abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 april 2011 @ 09:15:26 #1
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_95108151
Het vorige deel: [Gezond Slank] #1422: Het ideale gewicht!

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden

• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.

• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.

• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.

• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.

• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!

Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport

Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.

BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_95108175
o hai :W
Ja doei.
pi_95108193
Nieuw topic *O*
pi_95108205
Dat mooie weer is verplaatst naar morgen omdat ik dan vrij ben!

Hoi Boem! Weer terug in het kippenhok? :P
  woensdag 6 april 2011 @ 09:18:44 #5
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_95108220
quote:
3s.gif Op woensdag 6 april 2011 09:17 schreef conleche het volgende:
Dat mooie weer is verplaatst naar morgen omdat ik dan vrij ben!

Hoi Boem! Weer terug in het kippenhok? :P
Joa, weer even hoi zeggen.
pi_95108231
quote:
3s.gif Op woensdag 6 april 2011 09:17 schreef conleche het volgende:
Dat mooie weer is verplaatst naar morgen omdat Mo dan jarig is *)
fixed *)
Ja doei.
  woensdag 6 april 2011 @ 09:21:35 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95108280
Nee, het mooie weer komt vanmiddag volgens Nu.nl.
Maar goed, ik ga toch echt straks hardlopen, dan maar niet met zon :{w.

Mo is iig geen stiekeme jarige :').
Niet meer actief op Fok!
pi_95108446
nope *)
Ja doei.
pi_95108457
Mogguh!

Heej Boem! Leuk om te horen dat het goed gaat met woonboot en Pixel en zo'n BBQ bij het water lijkt me inderdaad erg fijn! *net als loveli jaloers is

Jompels voor Maria, HPKW en Merel!

Waarom kijken mensen je vreemd aan en gaan ze zeggen dat je het apparaat niet goed gebruikt wanneer je de ab bench gebruikt om je legraises te doen :?
Zal er wel idioot uitzien dan of zo :{
Rug en buik in ieder geval weer goed getraind, helemaal zo'n ingepakt gevoel rond m'n middel vandaag.

Was ik dan de jongste op de meet? :o
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_95108542
Hoe jong/oud ben je dan vaaaaiizor?

Ik heb nu al zin om weer te gaan sporten vanavond *O*
  woensdag 6 april 2011 @ 09:32:52 #11
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_95108573
Hoi, alweer een uur onderweg, nog achttien km tegen de wind in. Koud en miezerig, ik ook met mijn goede ideeën. Maar ja eigenwijze fries hé
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_95108614
Ik ben volgende week stiekeme jarige en dan word ik net zo oud als Mo morgen wordt! :D

Uniek :D jij bikkel!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_95108645
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 09:32 schreef Perruche het volgende:
Hoe jong/oud ben je dan vaaaaiizor?

Ik heb nu al zin om weer te gaan sporten vanavond *O*
gaan wij meetten, binnenkort?

Zo, op het werk. belabberd geslapen en vanalles geregeld al vanmorgen. Nu zo maar eens echt werken.
pi_95108649
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 09:34 schreef V1z0R het volgende:
Ik ben volgende week stiekeme jarige en dan word ik net zo oud als Mo morgen wordt! :D

Uniek :D jij bikkel!
Geen flauw idee hoe oud Mo is... :D
pi_95108657
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 09:35 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

gaan wij meetten, binnenkort?

Zo, op het werk. belabberd geslapen en vanalles geregeld al vanmorgen. Nu zo maar eens echt werken.
Hey, ja ik had je FB gelezen, als ik richting het noorden ga zeker! Laat je tzt wel weten :)
pi_95108691
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 09:35 schreef Perruche het volgende:

[..]

Geen flauw idee hoe oud Mo is... :D
oud :+
Ja doei.
pi_95108692
Word 26jaar volgende week weet alleen nog niet of ik er blij mee moet zijn, want ik wil me nog gedragen als een puber! :D
  woensdag 6 april 2011 @ 09:38:42 #18
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_95108721
Als jullie naar het noorden gaan kom ik ook.
pi_95108756
Mehehe dan ben ik nog minder oud :6

Maar ja ik was niet op de meet :')
pi_95108764
quote:
6s.gif Op woensdag 6 april 2011 09:38 schreef boem-dikkie het volgende:
Als jullie naar het noorden gaan kom ik ook.
stukje noordelijker, denk ik!
pi_95108797
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 09:40 schreef Perruche het volgende:
Mehehe dan ben ik nog minder oud :6

Maar ja ik was niet op de meet :')
Jonge deerne :)

Heb je wel lekkere biertjes en vlammetjes gemist!
  woensdag 6 april 2011 @ 09:42:14 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_95108807
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 09:41 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Jonge deerne :)

Heb je wel lekkere biertjes en vlammetjes gemist!
En de huisband van de tapastoko!
Niet meer actief op Fok!
pi_95108843
trauma's ;(
Ja doei.
  woensdag 6 april 2011 @ 09:50:27 #24
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_95109036
poep
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_95109057
O+ poepen O+
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')