Niet zonder reden:quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:21 schreef marcodej het volgende:
[..]
Valt tegen. Als je ziet wat er nog bij zit, dit moet hij toch aankunnen.
quote:Voor de start was het even schrikken geblazen in het Rabokamp. Luis Léon Sanchez moest op weg naar de start uitwijken voor een pardoes overstekend meisje en viel vervolgens aan tegen een volgwagen van Euskaltel. Daarbij bezeerde hij zijn schouder. "Tijdens de koers heeft Luis Léon daar veel hinder van ondervonden en hij moest zich laten behandelen door de rondedokter", verklaarde ploegleider Adri van Houwelngen, die na de finish zag dat bij de Spanjaard een flinke rode striem over de voorkant van zijn schouder liep. "Dat zag er pijnlijk uit. Onze teamarts zal hem nog onderzoeken."
Dat rode vloekt een beetje.quote:
quote:Weg bij Rabo, dat lucht op
Uitgegeven: 6 april 2011 07:43
Laatst gewijzigd: 6 april 2011 07:43
Afgelopen zondag was er weer die gedachte die nergens op slaat, maar vaak gebezigd wordt: renners die bij de goed gestructureerde en vooral intens nette Rabobank-wielerstal vertrekken, rijden bij hun nieuwe werkgever beter.
© ANPValt zoiets te bewijzen? Of is het zomaar een loze opmerking die opborrelt bij kroegpraat? Nick Nuyens. Vrijbuiter en een vent die bepaald niet op zijn mondje gevallen is. Ouder dan hij eruit ziet; hij moet 'economisch' gekoerst hebben in zijn loopbaan. Maakte twee waardeloze jaren bij de Nederlandse ploeg mee. Geen grote uitslagen.
Het klikte nergens tussen hem en de leiding, begreep ik. Hij had de neiging wat lui te zijn, de 'Ollanders' wisten niet hoe je deze Tijl Uilenspiegel van de koers er onder moest krijgen.
Bordje schoon
Nuyens heeft nergens met modder gegooid, maar inmiddels zijn vuile bordje op overtuigende manier schoon geveegd; tweemaal in tien dagen winnen in moeilijke koersenchapeau!
De vraag is dan: waarom lukte hem dat niet bij de bankploeg? Kreeg hij daar niet de lengte? Geen vertrouwen? Miste hij steun? Liefde?
Neem Juan Antonio Flecha. Die zou, verlost van het juk van Rabo, veel beter zijn gaan rijden. Ja, hij won meteen de eerste koers die erom ging in Sky-shirt, maar daarna? Hij was wel steeds vooraan aanwezig, maar dat was-ie bij Rabobank ook.
Hayman
Mathew Hayman dan? Die chique knecht rijdt bij Sky echt goed. Deed hij dat bij Rabobank ook? Of kreeg hij de kans niet? Werd hij niet opgesteld in grote, aansprekende wedstrijden? Daar lijkt het op. Het is opvallend hoe deze Aussie zich manifesteert; een van de beste renners van dit voorseizoen.
En welke renners kunnen we nog meer op dit lijstje plaatsen? Aart Vierhouten ging beter 'knechten' en kreeg zwaardere opdrachten toen hij weg was. Steven de Jongh reed meer op kop voor anderen toen hij elders koerste.
Leipheimer
Levi Leipheimer kwam dichter bij diverse podia toen hij weg was. Maar ging hij beter rijden? Meer aanvallen? Nee, dat ook weer niet. Henk Vogels? Won meer, maar wel in Amerika. Roy Sentjens? Ja, die weer wel. Kevin De Weert eigenlijk ook, die liet men te snel gaan.
En Robbie McEwen? Hij werd wijzer en ouder bij andere ploegen. Aleksandr Kolobnev? Die kreeg elders ook betere kansen. Addy Engels? Twijfelgeval. Onopvallend bij Rabo, bleek meer te kunnen. En Vjatsjeslav Ekimov. Die bloeide op toen hij over de dertig echt groot ging fietsen en verantwoordelijkheden opeiste die hij bij de Nederlandse ploeg niet kreeg. Hij werd Armstrongs apengatje.
Kern van waarheid
Er zit wellicht een kern van waarheid in het gezegde, maar zeker niet in alle gevallen presteren coureurs beter na hun vertrek bij Rabobank
En dan de hoofdzaak: in al die kroegpraat werd er altijd bij gezegd dat de controle en de behandeling van de diverse Rabobank-artsen 'medisch' hoger lag dan elders.
Met andere woorden de medische behandeling bij Rabobank staat 'licht knoeien' niet toe. Men houdt daar blijkbaar (en terecht) vast aan hoge waarden in de medische wielerethiek. Prima, houden zo.
Maar of je dan meteen kan zeggen dat zoiets elders niet het geval is, blijft gevaarlijk en niet bewijsbaar. Dus moet je dat niet als wet, noch als axioma aannemen, maar dien je het bij het hoofdstuk kroegpraat onder te brengen.
Lichaamstaal
Toch schoot het afgelopen zondag weer door mijn hoofd: nu rijdt die Nuyens verdorie wél in de finale mee. Zijn lichaamstaal in zijn tijd bij Rabobank was ook anders. Hij was er niet gelukkig. Blijft mijn vraag: waarom niet?
Dat zal er ooit wel uitkomen. Later, veel later. Als de omerta even vergeten wordt.
© NUsport/Mart Smeets
hij vergeet een gele truiquote:Op woensdag 6 april 2011 10:10 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Spuuglelijk.
Mart in zn collumn op nu.nl zegt eigenlijk min of meer dat rabo clean rijdt
[..]
quote:Op woensdag 6 april 2011 12:10 schreef TheArt het volgende:
Kreder eindelijk weer met een prestatie. Hij wint de ochtendetappe in het Circuite Cycliste Sarthe in de sprint.
quote:1. Michel Kreder (Garmin-Cervélo)
2. Daniele Bennati (Leopard-Trek)
3. Anthony Ravard (AG2R)
4. Stephane Bonsergent (Bretagne-Schuller)
5. Kevin Lacombe (Spidertech)
Goed om te lezen. Hopen dat hij eindelijk er weer een beetje doorheen komt.quote:Op woensdag 6 april 2011 12:17 schreef TheArt het volgende:
[..]
[..]
EDIT: Kom er net achter dat het zijn eerste profzege is!
hij rijdt zondag ook in Roubaix, wellicht dat ie daar kan uithalen, was vorig jaar al 53equote:Op woensdag 6 april 2011 13:23 schreef marcodej het volgende:
Het zou leuk en goed zijn als Theo Bos dit wedstrijdje zou winnen. Overwinninkjes in Oman, Almeria e.d. geloof ik nu wel. Het is nu tijd voor de wat grotere overwinning.
Je hebt gelijk, ik ga hem gelijk spelen in mijn prono. Gouden tip!quote:Op woensdag 6 april 2011 13:32 schreef franklop het volgende:
[..]
hij rijdt zondag ook in Roubaix, wellicht dat ie daar kan uithalen, was vorig jaar al 53e
daar ben ik voor.quote:Op woensdag 6 april 2011 13:38 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik ga hem gelijk spelen in mijn prono. Gouden tip!
Haha en toch ben ik altijd een stabiele factor bovenaanquote:Op woensdag 6 april 2011 13:42 schreef franklop het volgende:
[..]
daar ben ik voor.
Heb je gekkere dingen zien doen
Zag er gisteren al niet te best uit. (Net als VdB trouwens)quote:Op woensdag 6 april 2011 13:45 schreef SuikerVuist het volgende:
Basso afgestapt in Ronde van het Baskenland.
Dan kan hij beter voor Parijs-Brussel of iets dergelijks gaan, de Scheldeprijs is en blijft een hooggewaardeerde kermiskoersquote:Op woensdag 6 april 2011 13:23 schreef marcodej het volgende:
Het zou leuk en goed zijn als Theo Bos dit wedstrijdje zou winnen. Overwinninkjes in Oman, Almeria e.d. geloof ik nu wel. Het is nu tijd voor de wat grotere overwinning.
Hij is dus nu aan het rijden zonder rugnummer..quote:Op woensdag 6 april 2011 13:23 schreef marcodej het volgende:
Ja. Als je in 2010 53e eindigt, dan ben je in 2011 de absolute kanshebber. Wat overwinningen in Oman geven ook wel aan dat Bos zondag de te kloppen man is.quote:Op woensdag 6 april 2011 13:32 schreef franklop het volgende:
[..]
hij rijdt zondag ook in Roubaix, wellicht dat ie daar kan uithalen, was vorig jaar al 53e
Ga er vooral serieus op in.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Als je in 2010 53e eindigt, dan ben je in 2011 de absolute kanshebber. Wat overwinningen in Oman geven ook wel aan dat Bos zondag de te kloppen man is.
Slagter is inderdaad even het tegenovergestelde van Gesink, alleen zijn ze beide in hetzelfde goedquote:
Rijdt ie nu op kop? Daaaamn, echt miniquote:Op woensdag 6 april 2011 16:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
Slagter is inderdaad even het tegenovergestelde van Gesink, alleen zijn ze beide in hetzelfde goedSlagter is, zoals zijn bouw doet vermoeden, wel een stukje rapper.
Jep das Slagterquote:Op woensdag 6 april 2011 16:24 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Rijdt ie nu op kop? Daaaamn, echt mini
Geen wonder dat die met al die columbianen mee kon vorig jaarquote:Op woensdag 6 april 2011 16:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
Slagter is inderdaad even het tegenovergestelde van Gesink, alleen zijn ze beide in hetzelfde goedSlagter is, zoals zijn bouw doet vermoeden, wel een stukje rapper.
Die HTC-man is zuur.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:24 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Rijdt ie nu op kop? Daaaamn, echt mini
Saaie etappe. 16km te gaan, kopgroepje van 3 (Moinard, Pineau, ene Bellotti?) heeft nog 50 seconden, Lampre achtervolgd met een mannetje van Rabo.quote:
Volgend jaar een nieuw parcours, dacht ik gehoord te hebben? Maar dat zal meer zijn om A'pen te promoten dan om het zwaarder te maken.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:37 schreef Halcon het volgende:
22km nog in de Scheldeprijs.
Jammer dat ze niet gewoon over de Scheldekaaien hobbelen. Zijn best wel wat stukjes met kasseien te vinden daar.
Je kunt in Antwerpen best een pittig parcours neerleggen. Ok, het is geen Roubaix, maar je hebt daar behoorlijk wat kasseien liggen en die liggen niet allemaal even goed.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:38 schreef Beregd het volgende:
[..]
Volgend jaar een nieuw parcours, dacht ik gehoord te hebben? Maar dat zal meer zijn om A'pen te promoten dan om het zwaarder te maken.
gaat nu wel een beetje los nu de kopgroep terug isquote:Op woensdag 6 april 2011 16:32 schreef marcodej het volgende:
[..]
Saaie etappe. 16km te gaan, kopgroepje van 3 (Moinard, Pineau, ene Bellotti?) heeft nog 50 seconden, Lampre achtervolgd met een mannetje van Rabo.
Lars Boom??quote:Op woensdag 6 april 2011 16:30 schreef TheArt het volgende:
Die van Sky knalde dus echt tegen die boom aan
quote:Op woensdag 6 april 2011 16:38 schreef Beregd het volgende:
[..]
Volgend jaar een nieuw parcours, dacht ik gehoord te hebben? Maar dat zal meer zijn om A'pen te promoten dan om het zwaarder te maken.
quote:Parcourswijziging 2012 De Scheldeprijs zou er volgend jaar wel eens helemaal anders uit kunnen zien. Sporza-journalist Christophe Vandegoor kreeg van een bron in het stadhuis van Antwerpen bevestigd dat de finish in 2011 in Antwerpen zou liggen.
Bos.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:51 schreef Szura het volgende:
10 km.
Wie wordt het, zeg het maar jongens.
Bozic.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:51 schreef Szura het volgende:
10 km.
Gesink.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:51 schreef Szura het volgende:
10 km.
Best gat.quote:
Jep, en Vino haal je niet zomaar terug.quote:
Idd, heeft een goede apotheker.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:59 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Jep, en Vino haal je niet zomaar terug.
Gaat door elkaar nu jaquote:Op woensdag 6 april 2011 16:58 schreef Sheepcidus het volgende:
de 2 wedstrijden finishen bijna tegelijk
Pimmeke!quote:
Volgens mij wel, (Baskenland he)quote:
Omdat Belgische koersjes voorgaan.quote:Op woensdag 6 april 2011 17:02 schreef Nober het volgende:
Vinokourov wint met 6 seconden op 't peloton, maar waarom Sporza dit niet uitzend blijft de vraag.
die?quote:Op woensdag 6 april 2011 17:02 schreef marcodej het volgende:
Zo'n val hebben we eerder gezien in de Scheldeprijs.
Weylandt?quote:Op woensdag 6 april 2011 17:03 schreef Szura het volgende:
Farrar niet veel aan de hand maar wie lag daar in de hekken ?
quote:
Hadden ze gewoon moeten winnen. Vino 3 km voor finish laat je niet wegrijden.quote:
Afschuwelijk! alsof Van den Broeck niet interessanter is tegen de rest van de wereldtop.quote:Op woensdag 6 april 2011 17:03 schreef marcodej het volgende:
[..]
Omdat Belgische koersjes voorgaan.
Ze hadden gewoon te weinig mannen om nog te werken en Gesink laat je dan natuurlijk niet werken.quote:Op woensdag 6 april 2011 17:06 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Hadden ze gewoon moeten winnen. Vino 3 km voor finish laat je niet wegrijden.
Volgens mij zaten er minstens 4 Rabo's in die eerste groep, dan moeten Martens, LL Sanchez en Freire dat gat gewoon dichtrijden. Ik vond dit echt kansloos gespeeld. Ze werken heel de tijd en dan geven ze de zege gewoon cadeau aan Vinokourov.quote:Op woensdag 6 april 2011 17:06 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ze hadden gewoon te weinig mannen om nog te werken en Gesink laat je dan natuurlijk niet werken.
Lampre werkte de hele tijd.quote:Op woensdag 6 april 2011 17:10 schreef UltraR het volgende:
[..]
Volgens mij zaten er minstens 4 Rabo's in die eerste groep, dan moeten Martens, LL Sanchez en Freire dat gat gewoon dichtrijden. Ik vond dit echt kansloos gespeeld. Ze werken heel de tijd en dan geven ze de zege gewoon cadeau aan Vinokourov.
Scheldeprijs is gewoon een Belgische wedstrijd. Gek hé dat een Belgische zender die uitzendt.quote:Op woensdag 6 april 2011 17:06 schreef Nober het volgende:
[..]
Afschuwelijk! alsof Van den Broeck niet interessanter is tegen de rest van de wereldtop.
quote:1. Vinokoerov
2. Freire
3. Martens
4. Ligthart
5. Cherel
6. Garcia
7. Gavazzi
8. Horner
9. Caruso
10. J. Rodriguez
Vond het wel prettig, die verwarring.quote:Op woensdag 6 april 2011 17:36 schreef Gillingham het volgende:
Een apart topic voor één van beide wedstrijden was best handig geweest...
Fijn om te lezen.quote:Op donderdag 7 april 2011 09:15 schreef Leatherface het volgende:
De kwetsuren van De Wilde zijn minder erg dan gevreesd. Geen risico op verlamming.
http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrennen/110407_de_wilde_update
Het peloton is in ieder geval al behoorlijk uitgedund.quote:Op donderdag 7 april 2011 16:02 schreef Sheepcidus het volgende:
Vandaag leuke etappe in baskenland, kijken of Gesink wat kan.
Mhua nee, hij zit nog steeds met een man of 15 in zijn wiel. Frank en Tondo lopen wel verder uit. Nu maakt Luis Leon tempo.quote:
http://www.steephill.tv/vuelta-al-pais-vasco/#summary iets naar beneden scrollen, staan streampjesquote:
ja, had mezelf al verbeterd, dacht ff te zien dat ie gaatje sloegquote:Op donderdag 7 april 2011 17:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
Mhua nee, hij zit nog steeds met een man of 15 in zijn wiel. Frank en Tondo lopen wel verder uit. Nu maakt Luis Leon tempo.
jep, vino valt aan uit achtervolgersgroepje, schleck/tondo vooropquote:Op donderdag 7 april 2011 17:22 schreef Pino112 het volgende:
Ik val net in, Vino is ook achtervolgersgroep?
Thanks.quote:Op donderdag 7 april 2011 17:21 schreef ThaTim het volgende:
[..]
http://www.steephill.tv/vuelta-al-pais-vasco/#summary iets naar beneden scrollen, staan streampjes
Jep met verder de bekende namen (Intxausti, Horner, Klöden, Rodriguez, Andy Schleck, SamSan, Hesjedal, Gesink en David Lopez).quote:Op donderdag 7 april 2011 17:22 schreef Pino112 het volgende:
Ik val net in, Vino is ook achtervolgersgroep?
quote:Op donderdag 7 april 2011 17:23 schreef ThaTim het volgende:
[..]
jep, vino valt aan uit achtervolgersgroepje, schleck/tondo voorop
Merciquote:Op donderdag 7 april 2011 17:23 schreef TheArt het volgende:
[..]
Jep met verder de bekende namen (Intxausti, Horner, Klöden, Rodriguez, Andy Schleck, SamSan, Hesjedal, Gesink en David Lopez).
die werd 6e ofzoquote:Op donderdag 7 april 2011 17:30 schreef Pino112 het volgende:
50 seconden voor Gesink of was ie al binnen?
Dat is LL.quote:Op donderdag 7 april 2011 17:30 schreef Pino112 het volgende:
was al binnen, was denk luis leonquote:Op donderdag 7 april 2011 17:30 schreef Pino112 het volgende:
Klopt, ik begreep alleeen niet waarom hij Vinokoerov probeerde bij te houden dat is zo,n krachtpatsertje das niet de stijl van robert.quote:Op donderdag 7 april 2011 17:50 schreef marcodej het volgende:
Gesink is degelijk, maar kan (nog) niks extra's.
als ie over anderhalf week maar iets extra's kan gevenquote:Op donderdag 7 april 2011 17:50 schreef marcodej het volgende:
Had dus vandaag een zware dag en geen goede benen om het verschil te maken.quote:Op donderdag 7 april 2011 17:50 schreef marcodej het volgende:
Aldus Gesink.quote:Een zware dag in het Baskenland. Had niet de benen om het verschil te maken. Vorig jaar hier top en niet in de Amstel: Nu andersom?
quote:Boasson Hagen mist klassiekers
Uitgegeven: 8 april 2011 12:18
Laatst gewijzigd: 8 april 2011 12:19
AMSTERDAM - Edvald Boasson Hagen moet de resterende voorjaarsklassiekers aan zich voorbij laten gaan. De allrounder van Team Sky is zes weken uit de roulatie omdat hij woensdag tijdens de Scheldeprijs drie ribben brak.
Ik knalde met zestig kilometer per uur tegen een boom, memoreert de Noor in gesprek met Cyclingnews.
Ik was enkele seconden van de wereld. Opeens zag ik heel veel mensen om mij heen, veel ambulancepersoneel ook.
Volledige rust
Boasson Hagen moet twee à drie weken volledige rust houden en mag dan pas voorzichtig de training hervatten. De Noor miste in 2010 een groot gedeelte van het seizoen door een achillespeesblessure.
De lente is mij niet goed gezind. Dit is moeilijk om te accepteren, maar het is niet anders.
en dan Bos alweer wereldkampioenquote:Op donderdag 7 april 2011 20:47 schreef franklop het volgende:
ach gees pakt hier weer punten, zodat we straks met 9 man naar Kopenhagen kunnen
mooi jaar, eerst roubaix winnen n dan ook nog WK winnenquote:
Wout Poels nu er ook bij aan kop volgens de commentatoren.quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:04 schreef Sheepcidus het volgende:
Hopen dat Rabo het terug haalt en ligthart wint in baskenland
Jep, kom op Wouter!!quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:10 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wout Poels nu er ook bij aan kop volgens de commentatoren.
Al is het niet gunstig dat Lopez er bij zit. Dan zijn er meer ploegen die willen rijden.quote:
Denk het, hier kun je kiezen (of je Rai of Eurosport neemt): http://www.cyclingfans.com/node/1808,quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:13 schreef ThaTim het volgende:
Ja oke, maar ben ik hier de enige die geen engels commentaar kan vinden?
Oh oke, danke.quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:14 schreef Felagund het volgende:
[..]
Denk het, hier kun je kiezen (of je Rai of Eurosport neemt): http://www.cyclingfans.com/node/1808,
goede trainingquote:
Goed teamwerk.quote:
Denk het wel, hoewel hij het gaatje wel erg klein maaktequote:
Overwinning van het team. Ook mooi hoe Martens even een gaatje maakte om doorheen te gaan.quote:
Ja, erg slecht eigenlijk.quote:
Hij wilde juist ruimte maken aan zijn linkerkant, komtie Freire opeens via links. Om het goed te maken gaf hij dan nog maar even een zetje. Zijn werk daarvoor was wel knap.quote:
Ja, spannend, 11 man kort bij elkaar.quote:
Zoals die commentator zei, als "lead out" ga je niet in 't midden van de weg beginnen om dan de nadar op te zoeken, dat is vragen om misverstanden.quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:26 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Hij wilde juist ruimte maken aan zijn linkerkant, komtie Freire opeens via links. Om het goed te maken gaf hij dan nog maar even een zetje. Zijn werk daarvoor was wel knap.
Heel irritant ja. Die lopen om zelf in beeld te komen, niet voor de renners.quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:28 schreef Ypmaha het volgende:
Zeg eens eerlijk, vinden jullie die hardlopers soms niet bloedirritant? De weg is immers alleen voor wielrenners bestemd, of niet?
Aardig kansje voor Gesink om te winnen als ie goed is?quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:28 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, spannend, 11 man kort bij elkaar.
Op zich moet dit hem wel liggen, vals plat begin, afdaling, dan een 4km lopende klim, afdaling en dan vlak naar de finish. En niet superlang.quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:32 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Aardig kansje voor Gesink om te winnen als ie goed is?
Wie zegt dat?quote:
quote:Gepubliceerd door niborzerrop op vrijdag 8 april 2011 om 17:21
De vijfde etappe in de Ronde van het Baskenland is ten prooi gevallen aan Francesco Gavazzi. De Italiaan van Lampre-ISD werd tweede in een massasprint met een uitgedund peloton achter Oscar Freire, maar die werd gediskwalificeerd omdat hij in volle sprint een duwtje had gekregen van ploegmaat Paul Martens. De Belg Kristof Vandewalle (Quick Step) en de Fransman John Gadret werden tweede en derde. Joaquim Rodriguez begint morgen als leider aan de afsluitende tijdrit, op de hielen gezeten door een resem andere favorieten.
De warmte en de lastige openingskilometers zorgen voor een zwaar eerste wedstrijduur. Uiteindelijk kregen we zes leiders: Dario Cataldo en Kevin Seeldraeyers (beiden Quick Step), Michael Albasini (HTC), Amaël Moinard (BMC), Przemyslaw Niemiec (Lampre) en Rémy Di Grégorio (Astana). Ook Beñat Intxuasti (de nummer negen in klassement), Christian Vande Velde en Maxime Monfort maakten deel uit van die kopgroep, maar zij lieten zich weer inlopen.
Cataldo, Seeldraeyers en bergkoning Albasini bleken voorin de sterksten en reden al snel weg bij hun drie kompanen, die halverwege de rit weer werden ingerekend. De drie leiders reden tot vijf minuten voor het peloton uit, maar werden op de laatste heuvel van de dag, op 15 kilometer van de streep, weer gegrepen. Enkele punchers, onder wie Wout Poels, probeerden daar nog iets te forceren, maar Rabobank bracht alles weer samen. In de massasprint was Freire het aan zijn stand verplicht om te winnen en dat deed hij met verve, maar Gavazzi kreeg de zege in de schoot geworpen.
Prachtig.quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:37 schreef marcodej het volgende:
Als aanvulling op de "in car" beelden tijdens de afgelopen RVV, heb ik een kleine montage gemaakt van de ploegleiders in de RVV 2010. Beelden van de (zeer kijkenswaardige) VRT-serie "De Ronde". Bij tijd en wijle erg humoristisch wat er in die wagens gebeurd.
Teletekst heeft Vd Walle als tweede achter Freire....quote:Op vrijdag 8 april 2011 17:48 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Wie zegt dat?
Edit:
http://www.wielerflits.nl(...)d-in-baskenland.html
[..]
Ja.quote:Op vrijdag 8 april 2011 18:09 schreef Pino112 het volgende:
Op Sportdome hebben ze het erover dat LL ook gediskwalificeerd zou zijn, maar het was toch echt Martens die duwde?
Alles wijst op een complete faal.quote:Op vrijdag 8 april 2011 18:11 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dan klopt dat dus niet
Rabobank gaat trouwens in protest, ben benieuwd
Nou ja als duwen niet mag dan hebben ze weinig kansquote:Op vrijdag 8 april 2011 18:11 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dan klopt dat dus niet
quote:Rights and duties of riders
2.3.012 All riders may render each other such minor services as lending or exchanging food, drink, spanners or accessories. The lending or exchanging of tubular tyres or bicycles and waiting for a rider who has been dropped or involved in an accident shall be permitted only amongst riders of the same team. The pushing of one rider by another shall in all cases be forbidden, on pain of disqualification
Gewoon de nummer 2:quote:Op vrijdag 8 april 2011 18:13 schreef Szura het volgende:
[..]
Alles wijst op een complete faal.
Waarom krijgt de nummer 3 de zege als de nummer 1 wordt gediskwalificeerd?
Heeft zelden zin zoiets toch..quote:Op vrijdag 8 april 2011 18:11 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dan klopt dat dus niet
Dit artikel?quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:15 schreef maril het volgende:
Er is een gerucht op twitter dat er een groot dopingzaak aan komt. Die man schrijft voor wielerrevue, hoe serieus moet ik dit nemen aangezien hij alleen bovenstaande meld en verder niets.
Haha, ene Sander?quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:15 schreef maril het volgende:
Er is een gerucht op twitter dat er een groot dopingzaak aan komt. Die man schrijft voor wielerrevue, hoe serieus moet ik dit nemen aangezien hij alleen bovenstaande meld en verder niets.
Heftig hoorquote:Op vrijdag 8 april 2011 22:19 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dit artikel?
http://www.cyclingnews.co(...)n-should-go-on-trial
Die ken ik wel een beetje, hij is lid van dezelfde vereniging als ik en die zegt niet zomaar watquote:Op vrijdag 8 april 2011 23:17 schreef maril het volgende:
[..]
ja ik geloof dat hij sander_schrijft heet.
http://www.cyclingnews.co(...)disgrace-says-freirequote:Op vrijdag 8 april 2011 23:50 schreef Marcoss het volgende:
Het was trouwens wel Sanchez en niet Martens die de duw gaf.
Dat niet nee, maar zonder die klacht van Gavazzi's ploeg had Freire het podium mogen betreden.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:03 schreef Leatherface het volgende:
Alsof Gavazzi daar wat aan kan doen.
World Tour.quote:Op zaterdag 9 april 2011 14:35 schreef Van_Poppel het volgende:
Wat een drukte om een fucking rit in de Ronde van het Baskenland.
Daar gaat het niet om , wel om de world tour punten. Die oa de volgorde van de volgauto's in de volgende koersen die er wél toe doen bepalen ...quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:53 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Weet jij nog wie vorig seizoen een rit in de Ronde van het Baskenland heeft gewonnen?
De punten voor ritwinst zijn klein bier vergeleken met de punten voor het eindklassement. 1 punt vs 50 punten toch?quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om , wel om de world tour punten. Die oa de volgorde van de volgauto's in de volgende koersen die er wél toe doen bepalen ...
Deze doet het bij mij tot nu toe wel goed:quote:Op zaterdag 9 april 2011 16:24 schreef Van_Poppel het volgende:
Wie heeft een goede Eurosport stream? Die van mij hapert enorm...
Dankjequote:Op zaterdag 9 april 2011 16:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Deze doet het bij mij tot nu toe wel goed:
http://www.freedocast.com/Os25qp_4Dw_them
Lastig te zeggen. Sanchez kan goed tegen de klok rijden, maar alles staat dicht bijeen en er zijn meer goede tijdrijders.quote:
Ehm, ja.quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:53 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Weet jij nog wie vorig seizoen een rit in de Ronde van het Baskenland heeft gewonnen?
Gesink zou na hem moeten komen. Dat ze nog niet terugschakelen is niet een heel goed teken.quote:
Nee klopt. Maar je zou verwachten dat het met een klimmetje toch beter moet kunnen gaan.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:10 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Da's totaal geen tijdrijder, dus niet echt verrassend.
Ook in de Tour heeft ie aardig gereden hoorquote:Op zaterdag 9 april 2011 17:12 schreef Leatherface het volgende:
Kloden is toch wel een beetje een koning van de korte rittenkoersen. Dit wordt waarschijnlijk de tweede keer dat ie Baskenland wint. Verder heeft ie Parijs-Nice, de Tirreno en Romandie al eens gewonnen.
Klopt, maar een grote ronde won ie nooit. In de kleinere etappekoersen heeft Kloden een aardig palmares.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:13 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ook in de Tour heeft ie aardig gereden hoor
Mwah, niet echt een kwestie van geluk of pech. In Parijs-Nice liet ie zich verrassen in de afdaling. In Zwitserland zakte Gees door het ijs. In de Tirreno was het gewoon de verdienste van Evans.quote:Op zaterdag 9 april 2011 17:16 schreef marcodej het volgende:
Hoeveel ereplaatsen heeft Gesink al wel niet in kleine rittenkoersen behaald en hoeveel had hij er met net wat meer geluk kunnen winnen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |