abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102415018
Lekker subjectief, het is onzin dat ik het anders bedoelde dan die andere user
Met die post bedoelde ik dat ik gewoon wil blijven posten daar en als zij problemen met mij heeft dat ze dus zo lang ze daar post mijn reacties zal blijven zien
Maar fijn om te horen dat je mij niet geloofd en dat Vik geen waarschuwing krijgt.
pi_102520037
Sneakers enzo #124 - Grote maten?

Kun je het getroll over dat de britain geen Nike SB verkoopt even weghalen?
I Did Not Want This For Him.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 15:52:31 #128
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_102690873
Voordat ik een topic open die hier niet hoort :

Ik ben op zoek naar een GOEDE! orthopeed voor mijn voet met geen belachelijk lange wachttijd. Kan zo'n topic hier in LIF?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 16:02:44 #129
16715 Mylene
*schatje*
pi_102691326
Natuurlijk kan dat :).
  woensdag 5 oktober 2011 @ 19:18:30 #130
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_102744128
Aangezien het mooie weer nu echt voorbij is.... mag de TT van Hardlopen voor beginners deel 26 - Mooi weer motiveert aangevuld worden met "slecht weer ook!" ?
F means you're fucked
pi_102744164
heb d'r iets van gebakken
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 5 oktober 2011 @ 19:19:53 #132
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_102744180
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 19:19 schreef Mirjam het volgende:
heb d'r iets van gebakken
Thanks! ^O^
F means you're fucked
pi_102865074
In het stoppen met roken topic wil WAHRHEIT ons op de hoogte brengen en houden van zijn starten met e-sigaretten en welke de beste zijn en nog wat van dat soort. Ik heb verzocht tot een eigen topic daarover zodat stoppers er niet mee worden lastiggevallen. Hij wil dat niet en dat maakt het stop topic voor mij alleen een extra beproeving. Svp even duidelijkheid scheppen of zoiets als e-sigaretten en wat goede zijn etc in dat topic hoort. Zo ja, dan gaat ie uit mijn actieve topics :) Dank.

quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 02:46 schreef WAHRHEIT het volgende:

[..]

Steek er anders nog eentje op. Doe even normaal man.
e-sigaret is niet een manier van stoppen. je verpest dit topic iig voor mij als stopper met je zogenaamde stoppoging met het starten van je e-sigaretten, en vast ook voor anderen. mag een modje over beslissen. de duidelijke taal omdat je al 2 x mijn verzoek tot een apart topic over je e-sigaret ervaringen negeerde.

ik gooi het wel ff in fb.
pi_102865315
In reactie op FkTwkGs2012's klacht dat ik in het 'stoppen met roken' draadje post:

Mijn post in de thread bevatte het volgende:

quote:
Ik rookte ongeveer een pakje per dag & nu al terug naar 4-5 shagjes naast het e-roken (vooral bij de koffie). Doel is: helemaal geen shag meer roken en sterkte van de nicotinevloeistof afbouwen. Meer dan tevreden met dit apparaatje en merk de gezondheidseffecten al direct aan het verdwenen rokershoestje.
Doelstelling is volledig stoppen, en mijn middel is de elektronische sigaret. De e-sigaret heeft al enorm geholpen met het minderen. De OP van de thread nodigt uit om te posten hoe het ervoor staat:

quote:
Wie mee wil doen: lurk even een metertje en laat weten hoe je ervoor staat.
Dus dat heb ik gedaan. Een user ging de discussie aan dat dat helemaal niet werkt om te stoppen, en heb wat aanvullende informatie gegeven. Vervolgens heeft FkTwkGs2012 aangegeven:

quote:
ik wil focussen op stoppen en niet steeds iemand hier zien die aan iets sigaret achtigs en verslavends zit te lurken, dat linked me teveel naar mijn eigen fucking verslaving
Leuk en aardig, wil best rekening houden met z'n gevoelens maar ik vind dat ik evenveel 'recht' heb om te posten in dat topic als hijzelf. Ik gaf dit aan, en kreeg daarna de volgende verwensing naar mijn hoofd:

quote:
en nu svp uit dit topic opdonderen tot je gestopt bent of advies nodig hebt om te stoppen (ipv nepadvies geven over iets waar je niet eens ook maar van weet wat de slagingskansen ermee zijn om te stoppen). have fun!
Waaraan ik zulke haat heb verdiend mag joost weten. (Hierna volgde mijn doe eens normaal man reactie) Dat ga ik dus mooi niet doen. Ik ben de mening toegedaan dat FkTwkGs2012 veel te ver gaat om mij te vermanen 'op te donderen', en dat wanneer hij mijn reacties _echt_ niet wil lezen, hij mij maar moet blokkeren. (Ik heb begrepen dat hij zeer binnenkort een FOK! Abo heeft).
Ja nee
pi_102865342
dat zei ik nadat ik 2 keer een vriendelijk verzoek had gedaan om het in een ander topic (over e-sigaretten) te posten waar jij in haar geheel nog niet op gereageerd had toen ik de wat grovere variant poste. excuses voor het taalgebruik maar echt, ben net een dag gestopt en zo'n e-sigaret begon naar me te lonken :( zelfprotectie, des-al-niet-te-min, mijn excuses voor de formulering :7

nu weer naar de inhoud, de 2 stivoro argumenten staan natuurlijk gewoon.
pi_102865375
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 03:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
nu weer naar de inhoud, de 2 stivoro argumenten staan natuurlijk gewoon.
Er posten ook mensen die gebruik maken van nicotinepleisters / nicotinekauwgom om te stoppen met roken. Dit is een nicotineverdamper. De methode is niet relevant, het enige relevante is dat je intentie is te stoppen. Jij vindt dat niet een poging tot stoppen, maar dat is jouw mening. Ik ben een andere toegedaan.

Voorts is het topic waar je me naar linkte uit 2007 en gaat het om mensen die van normaal roken naar elektronisch roken zijn overgestapt en niet persé een stoppoging aan het ondernemen zijn.
Ja nee
pi_102865389
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 03:21 schreef WAHRHEIT het volgende:

[..]

Er posten ook mensen die gebruik maken van nicotinepleisters / nicotinekauwgom om te stoppen met roken. Dit is een nicotineverdamper. De methode is niet relevant, het enige relevante is dat je intentie is te stoppen. Jij vindt dat niet een poging tot stoppen, maar dat is jouw mening. Ik ben een andere toegedaan.

Voorts is het topic waar je me naar linkte uit 2007 en gaat het om mensen die van normaal roken naar elektronisch roken zijn overgestapt en niet persé een stoppoging aan het ondernemen zijn.
het is wel relevant. de nicotinepleisters zijn wettelijk een geneesmiddel en getest op werkzaamheid bij het stoppen en gezondheid. die e-sigaretten niet.

jij pakt een andere ongezonde gewoonte op omdat je denkt hiermee te kunnen stoppen met roken. wetenschappelijk is dit niet onderzocht, het wordt ook niet aangegeven door de fabrikanten (dit zullen ze ook niet mogen omdat het niet bewezen is) dat ze geschikt zijn als hulpmiddel om te stoppen. wel bewezen is dat een hoop e-sigaretten iig schadelijk zijn voor je gezondheid.

je kunt ook wel een poging wagen tot stoppen met roken door cocaine te gaan snuiven. dat maakt het nog geen legitiem middel wat daarvoor geschikt is.
pi_102865473
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 03:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
het is wel relevant. de nicotinepleisters zijn wettelijk een geneesmiddel en getest op werkzaamheid bij het stoppen en gezondheid. die e-sigaretten niet.

jij pakt een andere ongezonde gewoonte op omdat je denkt hiermee te kunnen stoppen met roken. wetenschappelijk is dit niet onderzocht, het wordt ook niet aangegeven door de fabrikanten (dit zullen ze ook niet mogen omdat het niet bewezen is) dat ze geschikt zijn als hulpmiddel om te stoppen. wel bewezen is dat een hoop e-sigaretten iig schadelijk zijn voor je gezondheid.

je kunt ook wel een poging wagen tot stoppen met roken door cocaine te gaan snuiven. dat maakt het nog geen legitiem middel wat daarvoor geschikt is.
Ik ga hier niet een discussie voeren over het predikaat 'medicijn'. E-sigaretten zijn relatief nieuw en het duurt jaren voordat onderzoek hiernaar is afgerond. Dit maakt het stoppen middels een e-sigaret niet minder relevant. Je klacht zou terecht zijn wanneer onderzoek het tegendeel had aangetoond, maar dat is niet het geval.

quote:
wel bewezen is dat een hoop e-sigaretten iig schadelijk zijn voor je gezondheid.
Dat is _alles_ wat nicotine bevat, inclusief de pleisters en kauwgom. E-sigaret zonder nicotine is even schadelijk als een hansaplast pleistertje of een sportlife kauwgompje.

Je vergelijking met cocaïne snuiven gaat natuurlijk niet op. We praten hier in alle gevallen over het afbouwen van de nicotinebehoefte. Of je dit nu met een pleister doet of met kauwgom of met een verdamper: het zal mij een worst wezen.

Wat vooral blijkt uit de discussie in the thread en hier in FB is dat jij de mening bent toegedaan dat stoppen met behulp van een elektronische sigaret niet echt stoppen is, en dat je vooral bang bent zelf in de verleiding te komen. Ik vind dit geen legitieme reden om je zo te gedragen eerlijk gezegd.
Ja nee
pi_102865490
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 03:35 schreef WAHRHEIT het volgende:

[..]

Ik ga hier niet een discussie voeren over het predikaat 'medicijn'. E-sigaretten zijn relatief nieuw en het duurt jaren voordat onderzoek hiernaar is afgerond. Dit maakt het stoppen middels een e-sigaret niet minder relevant. Je klacht zou terecht zijn wanneer onderzoek het tegendeel had aangetoond, maar dat is niet het geval.

[..]

Dat is _alles_ wat nicotine bevat, inclusief de pleisters en kauwgom. E-sigaret zonder nicotine is even schadelijk als een hansaplast pleistertje of een sportlife kauwgompje.

Je vergelijking met cocaïne snuiven gaat natuurlijk niet op. We praten hier in alle gevallen over het afbouwen van de nicotinebehoefte. Of je dit nu met een pleister doet of met kauwgom of met een verdamper: het zal mij een worst wezen.

Wat vooral blijkt uit de discussie in the thread en hier in FB is dat jij de mening bent toegedaan dat stoppen met behulp van een elektronische sigaret niet echt stoppen is, en dat je vooral bang bent zelf in de verleiding te komen. Ik vind dit geen legitieme reden om je zo te gedragen eerlijk gezegd.
Het is niet bewezen dat je met een e-sigaret idd goed kan stoppen, veillig kan stoppen of wat dan ook. Het is gewoon een verslavend goedje met slechte werking op je lichaam. De vergelijking gaat imo prima op. Stivoro geeft zelf ook aan dat het niet geschikt wordt geacht als middel bij het stoppen van roken. Als iemand de stoppersbelangen in de gaten houdt is het stivoro wel.
pi_102865521
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 03:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Stivoro geeft zelf ook aan dat het niet geschikt wordt geacht als middel bij het stoppen van roken. Als iemand de stoppersbelangen in de gaten houdt is het stivoro wel.
Niet liegen:

quote:
Bij ons is geen onderzoek bekend naar de effectiviteit van de e-sigaret als hulpmiddel om te stoppen. We kunnen hierop dus nog geen antwoord geven.
Ja nee
pi_102865537
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 03:39 schreef WAHRHEIT het volgende:

[..]

Niet liegen:

[..]

Er staat:

De e-sigaret is in Nederland niet erkend als geneesmiddel voor stoppen met roken.Daarom raadt STIVORO het gebruik van de e-sigaret als hulpmiddel bij stoppen met roken niet aan.
De reguliere nicotinevervangers zijn wel bewezen effectief en hebben een bijsluiter waarin wordt gewezen op de risico's van het gebruik.
pi_102865566
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 03:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Er staat:

De e-sigaret is in Nederland niet erkend als geneesmiddel voor stoppen met roken.Daarom raadt STIVORO het gebruik van de e-sigaret als hulpmiddel bij stoppen met roken niet aan.
De reguliere nicotinevervangers zijn wel bewezen effectief en hebben een bijsluiter waarin wordt gewezen op de risico's van het gebruik.
Ze kunnen moeilijk iets aanraden waarvan ze zelf zeggen dat ze nog geen onderzoek kennen. Ze raden het letterlijk niet aan (lees dit niet als afraden) omdat ze niet over voldoende informatie beschikken. Dit blijkt eens te meer uit de context:
quote:
Bij ons is geen onderzoek bekend naar de effectiviteit van de e-sigaret als hulpmiddel om te stoppen. We kunnen hierop dus nog geen antwoord geven.
Ja nee
pi_102865608
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 03:44 schreef WAHRHEIT het volgende:

[..]

Ze kunnen moeilijk iets aanraden waarvan ze zelf zeggen dat ze nog geen onderzoek kennen. Ze raden het letterlijk niet aan (lees dit niet als afraden) omdat ze niet over voldoende informatie beschikken. Dit blijkt eens te meer uit de context:

[..]

ik kan in een flesje water pissen en zeggen dat je dat elke dag moet drinken en dat dat helpt bij het stoppen met roken. dat heeft evenveel waarde als de stelling bij een e-sigaret; onbewezen, op niets gefundeerd. daarom raden ze het niet aan.

accepteer gewoon dat het geen bewezen manier van stoppen is en je beter serieus een poging gaat doen als je daadwerkelijk wilt stoppen met roken.
pi_102865638
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 03:47 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik kan in een flesje water pissen en zeggen dat je dat elke dag moet drinken en dat dat helpt bij het stoppen met roken. dat heeft evenveel waarde als de stelling bij een e-sigaret; onbewezen, op niets gefundeerd. daarom raden ze het niet aan.

accepteer gewoon dat het geen bewezen manier van stoppen is en je beter serieus een poging gaat doen als je daadwerkelijk wilt stoppen met roken.
Ik ga niet verder in op deze drogredeneringen en laat het aan de modjes over.
Ja nee
pi_102865652
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 03:50 schreef WAHRHEIT het volgende:

[..]

Ik ga niet verder in op deze drogredeneringen en laat het aan de modjes over.
drogredeneringen? :')
  zondag 9 oktober 2011 @ 10:12:50 #147
16715 Mylene
*schatje*
pi_102867383
Sorry FkTwkGs2012, wij gaan niet beslissen welke manieren om te stoppen met roken welkom zijn in het topic. We willen het ook zo laagdrempelig mogelijk houden. Je moet er ook niet om weg blijven joh, concentreren op je eigen stopen en steun halen uit de posts die jou wel aanspreken.
  zondag 9 oktober 2011 @ 15:30:29 #148
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_102876430
Mannen met sieraden topic

User post een ring met site waar die em heeft besteld maar user heeft verder geen post geschiedenis. Verkapte reclame?
Love will tear us apart (Joy Division)
  zondag 9 oktober 2011 @ 16:17:09 #149
16715 Mylene
*schatje*
pi_102878130
  woensdag 12 oktober 2011 @ 14:28:13 #150
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_102997209
H&M Versace voor de man, hot or not?

User manourin met dr spam
Love will tear us apart (Joy Division)