De laatste tijd slaap ik met muziek op m'n hoofd, laptop 's nachts aan, mp3jes rondspelen op random, hoofdtelefoon in de plug en luisteren maar. Nu ga ik even drie toevalligheden (of niet?) beschrijven die me de afgelopen nacht zijn overkomen...
Even van tevoren om te weten: ik ben blij ermee dat ik verder kan dromen met dezelfde droom nadat ik even wakker ben geworden....Gaatie:
Deel 1 van een droom...
Ik zit thuis, draai m'n muziekjes en de rest van m'n familie komt thuis...Echter begint meteen de muziek kei en kei hard te draaien, te weten het nummer Alive van Pearl Jam. Hij gaat steeds harder en iedereen bij mij thuis wordt er gek van. Ik werd er op het laatste zelfs gestoord van. Plotseling word ik wakker. Welke muziek staat hard op m'n hoofd? (mp3tje is qua volume wat harder dan de rest). Juist ja! Pearl Jam - Alive!!!
Deel II, weer in slaap gevallen
Ik kom binnen bij m'n klas, waar een lerares die ik leuk vind lesgeeft.(in het echt ben ik nog niemand tegengekomenn die er zo uitziet en ben ik nog zoekende, iemand interesse? dames?
*g*). Ik kom binnen, en zie er allemaal bekenden. Een klasgenoot van 6 jaar (!!!) terug waar ik nooit meer aan gedacht heb, samen met z'n vader. Mijn eigen vader en nog een stel anderen. Goed, na vijf minuten vraag ik of ik goed zit, want de klasgenoten zijn anders dan normaal en ik kan me niet herinneren dat tekenles op m'n rooster stond
. Inderdaad, ik zit verkeerd. Ik wil net het lokaal verlaten, komt die lerares naar me toe of ik iets met een CDtje wil doen (heel vaag, een deel van de CD op een speciale manier bestickeren...) Natuurlijk wil ik dat! Voor haar? ALLES!
Goed, ik ben wel benieuwd waar ze naar luisterd en zet de CD op. Goo Goo Dolls - Iris...Ik zing het in de hele rest van m'n droom tot ik wakker wordt. Ik word wakker, staat deze muziek op m'n hoofd te draaien!
Deel III, laatste droom...
Ik wil zoeken bij welke les ik wel moet zijn, maar ik heb geen rooster voorhanden. Nou goed, die kan ik via computers op de Haagse Hogeschool gemakkelijk vinden. Maar...hmpz...de computers zijn weer eens bezet. Dus ik dool wat rond door de HHS, maar geen vrije computers. Dus ik wil lopen naar een plekje op de 5e verdieping (waar op de HHS in de realiteit geen computers staan...
...ja...de droom is vaag!..
) en kom ineens in een megabrede gang met winkels aan alle kanten. Een McDonalds waar alle studenten als zombies op af lopen. Ik ontwijk ze door in een gedeelte op de gang waar auto's staan(!) geparkeerd, achter de auto's langs te lopen...Goed ik kom weer bij een lege gang, waar ik een krantenstukje vind over het gecoverde nummer One of Us...Joan Osborne heeft die begin jaren 90 gezongen, en Savage Garden heeft 'm tijdens een concert van ze gecovered. Lezen, lezen, hoop geouwehoer in dat stukje....Ik loop door en word na een tijdje door een onduidelijke reden weer wakker...Staat dit nummer op!!!
Kortom, bij mij (ik zal niet aannemen dat het bij iedereen zo is) is het af en toe (heb het de overige dagen niet gehad) het geval dat dingen die in de realiteit met je gebeuren terwijl je straat gebruikt worden door de hersenen in de fictiewereld van een droom....
Heeft iemand ook zoiets "toevalligs" opgemerkt tijdens het dromen?
PS: ALTER-EGO of GM's, als jullie deze beter thuis vinden passen in Filosofie mogen jullie 'm verplaatsen. Ik wist zelf niet echt waar ik 'm moest plaatsen...Vond R&P het beste passen...
Ik praat meestal in mijn slaap en dan droom ik bv dat iedereen die ik ken in mijn bed ligt. Wel gezellige gesprekken hoor, maar als je die personen later tegenkomt weet je echt niet meer wat je gedroomt hebt en wat niet ( leuke reacties als je over een gesprek begint wat nooit heeft plaatsgevonden ) .
Verder, er, sta ik vaak 3x per nacht op, in het weekend ga ik naar mijn werk, ik slaap wandel, schreeuw , sla en beweeg in mijn slaap. ( jaja de schone slaper ).
Maar anyway, punt.
[Dit bericht is gewijzigd door basszje op 14-08-2000 11:20]
ik heb dit ook een paar keer gehad, nou is mij verteld dat je in je onderbewust zijn, gewoon muziek luisterd.
dus dat houd in dat je het in je onderbewustheid het nummer hoort en dat je er dan over droomt.
het wil ook wel gebeuren dat je droomt en je moet naar de wc en dat je ook echt moet. heeft ook met je onderbewustheid te maken.
sommige mensen als die dat dromen laten het ook wel lopen.. ja nat bed...
maar het heeft wat ik me heb laten vertellen te maken met je onderbewustheid te maken...![]()
hoop dat je hier wat mee kan. ![]()
dikke knuf.
je onderbewustzijn is de waakvlam van geest om het zo maar te noemen
als je slaapt, zijn je hersenen bezig met verwerken van allerlei gegevens.
in je REM slaap (Rapid Eye Movement) is deze hersenactiviteit het grootst, dit is ook de periode in je slaap waarin je droomt
als je slaapt hebben al je zintuigen een lagere prioriteit, aangezein je hersenen het druk hebben met verwerken van data om het zo maar te zeggen.
op het moment dat je 'verzwakte' zintuigen du siets waarnemen, zoal seen wekker, zal het niet direct met een wekker geassocieerd worden, maar idd met bijv een vrachtwagen.
je slaapomgeving heeft dus een grote invloed op je dromen en dan voornamelijk geluid en geur, tast in mindere maten, mits je naast iemand slaapt.
in prinvipe is het ook af te raden muziek te luisteren bij het slapen, omdat dat als het ware storing geeft op de verwerking van je hersenen. wat als resultaat kan hebben dat je al je wakker wotdt, je het gevoel hebt dat je niet goed hebt geslapen.
je kan je slaapomgeving dus aanpassen naar een zeer comfortabele plek, door bijv gebruik te maken van voor jouw rustgevend geurtjes ed. deze mogen echter niet TE intensief zijn, omdat ze dan een te grote invloed hebben op je zintuigen.
hmm beetej moeilijk verhaal mischien, maar ik hoop dqat je er wat aan hebt
Tja muziekfreak he
* Bijou vindt het wel grappig eigenlijk ![]()
al moet ik er niet aan denken dat ik in mn slaap ga praten, wie weet wat je allemaal zegt... dat heeft mijn zusje wel overigens
Marko@bamibal.com
Over geluiden verwerken in je dromen: ik heb nog wel een leuke: ik logeerde ooit bij een meisje dat een stereo had waarbij je kon kiezen met welk nummer je wakker wilde worden.
Nou ze had dus de Type O Negative CD erin zitten.
En wie dat eerste nummer "Christian Woman" kent weet wat er aan dat nummer voorafgaat.
Echt, ik werd wakker en ik dacht: "wat heb ik NOU gedroomd?" *lol*
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |