Autoinbraak toen ik 12 was.

Je kon toen Fiat Panda's openmaken met een simpel zakmes en dat wilde ik natuurlijk laten zien aan mijn vriendjes. Zo gezegd, zo gedaan. Na de bewuste auto te hebben opengemaakt, kwamen we er achter dat de eigenaar heul veul cassettebandjes bezat. Dus toen kreeg ik het lumineuze idee om een dreigbrief te schrijven. Als er morgen geen grote zak snoep in de auto zou liggen, dan zou hij al zijn cassettebandjes kwijtraken, allemaal!
Helaas had de eigenaar ons al gespot bij de eerste keer en na het schrijven van onze dreigbrief stond hij op de uitkijk. Mijn vriendje werd gepakt en verlinkte mij vervolgens. Om een uur of 12 's nachts kwam de politie me uit bed lichten en gooide me een tijdje in de cel, samen met dat "vriendje". Daarna nog een verhoor om mij bang te maken ("jij doet dit wel vaker he, vertel nou maar!") mocht ik weer naar huis.
Straf: 12 uur of iets dergelijks op de markt werken.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.