quote:
Op zondag 27 maart 2011 19:16 schreef sanneyentl het volgende:Bijsluiter is even goed nagelezen en inderdaad na 3/4 u na inname van de pil ben je gewoon nog beschermt tegen zwangerschap. Vermoeden had ik al, maar toch fijn om te horen van andere ook.
Is 't nu wel handig om de komende 7 dagen een condoom te gebruiken daardoor of maakt het niet uit omdat die diaree eenmalig was?
En hoe zit het eigenlijk precies met de tijd van het innemen van de pil. Moet dat echt elke dag rond 11en 's avonds wat ik meestal doe of maakt het niet echt uit als bijv in het weekend het om 2u 's nachts is ofzo?
Ook dat staat in de bijsluiter, maar goed, in principe heb je een uitloop tijd van 12 uur voordat je pil niet meer veilig is. In principe mag er dus maximaal 36 uur tussen twee pillen zitten. Stel dus dat je 'm altijd om 7 uur 's avonds inneemt, dan mag je 'm tot 7 uur de volgende ochtend gewoon innemen zonder dat er iets aan de hand is.
Condooms gebruiken lijkt me nu niet nodig, zeker als de diarree pas na 3/4 uur na inname begon.