Niet zonder reden:quote:Op dinsdag 5 april 2011 17:21 schreef marcodej het volgende:
[..]
Valt tegen. Als je ziet wat er nog bij zit, dit moet hij toch aankunnen.
quote:Voor de start was het even schrikken geblazen in het Rabokamp. Luis Léon Sanchez moest op weg naar de start uitwijken voor een pardoes overstekend meisje en viel vervolgens aan tegen een volgwagen van Euskaltel. Daarbij bezeerde hij zijn schouder. "Tijdens de koers heeft Luis Léon daar veel hinder van ondervonden en hij moest zich laten behandelen door de rondedokter", verklaarde ploegleider Adri van Houwelngen, die na de finish zag dat bij de Spanjaard een flinke rode striem over de voorkant van zijn schouder liep. "Dat zag er pijnlijk uit. Onze teamarts zal hem nog onderzoeken."
Dat rode vloekt een beetje.quote:
quote:Weg bij Rabo, dat lucht op
Uitgegeven: 6 april 2011 07:43
Laatst gewijzigd: 6 april 2011 07:43
Afgelopen zondag was er weer die gedachte die nergens op slaat, maar vaak gebezigd wordt: renners die bij de goed gestructureerde en vooral intens nette Rabobank-wielerstal vertrekken, rijden bij hun nieuwe werkgever beter.
© ANPValt zoiets te bewijzen? Of is het zomaar een loze opmerking die opborrelt bij kroegpraat? Nick Nuyens. Vrijbuiter en een vent die bepaald niet op zijn mondje gevallen is. Ouder dan hij eruit ziet; hij moet 'economisch' gekoerst hebben in zijn loopbaan. Maakte twee waardeloze jaren bij de Nederlandse ploeg mee. Geen grote uitslagen.
Het klikte nergens tussen hem en de leiding, begreep ik. Hij had de neiging wat lui te zijn, de 'Ollanders' wisten niet hoe je deze Tijl Uilenspiegel van de koers er onder moest krijgen.
Bordje schoon
Nuyens heeft nergens met modder gegooid, maar inmiddels zijn vuile bordje op overtuigende manier schoon geveegd; tweemaal in tien dagen winnen in moeilijke koersenchapeau!
De vraag is dan: waarom lukte hem dat niet bij de bankploeg? Kreeg hij daar niet de lengte? Geen vertrouwen? Miste hij steun? Liefde?
Neem Juan Antonio Flecha. Die zou, verlost van het juk van Rabo, veel beter zijn gaan rijden. Ja, hij won meteen de eerste koers die erom ging in Sky-shirt, maar daarna? Hij was wel steeds vooraan aanwezig, maar dat was-ie bij Rabobank ook.
Hayman
Mathew Hayman dan? Die chique knecht rijdt bij Sky echt goed. Deed hij dat bij Rabobank ook? Of kreeg hij de kans niet? Werd hij niet opgesteld in grote, aansprekende wedstrijden? Daar lijkt het op. Het is opvallend hoe deze Aussie zich manifesteert; een van de beste renners van dit voorseizoen.
En welke renners kunnen we nog meer op dit lijstje plaatsen? Aart Vierhouten ging beter 'knechten' en kreeg zwaardere opdrachten toen hij weg was. Steven de Jongh reed meer op kop voor anderen toen hij elders koerste.
Leipheimer
Levi Leipheimer kwam dichter bij diverse podia toen hij weg was. Maar ging hij beter rijden? Meer aanvallen? Nee, dat ook weer niet. Henk Vogels? Won meer, maar wel in Amerika. Roy Sentjens? Ja, die weer wel. Kevin De Weert eigenlijk ook, die liet men te snel gaan.
En Robbie McEwen? Hij werd wijzer en ouder bij andere ploegen. Aleksandr Kolobnev? Die kreeg elders ook betere kansen. Addy Engels? Twijfelgeval. Onopvallend bij Rabo, bleek meer te kunnen. En Vjatsjeslav Ekimov. Die bloeide op toen hij over de dertig echt groot ging fietsen en verantwoordelijkheden opeiste die hij bij de Nederlandse ploeg niet kreeg. Hij werd Armstrongs apengatje.
Kern van waarheid
Er zit wellicht een kern van waarheid in het gezegde, maar zeker niet in alle gevallen presteren coureurs beter na hun vertrek bij Rabobank
En dan de hoofdzaak: in al die kroegpraat werd er altijd bij gezegd dat de controle en de behandeling van de diverse Rabobank-artsen 'medisch' hoger lag dan elders.
Met andere woorden de medische behandeling bij Rabobank staat 'licht knoeien' niet toe. Men houdt daar blijkbaar (en terecht) vast aan hoge waarden in de medische wielerethiek. Prima, houden zo.
Maar of je dan meteen kan zeggen dat zoiets elders niet het geval is, blijft gevaarlijk en niet bewijsbaar. Dus moet je dat niet als wet, noch als axioma aannemen, maar dien je het bij het hoofdstuk kroegpraat onder te brengen.
Lichaamstaal
Toch schoot het afgelopen zondag weer door mijn hoofd: nu rijdt die Nuyens verdorie wél in de finale mee. Zijn lichaamstaal in zijn tijd bij Rabobank was ook anders. Hij was er niet gelukkig. Blijft mijn vraag: waarom niet?
Dat zal er ooit wel uitkomen. Later, veel later. Als de omerta even vergeten wordt.
© NUsport/Mart Smeets
hij vergeet een gele truiquote:Op woensdag 6 april 2011 10:10 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Spuuglelijk.
Mart in zn collumn op nu.nl zegt eigenlijk min of meer dat rabo clean rijdt
[..]
quote:Op woensdag 6 april 2011 12:10 schreef TheArt het volgende:
Kreder eindelijk weer met een prestatie. Hij wint de ochtendetappe in het Circuite Cycliste Sarthe in de sprint.
quote:1. Michel Kreder (Garmin-Cervélo)
2. Daniele Bennati (Leopard-Trek)
3. Anthony Ravard (AG2R)
4. Stephane Bonsergent (Bretagne-Schuller)
5. Kevin Lacombe (Spidertech)
Goed om te lezen. Hopen dat hij eindelijk er weer een beetje doorheen komt.quote:Op woensdag 6 april 2011 12:17 schreef TheArt het volgende:
[..]
[..]
EDIT: Kom er net achter dat het zijn eerste profzege is!
hij rijdt zondag ook in Roubaix, wellicht dat ie daar kan uithalen, was vorig jaar al 53equote:Op woensdag 6 april 2011 13:23 schreef marcodej het volgende:
Het zou leuk en goed zijn als Theo Bos dit wedstrijdje zou winnen. Overwinninkjes in Oman, Almeria e.d. geloof ik nu wel. Het is nu tijd voor de wat grotere overwinning.
Je hebt gelijk, ik ga hem gelijk spelen in mijn prono. Gouden tip!quote:Op woensdag 6 april 2011 13:32 schreef franklop het volgende:
[..]
hij rijdt zondag ook in Roubaix, wellicht dat ie daar kan uithalen, was vorig jaar al 53e
daar ben ik voor.quote:Op woensdag 6 april 2011 13:38 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik ga hem gelijk spelen in mijn prono. Gouden tip!
Haha en toch ben ik altijd een stabiele factor bovenaanquote:Op woensdag 6 april 2011 13:42 schreef franklop het volgende:
[..]
daar ben ik voor.
Heb je gekkere dingen zien doen
Zag er gisteren al niet te best uit. (Net als VdB trouwens)quote:Op woensdag 6 april 2011 13:45 schreef SuikerVuist het volgende:
Basso afgestapt in Ronde van het Baskenland.
Dan kan hij beter voor Parijs-Brussel of iets dergelijks gaan, de Scheldeprijs is en blijft een hooggewaardeerde kermiskoersquote:Op woensdag 6 april 2011 13:23 schreef marcodej het volgende:
Het zou leuk en goed zijn als Theo Bos dit wedstrijdje zou winnen. Overwinninkjes in Oman, Almeria e.d. geloof ik nu wel. Het is nu tijd voor de wat grotere overwinning.
Hij is dus nu aan het rijden zonder rugnummer..quote:Op woensdag 6 april 2011 13:23 schreef marcodej het volgende:
Ja. Als je in 2010 53e eindigt, dan ben je in 2011 de absolute kanshebber. Wat overwinningen in Oman geven ook wel aan dat Bos zondag de te kloppen man is.quote:Op woensdag 6 april 2011 13:32 schreef franklop het volgende:
[..]
hij rijdt zondag ook in Roubaix, wellicht dat ie daar kan uithalen, was vorig jaar al 53e
Ga er vooral serieus op in.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Als je in 2010 53e eindigt, dan ben je in 2011 de absolute kanshebber. Wat overwinningen in Oman geven ook wel aan dat Bos zondag de te kloppen man is.
Slagter is inderdaad even het tegenovergestelde van Gesink, alleen zijn ze beide in hetzelfde goedquote:
Rijdt ie nu op kop? Daaaamn, echt miniquote:Op woensdag 6 april 2011 16:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
Slagter is inderdaad even het tegenovergestelde van Gesink, alleen zijn ze beide in hetzelfde goedSlagter is, zoals zijn bouw doet vermoeden, wel een stukje rapper.
Jep das Slagterquote:Op woensdag 6 april 2011 16:24 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Rijdt ie nu op kop? Daaaamn, echt mini
Geen wonder dat die met al die columbianen mee kon vorig jaarquote:Op woensdag 6 april 2011 16:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
Slagter is inderdaad even het tegenovergestelde van Gesink, alleen zijn ze beide in hetzelfde goedSlagter is, zoals zijn bouw doet vermoeden, wel een stukje rapper.
Die HTC-man is zuur.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:24 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Rijdt ie nu op kop? Daaaamn, echt mini
Saaie etappe. 16km te gaan, kopgroepje van 3 (Moinard, Pineau, ene Bellotti?) heeft nog 50 seconden, Lampre achtervolgd met een mannetje van Rabo.quote:
Volgend jaar een nieuw parcours, dacht ik gehoord te hebben? Maar dat zal meer zijn om A'pen te promoten dan om het zwaarder te maken.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:37 schreef Halcon het volgende:
22km nog in de Scheldeprijs.
Jammer dat ze niet gewoon over de Scheldekaaien hobbelen. Zijn best wel wat stukjes met kasseien te vinden daar.
Je kunt in Antwerpen best een pittig parcours neerleggen. Ok, het is geen Roubaix, maar je hebt daar behoorlijk wat kasseien liggen en die liggen niet allemaal even goed.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:38 schreef Beregd het volgende:
[..]
Volgend jaar een nieuw parcours, dacht ik gehoord te hebben? Maar dat zal meer zijn om A'pen te promoten dan om het zwaarder te maken.
gaat nu wel een beetje los nu de kopgroep terug isquote:Op woensdag 6 april 2011 16:32 schreef marcodej het volgende:
[..]
Saaie etappe. 16km te gaan, kopgroepje van 3 (Moinard, Pineau, ene Bellotti?) heeft nog 50 seconden, Lampre achtervolgd met een mannetje van Rabo.
Lars Boom??quote:Op woensdag 6 april 2011 16:30 schreef TheArt het volgende:
Die van Sky knalde dus echt tegen die boom aan
quote:Op woensdag 6 april 2011 16:38 schreef Beregd het volgende:
[..]
Volgend jaar een nieuw parcours, dacht ik gehoord te hebben? Maar dat zal meer zijn om A'pen te promoten dan om het zwaarder te maken.
quote:Parcourswijziging 2012 De Scheldeprijs zou er volgend jaar wel eens helemaal anders uit kunnen zien. Sporza-journalist Christophe Vandegoor kreeg van een bron in het stadhuis van Antwerpen bevestigd dat de finish in 2011 in Antwerpen zou liggen.
Bos.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:51 schreef Szura het volgende:
10 km.
Wie wordt het, zeg het maar jongens.
Bozic.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:51 schreef Szura het volgende:
10 km.
Gesink.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:51 schreef Szura het volgende:
10 km.
Best gat.quote:
Jep, en Vino haal je niet zomaar terug.quote:
Idd, heeft een goede apotheker.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:59 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Jep, en Vino haal je niet zomaar terug.
Gaat door elkaar nu jaquote:Op woensdag 6 april 2011 16:58 schreef Sheepcidus het volgende:
de 2 wedstrijden finishen bijna tegelijk
Pimmeke!quote:
Volgens mij wel, (Baskenland he)quote:
Omdat Belgische koersjes voorgaan.quote:Op woensdag 6 april 2011 17:02 schreef Nober het volgende:
Vinokourov wint met 6 seconden op 't peloton, maar waarom Sporza dit niet uitzend blijft de vraag.
die?quote:Op woensdag 6 april 2011 17:02 schreef marcodej het volgende:
Zo'n val hebben we eerder gezien in de Scheldeprijs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |