Stel dan geen stomme vragen.quote:Op zondag 10 juli 2011 03:43 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Als je niets toe te voegen hebt op een kanslozena, reageer dan gewoon niet.
Waarom is het een stomme vraag?quote:Op zondag 10 juli 2011 05:22 schreef Godtje het volgende:
[..]
Stel dan geen stomme vragen.
Kut vraag, klote antwoord is het meestal.
Haha, ik ken jou. Ik ben nog steeds jaloers.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:25 schreef Sisiorange94 het volgende:
[..]
Ik heb ze achteraf nog ontmoet bij hun hotel
10 minuten met ze kunnen praten + foto's en handtekeningen gekregen
Je schrijft een lang verhaal maar wat probeer je nu eigenlijk te zeggen?quote:Op zondag 10 juli 2011 12:30 schreef computerprobleem het volgende:
[...]
O ja, ik zie deze 2 films als één omdat het budget ook verspreid is over deze beide films.
Je kunt dit dus niet vergelijken met b.v. Bond films of de eerdere HP films. Die hadden allemaal een eigen apart budget. En de opnames van de eerdere HP films lagen ver uit elkaar. Dat was bij deze films niet zo. Het is gewoon in 2 delen verdeeld zodat er meer aan verdiend kan worden... Avatar is dan ook ge-released zodat er meer aan verdiend kon worden, dus die vergelijking gaat ook op.
[...]
Tof! Dat je eigenlijk niets meer verwacht en dan zie je 'het grote brein' achter Harry Potter ineens, heel vetquote:Op zondag 10 juli 2011 14:22 schreef sinaasappelsapje het volgende:
[..]
Haha, ik ken jou. Ik ben nog steeds jaloers.
Anyway, ik was dus in Londen met de première. Veel fans hebben gewoon 5 dagen of langer op Trafalgar Square gekampeerd! Wij waren er dinsdagavond/nacht, het was toen al best wel druk. Helaas hadden we het weer wel een beetje onderschat... We lagen daar lekker met onze slaapzakken, vuilniszakken, paraplu's en dekentjes en toen begon het echt KEIHARD te regenen. Alles was toen binnen no-time helemaal doorweekt, weg warmte. Een vriendin van me hield het toen echt niet meer uit, dus toen zijn we maar weggegaan.Bleek wel verstandig te zijn achteraf, aangezien het woensdag en donderdag ook echt veel heeft geregend. Toch baalde ik uiteraard wel enorm... Donderdagmiddag hebben we van een afstandje gekeken, was toch wel bijzonder, ook al stonden we niet vooraan. De acteurs zouden na de première op Trafalgar Square naar Leicester Square gaan om daar de film te kijken. Wij waren 's avonds naar een musical daar in de buurt gegaan en besloten na afloop nog maar even langs de bios te lopen. Er stonden nog een paar fans te wachten, dus wij besloten ook maar even te wachten. En toen kwam opeens J.K. Rowling naar buiten!
Helaas had ze geen tijd voor handtekeningen, aangezien er een auto stond te wachten, maar toch! Ondanks alle pech heb ik toch nog J.K. Rowling in het echt en van dichtbij gezien!
![]()
![]()
Deel 1 en 2 zijn vanaf het begin al als aparte films bedoeld, ook al komt het verhaal uit 1 boek. Dat ze tegelijk gefilmd zijn doet er mijns inziens niet toe. De tweede en derde Matrix-films zijn toch ook gewoon aparte films? Lord of the rings zijn toch ook 3 aparte films?quote:Op zondag 10 juli 2011 12:30 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Waarom is het een stomme vraag?
In principe is Harry Potter 7.2 gewoon één grote film samen met 7.1.
Budget voor beide films was ongeveer even groot als dat voor Avatar.
Avatar heeft inclusief re-release zo'n 2.5 miljard opgebracht. HP 7.1 alleen al zo'n 1 miljard.
Dit is de laatste Harry Potter film en de promotie is denk ik nooit zo groot geweest. Er zullen veel meer mensen naar deze film gaan en als je zo kijkt op de sites, zijn de kaartjes ook duurder dan bij andere films. Ik weet niet of de andere HP films in 3D waren, maar die keuze heb je hierbij ook. Aangezien het een film met veel actie is, zullen nog meer mensen hierop afkomen. Daarnaast zijn er ook veel marathons, waarbij één ticket soms misschien al ¤40,- oplevert (als het niet meer is).
Volgens jou is het dus onmogelijk dat deze film meer dan $1.5 miljard oplevert?
O ja, ik zie deze 2 films als één omdat het budget ook verspreid is over deze beide films.
Je kunt dit dus niet vergelijken met b.v. Bond films of de eerdere HP films. Die hadden allemaal een eigen apart budget. En de opnames van de eerdere HP films lagen ver uit elkaar. Dat was bij deze films niet zo. Het is gewoon in 2 delen verdeeld zodat er meer aan verdiend kan worden... Avatar is dan ook ge-released zodat er meer aan verdiend kon worden, dus die vergelijking gaat ook op.
Ik betwijfel het of deel 7.2 op zich zelf (dus zonder er 7.1 bij te nemen) het van Avatar wint. Ik heb ook nooit beweerd dat dit kan of gaat gebeuren, ik vroeg wat jullie hierover denken, maar jullie zijn blijkbaar de kinderachtig om hier normaal op te reageren. Wel ben ik ervan overtuigd dat deze film in de top 3 komt te staan en misschien wel Titanic van de nr.2 stoot.
Ja, daar heb je wel gelijk in.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:13 schreef Steve het volgende:
[..]
Deel 1 en 2 zijn vanaf het begin al als aparte films bedoeld, ook al komt het verhaal uit 1 boek. Dat ze tegelijk gefilmd zijn doet er mijns inziens niet toe. De tweede en derde Matrix-films zijn toch ook gewoon aparte films? Lord of the rings zijn toch ook 3 aparte films?
Dat je de twee films als 1 zag zei je er ook niet bij.
Avatar heeft 2,782,275,172 dollar opgebracht. Wat HP-films betreft is tot nu toe Harry Potter and the Philosopher's Stone degene die het meest op heeft gebracht met $974,733,550. (cijfers van wikipedia). Het lijkt me niet echt reëel te denken dat Deathly Hallows II 2.8 miljard dollar gaat verdienen. Er zullen vast wel meer mensen heen gaan dan eerdere films, omdat dit het einde van de reeks is, maar zo'n enorm verschil gaat het niet maken. De meeste bioscoopgangers zullen ook naar de eerdere films zijn gegaan. De boxoffice-resultaten zijn ook vrij constant.
Ik ga a.s. dinsdag.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:47 schreef zoeperzazke het volgende:
In de biossen bij ons in de buurt hebben ze geen 3D, dus ik ga hem gewoon in 2D zien. Is het al zaterdag???
Was vooral het geval bij deel 7.1.quote:Op zondag 10 juli 2011 16:16 schreef Deckard het volgende:
Ik hoop dat dit de leukste harry potter film zal worden. Herstel, de meest memorabele. Al die vorige delen kan ik je echt niet meer vertellen wat er allemaal is gebeurd. Wat ik nog wel weet is dat de laatste paar films ontzettend saai waren en af en toe niet om uit te houden was. Dat kwam voornamelijk omdat de actiescenes vele malen minder waren en er meer dialoog en interactie tussen de figuren verwacht werd. Dat zag er allemaal heel houterig uit.
Je hebt de boeken niet gelezen?quote:Op zondag 10 juli 2011 16:49 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat JK dit keer bedenkt.
Nee, ben niet zo'n lever.quote:
De 3D-versies hebben sowieso minder contrast dan de normale 2D-versies omdat de 3D-versies extra data voor de 3D-stukken gebruiken terwijl de 2D-versie dat voor betere kleuren gebruikt, dus eigenlijk mag je blij zijn.quote:Op zondag 10 juli 2011 15:47 schreef zoeperzazke het volgende:
In de biossen bij ons in de buurt hebben ze geen 3D, dus ik ga hem gewoon in 2D zien. Is het al zaterdag???
Ja, ligt eraan.quote:Op maandag 11 juli 2011 20:39 schreef Beaudelaire het volgende:
Wie vindt de eerdere delen ook leuk dan de nieuwere delen?
Ik ben de Nederlandse namen gewend, aangezien ik tien jaar geleden de boeken in het Nederlands las.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:04 schreef Breuls het volgende:
Okay, het is weird om de Nederlandse namen te lezen.
Leuk man, al die afkortingen.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:44 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik vond HBP awesome, dat is echt mijn lievelingsfilm. OOTP vond ik minder, een erg lange film. DH1 vond ik op zich wel tof, maar ook erg langdradig (ja dat moet ook). POA is tof tof tof.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |