Die gozer woont ook 5minuten lopen van mijn huisquote:Op dinsdag 5 april 2011 19:51 schreef Dimens het volgende:
[..]
Enigste ziekenhuis bij jou in de buurt
Dat snap ik best! Wat zeiden je ouders ervan?quote:Op dinsdag 5 april 2011 19:49 schreef Sakura het volgende:
Toen ik een jaar of 6 was, samen met een vriendje ruiten ingegooid bij een leegstaande gymzaal die op planning stond gesloopt te worden.
We zijn toen aangehouden en moesten bij de burgemeester komen die ons zeer ernstig toesprak (jaja, we woonden toen nog in een klein dorp)
Destijds maakte dat wel heel erg veel indruk op ons, de burgemeester was immers wel een heel erg belangrijke meneer
En, zijn jullie vrienden? Of?quote:Op dinsdag 5 april 2011 19:53 schreef CernunnosCeltic het volgende:
[..]
Afgelopen vrijdag in de RR nog,
Hij woont dus ook in Oosterheem?quote:Op dinsdag 5 april 2011 19:52 schreef CernunnosCeltic het volgende:
[..]
Die gozer woont ook 5minuten lopen van mijn huis
Oke.. Knap dat je dat kunt!quote:Op dinsdag 5 april 2011 19:54 schreef CernunnosCeltic het volgende:
[..]
Voor het gevecht: Nee
Na het gevecht: Groet hem wel enzo
Daar heb ik ook ff 4 maandjes gewoondquote:
Je schamen voor belangrijke levenservaringquote:Op dinsdag 5 april 2011 19:38 schreef Dimens het volgende:
[..]
Jij moet je echt gaan schamen, dit is echt heel erg vreselijk![]()
Die vrouw zal nooit meer in haar mooie tuintje kunnen werken zonder dat ze aan haar mooie plantjes zal denken![]()
Kom we gaan met ze allen, op Taartjeh na, naar die vrouw toe om een bosje bloemen te brengen.
Vertel meneer van Baalen!quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:48 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Je schamen voor belangrijke levenservaring
quote:Op dinsdag 5 april 2011 19:51 schreef Taartjeh het volgende:
[..]
Ze weet toch niet dat ik het was, was s'nachts.
Dan heb je geluk gehad! Heeft hij jullie niet aangegeven bij de politie?quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:50 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
vroeger toen ik iets van 12 was met een maat van me zo'n rookbom gemaakt van een halve meter pvc, aangestoken en bij de poezenman (de poezenman ja) door de brievenbus geflikkerd. hele deurmat gordijnen etc in de fik. was niet echt het beoogde doel maar ja
goedgemaakt met een stukje vernuftige bloemsierkunst de week erna. nu zegt ie altijd hoi
Kattenkwaad en dergelijk gedrag is belangrijk in je jeugd, om perceptie te ontwikkelen van wat je bij mensen kunt doen, en wat niet. Dit op voorwaarde van een goede thuissituatie / opvoeding die je hierop kan wijzen.quote:
Nou. Met dat eerste ben ik het met je oneens, met dat tweede eens.quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:52 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Kattenkwaad en dergelijk gedrag is belangrijk in je jeugd, om perceptie te ontwikkelen van wat je bij mensen kunt doen, en wat niet. Dit op voorwaarde van een goede thuissituatie / opvoeding die je hierop kan wijzen.
Gelukkig niet, die leerden mij rond m'n 16e pas kennen gelukkig.quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:51 schreef Sam-x het volgende:
[..]
Dan heb je geluk gehad! Heeft hij jullie niet aangegeven bij de politie?
Ik heb gelukkig nog nooit iets met de politie te maken gehad.quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:53 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Gelukkig niet, die leerden mij rond m'n 16e pas kennen gelukkig.
Laatste jaren al niks meer met de politie te maken gehad, en hoop dat zo te houden
Waarom?quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:53 schreef Sam-x het volgende:
[..]
Nou. Met dat eerste ben ik het met je oneens, met dat tweede eens.
Ik heb vroeger niets uitgehaald. Dat wil niet zeggen dat ik niet weet wat er in de kinderen omgaat hoor.quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:55 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Waarom?
Iemand die nooit iets heeft uitgehaald, weet ook niet wat er in de jongens en meiden spelen die dat wel doen, en zal ze dus niet begrijpen. Derhalve zullen ze zelf die situatie later ook niet herkennen en ermee om kunnen gaan als ze zelf kinderen hebben.
Gedeeltelijk wel, want je mist de ervaring. Hierdoor kun je onmogelijk de gevoelens hierbij kennenquote:Op dinsdag 5 april 2011 20:57 schreef Sam-x het volgende:
[..]
Ik heb vroeger niets uitgehaald. Dat wil niet zeggen dat ik niet weet wat er in de kinderen omgaat hoor.
Tuurlijk wel, kinderen jutten elkaar op en willen ''stoer doen'', dan gaan ze belletje lellen enz.quote:Op dinsdag 5 april 2011 20:59 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Gedeeltelijk wel, want je mist de ervaring. Hierdoor kun je onmogelijk de gevoelens hierbij kennen
Niet dat het een minpunt is dat je niks hebt uitgehaald, het is eigenlijk zelfs meer noemenswaardig
Het is eigenlijk ook geen feit wat ik zeg, meer mijn mening. Ervaring vind ik belangrijk om te oordelen.
Dat je iets kunt omschrijven en uiteenzetten in woorden, zegt nog niet dat je het begrijpt. Je kunt pas iets begrijpen, als je het hebt ervaren.quote:Op dinsdag 5 april 2011 21:02 schreef Sam-x het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, kinderen jutten elkaar op en willen ''stoer doen'', dan gaan ze belletje lellen enz.
Daar verschillen we in van meningquote:Op dinsdag 5 april 2011 21:33 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Dat je iets kunt omschrijven en uiteenzetten in woorden, zegt nog niet dat je het begrijpt. Je kunt pas iets begrijpen, als je het hebt ervaren.
quote:Op dinsdag 5 april 2011 22:13 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Hoe kan je dan iets begrijpen, zonder het te hebben ervaren? De ervaring is een cruciaal aspect in menselijke psychologie en ontwikkeling om een afweging te maken over iets. Ervaring is dé manier om te leren.
Na ervaring heb je pas echt recht van spreken, omdat je daarmee ook betrokken bent (geweest). De enige uitzondering die ik hierop kan bedenken is misschien de rechter.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ervaringquote:Ervaring is kennis hebben van de gebruikelijke gang van zaken, verkregen door observatie en betrokkenheid bij bepaalde processen of toestanden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |