abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99268194
quote:
8s.gif Op zondag 10 juli 2011 03:43 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Als je niets toe te voegen hebt op een kansloze :') na, reageer dan gewoon niet.
Stel dan geen stomme vragen.
Kut vraag, klote antwoord is het meestal.
  zondag 10 juli 2011 @ 12:30:37 #252
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_99272327
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 05:22 schreef Godtje het volgende:

[..]

Stel dan geen stomme vragen.
Kut vraag, klote antwoord is het meestal.
Waarom is het een stomme vraag?

In principe is Harry Potter 7.2 gewoon één grote film samen met 7.1.
Budget voor beide films was ongeveer even groot als dat voor Avatar.
Avatar heeft inclusief re-release zo'n 2.5 miljard opgebracht. HP 7.1 alleen al zo'n 1 miljard.
Dit is de laatste Harry Potter film en de promotie is denk ik nooit zo groot geweest. Er zullen veel meer mensen naar deze film gaan en als je zo kijkt op de sites, zijn de kaartjes ook duurder dan bij andere films. Ik weet niet of de andere HP films in 3D waren, maar die keuze heb je hierbij ook. Aangezien het een film met veel actie is, zullen nog meer mensen hierop afkomen. Daarnaast zijn er ook veel marathons, waarbij één ticket soms misschien al ¤40,- oplevert (als het niet meer is).

Volgens jou is het dus onmogelijk dat deze film meer dan $1.5 miljard oplevert?

O ja, ik zie deze 2 films als één omdat het budget ook verspreid is over deze beide films.
Je kunt dit dus niet vergelijken met b.v. Bond films of de eerdere HP films. Die hadden allemaal een eigen apart budget. En de opnames van de eerdere HP films lagen ver uit elkaar. Dat was bij deze films niet zo. Het is gewoon in 2 delen verdeeld zodat er meer aan verdiend kan worden... Avatar is dan ook ge-released zodat er meer aan verdiend kon worden, dus die vergelijking gaat ook op. :)

Ik betwijfel het of deel 7.2 op zich zelf (dus zonder er 7.1 bij te nemen) het van Avatar wint. Ik heb ook nooit beweerd dat dit kan of gaat gebeuren, ik vroeg wat jullie hierover denken, maar jullie zijn blijkbaar de kinderachtig om hier normaal op te reageren. Wel ben ik ervan overtuigd dat deze film in de top 3 komt te staan en misschien wel Titanic van de nr.2 stoot. :)

[ Bericht 28% gewijzigd door computerprobleem op 10-07-2011 13:02:25 ]
pi_99276781
quote:
10s.gif Op maandag 4 juli 2011 12:25 schreef Sisiorange94 het volgende:

[..]

Ik heb ze achteraf nog ontmoet bij hun hotel :7
10 minuten met ze kunnen praten + foto's en handtekeningen gekregen *O*
Haha, ik ken jou. Ik ben nog steeds jaloers. :P

Anyway, ik was dus in Londen met de première. Veel fans hebben gewoon 5 dagen of langer op Trafalgar Square gekampeerd! Wij waren er dinsdagavond/nacht, het was toen al best wel druk. Helaas hadden we het weer wel een beetje onderschat... We lagen daar lekker met onze slaapzakken, vuilniszakken, paraplu's en dekentjes en toen begon het echt KEIHARD te regenen. Alles was toen binnen no-time helemaal doorweekt, weg warmte. Een vriendin van me hield het toen echt niet meer uit, dus toen zijn we maar weggegaan. :'( Bleek wel verstandig te zijn achteraf, aangezien het woensdag en donderdag ook echt veel heeft geregend. Toch baalde ik uiteraard wel enorm... Donderdagmiddag hebben we van een afstandje gekeken, was toch wel bijzonder, ook al stonden we niet vooraan. De acteurs zouden na de première op Trafalgar Square naar Leicester Square gaan om daar de film te kijken. Wij waren 's avonds naar een musical daar in de buurt gegaan en besloten na afloop nog maar even langs de bios te lopen. Er stonden nog een paar fans te wachten, dus wij besloten ook maar even te wachten. En toen kwam opeens J.K. Rowling naar buiten! :o Helaas had ze geen tijd voor handtekeningen, aangezien er een auto stond te wachten, maar toch! Ondanks alle pech heb ik toch nog J.K. Rowling in het echt en van dichtbij gezien! :D *O*

[ Bericht 51% gewijzigd door sinaasappelsapje op 10-07-2011 14:35:28 ]
pi_99277377
quote:
8s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:30 schreef computerprobleem het volgende:

[...]

O ja, ik zie deze 2 films als één omdat het budget ook verspreid is over deze beide films.
Je kunt dit dus niet vergelijken met b.v. Bond films of de eerdere HP films. Die hadden allemaal een eigen apart budget. En de opnames van de eerdere HP films lagen ver uit elkaar. Dat was bij deze films niet zo. Het is gewoon in 2 delen verdeeld zodat er meer aan verdiend kan worden... Avatar is dan ook ge-released zodat er meer aan verdiend kon worden, dus die vergelijking gaat ook op. :)
[...]
Je schrijft een lang verhaal maar wat probeer je nu eigenlijk te zeggen?

Ik snap de vergelijking niet tussen het uitbrengen van de 2 harry potter films en avatar. Bovendien vind ik het een beetje raar om te zeggen dat ze de film in 2en hebben gedeeld alleen voor het geld. Natuurlijk is het financieel leuk, maar is het voor het verhaal ook gewoon zoveel beter dan als ze alles in 1 film van 3 uur hadden gepropt...

Wat de film uiteindelijk in het laatje zal brengen, zal een flink bedrag zijn, dat komen we vanzelf een keer te weten. Ik denk niet dat de mensen in dit topic te kinderachtig zijn om hier serieus op in te gaan, maar dat mensen het weinig kan interesseren op dit moment. Iedereen is in afwachting van 7.2 en de financieen zullen mij en veel andere eerlijk gezegd een worst wezen.
Feauteaux
You make me sick, because I adore you so...
Ik besefte de ernst van mijn kater, toen de poes stampend de kamer binnen kwam.
pi_99277467
quote:
17s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:22 schreef sinaasappelsapje het volgende:

[..]

Haha, ik ken jou. Ik ben nog steeds jaloers. :P

Anyway, ik was dus in Londen met de première. Veel fans hebben gewoon 5 dagen of langer op Trafalgar Square gekampeerd! Wij waren er dinsdagavond/nacht, het was toen al best wel druk. Helaas hadden we het weer wel een beetje onderschat... We lagen daar lekker met onze slaapzakken, vuilniszakken, paraplu's en dekentjes en toen begon het echt KEIHARD te regenen. Alles was toen binnen no-time helemaal doorweekt, weg warmte. Een vriendin van me hield het toen echt niet meer uit, dus toen zijn we maar weggegaan. :'( Bleek wel verstandig te zijn achteraf, aangezien het woensdag en donderdag ook echt veel heeft geregend. Toch baalde ik uiteraard wel enorm... Donderdagmiddag hebben we van een afstandje gekeken, was toch wel bijzonder, ook al stonden we niet vooraan. De acteurs zouden na de première op Trafalgar Square naar Leicester Square gaan om daar de film te kijken. Wij waren 's avonds naar een musical daar in de buurt gegaan en besloten na afloop nog maar even langs de bios te lopen. Er stonden nog een paar fans te wachten, dus wij besloten ook maar even te wachten. En toen kwam opeens J.K. Rowling naar buiten! :o Helaas had ze geen tijd voor handtekeningen, aangezien er een auto stond te wachten, maar toch! Ondanks alle pech heb ik toch nog J.K. Rowling in het echt en van dichtbij gezien! :D *O*
Tof! Dat je eigenlijk niets meer verwacht en dan zie je 'het grote brein' achter Harry Potter ineens, heel vet :D
Feauteaux
  zondag 10 juli 2011 @ 15:13:36 #256
88233 Steve
Still the best.
pi_99279043
quote:
8s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:30 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Waarom is het een stomme vraag?

In principe is Harry Potter 7.2 gewoon één grote film samen met 7.1.
Budget voor beide films was ongeveer even groot als dat voor Avatar.
Avatar heeft inclusief re-release zo'n 2.5 miljard opgebracht. HP 7.1 alleen al zo'n 1 miljard.
Dit is de laatste Harry Potter film en de promotie is denk ik nooit zo groot geweest. Er zullen veel meer mensen naar deze film gaan en als je zo kijkt op de sites, zijn de kaartjes ook duurder dan bij andere films. Ik weet niet of de andere HP films in 3D waren, maar die keuze heb je hierbij ook. Aangezien het een film met veel actie is, zullen nog meer mensen hierop afkomen. Daarnaast zijn er ook veel marathons, waarbij één ticket soms misschien al ¤40,- oplevert (als het niet meer is).

Volgens jou is het dus onmogelijk dat deze film meer dan $1.5 miljard oplevert?

Ik betwijfel het of deel 7.2 op zich zelf (dus zonder er 7.1 bij te nemen) het van Avatar wint. Ik heb ook nooit beweerd dat dit kan of gaat gebeuren, ik vroeg wat jullie hierover denken, maar jullie zijn blijkbaar de kinderachtig om hier normaal op te reageren. Wel ben ik ervan overtuigd dat deze film in de top 3 komt te staan en misschien wel Titanic van de nr.2 stoot. :)
Deel 1 en 2 zijn vanaf het begin al als aparte films bedoeld, ook al komt het verhaal uit 1 boek. Dat ze tegelijk gefilmd zijn doet er mijns inziens niet toe. De tweede en derde Matrix-films zijn toch ook gewoon aparte films? Lord of the rings zijn toch ook 3 aparte films?
Dat je de twee films als 1 zag zei je er ook niet bij.

Avatar heeft 2,782,275,172 dollar opgebracht. Wat HP-films betreft is tot nu toe Harry Potter and the Philosopher's Stone degene die het meest op heeft gebracht met $974,733,550. (cijfers van wikipedia). Het lijkt me niet echt reëel te denken dat Deathly Hallows II 2.8 miljard dollar gaat verdienen. Er zullen vast wel meer mensen heen gaan dan eerdere films, omdat dit het einde van de reeks is, maar zo'n enorm verschil gaat het niet maken. De meeste bioscoopgangers zullen ook naar de eerdere films zijn gegaan. De boxoffice-resultaten zijn ook vrij constant.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  zondag 10 juli 2011 @ 15:45:59 #257
344644 computerprobleem
pi_99280746
quote:
2s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:13 schreef Steve het volgende:

[..]

Deel 1 en 2 zijn vanaf het begin al als aparte films bedoeld, ook al komt het verhaal uit 1 boek. Dat ze tegelijk gefilmd zijn doet er mijns inziens niet toe. De tweede en derde Matrix-films zijn toch ook gewoon aparte films? Lord of the rings zijn toch ook 3 aparte films?
Dat je de twee films als 1 zag zei je er ook niet bij.

Avatar heeft 2,782,275,172 dollar opgebracht. Wat HP-films betreft is tot nu toe Harry Potter and the Philosopher's Stone degene die het meest op heeft gebracht met $974,733,550. (cijfers van wikipedia). Het lijkt me niet echt reëel te denken dat Deathly Hallows II 2.8 miljard dollar gaat verdienen. Er zullen vast wel meer mensen heen gaan dan eerdere films, omdat dit het einde van de reeks is, maar zo'n enorm verschil gaat het niet maken. De meeste bioscoopgangers zullen ook naar de eerdere films zijn gegaan. De boxoffice-resultaten zijn ook vrij constant.
Ja, daar heb je wel gelijk in.
Maar ik bedoelde dus dat ze, omdat het budget voor beide films bedoeld was, je ze ook als één kunt zien. Ik denk wel dat deze film in de top 3 komt straks, want de nr.3 heeft zo'n 1.1 miljard opgeleverd. Deel 7.1 zo'n 960 miljoen, dus dit deel zal vast wel meer op gaan brengen.

Daarnaast zullen er vast wel miljoenen fans zijn (extreme fans) die deze film erg vaak zullen bekijken in de bioscoop, omdat het de laatste is en ze er geen genoeg van krijgen. Is vaker zo met laatste films uit een reeks. :P

Maar ja, we zullen wel zien inderdaad.

Zelf heb ik nog nooit een 3D film gezien in de bios, simpelweg omdat ik er niet zo van houd.
Maar 7.2 ga ik wel in 3D bekijken, dus ben benieuwd naar hoe en wat. :)
pi_99280827
In de biossen bij ons in de buurt hebben ze geen 3D, dus ik ga hem gewoon in 2D zien. Is het al zaterdag???
I had a signature once. It was awful.
  zondag 10 juli 2011 @ 16:00:14 #259
344644 computerprobleem
pi_99281331
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:47 schreef zoeperzazke het volgende:
In de biossen bij ons in de buurt hebben ze geen 3D, dus ik ga hem gewoon in 2D zien. Is het al zaterdag???
Ik ga a.s. dinsdag. :P
pi_99281988
Ik hoop dat dit de leukste harry potter film zal worden. Herstel, de meest memorabele. Al die vorige delen kan ik je echt niet meer vertellen wat er allemaal is gebeurd. Wat ik nog wel weet is dat de laatste paar films ontzettend saai waren en af en toe niet om uit te houden was. Dat kwam voornamelijk omdat de actiescenes vele malen minder waren en er meer dialoog en interactie tussen de figuren verwacht werd. Dat zag er allemaal heel houterig uit.
  zondag 10 juli 2011 @ 16:49:05 #261
344644 computerprobleem
pi_99283208
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:16 schreef Deckard het volgende:
Ik hoop dat dit de leukste harry potter film zal worden. Herstel, de meest memorabele. Al die vorige delen kan ik je echt niet meer vertellen wat er allemaal is gebeurd. Wat ik nog wel weet is dat de laatste paar films ontzettend saai waren en af en toe niet om uit te houden was. Dat kwam voornamelijk omdat de actiescenes vele malen minder waren en er meer dialoog en interactie tussen de figuren verwacht werd. Dat zag er allemaal heel houterig uit.
Was vooral het geval bij deel 7.1.
Misschien dat dat ook wel de voornaamste reden is, dat het budget is verdeeld over de 2 delen.
Deel 7.1 zal wel goedkoop geweest zijn om te maken, het meeste zal wel in 7.2 gestopt zijn (gelukkig maar...).

Maar ja, aan al die trailers en foto's te zien, wordt het inderdaad een grote actiefilm.

Ben benieuwd wat JK dit keer bedenkt. :P
pi_99285602
quote:
8s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:00 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Ik ga a.s. dinsdag. :P
Ik werk van 8 tot 21 ;( Dus ik kan doordeweeks niet :'(
  zondag 10 juli 2011 @ 18:39:52 #263
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_99287761
quote:
8s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:49 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat JK dit keer bedenkt. :P
Je hebt de boeken niet gelezen?
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  zondag 10 juli 2011 @ 19:18:08 #264
344644 computerprobleem
pi_99288972
quote:
3s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:39 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Je hebt de boeken niet gelezen?
Nee, ben niet zo'n lever.
Alleen deel 1 t/m 4, maar dat was voor school en het waren de Engelse versies. Leek me wel leuk om die boeken te lezen i.p.v. een onbekend boek. Het leest wel erg makkelijk door, dat wel. :P

Maar ik bedoelde meer dat ik benieuwd ben naar een of ander nieuw verhaal. Ik weet niet of ze van plan is nog iets nieuws te bedenken (dus geen HP meer, maar een compleet ander verhaal). Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk. :P
  zondag 10 juli 2011 @ 21:51:24 #265
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_99296478
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:47 schreef zoeperzazke het volgende:
De 3D-versies hebben sowieso minder contrast dan de normale 2D-versies omdat de 3D-versies extra data voor de 3D-stukken gebruiken terwijl de 2D-versie dat voor betere kleuren gebruikt, dus eigenlijk mag je blij zijn.
Hier heb je volgensmij niet eens de keuze tussen 3D of niet-3D, het is gewoon altijd 3D en dus 2,50 extra betalen als 3D-toeslag :')
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_99335806
Wie vindt de eerdere delen ook leuk dan de nieuwere delen? :P
  maandag 11 juli 2011 @ 20:59:41 #267
344644 computerprobleem
pi_99337283
quote:
7s.gif Op maandag 11 juli 2011 20:39 schreef Beaudelaire het volgende:
Wie vindt de eerdere delen ook leuk dan de nieuwere delen? :P
Ja, ligt eraan.
Vind b.v. Steen der Wijzen best goed, omdat er een bepaalde sfeer heerst.
Maar b.v. Vuurbeker vond ik weer erg goed omdat het 1 v/d eerste films was waarin echt veel spanning zat. Van de Orde van de Phoenix kan ik me eigenlijk weinig herinneren, terwijl ik de film al echt 3x heb gezien. 1x in de Bios, 1x op TV (Film1) en 1x op BD. Halfbloed Prins vond ik weer goed omdat het dé opzet was naar de finale. Morgen komt er dus een eind aan.

Geheime Kamer, Azkaban vond ik ook vermakelijk, met name de 3e. 7.1 vond ik een beetje... overbodig eigenlijk. Wel leuk dat er nu 8 films zijn i.p.v. 7, maar er zat niet zoveel actie in en vond het niet zo boeiend als de eerdere delen. :P
pi_99337380
Ik vond de films t/m Orde van de Feniks goed. Halfbloed Prins was vreselijk en niet-Harry Potter. Part 7.1 was daarentegen weer veel te saai en langdradig.
  Admin maandag 11 juli 2011 @ 21:04:13 #269
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_99337595
Okay, het is weird om de Nederlandse namen te lezen. :D
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_99337803
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:04 schreef Breuls het volgende:
Okay, het is weird om de Nederlandse namen te lezen. :D
Ik ben de Nederlandse namen gewend, aangezien ik tien jaar geleden de boeken in het Nederlands las. :P
  maandag 11 juli 2011 @ 21:33:39 #271
88233 Steve
Still the best.
pi_99339603
Ik vind qua sfeer Prisoner of Azkaban het beste. Goblet of fire vind ik denk ik het minst, ook omdat het verhaal een beetje verkracht wordt in die film. Philosopher's Stone en Chamber of Secrets passen wel goed bij het verhaal, maar daar merk je toch wel een heel groot verschil in sfeer met de films daarna. Order of the Phoenix vind ik het minst memorabel, Half-Blood Prince vond ik weer leuker (ook qua humor). Deathly Hallows 1 vond ik qua emotie weer wat krachtiger.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_99340334
Ik vond HBP awesome, dat is echt mijn lievelingsfilm. OOTP vond ik minder, een erg lange film. DH1 vond ik op zich wel tof, maar ook erg langdradig (ja dat moet ook :9). POA is tof tof tof. O+
  maandag 11 juli 2011 @ 21:45:18 #273
344644 computerprobleem
pi_99340392
quote:
10s.gif Op maandag 11 juli 2011 21:44 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik vond HBP awesome, dat is echt mijn lievelingsfilm. OOTP vond ik minder, een erg lange film. DH1 vond ik op zich wel tof, maar ook erg langdradig (ja dat moet ook :9). POA is tof tof tof. O+
Leuk man, al die afkortingen. :P
pi_99340831
Als ik de films met de boeken ga vergelijken vind ik 4 tm 6 minder goed, maar dat is puur omdat er in die boeken steeds meer gebeurde en de films toch even lang blijven. Met name 6 vond ik een teleurstelling. Terwijl velen 7.1 wat saai vonden, vond ik hem juist geweldig omdat hij vrij trouw blijft aan het boek.

Als ik echter puur naar de films kijk zonder die vergelijking te maken, vind ik de films steeds beter worden eigenlijk. Ik vind het heerlijk om al vanaf de opening met het HP logo de steeds meer duistere sfeer te proeven en te zien dat het steeds een stuk volwassener wordt.

Ik ben gister begonnen alles achter elkaar te kijken, ben nu bij Order of the Phoenix, morgenmiddag The Halfblood prince en dan morgen avond een mini marathon @ bios van 7.1 en 7.2 *O*
Feauteaux
pi_99341102
Breda biedt dus de keuze tussen 2D en 3D, zie ik nu. maar mn man en moeder zijn wel heel benieuwd naar 3D, dus we zullen die ervaring dan gewoon maar eens aangaan :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')