Vorige week al:quote:Op woensdag 27 april 2011 11:42 schreef MCH het volgende:
Hoogste rente bij SNS bank is nu ook gestegen naar 2,6 % (met voorwaarden)
quote:Op vrijdag 22 april 2011 09:42 schreef Nivard het volgende:
SNS Bank:
Rentepercentages:
1.95% t/m 9999.99
2.60% t/m 1500000.00
Toch weer 0,1% omhoog
Correcttie... met de huidige euribor wordt de rente zelfs 2,98%quote:Op woensdag 27 april 2011 11:42 schreef MCH het volgende:
Morgen is de peildatum voor de LPB rente, volgens de stand van vandaag zou de rente dan uitkomen op 2,95%![]()
Hoogste rente bij SNS bank is nu ook gestegen naar 2,6 % (met voorwaarden)
Nu nog maal 2 en het wordt interessant.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:54 schreef ShowMaster het volgende:
[..]
Correcttie... met de huidige euribor wordt de rente zelfs 2,98%![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het is een begin en de stijgende lijn zit er duidelijk in.quote:Op donderdag 28 april 2011 13:55 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Nu nog maal 2 en het wordt interessant.
En je geld wordt alleen maar minder waard in die oude sok, tis maar waar je blij van wordtquote:Op donderdag 28 april 2011 15:45 schreef binnenfontein het volgende:
Geld in een ouwe sok
geen bank verdient aan mij
Als iedereen het zou doen, zou de inflatie dan niet minder zijn? Want netto worden alleen banken beter van rente...quote:Op donderdag 28 april 2011 16:41 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En je geld wordt alleen maar minder waard in die oude sok, tis maar waar je blij van wordt
Geld in een ouwe sok is uit circulatie en dat gaat inflatie tegen. Sterker nog, het is deflatoir omdat banken dan dus minder krediet kunnen verstrekken.quote:Op donderdag 28 april 2011 17:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als iedereen het zou doen, zou de inflatie dan niet minder zijn? Want netto worden alleen banken beter van rente...
Nice.quote:
waardoor de rente stijgt en investeringen duurder worden. Om deze investeringen terug te krijgen worden de prijzen verhoogd -> inflatiequote:Op donderdag 28 april 2011 17:31 schreef SeLang het volgende:
[..]
Geld in een ouwe sok is uit circulatie en dat gaat inflatie tegen. Sterker nog, het is deflatoir omdat banken dan dus minder krediet kunnen verstrekken.
en zojuist ook het emailtje ontvangen met de bevestiging van de 2,98%quote:Op zaterdag 30 april 2011 00:16 schreef uniekhoorn het volgende:
Rente van LPB is weer bijgeschreven.
De dagteller staat weer op 0, nieuwe rente inderdaad 2.98%!
Helaas verwacht ik alleen niet dat de inschrijvingen dit jaar nog weer open gaan, misschien volgend jaar maar die kans is ook niet heel groot waarschijnlijk.quote:Op zondag 1 mei 2011 15:14 schreef kort het volgende:
Iets zegt me dat de servers van LPB ontploffen zodra de inschrijvingen weer opengaan
Dat 'gevaar' loop je natuurlijk altijdquote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:38 schreef made het volgende:
Had ik op 1-1 wat spaargeld vast gezet bij lpb voor 2.75 % voor 6 maanden en 3% voor 1 jaar, blijkt dat ik waarschijnlijk evenveel rendement had kunnen krijgen als ik het niet had vastgezet.
Want wat gaat de rente volgende maand doen ? 3% + ?
Idd, toch hoop ik dat hij voor het einde van het jaar flink boven de 3 staat. Ook al had ik dan meer rente ontvangen als ik het geld niet vast had staan, meeste staat niet vast gelukkigquote:
Jaarlijks geloof ik.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 17:07 schreef Lucky_Lovely het volgende:
Ik zit te overwegen om een gedeelte van mijn spaargeld vast te zetten bij The Bank of Scotland. Ik heb gelezen dat deze bank valt onder het Britse garantiestelsel, hetgeen inhoudt dat er een garantie wordt gegeven tot maximaal ¤ 100.000. Zijn er nog andere aandachtspunten waar ik rekening mee moet houden? Verder zat ik me af te vragen of de rente maandelijks of jaarlijks wordt uitgekeerd.
Dat was wel een hele domme zet, het is al een ruime tijd bekend dat de rente zou stijgen hoorquote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:38 schreef made het volgende:
Had ik op 1-1 wat spaargeld vast gezet bij lpb voor 2.75 % voor 6 maanden en 3% voor 1 jaar, blijkt dat ik waarschijnlijk evenveel rendement had kunnen krijgen als ik het niet had vastgezet.
Dat weet je natuurlijk nooit zeker...quote:Op dinsdag 3 mei 2011 17:37 schreef kort het volgende:
[..]
Dat was wel een hele domme zet, het is al een ruime tijd bekend dat de rente zou stijgen hoor
Het onmogelijke loginsysteem.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 17:07 schreef Lucky_Lovely het volgende:
Zijn er nog andere aandachtspunten waar ik rekening mee moet houden? Verder zat ik me af te vragen of de rente maandelijks of jaarlijks wordt uitgekeerd.
Niemand weet wat de rente volgende maand gaat doen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:38 schreef made het volgende:
Ik vind het helemaal niet dom. 'Made' heeft immers zekerheid en heeft meteen een hoge rente gekregen (ik krijg bijvoorbeeld een verhoogd rentepercentage van 2,5% bij de ABN Amro vanaf 1 mei, terwijl mijn geld reeds vanaf 1 januari op de rekening bij ABN stond). Daarnaast is een looptijd van 6 - 12 maanden helemaal niet zo lang. Zo slecht heeft 'Made' het dus zeker niet gedaan. Waar heb jij je spaargeld staan?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 17:37 schreef kort het volgende:
[..]
Dat was wel een hele domme zet, het is al een ruime tijd bekend dat de rente zou stijgen hoor
Door dat wel te doen, motiveer je banken ook om te blijven concurreren...quote:Op woensdag 4 mei 2011 09:45 schreef AQuila360 het volgende:
Het blijft wel allemaal kruimelwerk dus ik ga niet voor 0,2% ofzo naar een andere bank.
Geld staat ook vast bij LPB en nee ik ga ook niet massaal mijn potjes bij Moneyou verhuizen naar de LPB omdat ik daar iets meer rente krijg.quote:Op woensdag 4 mei 2011 09:45 schreef AQuila360 het volgende:
Het blijft wel allemaal kruimelwerk dus ik ga niet voor 0,2% ofzo naar een andere bank.
Dat las ik ook. Een bank die een geen klanten meer aanneemtquote:Op donderdag 5 mei 2011 13:47 schreef Lucky_Lovely het volgende:
Iemand enig idee waneer Leaseplan bank wanneer nieuwe clienten gaat aannemen?
Ik heb van de bank begrepen dat er in ieder geval dit jaar nieuwe clienten aangenomen zullen worden, maar ik weet niet of dit op korte termijn is.
Het is iig slecht voor concurrentie tussen banken.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:40 schreef PierreBetfair het volgende:
Dat las ik ook. Een bank die een geen klanten meer aanneemt![]()
Daar zou ik per direkt mn geld weghalen.
Laat me raden: je hebt geen rekening kunnen openen en staat nu aan de zijlijn?quote:Op zondag 8 mei 2011 12:40 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Dat las ik ook. Een bank die een geen klanten meer aanneemt![]()
Daar zou ik per direkt mn geld weghalen.
Want?! De naam sluit perfect aan bij hetgeen ze doen!quote:Sowieso, een bank die zich LeasePlan Bank noemtVeel slechter zou je niet kunnen verzinnen in deze tijd.
Fout geraden. Aflossen van hypotheek is een veel betere manier van sparen.quote:Op zondag 8 mei 2011 12:59 schreef RemcoDelft het volgende:
Laat me raden: je hebt geen rekening kunnen openen en staat nu aan de zijlijn?
Dat 10tje dat ik er extra mee verdien is voor mij toch weer een mooie extraatje.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:12 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Fout geraden. Aflossen van hypotheek is een veel betere manier van sparen.
En als ik geen hypotheek zou hebben, zou ik nog niet bij zo'n vage club gaan. Reken eens uit wat het scheelt met een degelijke bank als Rabo. Je moet een paar ton wegzetten om het voordeel van die 0.3 of 0.4% enigszins te merken. Mensen die voor 10 of 20K naar die LPB gaan, verdienen er een Big Mac menu extra mee per jaar. Eet smakelijk
Ik ga er 64 euro per jaar erop vooruit als ik naar LPB ga.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:12 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Fout geraden. Aflossen van hypotheek is een veel betere manier van sparen.
En als ik geen hypotheek zou hebben, zou ik nog niet bij zo'n vage club gaan. Reken eens uit wat het scheelt met een degelijke bank als Rabo. Je moet een paar ton wegzetten om het voordeel van die 0.3 of 0.4% enigszins te merken. Mensen die voor 10 of 20K naar die LPB gaan, verdienen er een Big Mac menu extra mee per jaar. Eet smakelijk
Als iedereen zo denkt kunnen de banken gerust hun rentepercentages met een paar tienden verlagen en kun jij fluiten naar je hoge rente:quote:Op zondag 8 mei 2011 13:12 schreef PierreBetfair het volgende:
Mensen die voor 10 of 20K naar die LPB gaan, verdienen er een Big Mac menu extra mee per jaar. Eet smakelijk
quote:Op donderdag 28 april 2011 13:55 schreef PierreBetfair het volgende:
Nu nog maal 2 en het wordt interessant.
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat banken gaan concurreren. Anders blijven rentepercentages laag.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:42 schreef PierreBetfair het volgende:
Tja, als je blij wordt van een paar tientjes extra per jaar, dan heb ik niks meer te zeggen
Zal ik mijn rekening nummer maar PM'en als die paar tientjes toch niks voorstellen?quote:Op zondag 8 mei 2011 13:42 schreef PierreBetfair het volgende:
Tja, als je blij wordt van een paar tientjes extra per jaar, dan heb ik niks meer te zeggen
Concurrentie kan de spaarrente nooit ver opdrijven.dan krijg je toestanden zoals we die hebben gehad, banken die failliet gaan omdat ze gouden bergen beloven maar die niet waar kunnen maken.quote:Op zondag 8 mei 2011 13:44 schreef Arcee het volgende:
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat banken gaan concurreren. Anders blijven rentepercentages laag.
Waar baseer je dit op? Op uitspraken van Rabo zelf, als in: "kijk ons eens goed zijn, wij zijn geweldig, de rest is troep maar wij zijn zoveel beter, etc."? Nogal naief...quote:Op zondag 8 mei 2011 13:12 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Reken eens uit wat het scheelt met een degelijke bank als Rabo.
Weer fout.quote:Op zondag 8 mei 2011 15:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waar baseer je dit op? Op uitspraken van Rabo zelf, als in: "kijk ons eens goed zijn, wij zijn geweldig, de rest is troep maar wij zijn zoveel beter, etc."? Nogal naief...
Ah, want de banken-rating-beoordelaars hebben bewezen zo goed te zijn? Alle banken die in Nederland in de problemen kwamen, hadden een hele hoge rating... 't Is maar net waar je vertrouwen in wilt hebben.quote:Op zondag 8 mei 2011 15:19 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Weer fout.
http://www.gfmag.com/tool(...)0.html#axzz1LlaXe1qr
Als je dat soort onderzoeken wantrouwt houdt het op.quote:Op zondag 8 mei 2011 16:34 schreef RemcoDelft het volgende:
Ah, want de banken-rating-beoordelaars hebben bewezen zo goed te zijn? Alle banken die in Nederland in de problemen kwamen, hadden een hele hoge rating... 't Is maar net waar je vertrouwen in wilt hebben.
Lekker systeem hebben we dan, commerciële bedrijven die maar groot genoeg zijn lopen geen gevaar, want de overheid helpt ze uiteindelijk toch wel. Dan kunnen we evengoed op een staatsmonopolie overstappen.quote:Op zondag 8 mei 2011 16:56 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Als je dat soort onderzoeken wantrouwt houdt het op.
Rabo heeft altijd de hoogste rating gehad, en dat is nog steeds zo. ING en ABN ook hoog - en terecht - want die gaan nooit kapot omdat de Nederlandse overheid ze ten alle tijden zal helpen. Een ballentent als LPB zal geen Staatssteun krijgen...die laten ze gewoon klappen zoals DSB.
Je spaargeld krijg je dan toch wel terug dus dat maakt niet uit.quote:Op zondag 8 mei 2011 16:56 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Als je dat soort onderzoeken wantrouwt houdt het op.
Rabo heeft altijd de hoogste rating gehad, en dat is nog steeds zo. ING en ABN ook hoog - en terecht - want die gaan nooit kapot omdat de Nederlandse overheid ze ten alle tijden zal helpen. Een ballentent als LPB zal geen Staatssteun krijgen...die laten ze gewoon klappen zoals DSB.
quote:Op zondag 8 mei 2011 18:39 schreef portabel het volgende:
Kunnen we het houden op de spaarrentes. Who gives a fuck wat Pierre allemaal zegt. Ik zie graag concurrentie en ben er altijd bij wanneer een bank de hoogste rente geeft. Het is mijn spaargeld en doe ermee wat ik wil.
@ Pierre
Hoe kan je zeggen dat de ING een Solide bank is. Een solide bank heeft geen miljardeninjectie nodig maar kan voortbestaan uit haar eigen middelen.
Anyway, flikker op met je non-argumenten
Neen niet waar, bij micro bankjes als LPB ben je je centen boven de 100K gewoon kwijt als ze failliet gaan. Aangezien ING nooit failliet gaat is je geld daar volledig veilig.quote:Op zondag 8 mei 2011 18:06 schreef AQuila360 het volgende:
Je spaargeld krijg je dan toch wel terug dus dat maakt niet uit.
quote:Op zondag 8 mei 2011 22:09 schreef Doedezemaar het volgende:
Zo Pierre, ga je nu weer braaf terug naar de zandbak?
Ja want onder de 100.000 euro kunnen geen serieuze bedragen zijnquote:Op zondag 8 mei 2011 21:59 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Neen niet waar, bij micro bankjes als LPB ben je je centen boven de 100K gewoon kwijt als ze failliet gaan. Aangezien ING nooit failliet gaat is je geld daar volledig veilig.
Conclusie: Mensen die wat duizendjes willen parkeren bij LPB, ga je gang en wees blij met die paar frikandellen extra winst per jaar. Als het om serieuze bedragen gaat, moet je uiteraard een echte bank zoeken.
Banken die failliet zijn gegaan door het bieden van een te hoge spaarrente?????quote:Op zondag 8 mei 2011 14:04 schreef PierreBetfair het volgende:
Concurrentie kan de spaarrente nooit ver opdrijven.dan krijg je toestanden zoals we die hebben gehad, banken die failliet gaan omdat ze gouden bergen beloven maar die niet waar kunnen maken.
quote:De rente op de RentePlús Rekening is een variabele rente. Dit betekent dat de rente zowel kan stijgen als dalen. Met ingang van 10 mei 2011 verhoogt Centraal Beheer Achmea de rente op de RentePlús Rekening naar 2,6% effectief per jaar.
De enige reden dat IceSave zo'n hoge rente bood, was omdat ze dat in speculatieve beleggingen stopte.quote:Banken die failliet zijn gegaan door het bieden van een te hoge spaarrente?????
De rente op de RentePlús Rekening is een variabele rente. Dit betekent dat de rente zowel kan stijgen als dalen. Met ingang van 10 mei 2011 verhoogt Centraal Beheer Achmea de rente op de RentePlús Rekening naar 2,6% effectief per jaar. De rente op uw RentePlús Rekening behoort daarmee op dit moment tot één van de hoogste rentes voor een spaarrekening zonder beperkende voorwaarden.quote:
1. Pot Limit Omahaquote:Op maandag 9 mei 2011 01:27 schreef Gerecycleerd het volgende:
Maar Pierre, wat stel je als alternatief voor dan? Dat we bij een of ander bank maar blijven en daar onze spaargeld maar laten inflanteren zodat het toch niets uitmaakt?
Vergeet je niet om 29% kansspelbelasting af te dragenquote:Op maandag 9 mei 2011 18:22 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
1. Pot Limit Omaha
2. Layen van onmogelijke sportuitslagen
Daarbij heb ik meer vertrouwen in de liquiditeit van Betfair dan van LPB, dus parkeer ik mn geld liever daar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |