abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95068673
Ik gebruik de 24+4 yaz pil.
Ik slik deze meestal rond 11u 's avonds. Vrijdag 25 maart heb ik gewoon me pil ingenomen. Zaterdagavond 26 maart heb ik erge diaree gehad. Die zaterdagnacht heb ik onveilige sex gehad. Niet lang daarna (uurtje daarna) heb ik me pil van zaterdag ingenomen. Toch heb ik zondagavond wel weer last van diaree gehad. Ook heb ik de dag na de sex last gehad van wat bruine afscheiding, vaak alleen na het toiletbezoek.

Inprincipe zou er niks aan de moeten zijn aangezien beide keren de diaree pas kwam ruim na 3/4 u na inname van de pil. Maar maak me toch zorgen.
Ben 4 dagen geleden begonnen aan de 4 niet actieve pillen, en in die tijd moet ik dus ongesteld worden. Ik heb nu 2 dagen wel een soort van menstruatie maar het is niet hetzelfde als normaal. Het is veel minder dan normaal en alleen maar bruinig van kleur dus blijkbaar toch oud bloed of iets. In me maandverband is weinig te zien zeg maar omdat het veel minder is dan normaal. Merk t pas nadat ik tampon in had gehad, wel is wat slijmig. (sorry voor het niet al te smakelijke verhaal :p)

Moet er wel bij zeggen dat ik door dat idee maar ook door andere dingen nogal gestresst ben, misschien dat dat wat invloed heeft daarop. Maar maak me toch zorgen of ik misschien toch wel zwanger ben?
  dinsdag 5 april 2011 @ 14:11:03 #2
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_95068703
doe eens een test..

tip: niet met iedereen na uitgaan neuken.
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_95068730
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_95068911
TS. Misschien heb je hier wat aan. http://www.babybytes.nl/ovulatie.php
  Vis een optie? dinsdag 5 april 2011 @ 14:19:26 #5
70532 loveli
N
pi_95069042
Kan dit niet in je eerdere topic?

Je hebt de pil op tijd genomen en hij zou veilig moeten zijn. Als je zekerheid wilt moet je even over een staafje plassen. Ook het moment waarop je eventueel vruchtbaar zou kunnen zijn in het geval je deze pil had gemist is niet meteen de dag erna.
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 14:15 schreef Sam-x het volgende:
TS. Misschien heb je hier wat aan. http://www.babybytes.nl/ovulatie.php
Nee, want TS is aan de pil en dan heb je niets aan een ovulatiekalender.
crap in = crap out
pi_95069361
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 14:19 schreef loveli het volgende:
Kan dit niet in je eerdere topic?

[..]

Nee, want TS is aan de pil en dan heb je niets aan een ovulatiekalender.
We hebben het gewoon over een cyclische pil, hoor, niet over iets als een prikpil o.i.d....

Er zou een ovulatie kunnen zijn opgetreden, en die valt dan ook wel in de nog steeds aanwezige cyclus. Het is niet voor niets dat de pil niet voor 100% zeker veilig is tegen zwangerschappen.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_95069458
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 14:26 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

We hebben het gewoon over een cyclische pil, hoor, niet over iets als een prikpil o.i.d....

Er zou een ovulatie kunnen zijn opgetreden, en die valt dan ook wel in de cyclus. Het is niet voor niets dat de pil niet voor 100% zeker veilig is tegen zwangerschappen.
Thx. :)
  Vis een optie? dinsdag 5 april 2011 @ 14:34:04 #8
70532 loveli
N
pi_95069653
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 14:26 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Er zou een ovulatie kunnen zijn opgetreden, en die valt dan ook wel in de cyclus. Het is niet voor niets dat de pil niet voor 100% zeker veilig is tegen zwangerschappen.
Ik ben benieuwd wanneer de ovulatie dan plaatsgevonden zou hebben volgens jou. Een cyclus met pil is nl. iets heel anders dan een cyclus zonder pil en je kunt de situaties niet met elkaar vergelijken als je naar een mogelijke eisprong kijkt.

Bij een 'normale' cyclus duurt het zo'n tien dagen (of langer) voor een eitje rijpt. TS heeft seks gehad en (mogelijk) een pil gemist in week 3. Wanneer er dan een eisprong zou zijn, dan aan het einde van de hormoonloze pillen en niet direct na het missen van een pil.

Verder heeft TS deze pil niet gemist, omdat de diarree niet na het innemen van de pil was en er zat minder dan 36 uur tussen 2 pillen.
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 5 april 2011 @ 14:37:32 #9
70532 loveli
N
pi_95069784
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 14:28 schreef Sam-x het volgende:

[..]

Thx. :)
Je linkje was behulpzaam bedoeld, maar helaas niet relevant tijdens een pilcyclus.

Maar als ik het mis heb word ik graag terechtgewezen (met onderbouwing).
crap in = crap out
pi_95069815
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 14:34 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wanneer de ovulatie dan plaatsgevonden zou hebben volgens jou. Een cyclus met pil is nl. iets heel anders dan een cyclus zonder pil en je kunt de situaties niet met elkaar vergelijken als je naar een mogelijke eisprong kijkt.

Bij een 'normale' cyclus duurt het zo'n tien dagen (of langer) voor een eitje rijpt. TS heeft seks gehad en (mogelijk) een pil gemist in week 3. Wanneer er dan een eisprong zou zijn, dan aan het einde van de hormoonloze pillen en niet direct na het missen van een pil.

Verder heeft TS deze pil niet gemist, omdat de diarree niet na het innemen van de pil was en er zat minder dan 36 uur tussen 2 pillen.
Als je zo graag in detail wil, ga dan ook in detail op de verschillende hormoonwerkingen, maar roep niet in één alinea iets over 10 dagen, om vervolgens naar week 3 te springen. Je vraagt of ik weet hoe de cyclus van een vrouw in elkaar steekt, en roept het nodige. Maar wat jij roept houdt voor mij geen enkel verband. Dus gaarne iets meer in detail dan? Blijkbaar weet jij uitermate goed waar je het over hebt, dus je maakt me nieuwsgierig...

Oh, en ga niet met websites gooien, doe het gewoon eens op parate kennis.
pi_95070141
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 14:38 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Als je zo graag in detail wil, ga dan ook in detail op de verschillende hormoonwerkingen, maar roep niet in één alinea iets over 10 dagen, om vervolgens naar week 3 te springen. Je vraagt of ik weet hoe de cyclus van een vrouw in elkaar steekt, en roept het nodige. Maar wat jij roept houdt voor mij geen enkel verband. Dus gaarne iets meer in detail dan? Blijkbaar weet jij uitermate goed waar je het over hebt, dus je maakt me nieuwsgierig...

Oh, en ga niet met websites gooien, doe het gewoon eens op parate kennis.
Ik ben benieuwd!
  Vis een optie? dinsdag 5 april 2011 @ 14:50:44 #12
70532 loveli
N
pi_95070365
TS heeft diarree gehad in week 3.
Misschien zwanger?
Daarna de laatste actieve pillen geslikt, om vervolgens vier hormoonvrije dagen te hebben.

Progestageen remt de eisprong, als de inactieve pillen worden geslikt is er een progestageen-vrije periode. Geen progestageen => eitje begint te rijpen. Dat duurt tien of meer dagen voor een eitje rijp genoeg is om te springen.

Wanneer na 7 dagen weer een progestageen geslikt wordt, zal het rijpende eitje niet springen, maar na een paar dagen weer door het lichaam worden opgenomen.

Sperma heeft een dag of 3 goede bevruchtende eigenschappen, in de ideale periode tot een dag of 5 en na 7 dagen krijgt het echt geen eitje meer bevrucht.

TS heeft mogelijk een pil gemist in week 3, daarna nog een aantal dagen hormonen geslikt, daarna pas de hormoonloze pillen. Was de "gemiste" pil vooraf of aansluitend aan de hormoonloze pillen, dan was de kans op een eisprong wel groter. Maar dan nog was de eisprong meer dan 7 dagen na de onbeschermde sex geweest en niet direct na het missen van de pil. En dan is de kans dat er nog bevruchtend sperma in de buurt was, nihil. Behalve als TS later nog sex heeft gehad, maar daar lees ik niets over.
crap in = crap out
pi_95070393
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 14:45 schreef Sam-x het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd!
Ik ook. Vooral omdat de hele cyclus anders schijnt te zijn... vreemd genoeg is het merkbare resultaat toch redelijk vergelijkbaar... en daarmee is de cyclus helemaal niet zo verschillend, maar er zweven nog al wat mythes rond over anti conceptie bij vrouwen.

Maar goed, als hint voor loveli, de eerste pil was ontwikkeld om juist een zwangerschap beter in stand te houden, dus heel veel verschil zal er dan toch ook weer niet zijn.
pi_95070421
AlphaOmega, ik heb iets gevonden. Weet niet of dit ook voor de pil geldt van TS, misschien kan zij beter in de bijsluiter kijken of contact opnemen met de dokter.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Vis een optie? dinsdag 5 april 2011 @ 14:53:51 #15
70532 loveli
N
pi_95070523
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 14:51 schreef Sam-x het volgende:
AlphaOmega, ik heb iets gevonden. Weet niet of dit ook voor de pil geldt van TS, misschien kan zij beter in de bijsluiter kijken of contact opnemen met de dokter.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn favo website als het over informatie over anti-conceptie gaat O+
crap in = crap out
pi_95070576
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 14:53 schreef loveli het volgende:

[..]

Mijn favo website als het over informatie over anti-conceptie gaat O+
Waarom noem je het niet gewoon progesteron? Waarom progestageen?
  Vis een optie? dinsdag 5 april 2011 @ 14:56:13 #17
70532 loveli
N
pi_95070639
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 14:54 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Waarom noem je het niet gewoon progesteron? Waarom progestageen?
Progesteron is het natuurlijke hormoon, progestageen is de verzamelnaam voor stoffen met progestagene werking.

Als er in de AC-pil progesteron zat, waren alle vrouwen doodmoe. Daarom hebben ze synthetische hormonen moeten zoeken waar geen vermoeidheid bij kwam kijken.
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 5 april 2011 @ 14:57:02 #18
70532 loveli
N
pi_95070675
En, ben ik geslaagd?
crap in = crap out
pi_95070908
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 14:57 schreef loveli het volgende:
En, ben ik geslaagd?
Heel aardig, al is het natuurlijk altijd gissen of het uit parate kennis komt, want ik vermoed niet helemaal. :) Maar in week 3 is er wel een risico, maar ik heb de OP nog eens gelezen, er is niet eens een pil vergeten... alleen een stoelgang issue... en dat kan bij een oraal te slikken pil niet zo heel veel invloed hebben.
  Vis een optie? dinsdag 5 april 2011 @ 15:04:22 #20
70532 loveli
N
pi_95071008
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 15:02 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Heel aardig, al is het natuurlijk altijd gissen of het uit parate kennis komt, want ik vermoed niet helemaal. :) Maar in week 3 is er wel een risico, maar ik heb de OP nog eens gelezen, er is niet eens een pil vergeten... alleen een stoelgang issue... en dat kan bij een oraal te slikken pil niet zo heel veel invloed hebben.
Liefje, check m'n postgeschiedenis op hormoongerelateerde onderwerpen.
crap in = crap out
pi_95071123
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 15:04 schreef loveli het volgende:

[..]

Liefje, check m'n postgeschiedenis op hormoongerelateerde onderwerpen.
Joh, dat is niet nodig. Je zult vast veel in die richting posten, en je zult er daardoor ook veel van weten, maar ik denk dat ik in alle veiligheid kan aannemen dat je geen gynaecoloog bent?
  Vis een optie? dinsdag 5 april 2011 @ 15:10:44 #22
70532 loveli
N
pi_95071367
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 15:06 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Joh, dat is niet nodig. Je zult vast veel in die richting posten, en je zult er daardoor ook veel van weten, maar ik denk dat ik in alle veiligheid kan aannemen dat je geen gynaecoloog bent?
Net zo min als jij.
crap in = crap out
pi_95071710
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 15:10 schreef loveli het volgende:

[..]

Net zo min als jij.
Klopt, ik zit in hele andere business. Maar dat er geen gevaar is door een pil te missen in de periode die TS beschrijft, dat klopt gewoon niet (TS is niet een pil vergeten, TS heeft diarree gehad, en is bang dat daardoor de werking van haar pil gecompromitteerd is). Daar is altijd een risico, wat eigenlijk gewoon het geval is in een behoorlijk lange periode van de cyclus. Er zijn veel factoren van invloed op het verloop van de cyclus van de vrouw. En zoals al eerder gezegd, een pil is nooit 100% zekere bescherming tegen een zwangerschap. Is het ook nog nooit geweest.

Te veel mensen (heel specifiek noem ik hier niet 'vrouwen') vertrouwen veel te sterk op de pil, en de uitzonderingen leiden vaak tot wilde indianenverhalen... Maar voor je het weet speel je de hoofdrol in zo'n verhaal, en dan is het maar te hopen dat de vrouw in kwestie gewoon je levenspartner is. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door AlphaOmega op 05-04-2011 15:22:15 ]
  Vis een optie? dinsdag 5 april 2011 @ 15:33:42 #24
70532 loveli
N
pi_95072708
Helemaal mee eens dat een pil niet 100% tegen zwangerschap beschermt. For the record, ik slik 'em niet en juist daarom heb ik me erin verdiept. Ben tot nu toe geen pil tegengekomen die ik zou willen slikken eigenlijk.

Maar wat betreft het risico van het missen van een pil in de derde week.. TS gaf in het andere topic aan dat ze de laatste week actieve pillen nog moest slikken. Dat is de periode die voor een eventueel rijpende eicel nodig is om niet te springen. Juist daardoor is er niets aan de hand. Plus dat er in principe geen rijpende eicel was, omdat ze al meer dan 2 weken geslikt had.
En er is ook nog eens geen probleem omdat er geen diarree was kort na het slikken van de pil.

Dan rest het standaard risico op zwangerschap tijdens pilgebruik, bij perfect gebruik 0.2% en in de praktijk een procent of 2. De meeste zwangerschappen die ondanks de pil voorkomen, zijn te wijten aan te weinig kennis van de gebruiker. Niet weten dat zaadcellen langer kunnen leven en niet weten dat een eisprong dagen na een gemiste pil kan optreden.

Verder zijn er ook vrouwen bij wie de eigen hoormoonhuishouding niet wordt stilgelegd door de pil. In vetweefsel wordt oestrogeen gevormd en dat kan de hormoonhuishouding ook ontregelen.

Verder zijn er bij pilgebruiksters niet zoveel factoren van invloed op de cyclus.
crap in = crap out
pi_95076925
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')