tsja.. en moet je dan maar als "hoog opgeleide" geen kinderen krijgen??quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:06 schreef Toekito het volgende:
[..]
je hebt deels gelijk maar wie moet die kinderen dan opvoeden?
Planning in de vuilnisbak mikken en een vrije dag nemenquote:Op dinsdag 5 april 2011 10:08 schreef DaMart het volgende:
[..]
Jawel hoor, want ik heb de deadline gesteld en ik wacht alweer een dag langer nu... maar nog langer wachten en de hele planning kan de vuilnisbak in.
GIng dat maar zo makkelijkquote:Op dinsdag 5 april 2011 10:09 schreef MPG het volgende:
[..]
Planning in de vuilnisbak mikken en een vrije dag nemen.
mweh ik krijg hier continue deadlines van andere afdelingen naar m'n hoofd g eslingerd.. maar die hebben hier allemaal niet de prioriteit die ZIJ er aan geven..quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:08 schreef DaMart het volgende:
[..]
Jawel hoor, want ik heb de deadline gesteld en ik wacht alweer een dag langer nu... maar nog langer wachten en de hele planning kan de vuilnisbak in.
dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dan je beide 32 uur gaan werken en dus bijv jij op maandag je kind en barman op vrijdag en dan evt nog opa's en oma's en als laatste middel de kinderopvang.quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:09 schreef Barreltje het volgende:
[..]
tsja.. en moet je dan maar als "hoog opgeleide" geen kinderen krijgen??
dan gaat het heeel snel met de mensheid
Volgens mij maak je een denkfout en zeg je nu dus dat anderen toch maar verantwoordelijk moeten zijn voor de opvoeding van kinderen zodat hoogopgeleiden fulltime kunnen blijven werken?quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:09 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Dat dusquote:Op dinsdag 5 april 2011 10:10 schreef Toekito het volgende:
[..]
dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dan je beide 32 uur gaan werken en dus bijv jij op maandag je kind en barman op vrijdag en dan evt nog opa's en oma's en als laatste middel de kinderopvang.
als ik 32 uur ga werken is het bye bye carriere.. er zijn nog heeele beroepsgroepen waar dat dus gewoon niet geaccepteerd wordt!quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:10 schreef Toekito het volgende:
[..]
dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dan je beide 32 uur gaan werken en dus bijv jij op maandag je kind en barman op vrijdag en dan evt nog opa's en oma's en als laatste middel de kinderopvang.
Preciesquote:Op dinsdag 5 april 2011 10:12 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Dat dusAls je kinderen wilt dan horen daar ook bepaalde concessies bij. Je leven wordt dan eenmaal anders...
Nou ja, dit project zou eigenlijk twee maanden geleden al afgerond worden, en juist om externen meer tijd te geven, is dat telkens opgeschoven. Dat houdt een keer op, natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:10 schreef Barreltje het volgende:
[..]
mweh ik krijg hier continue deadlines van andere afdelingen naar m'n hoofd g eslingerd.. maar die hebben hier allemaal niet de prioriteit die ZIJ er aan geven..
je kan toch ook deeltijd werken?quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:09 schreef Barreltje het volgende:
[..]
nee hoorquote:Op dinsdag 5 april 2011 10:11 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Volgens mij maak je een denkfout en zeg je nu dus dat anderen toch maar verantwoordelijk moeten zijn voor de opvoeding van kinderen zodat hoogopgeleiden fulltime kunnen blijven werken?
zelfs onze managers en hun bazin werken 32 uur.quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:12 schreef Barreltje het volgende:
[..]
als ik 32 uur ga werken is het bye bye carriere.. er zijn nog heeele beroepsgroepen waar dat dus gewoon niet geaccepteerd wordt!
Dat vraag ik me ook wel eens afquote:Op dinsdag 5 april 2011 10:12 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
je kan toch ook deeltijd werken?
wij hebben er bewust voor gekozen dat 1 van de 2 thuis blijft voor de kinderen![]()
dat is niet voor iedereen weggelegd, het zelfs een luxe tegenwoordig![]()
maar kinderen krijgen en dan 's ochtends uit bed halen weg brengen en 's avonds weer ophalen en in bed stoppen..... waarom heb je ze dan?
Dan moet je of ander werk gaan zoeken of je afvragen of kinderen wel in je leven passen? Wat ik zo lees namelijk is dat jij eigenlijk datgeen wilt waar je op tegen bent: dat anderen jouw kinderen gaan opvoeden...quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:12 schreef Barreltje het volgende:
[..]
als ik 32 uur ga werken is het bye bye carriere.. er zijn nog heeele beroepsgroepen waar dat dus gewoon niet geaccepteerd wordt!
Nou dat dus... en dan ligt de opvoeding niet bij de ouders, maar bij alle andere mensen die ze de hele dag zien...quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:12 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
wij hebben er bewust voor gekozen dat 1 van de 2 thuis blijft voor de kinderen![]()
maar kinderen krijgen en dan 's ochtends uit bed halen weg brengen en 's avonds weer ophalen en in bed stoppen..... waarom heb je ze dan?
quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:13 schreef Toekito het volgende:
[..]
zelfs onze managers en hun bazin werken 32 uur.
heel andersquote:Op dinsdag 5 april 2011 10:12 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Dat dusAls je kinderen wilt dan horen daar ook bepaalde concessies bij. Je leven wordt dan eenmaal anders...
"Oma, wie zijn die mensen die op zondag met ons mee-eten?"quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:12 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
ja datquote:Op dinsdag 5 april 2011 10:14 schreef DaMart het volgende:
[..]
"Oma, wie zijn die mensen die op zondag met ons mee-eten?"
dan ga je daar voor strijdenquote:Op dinsdag 5 april 2011 10:14 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ja bij jou wel
hier wordt je gewoon geparkeerd als je 4 dagen in de week gaat werken..
de mentaliteit is er hier gewoon nog niet naar
Heel heel anders, en het zijn niet eens mijn kinderenquote:
weet je dat ze verplicht zijn om jou de mogelijk te geven om melk te kolven na een bevalling?quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:14 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ja bij jou wel
quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:13 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Dan moet je of ander werk gaan zoeken of je afvragen of kinderen wel in je leven passen? Wat ik zo lees namelijk is dat jij eigenlijk datgeen wilt waar je op tegen bent: dat anderen jouw kinderen gaan opvoeden...
Precies. Ik weet nu al dat als ik ooit kinderen heb, ik gewoon een dag minder zal werken. Zo simpel is het gewoon. En als je baas daar niet in meegaat, is er vast wel een andere baas die dat wel prima vindt!quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:15 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Heel heel anders, en het zijn niet eens mijn kinderenKinderen is hard werken, wil je daar geen ruimte voor maken in je leven dan vind ik persoonlijk dat je niet aan kinderen moet beginnen...
maar voor zover ik het kan volgen doe je het goed als opvoedpersoon MZquote:Op dinsdag 5 april 2011 10:15 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Heel heel anders, en het zijn niet eens mijn kinderenKinderen is hard werken, wil je daar geen ruimte voor maken in je leven dan vind ik persoonlijk dat je niet aan kinderen moet beginnen...
kloptquote:Op dinsdag 5 april 2011 10:15 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
ik heb al genoeg te strijden hier.. ben de eerste nederlandse vrouw in de organisatie die offshore gaat..quote:
quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:15 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
weet je dat ze verplicht zijn om jou de mogelijk te geven om melk te kolven na een bevalling?
helemaal nietsquote:Op dinsdag 5 april 2011 10:15 schreef Barreltje het volgende:
[..]
IK kan het straks prima combineren als ik een offshore schema draai
maar goed.. het feit dat een kerel WEL 40 uur werkt en dat DAT normaal is.. wat maakt het dan raar als een vrouw datzelfde doet???
zie mezelf al zitten tussen de compressorsquote:Op dinsdag 5 april 2011 10:15 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
weet je dat ze verplicht zijn om jou de mogelijk te geven om melk te kolven na een bevalling?
Ja, hoe gaaf is datquote:Op dinsdag 5 april 2011 10:17 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
in een ruimte die je kan afsluiten
en een mogelijkheid om moedermelk te kunnen bewaren
Ik zeg nergens dat ik dat prima of normaal vind... dat zit nou eenmaal in het traditionele beeld wat wat mij betreft ook zeker op de schop mag. En ik kan je zeggen, dat ga je niet kunnen combinerenquote:Op dinsdag 5 april 2011 10:15 schreef Barreltje het volgende:
[..]
IK kan het straks prima combineren als ik een offshore schema draai
maar goed.. het feit dat een kerel WEL 40 uur werkt en dat DAT normaal is.. wat maakt het dan raar als een vrouw datzelfde doet???
geniaal...quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:18 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
Ja, hoe gaaf is dat![]()
wat nou moeilijk doen, gewoon geregeld in de wet
gelukkig hoef ik dat niet in m'n eentje te doen..quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:18 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ik dat prima of normaal vind... dat zit nou eenmaal in het traditionele beeld wat wat mij betreft ook zeker op de schop mag. En ik kan je zeggen, dat ga je niet kunnen combinerenMaar daar zul je dan wel achterkomen
No offence, maar volgens mij heb je geen flauw idee hoeveel tijd er in het opvoeden van kinderen gaat zitten
Dat vind ik dus ookquote:Op dinsdag 5 april 2011 10:16 schreef DaMart het volgende:
[..]
Precies. Ik weet nu al dat als ik ooit kinderen heb, ik gewoon een dag minder zal werken. Zo simpel is het gewoon. En als je baas daar niet in meegaat, is er vast wel een andere baas die dat wel prima vindt!
quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:18 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
Ja, hoe gaaf is dat![]()
ik ben nog wel benieuwd hoe dat gaat gaan hoorquote:Op dinsdag 5 april 2011 10:18 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
Ja, hoe gaaf is dat![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:21 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik ben nog wel benieuwd hoe dat gaat gaan hoor![]()
er zitten hier 5 vrouwen en 45 mannen op de verdiepingik zie het al voor me dat ik naar een andere verdieping moet om daar te kolven
Naja en anders geef je geen borstvoeding, lekker makkelijk johSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nee en dan nog... Maar je zult het wel zien als je kindjes hebtquote:Op dinsdag 5 april 2011 10:19 schreef Barreltje het volgende:
[..]
gelukkig hoef ik dat niet in m'n eentje te doen..
er is nog zoiets als een BarMan die dat ook priiiiima kan!
Dat was het in de advocatenpraktijk waar mijn zwager werkte ook niet, een (mannelijke!) advocaat die een dag minder wilde gaan werken omdat hij voor de kinderen wilde zorgen, hoe not done!quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:14 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ja bij jou wel
Scheelt tijdquote:Op dinsdag 5 april 2011 10:21 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Naja en anders geef je geen borstvoeding, lekker makkelijk joh
Dankje, volgens mij snap je wel wat ik bedoelquote:Op dinsdag 5 april 2011 10:22 schreef suikertaartje het volgende:
[..]
Dat was het in de advocatenpraktijk waar mijn zwager werkte ook niet, een (mannelijke!) advocaat die een dag minder wilde gaan werken omdat hij voor de kinderen wilde zorgen, hoe not done!
Hij heeft het wel voor elkaar gekregen, maar dat was niet makkelijk. Na hem zijn er veel gevolgd, en in die praktijk is het nu heel normaal geworden. Soms moet je gewoon de eerste zijn als je iets echt graag wilt![]()
En als het echt niet lukt, zou ik me afvragen waarom je daar dan nog werkt, OF of je uberhaupt wel aan kinderen moet beginnen, als je je werk boven de zorg voor je kinderen stelt.
Weet je hoe handig?quote:Op dinsdag 5 april 2011 10:21 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Naja en anders geef je geen borstvoeding, lekker makkelijk joh
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |