abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 april 2011 @ 16:22:07 #126
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95124266
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

het huis staat trouwens ook te koop voor 319k. Zal wel een erg flexibel huurcontrct zijn. Voor de verhuurder wel te verstaan :)

Mag iemand even uitrekenen wat goedkoper is, kopen voor 270k (want volgens jullie kan er makkelijk 20% van elke vraagprijs af :) ), of huren.....

[..]

bel jij die makelaar maar eens, en ik durf te wedden dat het tijdelijke verhuur is, en dat jij het niet gehuurd krijgt als het niet kortstondig bedoeld is.

Uiteraard, net als bij al de voorbeelden die ik al gaf. Maar hij wil gewoon zijn gelijk halen, ook al moet hij daarvoor alles op zijn kop zetten. Hij heeft tenslotte ook al besloten dat ik niet zo moet zeuren over waar ik woon en wat voor badkamer of keuken ik heb. 8)7
Tja, als ik geen eisen had, dan was ik wel naar Tsjechië verhuisd en had ik het appartement van mijn vriendin voor 6000k van de overheid gekocht. Cash afgerekend en klaar. ;)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  woensdag 6 april 2011 @ 16:23:03 #127
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_95124310
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

het huis staat trouwens ook te koop voor 319k. Zal wel een erg flexibel huurcontrct zijn. Voor de verhuurder wel te verstaan :)
Dan zijn er nog maar 46 voorbeelden over....

Wat een geneuzel zeg. Is het nu zo moeilijk te accepteren dat je gewoon prima kan huren voor < 900 euro per maand? Ik doe het nota bene zelf en heb precies 5 dagen moeten zoeken om te vinden wat ik zocht. Nee niet in bokkeneukeveen, gewoon Utrecht.

Kwma terug uit het buitenland, keek een weekje op Funda en zocht mijn huurwoning uit.. klaar...

Over een jaar of twee koop ik wel weer een keer in NL. Vandaag kopen is geld weggooien en daar houd ik niet van.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  woensdag 6 april 2011 @ 16:27:06 #128
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95124485
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:23 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Dan zijn er nog maar 46 voorbeelden over....

Wat een geneuzel zeg. Is het nu zo moeilijk te accepteren dat je gewoon prima kan huren voor < 900 euro per maand? Ik doe het nota bene zelf en heb precies 5 dagen moeten zoeken om te vinden wat ik zocht. Nee niet in bokkeneukeveen, gewoon Utrecht.
Precies. Met *jouw* woonwensen is dat kennelijk goed te doen. Goed voor jou!
Met de mijne ging dat niet. Dan had ik een kale huur van 1100+ euro gehad en daar bedank ik voor.

Overigens, dat hele gezeur over "omg dalende markt" en "omg wat als je vriendin weg wil" kan allemaal best. Als mijn vriendin toevallig *niet* weg wil (een kans die alleen ik kan inschatten) dan heb ik een huis gekocht op een rente die zo laag is dat mijn huis zo ongeveer 30% in waarde moet dalen om hem voor dezelfde maandlasten alsnog te kunnen kopen over een jaar of wat als de rente zo door gaat.
Als als als. We weten het allemaal niet. Sommige mensen gaan dan lekker eeuwig zitten wachten, ik ga lekker in mijn eigen huis met een gelukkige vriendin en zoontje wonen. Ieder zijn ding :D
  woensdag 6 april 2011 @ 16:27:26 #129
194833 Hanoying
pi_95124497
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:19 schreef Whuzz het volgende:
Dan is ze vrij om dat te doen hoor. En dat weet zij net zo goed als ik. Jij oordeelt nu kennelijk over mijn relationele situatie terwijl je daar nóg minder kijk op hebt dan op mijn financiele en woonsituatie. Ik neem aan dat je zelf ook wel snapt dat jij daar nooit een zinnig woord over kunt zeggen.
Ik oordeel niet over je relatie maar het is natuurlijk wel waar dat het voor haar nog maar afwachten is of ze kan aarden in een dorpje in Brabant. het is nogal een overgang....

Door direct je huis te kopen en nu dus een huis zonder overwaarde onder hypotheek te hebben zit je echter wel vast want je kan niet zo eenvoudig meer verhuizen. Ja "ze kan vertrekken als ze dat wil"... That's one way of looking at it I guess....
pi_95124553
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:27 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Ik oordeel niet over je relatie maar het is natuurlijk wel waar dat het voor haar nog maar afwachten is of ze kan aarden in een dorpje in Brabant. het is nogal een overgang....

Door direct je huis te kopen en nu dus een huis zonder overwaarde onder hypotheek te hebben zit je echter wel vast want je kan niet zo eenvoudig meer verhuizen. Ja "ze kan vertrekken als ze dat wil"... That's one way of looking at it I guess....
mag hij dat, als ie dat wil? :)
  woensdag 6 april 2011 @ 16:31:44 #131
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95124670
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:27 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Hoe weet je dat nou? Weet je waar ze nu woont? (hit voor je: in een klein dorp, vergelijkbaar met waar we straks gaan wonen) Weet je in welke landen ze al eens gewoond heeft? (Hint voor je, ze spreekt vloeiend engels, duits en italiaans) Weet je hoe veel ze al in dorpjes in brabant geweest is? (Hint voor je: mijn ouders wonen in een nóg kleiner dorp in brabant)
Is het niet misschien handiger als je het druk maken over mijn relatie aan mij over laat? Denk je niet dat dit zaken zijn die we héél uitvoerig besproken hebben toen we de beslissing namen voor NL ipv elk ander land ter wereld, wetende dat we een kind mee zouden nemen?

Mooi. Als jij je dan druk maakt over hoe erg het allemaal wel niet kan worden met de huizenmarkt en hoe blij je bent dat jij dan in een huurhuis zit, zorg ik dat mijn vriendin en haar kind het goed hebben. ;)
  woensdag 6 april 2011 @ 16:32:26 #132
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95124705

U mag hier even tekenen. Nog een kopje koffie...??

Wat een aardige man hé... Daar heb ik echt een goed gevoel bij..
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
  woensdag 6 april 2011 @ 16:33:42 #133
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95124750
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:32 schreef Censuur-152 het volgende:
[ afbeelding ]

:O

Weer een aflossingsvrij contractje gevonden ergens? _O-
pi_95124840
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:33 schreef Whuzz het volgende:

[..]

en hij vergeet de rest van de artikelen waarin staat op welke hypothecaire leningen dat van toepassing is, onder welke omstandigheden additionele zekerheid gesteld zou moeten kunnen worden etc. etc.

ja, ik ken die standaard voorwaarden ook :)

Ik kan je ook quoten onder welke omstandigheden je per omgaande uit je huurhuis geflikkerd kan worden. En dus?

Cognitief dissonant quoten heet dat :)
pi_95124848
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:33 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Whuzz gelooft nog steeds dat die aardige meneer met zijn blauwe ogen hem echt niet gaat vragen om het verschil tussen schuld en momentane waarde bij te leggen... want dan gaat NL naar de klote. Kennelijk realiseert hij zich niet dat deze mensen al jarenlang aan het roven zijn, ze zullen daar gewoon meer door blijven gaan.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_95124915
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:36 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Whuzz gelooft nog steeds dat die aardige meneer met zijn blauwe ogen hem echt niet gaat vragen om het verschil tussen schuld en momentane waarde bij te leggen... want dan gaat NL naar de klote. Kennelijk realiseert hij zich niet dat deze mensen al jarenlang aan het roven zijn, ze zullen daar gewoon meer door blijven gaan.
Whuzz heeft de rest van het contract wel gelezen :)
pi_95124919
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

ja, ik ken die standaard voorwaarden ook :)

Een illusionist als jij geloof ik op zijn blauwe ogen :)
I'll sing you a lullaby.
pi_95124967
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:38 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Een illusionist als jij geloof ik op zijn blauwe ogen :)
*knippert nog eens* <3
pi_95124978
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:38 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Whuzz heeft de rest van het contract wel gelezen :)
Dat zal wel, maar dat zegt niet zo veel... hij was namelijk ook bereid om zich op de top van de markt in te kopen. Er zijn dus wel meer zaken waar Whuzz zich niet aan stoort :)

Hij schijnt wel een allergie te hebben voor mensen die commentaar hebben op zijn doen en laten :D
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 6 april 2011 @ 16:40:52 #140
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95125010
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:36 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Whuzz weet nog steeds dat die clausule niet in zijn hypotheekacte staat. Dat is namelijk het mooie van een moderne niet-aflossingsvrije hypotheek :)
Inderdaad! Je hebt het begrepen Xenotje :D
  woensdag 6 april 2011 @ 16:42:02 #141
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95125054
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:40 schreef xenobinol het volgende:
Hij schijnt wel een allergie te hebben voor mensen die commentaar hebben op zijn doen en laten :D
Alleen als dat van mensen komt waarvan ik de mentale capaciteiten in twijfel trek ;)
pi_95125063
quote:

[..]

Dat zal wel, maar dat zegt niet zo veel... hij was namelijk ook bereid om zich op de top van de markt in te kopen. Er zijn dus wel meer zaken waar Whuzz zich niet aan stoort :)
nou, Whuzz weet dan wel dat de volgende artikelen nadere invulling van de selectieve quote van cenzuur geven, en dat de soep niet zo heet wordt opgediend als valselijk wordt gesuggereerd :)

Cenzuur zou in jouw ogen een uitstekend makeleugenaartje zijn :)
  woensdag 6 april 2011 @ 16:42:44 #143
194833 Hanoying
pi_95125086
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:31 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Hoe weet je dat nou? Weet je waar ze nu woont? (hit voor je: in een klein dorp, vergelijkbaar met waar we straks gaan wonen) Weet je in welke landen ze al eens gewoond heeft? (Hint voor je, ze spreekt vloeiend engels, duits en italiaans) Weet je hoe veel ze al in dorpjes in brabant geweest is? (Hint voor je: mijn ouders wonen in een nóg kleiner dorp in brabant)
Is het niet misschien handiger als je het druk maken over mijn relatie aan mij over laat? Denk je niet dat dit zaken zijn die we héél uitvoerig besproken hebben toen we de beslissing namen voor NL ipv elk ander land ter wereld, wetende dat we een kind mee zouden nemen?

Mooi. Als jij je dan druk maakt over hoe erg het allemaal wel niet kan worden met de huizenmarkt en hoe blij je bent dat jij dan in een huurhuis zit, zorg ik dat mijn vriendin en haar kind het goed hebben. ;)
Joh ik vind het allemaal wel best. Krijg alleen een beetje jeuk van het hele "huren is achterlijk en wij zijn zo slim want we hebben gekocht" geneuzel...

Je kan net zo goed huren als kopen als je een beetje inkomen hebt. Als je dan ook nog een beetje verstand hebt wacht je tot de markt wat opkrabbelt. Nu even 2 of 3 jaar wachten geeft je een heerlijke voorsprong. Iemand die in 2006 gekocht heeft kan zijn huis alleen zonder restschuld kwijt als hij de daling hoogstpersoonlijk heeft afgelost.

Ik beoordeel je relatie niet ik constateer alleen dat je jezelf volledig vast hebt gezet en dat daar een risico aanzit. Zeker als je een buitenlandse vriendin hebt die nog nooit in nederland gewoont heeft...

Anyway, zoek het lekker uit :*
  woensdag 6 april 2011 @ 16:43:12 #144
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95125098
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Cenzuur zou in jouw ogen een uitstekend makeleugenaartje zijn :)
Misschien was hij dat wel en is hij in de crisis zijn baan kwijtgeraakt en is hij daarom zo verbitterd? :o
  woensdag 6 april 2011 @ 16:46:25 #145
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_95125224
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:42 schreef Hanoying het volgende:

Krijg alleen een beetje jeuk van het hele "huren is achterlijk en wij zijn zo slim want we hebben gekocht" geneuzel...
Net als dat ik jeuk krijg van dat hele "kopen is achterlijk"geneuzel. Het is (en dat heb ik al vaker gezegd) enorm situatieafhankelijk. Jij wilt huren? Prima, ik hoef me immers om jouw situatie niet druk te maken. Omgekeerd lijkt me dus ook het geval. Of ik mezelf en mijn vriendin daarmee vast pin of niet lijkt me:
a) Niet jouw zorg
b) Niet relevant hier
Het staat je uiteraard vrij om een topic te openen over de levenssituatie van Whuzz. Daar is het wel relevant. Zou best een cool topic zijn overigens. Nodig wat viva-dames uit, lol gegarandeerd! *O*
pi_95125234
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:42 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Joh ik vind het allemaal wel best. Krijg alleen een beetje jeuk van het hele "huren is achterlijk en wij zijn zo slim want we hebben gekocht" geneuzel...

Je kan net zo goed huren als kopen als je een beetje inkomen hebt. Als je dan ook nog een beetje verstand hebt wacht je tot de markt wat opkrabbelt. Nu even 2 of 3 jaar wachten geeft je een heerlijke voorsprong. Iemand die in 2006 gekocht heeft kan zijn huis alleen zonder restschuld kwijt als hij de daling hoogstpersoonlijk heeft afgelost.

Ik beoordeel je relatie niet ik constateer alleen dat je jezelf volledig vast hebt gezet en dat daar een risico aanzit. Zeker als je een buitenlandse vriendin hebt die nog nooit in nederland gewoont heeft...

Anyway, zoek het lekker uit :*
neen, het hangt simpelweg heel erg van je persoonlijke omstandigheden en verlangens af. En levensfase, en een helehoop omstandigheden die voor iedereen anders zijn. Noodzaak tot flexibel of niet, juist graag zekerheid op lange termijn of liever speculeren op een beter moment? Noch huren , noch kopen, is per definitie fout of goed. :)
pi_95125235
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:32 schreef Censuur-152 het volgende:
[ afbeelding ]

En beste cenzuur kun je nu ook aangeven hoe vaak banken van deze regel gebruik maken. Leuk dat je regeltjes kan vinden maar als deze regel maar in 0.001% van de hypotheken ooit wordt toegepast is het natuurlijk weer zoals gebruikelijk weer eens spijkers op laag water zoeken geweest.

Banken weten heel goed hoe ze zich moeten indekken tegen van alles en nog wat, trouwens net als verhuurders dat heel goed weten en zelfs vage constructies in huurcontracten zetten dat je je huis uit gedonderd kan worden als je wat plantjes in de buurt van die woning teelt waarvan hun zeggen dat het niet mag. Te bizar voor woorden zulke huurcontracten.
  woensdag 6 april 2011 @ 16:48:17 #148
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_95125306

Obvion doet er ook aan mee.

Ik weet dat enkele van jullie dit punt hebben laten schrappen. Ging dat makkelijk?
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_95125399
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2011 16:48 schreef Censuur-152 het volgende:
[ afbeelding ]

Obvion doet er ook aan mee.

Ik weet dat enkele van jullie dit punt hebben laten schrappen. Ging dat makkelijk?
quote je ook het artikel wat nadere invulling aan lid 2 geeft? Of is dit de nieuwe vorm van linkdump?

en wie exact hebben dit laten schrappen volgens je. Diezelfde die zogenaamd een tophypotheek hadden? :)
  Moderator woensdag 6 april 2011 @ 16:50:18 #150
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_95125403
quote:

[..]

Op de top van de markt? Wat zou dat? Als je geen maximale hypotheek neemt krijg je ook geen probleem met betalen. Overigens, als je genoeg geld hebt maakt het hoe dan ook al niet uit.

ben je 5 jaar ofzo?
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')