.
deze even onthouden.quote:Op woensdag 6 april 2011 11:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
Lieve Isa, heb je zin om zaterdag 4 juni langs te komen? En dan ga ik maar gek doen: de rest van de SC mag ook langs komen. Ik waarschuw alleen: ik ga niet koken voor iedereen! Je moet dus zelf voedsel meenemen. De drank regel ik welen een beperkt aantal slaapplekken zijn er ook wel
Prima, gezelligquote:Op woensdag 6 april 2011 11:02 schreef PdeHoog het volgende:
![]()
Lieve Isa, heb je zin om zaterdag 4 juni langs te komen? En dan ga ik maar gek doen: de rest van de SC mag ook langs komen. Ik waarschuw alleen: ik ga niet koken voor iedereen! Je moet dus zelf voedsel meenemen. De drank regel ik welen een beperkt aantal slaapplekken zijn er ook wel
quote:
Afhankelijk van het aantal deelnemers aan de meet kan dat alsnog gebeurenquote:en ik maar hopen op een echt P-Diné
quote:Op woensdag 6 april 2011 11:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Prima, gezellig![]()
en ik maar hopen op een echt P-Diné
Jij moet niet miepenquote:
Ow?quote:Op woensdag 6 april 2011 11:08 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Jij moet niet miepenVolgens mij heb je dat al een keer gehad, toch
Nietquote:Op woensdag 6 april 2011 11:12 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ow?
Ik weet dat ik een slecht geheugen heb maar volgens mij echt niet
quote:Op woensdag 6 april 2011 10:49 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Jij mag altijd langs komen maar dat doe je niet.gezelligSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
quote:Op woensdag 6 april 2011 11:20 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
NietIk dacht dat we dat allang gedaan hadden
Nou ja, kom maar een keer langs
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Restaurant van ziekenhuis denk ik. Dan gelijk van zkh naar Salsa met wat botjes in een AH tasquote:Op woensdag 6 april 2011 11:35 schreef FutureFairytale het volgende:
wordt vnv dus makkelijk in casa FF; tagliatelle met uitje, champignons, boursin cuisine en hamreepjes. Wat gaan jullie eten?
quote:Op woensdag 6 april 2011 11:36 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb net een uur (!) bij de bank gezeten om iets doodsimpels te regelen. Echt hoor, Belgische regelingenBizar is het, maar volgens mij had ik een soortgelijk probleem bij de Rabo ooit: wilden kredietoptie op de lopende rekening standaard op 10.000 euro zetten en ik moest dus langskomen om dat drastisch terug te brengen (uiteindelijk maar op 0 gezet omdat je anders een BKR registratie krijgt, of je nu wel of niet rood staat, die weer erg onhandig bleekals je een huis gaat kopenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.)
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
Ja, ze strooien graag met persoonlijke kredieten bij banken. Hoe hoger, hoe beter.quote:Op woensdag 6 april 2011 11:39 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Bizar is het, maar volgens mij had ik een soortgelijk probleem bij de Rabo ooit: wilden kredietoptie op de lopende rekening standaard op 10.000 euro zetten en ik moest dus langskomen om dat drastisch terug te brengen (uiteindelijk maar op 0 gezet omdat je anders een BKR registratie krijgt, of je nu wel of niet rood staat, die weer erg onhandig bl eekals je een huis gaat kopen)
waarom moet je botjes mee naar huis nemen?quote:Op woensdag 6 april 2011 11:37 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Restaurant van ziekenhuis denk ik. Dan gelijk van zkh naar Salsa met wat botjes in een AH tas
Die moeten een CT scanner in elders.quote:Op woensdag 6 april 2011 11:41 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
waarom moet je botjes mee naar huis nemen?
Ja, gebruikte de optie rood staan nooit, dus ik snapte er geen reet van toen er ineens een bkr registratie op mijn naam stond (dat vertellen ze er niet bij), aangezien ik nergens leningen heb lopen (behalve nu een hypotheek, maar die had ik toen nog niet).quote:Op woensdag 6 april 2011 11:41 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ja, ze strooien graag met persoonlijke kredieten bij banken. Hoe hoger, hoe beter.
Ik ben blij dat die van mij op 0 staat.
ander ziekenhuis?quote:Op woensdag 6 april 2011 11:41 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Die moeten een CT scanner in elders.
Volgens mij vanaf 500 euro jaquote:Op woensdag 6 april 2011 11:44 schreef Stereotomy het volgende:
hm, heb 500 EUR krediet omdat ik soms idd voor CC dingen rood sta tijdelijk. maar daar komt een BKR registratie uit?
Ik wil beiden welquote:Op woensdag 6 april 2011 11:34 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
seks of aardbeien met slagroom gegeten?
jaquote:Op woensdag 6 april 2011 11:42 schreef Stereotomy het volgende:
en mooi zo, van je solli. Lekker vroeg beginnen, hoef je aan het eind niet te stressen
the blind will lead the blind
Opgezocht:quote:Op woensdag 6 april 2011 11:46 schreef borisz het volgende:
[..]
Volgens mij ligt die grens wel wat hoger.
500 dusquote:Hebt u een krediet afgesloten waarvan u minimaal drie maanden gebruik kunt maken? Ligt het bedrag waarover u kunt beschikken tussen de ¤ 500 en ¤ 175.000? Dan bent u, net circa 10 miljoen andere consumenten, bekend bij ons.
ik weet niet wat ik hebquote:Op woensdag 6 april 2011 11:44 schreef Stereotomy het volgende:
hm, heb 500 EUR krediet omdat ik soms idd voor CC dingen rood sta tijdelijk. maar daar komt een BKR registratie uit?
BKR registratie dusquote:Op woensdag 6 april 2011 11:50 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik weet niet wat ik hebWeet alleen dat ik 1000 rood mag staan op mn gewone bankrekening
Ja, ik dacht dat het alleen om de probleemgevallen gingquote:
Nou, ik moest er anders wel achteraan om de hypotheek rond te krijgen met NHG en had er dus wel degelijk last van. Snelste manier was gewoon die rekening aan te passen en kredietmogelijkheid op 0 zetten.quote:Op woensdag 6 april 2011 11:50 schreef Lienekien het volgende:
Een BKR registratie is niet erg. Het wordt pas lastig als je een betalingsachterstand krijgt. Dan krijg je een codering en met een codering kun je problemen krijgen bij het aanvragen van bijv. een lening of hypotheek.
Bij een hypotheek gaan ze er standaard over zeuren. Deden ze bij mij ook.quote:Op woensdag 6 april 2011 11:50 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik weet niet wat ik hebWeet alleen dat ik 1000 rood mag staan op mn gewone bankrekening
Dat heb ik wel eens vaker gelezen. Ik weet niet of dat ermee samenhangt dat je met je hypotheek aardig aan de grens van het maximaal haalbare zit. Eigenlijk is het maar een formaliteit, om het plaatje even wat gunstiger te doen voorkomen. Is de hypotheek eenmaal afgesloten, dan kun je weer gewoon je gang gaan met kredietmogelijkheden.quote:Op woensdag 6 april 2011 11:54 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Nou, ik moest er anders wel achteraan om de hypotheek rond te krijgen met NHG en had er dus wel degelijk last van. Snelste manier was gewoon die rekening aan te passen en kredietmogelijkheid op 0 zetten.
In ons geval is het nooit ter sprake gekomen.quote:Op woensdag 6 april 2011 11:54 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Bij een hypotheek gaan ze er standaard over zeuren. Deden ze bij mij ook.
Yayquote:Op woensdag 6 april 2011 11:20 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
NietIk dacht dat we dat allang gedaan hadden
Nou ja, kom maar een keer langs
Niet eens in de buurt van het maximum, dus daar lag het niet aan. Maar volgens mij was het niet de hypotheekverstrekker maar de nationale hypotheek garantie die er moeilijk over deed.quote:Op woensdag 6 april 2011 11:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat heb ik wel eens vaker gelezen. Ik weet niet of dat ermee samenhangt dat je met je hypotheek aardig aan de grens van het maximaal haalbare zit.
Eigenaardig. Ik kan er geen andere verklaring voor bedenken.quote:Op woensdag 6 april 2011 12:00 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Niet eens in de buurt van het maximum, dus daar lag het niet aan.
Zie edit: nationale hypotheek garantie is de oorzaak denk ik.quote:Op woensdag 6 april 2011 12:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Eigenaardig. Ik kan er geen andere verklaring voor bedenken.
Dat waarschijnlijk. Maar ze zijn er sowieso niet heel happig op tegenwoordig. Alles dat problemen kan geven vermijden ze het liefst.quote:Op woensdag 6 april 2011 12:04 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Zie edit: nationale hypotheek garantie is de oorzaak denk ik.
geeft idd stressquote:Op woensdag 6 april 2011 12:17 schreef ColdFeet het volgende:
Oef, de stress van een huis kopen... Ik geloof niet dat ik er al klaar voor ben
bij ons liep eea mis bijna op de laatste dag dus dat geeft wel stress hoor.quote:Op woensdag 6 april 2011 12:24 schreef TAV74 het volgende:
Ik vond de stress wel meevallen eigenlijk. Vind het moeilijker om een bank van een paar duizend euro te kopen dan een huis. Zodra het over tonnen en hypotheken gaat staat het ineens zover van je af dat het allemaal nergens over lijkt te gaan.
Effectief maakt het natuurlijk geen bal uit of je nu huurt of koopt, er wordt gewoon elke maand een bedrag afgeschreven. Maar dat enorme commitment van kopen....quote:Op woensdag 6 april 2011 12:24 schreef TAV74 het volgende:
Ik vond de stress wel meevallen eigenlijk. Vind het moeilijker om een bank van een paar duizend euro te kopen dan een huis. Zodra het over tonnen en hypotheken gaat staat het ineens zover van je af dat het allemaal nergens over lijkt te gaan.
De verantwoordelijkheid voor het onderhoud! De eerste weken waaide het nogal hard en ik kreeg flinke stress van de rammelende dakpannen.quote:Op woensdag 6 april 2011 12:31 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Effectief maakt het natuurlijk geen bal uit of je nu huurt of koopt, er wordt gewoon elke maand een bedrag afgeschreven. Maar dat enorme commitment van kopen....
Krijg ik cold feet van
quote:Op woensdag 6 april 2011 11:40 schreef FutureFairytale het volgende:
net gebeld door KLM27 mei pas mijn gesprek
Ach, genoeg tijd om me sterk voor te bereiden..
Enige wat ik mis is het mannetje van de woningstichting die kostenloos reparaties komt doenquote:Op woensdag 6 april 2011 12:31 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Effectief maakt het natuurlijk geen bal uit of je nu huurt of koopt, er wordt gewoon elke maand een bedrag afgeschreven. Maar dat enorme commitment van kopen....
Krijg ik cold feet van
Ik weet het, wij huren ook particulierquote:Op woensdag 6 april 2011 12:32 schreef Anthraxx het volgende:
Mja, ik snap je wel. Maar als je hier niet meer in het Sociale Huur segment past, moet je perse in het particuliere segment huren. En dat is meestal duurder dan het nemen van een hypotheek voor hetzelfde soort huis. Helemaal buiten de randstad.
Wat voor een rekeningquote:Op woensdag 6 april 2011 12:35 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik weet het, wij huren ook particulier
Lienekien, 't is niet eens zozeer de angst voor onderhoudskosten (daar heb je een spaarrekening voor, toch) maar meer dat je dan echt niet zomaar meer weg kan. Wat nou als je je baan zat bent (of ontslagen wordt) en je een leuke baan ziet aan de andere kant van het land? Of in het buitenland?
Opzeggen van huur is idd makkelijker dan het verkopen van een huis... tenzij je een geweldig huis hebt en het voor 10.000 minder door wil verkopen ofzoquote:Op woensdag 6 april 2011 12:35 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Lienekien, 't is niet eens zozeer de angst voor onderhoudskosten (daar heb je een spaarrekening voor, toch) maar meer dat je dan echt niet zomaar meer weg kan. Wat nou als je je baan zat bent (of ontslagen wordt) en je een leuke baan ziet aan de andere kant van het land? Of in het buitenland?
Ik ben niet zo reis/ en verhuislustig. Het samen een huis kopen, dat was pas een stap. Je zit toch aan elkaar vast, met zon gezamenlijke hypotheek.quote:Op woensdag 6 april 2011 12:35 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Heel goed idd! Maareh...was dat niet die sollicitatie waarvoor ze tussen half 12 en half 1 zouden bellen en wat het niet werd?quote:Op woensdag 6 april 2011 12:35 schreef golfer het volgende:
En mooi dat je de oproep van de KLM binnen heb, FFT.
Reislustig zou ik mezelf wel durven noemen. Verhuislustig, ach, dat is niemand toch... Sowieso, getrouwd en wel zit ik toch al vastquote:Op woensdag 6 april 2011 12:39 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben niet zo reis/ en verhuislustig. Het samen een huis kopen, dat was pas een stap. Je zit toch aan elkaar vast, met zon gezamenlijke hypotheek.![]()
Ik heb niks tegen huren, maar met name mijn vriend wilde graag kopen.
Dat was Arkequote:Op woensdag 6 april 2011 12:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Heel goed idd! Maareh...was dat niet die sollicitatie waarvoor ze tussen half 12 en half 1 zouden bellen en wat het niet werd?
Mja, dan maar 'iets' meer betalen en huren?quote:Op woensdag 6 april 2011 12:42 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Reislustig zou ik mezelf wel durven noemen. Verhuislustig, ach, dat is niemand toch... Sowieso, getrouwd en wel zit ik toch al vastWat de verhuismogelijkheden natuurlijk wel wat beperkt.
Steer, vrienden van me barsten bijna uit de voegen van hun huis (de gezinsuitbreiding ging wat sneller dan gepland...) maar hebben het na anderhalf jaar nog altijd niet verkocht gekregen. In hun 'blok' staan 15 huizen te koop
Je kunt niet blijven zakken in prijs!
Dat laatste was tijdenlang realistisch, maar in de huidige situatie is het echt knap lastig om uberhaupt te verkopen (zoals CF ook al aangeeft). Ik ga er maar vanuit dat het wel weer aantrekt ooit..quote:Op woensdag 6 april 2011 12:43 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Mja, dan maar 'iets' meer betalen en huren?
Lastig, want je hoopt het huis ooit met veel winst door te kunnen verkopen.
Daar gaat het nu dus helemaal de mist in waardoor allemaal mensen met huizen blijven zitten die ze niet verkocht krijgen.quote:Op woensdag 6 april 2011 12:43 schreef Stereotomy het volgende:
Kennissen van ons zijn een nieuw huis en aan het bouwen en dachten riant 2,5 jaar de tijd te hebben om hun oude huis te verkopen. Ziet er naar uit dat het ze niet gaat lukken!quote:Op woensdag 6 april 2011 12:42 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Steer, vrienden van me barsten bijna uit de voegen van hun huis (de gezinsuitbreiding ging wat sneller dan gepland...) maar hebben het na anderhalf jaar nog altijd niet verkocht gekregen. In hun 'blok' staan 15 huizen te koop
Je kunt niet blijven zakken in prijs!
Uiteindelijk hoop je vooral om wat vermogen op te bouwen toch? Sja. De lange-termijnplanning moet hier ook eens van de grond komen, als het gaat om pensioenen enzo.quote:Op woensdag 6 april 2011 12:43 schreef Stereotomy het volgende:
De echt gunstige tijden zijn voorbijquote:Op woensdag 6 april 2011 12:43 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 april 2011 12:48 schreef Isabeau het volgende:
Kan me nog herinneren dat toen mijn broer ging scheiden het huis snel verkocht moest worden en ze maar bléven klagen dat ze zo moesten zakken met de prijs. Bleken ze uiteindelijk nog zo'n 30.000 winst te hebben gemaakt en dat werd als zeer teleurstelledn gebracht'T is natuurlijk helemaal niks, 30.000 eurootjes.
Ik heb net de vierde termijn van mijn studieschuld betaald. Nog 14 jaar en 8 maandenquote:Op woensdag 6 april 2011 12:48 schreef Stereotomy het volgende:
Hoorde ook van vrienden van me met aanzienlijke studieschuld dat hypotheekverstrekkers dat toch wel incalculeren bij het verstrekken van een hypotheek
Een van de redenen waarom ik idd lekker blijf zitten waar ik zit. Mijn huisje is nog lang niet af helaas zal het bezoek zaterdag ook wel zienquote:Op woensdag 6 april 2011 12:49 schreef borisz het volgende:
[..]
De echt gunstige tijden zijn voorbij. Markt zit nog steeds op slot. Om te bedenken dat Opa en Oma een huis hebben gekocht voor 40.000 guldens en verkocht voor 240k in Euro's
.
We moeten een biertje doen wanneer we het afbetaald hebbenquote:Op woensdag 6 april 2011 12:51 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb net de vierde termijn van mijn studieschuld betaald. Nog 14 jaar en 8 maanden
Jij hoeft gelukkig nog lang niet te beginnen met betalenquote:Op woensdag 6 april 2011 12:53 schreef Stereotomy het volgende:
We moeten een biertje doen wanneer we het afbetaald hebben
Oh, maar ik zou wél voor die wereldreis gaan als ik het geld had Steer!quote:Op woensdag 6 april 2011 12:53 schreef Stereotomy het volgende:
Ik wil de eerste twee jaar wat verhoogd afbetalen, dan maar geen wereldreis. En dan het maandbedrag naar een dusdanig 'laag' niveau halen dat ik er wel gewoon mee kan leven.
Kan je gelijk dan een biertje nemen op je pensionering.quote:Op woensdag 6 april 2011 12:53 schreef Stereotomy het volgende:
We moeten een biertje doen wanneer we het afbetaald hebben
Een beetje de balans vinden tussen snel aflossen en toch nog plezierig kunnen leven. Althans, dat proberen wij hier wel.quote:Op woensdag 6 april 2011 13:02 schreef Bluezz het volgende:
Oh, maar ik zou wél voor die wereldreis gaan als ik het geld had Steer!
Ik leef meer vandaag dan morgen
quote:Op woensdag 6 april 2011 13:20 schreef FutureFairytale het volgende:
net in de kantine tijdens pauze vraagt productiechef 'er zit me al een week een vraag dwars'. Ik 'nou vraag maar raak'. Hij 'heb je nieuwe beha's gekocht?'. Ik 'nee, zijn mn tieten gegroeid?'. Hij 'ja, of je draagt strakkere shirtjes'. Leuk gesprek
Maar verder kijkt ie je altijd alleen maar in je ogen aan?quote:Op woensdag 6 april 2011 13:20 schreef FutureFairytale het volgende:
net in de kantine tijdens pauze vraagt productiechef 'er zit me al een week een vraag dwars'. Ik 'nou vraag maar raak'. Hij 'heb je nieuwe beha's gekocht?'. Ik 'nee, zijn mn tieten gegroeid?'. Hij 'ja, of je draagt strakkere shirtjes'. Leuk gesprek
Die indruk heb ik ook jaquote:Op woensdag 6 april 2011 13:12 schreef ColdFeet het volgende:
Een beetje de balans vinden tussen snel aflossen en toch nog plezierig kunnen leven. Althans, dat proberen wij hier wel.
Behalve dan natuurlijk dat je de inflatie mee moet rekenen die elkaar plaatsvind. Plus dat bij onroerend goed niet de afschrijvingen leidend zijn voor de waarde van een huis, maar de lokatie, grootte, de wens van de markt etc.quote:Op woensdag 6 april 2011 13:26 schreef FutureFairytale het volgende:
over huizen; zou normaler zijn om te verkopen onder de prijs waarmee je t hebt gekocht vanwege de veroudering, je eigen leefjaren in dat huis. Ipv ook nog zoveel winst te vragen.
Maar je laat een huis toch niet verouderen als je erin woont? Je steekt er geld en moeite in om het mooi en leefbaar te houden.quote:Op woensdag 6 april 2011 13:26 schreef FutureFairytale het volgende:
over huizen; zou normaler zijn om te verkopen onder de prijs waarmee je t hebt gekocht vanwege de veroudering, je eigen leefjaren in dat huis. Ipv ook nog zoveel winst te vragen.
Ik heb anders echt trillende handjes van de reis-afkickverschijnselenquote:
Mja, mijn overweging is: als ik later kinderen neem/krijg/produceer, dan wil ik niet een paar honderd EUR naar de staat willen overmaken ipv het aan m'n kinderen te kunnen uitgeven, of voor ze te kunnen sparen.... of is dat een stomme overweging?quote:Op woensdag 6 april 2011 13:02 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Oh, maar ik zou wél voor die wereldreis gaan als ik het geld had Steer!
Ik leef meer vandaag dan morgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |