Nee, want TS is aan de pil en dan heb je niets aan een ovulatiekalender.quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:15 schreef Sam-x het volgende:
TS. Misschien heb je hier wat aan. http://www.babybytes.nl/ovulatie.php
We hebben het gewoon over een cyclische pil, hoor, niet over iets als een prikpil o.i.d....quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:19 schreef loveli het volgende:
Kan dit niet in je eerdere topic?
[..]
Nee, want TS is aan de pil en dan heb je niets aan een ovulatiekalender.
Thx.quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:26 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
We hebben het gewoon over een cyclische pil, hoor, niet over iets als een prikpil o.i.d....
Er zou een ovulatie kunnen zijn opgetreden, en die valt dan ook wel in de cyclus. Het is niet voor niets dat de pil niet voor 100% zeker veilig is tegen zwangerschappen.
Ik ben benieuwd wanneer de ovulatie dan plaatsgevonden zou hebben volgens jou. Een cyclus met pil is nl. iets heel anders dan een cyclus zonder pil en je kunt de situaties niet met elkaar vergelijken als je naar een mogelijke eisprong kijkt.quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:26 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
We hebben het gewoon over een cyclische pil, hoor, niet over iets als een prikpil o.i.d....
Er zou een ovulatie kunnen zijn opgetreden, en die valt dan ook wel in de cyclus. Het is niet voor niets dat de pil niet voor 100% zeker veilig is tegen zwangerschappen.
Je linkje was behulpzaam bedoeld, maar helaas niet relevant tijdens een pilcyclus.quote:
Als je zo graag in detail wil, ga dan ook in detail op de verschillende hormoonwerkingen, maar roep niet in één alinea iets over 10 dagen, om vervolgens naar week 3 te springen. Je vraagt of ik weet hoe de cyclus van een vrouw in elkaar steekt, en roept het nodige. Maar wat jij roept houdt voor mij geen enkel verband. Dus gaarne iets meer in detail dan? Blijkbaar weet jij uitermate goed waar je het over hebt, dus je maakt me nieuwsgierig...quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:34 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wanneer de ovulatie dan plaatsgevonden zou hebben volgens jou. Een cyclus met pil is nl. iets heel anders dan een cyclus zonder pil en je kunt de situaties niet met elkaar vergelijken als je naar een mogelijke eisprong kijkt.
Bij een 'normale' cyclus duurt het zo'n tien dagen (of langer) voor een eitje rijpt. TS heeft seks gehad en (mogelijk) een pil gemist in week 3. Wanneer er dan een eisprong zou zijn, dan aan het einde van de hormoonloze pillen en niet direct na het missen van een pil.
Verder heeft TS deze pil niet gemist, omdat de diarree niet na het innemen van de pil was en er zat minder dan 36 uur tussen 2 pillen.
Ik ben benieuwd!quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:38 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Als je zo graag in detail wil, ga dan ook in detail op de verschillende hormoonwerkingen, maar roep niet in één alinea iets over 10 dagen, om vervolgens naar week 3 te springen. Je vraagt of ik weet hoe de cyclus van een vrouw in elkaar steekt, en roept het nodige. Maar wat jij roept houdt voor mij geen enkel verband. Dus gaarne iets meer in detail dan? Blijkbaar weet jij uitermate goed waar je het over hebt, dus je maakt me nieuwsgierig...
Oh, en ga niet met websites gooien, doe het gewoon eens op parate kennis.
Ik ook. Vooral omdat de hele cyclus anders schijnt te zijn... vreemd genoeg is het merkbare resultaat toch redelijk vergelijkbaar... en daarmee is de cyclus helemaal niet zo verschillend, maar er zweven nog al wat mythes rond over anti conceptie bij vrouwen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:51 schreef Sam-x het volgende:
AlphaOmega, ik heb iets gevonden. Weet niet of dit ook voor de pil geldt van TS, misschien kan zij beter in de bijsluiter kijken of contact opnemen met de dokter.Mijn favo website als het over informatie over anti-conceptie gaatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
crap in = crap out
Waarom noem je het niet gewoon progesteron? Waarom progestageen?quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:53 schreef loveli het volgende:
[..]
Mijn favo website als het over informatie over anti-conceptie gaat
Progesteron is het natuurlijke hormoon, progestageen is de verzamelnaam voor stoffen met progestagene werking.quote:Op dinsdag 5 april 2011 14:54 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Waarom noem je het niet gewoon progesteron? Waarom progestageen?
Heel aardig, al is het natuurlijk altijd gissen of het uit parate kennis komt, want ik vermoed niet helemaal.quote:
Liefje, check m'n postgeschiedenis op hormoongerelateerde onderwerpen.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:02 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Heel aardig, al is het natuurlijk altijd gissen of het uit parate kennis komt, want ik vermoed niet helemaal.Maar in week 3 is er wel een risico, maar ik heb de OP nog eens gelezen, er is niet eens een pil vergeten... alleen een stoelgang issue... en dat kan bij een oraal te slikken pil niet zo heel veel invloed hebben.
Joh, dat is niet nodig. Je zult vast veel in die richting posten, en je zult er daardoor ook veel van weten, maar ik denk dat ik in alle veiligheid kan aannemen dat je geen gynaecoloog bent?quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:04 schreef loveli het volgende:
[..]
Liefje, check m'n postgeschiedenis op hormoongerelateerde onderwerpen.
Net zo min als jij.quote:Op dinsdag 5 april 2011 15:06 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Joh, dat is niet nodig. Je zult vast veel in die richting posten, en je zult er daardoor ook veel van weten, maar ik denk dat ik in alle veiligheid kan aannemen dat je geen gynaecoloog bent?
Klopt, ik zit in hele andere business. Maar dat er geen gevaar is door een pil te missen in de periode die TS beschrijft, dat klopt gewoon niet (TS is niet een pil vergeten, TS heeft diarree gehad, en is bang dat daardoor de werking van haar pil gecompromitteerd is). Daar is altijd een risico, wat eigenlijk gewoon het geval is in een behoorlijk lange periode van de cyclus. Er zijn veel factoren van invloed op het verloop van de cyclus van de vrouw. En zoals al eerder gezegd, een pil is nooit 100% zekere bescherming tegen een zwangerschap. Is het ook nog nooit geweest.quote:
Datquote:Op dinsdag 5 april 2011 14:11 schreef Sam-x het volgende:
[SEX] Zwanger? Pil vergeten? Condoom gescheurd? MAP?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |