abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94971316
Hoi, ik begin me steeds vaker af te vragen of ik een drankprobleem heb.
Ik drink als het kan dagelijks, maar dit is financieel niet altijd haalbaar, of ik heb geen tijd gehad om drank te kopen. Als ik uit ga drink ik bijna altijd te veel, met als gevolg dat ik standaard na het uitgaan niet goed meer weet wat er is gebeurd en waar ik ben geweest. Als ik 1 drankje heb gehad kan ik niet goed stoppen, ik drink net zolang door tot ik er letterlijk bij neer val of tot de drank of het geld op is. Ik denk veel aan alcohol, heb er eigenlijk altijd zin in. Drink het 's ochtends ook wel eens. Ik verzuim niet op m'n werk, en ik drink ook niet als ik nog moet werken of tijdens m'n werk. Een kater heb ik zelden, misschien dat ik minder dronk als ik dat wel had.

Die testen op internet geven allemaal aan dat ik wel een alcoholprobleem heb, maar die neem ik eigenlijk niet serieus. Maar ik twijfel nu wel, ben ik alcoholist of valt het allemaal reuze mee?

Ik weet niet of ik dit hier had moeten posten, maar ik wist ook niet zo goed waar anders.
pi_94971469
Een probleem heb je sowieso want je houding naar alcohol lijkt mij niet echt gezond. (Dat je veel aan alcohol denkt en er altijd zin in hebt)
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_94971479
Defeniėr alcoholprobleem.
Believe that anything you can imagine, you can make real.
pi_94971481
Je kan jezelf niet in de hand houden na 1 drankje, je drinkt dagelijks, je drinkt 's ochtends. Zeker dat je een alcoholprobleem hebt. Praat eens met je huisarts hierover.
pi_94971589
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 10:59 schreef kwaliteit. het volgende:
Defeniėr alcoholprobleem.
Dit dus
Huh?
pi_94971606
quote:
2s.gif Op zondag 3 april 2011 10:59 schreef Habork het volgende:
Je kan jezelf niet in de hand houden na 1 drankje, je drinkt dagelijks, je drinkt 's ochtends. Zeker dat je een alcoholprobleem hebt. Praat eens met je huisarts hierover.
Nja dat is misschien wel een goed idee, maar heb je niet pas een probleem na jaren te veel drinken? Ik drink nog niet zo heel lang, ben ook nog niet zo oud dus schaam me eigenlijk wel om daarmee naar de dokter te gaan.
  zondag 3 april 2011 @ 11:03:59 #7
271978 mrrrtijn1975
Stadskanaal !
pi_94971614
Test jezelf gewoon. Probeer 1 maand niet te drinken. Lukt dat niet omdat je altijd denkt aan alcohol, omdat je er veel mee bezig bent, ben je geestelijk afhankelijk, geestelijk verslaafd. Heb je lichamelijk afkickverschijnselen, ben je lichamelijk afhankdelijk

Eh ja, je hebt een drinkprobleem obv je verhaal. Denk ik
pi_94971769
Persoonlijk vond ik 't (volgens mijn idee wat een alcoholprobleem is) al vrij duidelijk na de eerste zinnen.
Wat misschien belangrijk is, wat gebeurt er wanneer je niet drinkt? Krijg je dan een soort van ontwenningsverschijnselen?

Fwiw, mijn grens qua drinken ligt op extreem vrolijk worden. Ik bedoel wel niet dat iedereen die hierover gaat een probleem heeft, maar 't is waar ik de grens trek voor mijzelf.
pi_94971811
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 11:03 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Nja dat is misschien wel een goed idee, maar heb je niet pas een probleem na jaren te veel drinken? Ik drink nog niet zo heel lang, ben ook nog niet zo oud dus schaam me eigenlijk wel om daarmee naar de dokter te gaan.
Een reden te meer om je te haasten. Hoe langer je erin blijft hoe moeilijker je zal kunnen stoppen.
En dokters zijn er om je ermee te helpen. Dat gezegd, er zijn ergere dingen qua schaamte. ik zou mij bijvoorbeeld stommer voelen moest er een deobus in mijn achterwerk zitten dan wanneer ik hulp nodig zou hebben om te stoppen met drinken :P.
pi_94971919
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 11:11 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Een reden te meer om je te haasten. Hoe langer je erin blijft hoe moeilijker je zal kunnen stoppen.
En dokters zijn er om je ermee te helpen. Dat gezegd, er zijn ergere dingen qua schaamte. ik zou mij bijvoorbeeld stommer voelen moest er een deobus in mijn achterwerk zitten dan wanneer ik hulp nodig zou hebben om te stoppen met drinken :P.
_O- 1 man, 1 jar :P

Ik probeer eerst dat van mrrrtijn1975 wel, gewoon proberen niet te drinken en dan kijken wat er gebeurt. Ik ben 1x eerder gestopt, moest voor m'n medicijnen maar dat beviel totaal niet; trillen, zweten en ik kon niet slapen en dacht dus ook alleen maar aan drank :@ Maar misschien dat het deze keer beter gaat.
pi_94971933
Ja, je hebt een alcoholprobleem. En niet zo'n beetje ook. Zoek hulp en snel.
  zondag 3 april 2011 @ 11:16:55 #12
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_94971967
Je hebt inderdaad een alcoholprobleem, en het is belangrijk dat je daar hulp voor zoekt. Je huisarts kan je daar mee helpen, daar hoef je je niet te schamen.
pi_94972014
Probeer er maar eens een maand van de drank af te blijven, dan weet je genoeg. Als je dat niet vol kan houden dan heb je duidelijk een probleem.
As je de bal nie hep kejje ook nie score, da's logisch natuurluk
pi_94972039
Btw, het makkelijkst om ervan af te blijven is geen meer te kopen. Makkelijkst als in minst moeilijk...
  zondag 3 april 2011 @ 11:21:11 #15
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_94972088
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 11:16 schreef Sander het volgende:
Je hebt inderdaad een alcoholprobleem, en het is belangrijk dat je daar hulp voor zoekt. Je huisarts kan je daar mee helpen, daar hoef je je niet te schamen.
Dit vooral. Ga weg van FOK!, ga serieus hulp zoeken, kom terug als je hulp hebt.
Klinkt alsof je nu nog op tijd bent er is nog niets stuk.
Alcohol verslaving (ach de meeste verslavingen) kunnen een heleboel stuk maken in je leven.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 3 april 2011 @ 11:33:46 #16
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_94972389
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 11:03 schreef oddeyed het volgende:
Je kunt je beter nu schamen, dan over een paar jaar spijt hebben dat je niet gegaan bent. En waarom schamen? Je ziet in dat je een probleem hebt en je pakt het aan. Niks om je voor te schamen, integendeel.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_94972401
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 11:21 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Dit vooral. Ga weg van FOK!, ga serieus hulp zoeken, kom terug als je hulp hebt.
Alcohol verslaving (ach de meeste verslavingen) kunnen een heleboel stuk maken in je leven.
Dit.

Ik snap mensen die zeggen 'maar ik verzuim niet op m'n werk' niet. Het is destructief voor je lijf en geest. Er zijn zat alcoholisten die normaal lijken te functioneren, maar ze zijn wel alcoholist. Hoe langer het doorgaat, hoe moeilijker het is om te minderen of zelfs helemaal te stoppen. En schamen, welnee. Ik denk dat een arts juist denkt 'wat dapper dat je gekomen bent'.
pi_94972427
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 10:53 schreef oddeyed het volgende:
Een kater heb ik zelden, misschien dat ik minder dronk als ik dat wel had.
Dit is één van de kenmerken van potentiele alcoholisten.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_94972484
quote:
Ik drink als het kan dagelijks, maar dit is financieel niet altijd haalbaar, of ik heb geen tijd gehad om drank te kopen.
Een beetje alcoholist maakt daar tijd voor.
pi_94972519
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 11:21 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ik ga vanaf nu een maand stoppen, als dat niet lukt ga ik wel naar de huisarts. Ik wil het liever eerst zelf proberen ipv gelijk naar de dokter te rennen eigenlijk.

@Farenji, dat bedacht ik mezelf ook al, daardoor denk ik dat het nog wel meevalt. Omdat ik nog wel normaal functioneer en soms geen tijd heb om het te kopen terwijl een echte alcoholist daar wel tijd voor maakt.
pi_94972540
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 11:14 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Ik probeer eerst dat van mrrrtijn1975 wel, gewoon proberen niet te drinken en dan kijken wat er gebeurt. Ik ben 1x eerder gestopt, moest voor m'n medicijnen maar dat beviel totaal niet; trillen, zweten en ik kon niet slapen en dacht dus ook alleen maar aan drank :@ Maar misschien dat het deze keer beter gaat.
100% duidelijk dat je een alcoholprobleem hebt. Dus morgen even een afspraak maken bij de huisarts, die helpt je er op een verantwoorde manier vanaf.
pi_94972554
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 11:39 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Ik ga vanaf nu een maand stoppen, als dat niet lukt ga ik wel naar de huisarts. Ik wil het liever eerst zelf proberen ipv gelijk naar de dokter te rennen eigenlijk.

@Farenji, dat bedacht ik mezelf ook al, daardoor denk ik dat het nog wel meevalt. Omdat ik nog wel normaal functioneer en soms geen tijd heb om het te kopen terwijl een echte alcoholist daar wel tijd voor maakt.
Je hebt het al eens geprobeerd met je medicijnen, denk je dat het nu anders zal zijn?
pi_94972607
quote:
2s.gif Op zondag 3 april 2011 11:40 schreef Habork het volgende:

[..]

Je hebt het al eens geprobeerd met je medicijnen, denk je dat het nu anders zal zijn?
Nee eigenlijk niet. Sterker nog, ik heb die medicijnen nog steeds en mag dus eigenlijk niet drinken. Niet omdat het levensgevaarlijk is, maar omdat het de genezing nadelig beļnvloed. Maar schijnbaar boeit dat al niet meer. Als ik het zo terug lees, dan is het allemaal wel duidelijk, maar voor mezelf blijf ik maar dingen verzinnen die het afzwakken, dat het allemaal wel meevalt :{
pi_94972933
quote:
Ik drink als het kan dagelijks, maar dit is financieel niet altijd haalbaar,

^O^
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_94972939
Lees dit eens.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Alcoholisme

Ik ben gelukkig nooit verslaafd geweest aan alcohol.
Wat ik altijd belangrijk vindt, is wat er met je gebeurt op langere termijn.
Als je jong bent kan je lichaam veel hebben, maar hoe ouder je wordt hoe groter de risico's.
pi_94973014
quote:

[..]

En daar heb je je antwoord... Hallo zeg, en veel sterkte met stoppen. Schaam je ook absoluut niet om hulp te zoeken. Zo'n arts heeft alles al een keer gezien en zal 30 keer zoveel respect hebben voor iemand zoals jij die het aan probeert te pakken dan voor iemand die doormoddert en pas in zijn praktijk komt als ie alles kwijt is behalve zijn Korsakov.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 3 april 2011 @ 12:03:29 #27
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_94973140
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 11:39 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Klein woordje maar even gemarkeerd, dat aangeeft dat je zelf al duidelijk doorhebt welke weg je aan het bewandelen bent. Net zoals het feit dat je dit topic opent al aangeeft dat je eigenlijk zelf al doorhebt dat je een groeiend probleem hebt.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_94973222
Het is ook een kleine stap van: "nog wel kunnen functioneren met alcohol" naar: "alleen nog kunnen functioneren met alcohol". Als ik je lees over je afkickverschijnselen ben je daar al beland...

De eerste en belangrijkste stap naar het oplossen van een probleem, is het erkennen van het probleem.
pi_94973271
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 12:03 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Klein woordje maar even gemarkeerd, dat aangeeft dat je zelf al duidelijk doorhebt welke weg je aan het bewandelen bent. Net zoals het feit dat je dit topic opent al aangeeft dat je eigenlijk zelf al doorhebt dat je een groeiend probleem hebt.
Klopt, ik weet het eigenlijk ook, maar zoals ik al zei, ik verzin steeds maar weer dingen om het af te zwakken, dat het wel meevalt.

Maar ik wil nu wel stoppen, om meerdere redenen. Ook ben ik er zat van dat ik altijd moe ben, ik denk dat dat komt van de drank.

Dat delirium tremens herken ik niet echt hoor, ik hallucineerde niet namelijk. En de wikipagina over alcoholisme heb ik gelezen, ik denk dat ik in dat eerste stadium zit.
pi_94973922
Is er een reden voor dat drankgebruik btw? Ben je na verloop van tijd hoe langer hoe meer gaan drinken of doe je het om persoonlijke problemen te verdringen?

Indien het laatste; probeer dan ook daar iets aan te doen...
  Boks-Chick zondag 3 april 2011 @ 12:36:27 #31
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_94974032
Zoals je je OP hebt geschreven en wat je later zegt over het trillen en zweten lijkt het er inderdaad op dat je een alcoholprobleem hebt.

Zoals velen al zeiden: ga gewoon naar een huisarts. Die zal jou niet stom of dom vinden, maar eerder erg dapper dat je het durft te onderkennen en er wat aan wil doen. Dus je hoeft je er zeer zeker niet voor te schamen.
lolwut
pi_94974444
Ja dus en zoek hulp zo snel mogelijk. Het is beter om te zien dat je een probleem hebt en er mee om te gaan , dan je kop in het zand te steken.
pi_94974479
Je hebt een alcohol probleem
pi_94975548
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 12:32 schreef tony_clifton- het volgende:
Is er een reden voor dat drankgebruik btw? Ben je na verloop van tijd hoe langer hoe meer gaan drinken of doe je het om persoonlijke problemen te verdringen?

Indien het laatste; probeer dan ook daar iets aan te doen...
Het laatste, ik ben ook altijd heel blij met m'n black-outs, en tijdens het drinken vind ik het ook heel fijn dat ik even nergens anders aan hoef te denken. Maar later komen die problemen weer, en ga ik weer aan de zuip. Helaas is het zo dat die problemen niet snel op te lossen zijn, en ik weet wel dat je ze met drank ook niet oplost maar dan ben ik iig tijdelijk van dat klotegevoel af.
pi_94975662
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 13:30 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Het laatste, ik ben ook altijd heel blij met m'n black-outs, en tijdens het drinken vind ik het ook heel fijn dat ik even nergens anders aan hoef te denken. Maar later komen die problemen weer, en ga ik weer aan de zuip. Helaas is het zo dat die problemen niet snel op te lossen zijn, en ik weet wel dat je ze met drank ook niet oplost maar dan ben ik iig tijdelijk van dat klotegevoel af.
Als je drinkt om te vergeten ben je al heel verslavingsgevoelig.
pi_94976868
Hoeveel drink je doorde weeks als je niet uitgaat?
Ik merkte aan mezelf dat twee drankjes na een tijdje drie werden en toen vier enz..
Oplossing is dus gewoon niet in huis halen en eens een week of maand niet drinken.
Verwacht van parnassia niet heel veel ga naar een gewone psycholoog mocht je daar behoefte aan hebben, aangezien je drinkt om te vergeten.
pi_94978783
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 14:06 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Hoeveel drink je doorde weeks als je niet uitgaat?
Ik merkte aan mezelf dat twee drankjes na een tijdje drie werden en toen vier enz..
Oplossing is dus gewoon niet in huis halen en eens een week of maand niet drinken.
Verwacht van parnassia niet heel veel ga naar een gewone psycholoog mocht je daar behoefte aan hebben, aangezien je drinkt om te vergeten.
Als ik niet uitga en gewoon thuis drink zijn het meestal maar 3 ongeveer. Maar soms ook een fles, en als ik bij iemand anders chill zuip ik gelijk weer veel meer. Groepsdruk heb ik geen last van, want toen ik eerder probeerde te stoppen werd dat gewoon geaccepteerd en vonden ze het zelfs knap.

Ik ga eerst wel naar de huisarts, bij een psycholoog liep ik al, behandeling gestaakt maar ik zal er even heen bellen om het ook even over onderliggende problemen te hebben. Parnassia zit hier niet in de buurt denk ik, ik woon in Groningen.
pi_94979176
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 15:02 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Als ik niet uitga en gewoon thuis drink zijn het meestal maar 3 ongeveer. Maar soms ook een fles, en als ik bij iemand anders chill zuip ik gelijk weer veel meer. Groepsdruk heb ik geen last van, want toen ik eerder probeerde te stoppen werd dat gewoon geaccepteerd en vonden ze het zelfs knap.

Ik ga eerst wel naar de huisarts, bij een psycholoog liep ik al, behandeling gestaakt maar ik zal er even heen bellen om het ook even over onderliggende problemen te hebben. Parnassia zit hier niet in de buurt denk ik, ik woon in Groningen.
Herken mezelf er wel in.. Elk weekend helemaal lam, niet kunnen stoppen met drinken na je eerste drankje. Bij vrienden gewoon je ook klemzuipen, was ook geen groepsdruk maar iedereen dronk wel altijd. Tot ik op een gegeven moment ook thuis wel de behoefte had om redelijk aangeschoten te worden. Dronk 6 biertjes wel gemiddeld per dag. En verder een 'normaal' leven, studeerde en een bijbaantje.
Toch geminderd met behulp van psycholoog (had ook wat ander problemen). Kan de drank wel laten staan nu maar als ik in het weeknd drink gaat het wel helemaal los weer! Maar dat vind ik niet zo erg verder..
Maar goed denk dat je er wel van af kunt komen met een beetje hulp iig!
pi_94979367
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 15:12 schreef Ghostinthemachine het volgende:

[..]

Herken mezelf er wel in.. Elk weekend helemaal lam, niet kunnen stoppen met drinken na je eerste drankje. Bij vrienden gewoon je ook klemzuipen, was ook geen groepsdruk maar iedereen dronk wel altijd. Tot ik op een gegeven moment ook thuis wel de behoefte had om redelijk aangeschoten te worden. Dronk 6 biertjes wel gemiddeld per dag. En verder een 'normaal' leven, studeerde en een bijbaantje.
Toch geminderd met behulp van psycholoog (had ook wat ander problemen). Kan de drank wel laten staan nu maar als ik in het weeknd drink gaat het wel helemaal los weer! Maar dat vind ik niet zo erg verder..
Maar goed denk dat je er wel van af kunt komen met een beetje hulp iig!
Dit vind ik wel fijn om te lezen eigenlijk. Fijn dat je succesvol geminderd bent :) . Bij mezelf denk ik dat ik beter helemaal niet kan drinken, dan proberen het bij 1 drankje te laten. Dat lukt me toch niet. En in het weekend wil ik eigenlijk ook niet helemaal lam zijn. De ommekeer is er nu denk ik wel, plotseling.
pi_94979954
Vindt iets waar je je gedachten mee kan verzetten dan.

Ben zelf een hele tijd heel depressief geweest (ik ging daar mee om door gewoon te wachten en de tijd te zien verstrijken); op een gegeven moment was de emmer vol en ben ik van de ene dag op de andere gestopt met studeren en gaan werken.
Daar had ik geen tijd om mij ellendig te voelen, ik kreeg eigenwaarde door kleine stomme dingen en ik was in no-time 'genezen'... Na een tijd terug gaan studeren (iets totaal anders), en toen merkte ik dat 't oude er nog steeds was, dus dat 't toch niet zo enorm makkelijk was, maar dat nieuwe zelfvertrouwen + de omgeving maakte het allemaal wel draaglijk. Drie jaar later heb ik eindelijk 't gevoel dat 'vroeger' eindelijk naar 't archief verkast is...

Dus, ik denk dat het hoe dan ook tijd gaat kosten, maar dat je er (cliché cliché) wel beter uit komt en dat 't nieuwe perspectieven kan openen...
pi_94980143
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 15:32 schreef tony_clifton- het volgende:
Vindt iets waar je je gedachten mee kan verzetten dan.

Ben zelf een hele tijd heel depressief geweest (ik ging daar mee om door gewoon te wachten en de tijd te zien verstrijken); op een gegeven moment was de emmer vol en ben ik van de ene dag op de andere gestopt met studeren en gaan werken.
Daar had ik geen tijd om mij ellendig te voelen, ik kreeg eigenwaarde door kleine stomme dingen en ik was in no-time 'genezen'... Na een tijd terug gaan studeren (iets totaal anders), en toen merkte ik dat 't oude er nog steeds was, dus dat 't toch niet zo enorm makkelijk was, maar dat nieuwe zelfvertrouwen + de omgeving maakte het allemaal wel draaglijk. Drie jaar later heb ik eindelijk 't gevoel dat 'vroeger' eindelijk naar 't archief verkast is...

Dus, ik denk dat het hoe dan ook tijd gaat kosten, maar dat je er (cliché cliché) wel beter uit komt en dat 't nieuwe perspectieven kan openen...
Ik ben op het moment ook depressief. Merk ook duidelijk dat sinds in depressief ben ik véél meer drink. Ben gestopt met school, werk 3 dagen dus ook niet veel. Ik heb geen hobby's meer. Ik wil wel heel erg graag een hond, omdat ik dan tenminste verantwoordelijkheid moet hebben om voor zo'n beest te zorgen. Maar om dat nou als oplossing te zien..
Ik ben ook blij voor jou dat het met jou beter gaat :) Vind het wel fijn om dit soort dingen te lezen. Zit er vandaag ook behoorlijk doorheen, het besef kwam vandaag ook opeens, dat ik het echt moet veranderen want het word mn dood. Ik heb al met een alcoholvergiftiging in het ziekenhuis gelegen namelijk.
  zondag 3 april 2011 @ 15:41:56 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_94980376
Hond is niet zo'n gek idee. Dan moet je er ten minste drie keer per dag uit voor wat lichaamsbeweging. En dat helpt om je beter te voelen.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 3 april 2011 @ 16:24:59 #43
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_94982285
quote:
Op zondag 3 april 2011 15:02 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Top doe dat! En dat onkennen en afzwakken dat is nu juist een eigenschap van verslaving

Sterkte ermee en hou ons op de hoogte.je hebt stap 1 gezet door hier te posten. Dat is al niet makkelijk. Nou de vervolgstappen!
pi_94982555
Je ziet zelf inderdaad al in de je een probleem hebt, dat is al een belangrijke eerste stap. Ga zo snel mogelijk langs de huisarts en dan komt het helemaal goed.
pi_94984281
Je moet niet proberen 1 maand niet te drinken, want dan begin je weer...
Zeg dat je stopt met drinken. En doe dat dan ook.
Alcoholist blijf je voor de rest van je leven.
pi_94985950
Na het eerste glas alcoholische drank niet meer kunnen stoppen is imo wel typerend voor alcoholisme. Veel denken aan drank zegt misschien ook wel genoeg: bij een "sociale drinker" is dit niet eens aan de orde.

quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 15:36 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Ik ben op het moment ook depressief. Merk ook duidelijk dat sinds in depressief ben ik véél meer drink. Ben gestopt met school, werk 3 dagen dus ook niet veel. Ik heb geen hobby's meer. Ik wil wel heel erg graag een hond, omdat ik dan tenminste verantwoordelijkheid moet hebben om voor zo'n beest te zorgen. Maar om dat nou als oplossing te zien..
Ik ben ook blij voor jou dat het met jou beter gaat :) Vind het wel fijn om dit soort dingen te lezen. Zit er vandaag ook behoorlijk doorheen, het besef kwam vandaag ook opeens, dat ik het echt moet veranderen want het word mn dood. Ik heb al met een alcoholvergiftiging in het ziekenhuis gelegen namelijk.
En besef goed dat de alcohol de depressiviteit in stand houdt en/of versterkt. Ook beseffen denk ik veel mensen niet dat alcohol veel psychische problemen met zich mee kan brengen, waaruit wellicht persoonlijkheidsstoornissen kunnen ontstaan, voor degenen die daar gevoelig voor zijn.

Meld je eens aan op het forum van alcoholdebaas.nl en doe daar je verhaal!? :)
My mission is to kill time, and time's to kill me in its turn. How comfortable one is among murderers.
pi_94986043
Alcohol haalt sowieso remmingen weg; ben je blij word je blijer; ben je ongelukkig wordt het erger...
pi_94986626
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 17:55 schreef Leatherneck het volgende:
En besef goed dat de alcohol de depressiviteit in stand houdt en/of versterkt. Ook beseffen denk ik veel mensen niet dat alcohol veel psychische problemen met zich mee kan brengen, waaruit wellicht persoonlijkheidsstoornissen kunnen ontstaan, voor degenen die daar gevoelig voor zijn.

Meld je eens aan op het forum van alcoholdebaas.nl en doe daar je verhaal!? :)
Ik heb even op de site gekeken en ik denk dat ik me wel aan ga melden op dat forum. Ik weet dat een depressie veroorzaakt/in stand gehouden kan worden door drank. Daar voel ik me ook zo klote over, want ik wil graag beter worden maar m'n eigen gedrag verhinderd dat. Mijn depressie is trouwens niet ontstaan door de drank, dat speelde al langer.
pi_94986827
ga gewoon naar de dokter en overschat jezelf niet zo. Erken je probleem en handel er naar of je zult eindigen zoals velen verdrietdrinkers.
Doe eens lief!
  † In Memoriam † zondag 3 april 2011 @ 18:23:23 #50
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_94986920
Verslaafd. Geef het door aan je huisarts, laat de leverwaarden bepalen om te zien of die nog in orde is en zoek professionele hulp. Op het drinken van alcohol zit geen sociaal taboe en het is overal verkrijgbaar en dus lastig om er niet meer geconfronteerd te worden.
pi_94986944
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 18:20 schreef Prenzlauer het volgende:
ga gewoon naar de dokter en overschat jezelf niet zo. Erken je probleem en handel er naar of je zult eindigen zoals velen verdrietdrinkers.
Ik bel morgen voor een afspraak, dan zie ik wel verder :)

M'n lever zal nog wel goed zijn, ik drink nog geen jaren, en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat die het nu al begeeft :P maar als de dokter het verstandig lijkt laat ik het wel doen natuurlijk.
pi_94987177
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 18:24 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Ik bel morgen voor een afspraak, dan zie ik wel verder :)

M'n lever zal nog wel goed zijn, ik drink nog geen jaren, en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat die het nu al begeeft :P maar als de dokter het verstandig lijkt laat ik het wel doen natuurlijk.
je lever kan veel hebben qua herstel maar ga er van uit dat het er nu niet goed uit ziet. Je lichaam zal ook wel in kutconditie zijn maar die dingen zal je pas merken met je toekomstige herstel. Maar denk eraan, er is nu nog een uitweg en het is verstandig dat je die eerste stap nu gaat nemen. Blijf zo doorgaan, alcohol is echte troep, alleen wordt het door de sociale acceptatie niet zo gezien.
Doe eens lief!
  zondag 3 april 2011 @ 18:31:27 #53
197394 tha_one
podjandikkie
pi_94987240
Hoewel ik ook denk dat je waarschijnlijk een probleem hebt, wil ik 1 ding waar anderen over vielen wel even nuanceren. Ik ben zelf ook een zware drinker, uitgaan en vrienden. Maar als ik 5 dagen achter elkaar vakantie of carnaval heb gehad met veel alcohol, dan lig ik de eerste nuchtere dag ook in mijn bed te zweten en te rillen. Dat is gewoon een ontwenningsverschijnsel, maar niet onoverkomelijk.

Ik zou idd proberen een maand niet te drinken en om van het positieve uit te gaan: als die maand niet drinken lukt, geen alcohol meer in huis te halen.
  zondag 3 april 2011 @ 18:37:43 #54
271978 mrrrtijn1975
Stadskanaal !
pi_94987493
succes oddeyed!
pi_94987556
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 18:31 schreef tha_one het volgende:
Hoewel ik ook denk dat je waarschijnlijk een probleem hebt, wil ik 1 ding waar anderen over vielen wel even nuanceren. Ik ben zelf ook een zware drinker, uitgaan en vrienden. Maar als ik 5 dagen achter elkaar vakantie of carnaval heb gehad met veel alcohol, dan lig ik de eerste nuchtere dag ook in mijn bed te zweten en te rillen. Dat is gewoon een ontwenningsverschijnsel, maar niet onoverkomelijk.

Ik zou idd proberen een maand niet te drinken en om van het positieve uit te gaan: als die maand niet drinken lukt, geen alcohol meer in huis te halen.
Hier nog een schoon voorbeeld van iemand met een probleem en het zelf niet herkennen of erkennen. Alcohol is zwaar schadelijk voor het lichaam, het is een drug en het is alleen zo ingeburgerd omdat we het al eeuwen lang drinken. Het zit in je gedrag en cultuur, dat moet je niet onderschatten. Jij kan niet assessen of je een probleem hebt op deze manier.
Doe eens lief!
pi_94987654
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 18:24 schreef oddeyed het volgende:
Als je jong bent kun je heel wat hebben. Ik heb mijn lever - ik was 29 - eens laten onderzoeken na tien jaar lang drankmisbruik (studententijd, maar ook thuis toch vaak een 6 pack per dag) i.c.m. drugs (cocaine, mdma) en ik had slechts een paar kapotte cellen en verkeerde leverwaarden. Na 2 maanden geheelonthouding was alles weer normaal en hersteld. Zoals hierboven als eens is gezegd: een jong lichaam kan heel wat hebben, mits uitgegroeid. :)
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_94987774
quote:
2s.gif Op zondag 3 april 2011 18:42 schreef teknomist het volgende:

[..]

Als je jong bent kun je heel wat hebben. Ik heb mijn lever - ik was 29 - eens laten onderzoeken na tien jaar lang drankmisbruik (studententijd, maar ook thuis toch vaak een 6 pack per dag) i.c.m. drugs (cocaine, mdma) en ik had slechts een paar kapotte cellen en verkeerde leverwaarden. Na 2 maanden geheelonthouding was alles weer normaal. Zoals hierboven als eens is gezegd: een jong lichaam kan heel wat hebben, mits uitgegroeid. :)
Geen excuus om structureel veel te drinken natuurlijk. :P
pi_94988934
quote:
2s.gif Op zondag 3 april 2011 18:44 schreef teknomist het volgende:

[..]

Geen excuus om structureel veel te drinken natuurlijk. :P
Ik wilde net zeggen, ik kende een alcoholiste die al een jaar of 40 stevig dronk met een lever die nog in goede conditie was. Ze is alsnog overleden omdat ze de hand aan zichzelf sloeg.

Vaak is het niet de lichamelijke, maar de psychische verslaving die het zwaarst is.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_94989177
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 19:10 schreef Sinceria het volgende:

[..]

Ik wilde net zeggen, ik kende een alcoholiste die al een jaar of 40 stevig dronk met een lever die nog in goede conditie was. Ze is alsnog overleden omdat ze de hand aan zichzelf sloeg.

Vaak is het niet de lichamelijke, maar de psychische verslaving die het zwaarst is.
Precies, je moet heel erg je best doen om dood te gaan door de fysiologische nadelen van alcoholisme. Daarnaast zit er ook een groot risico in doordat je als alcoholist cognitieve beperkingen hebt: denk aan auto-ongelukken, van de trap vallen of in slaap vallen en je sigaret valt op de bank. Dat is gevaarlijker denk ik dan het effect op je lichaam in de zin van ziektes.
pi_94997579
Bij de GGZ wordt je niet geholpen door een psycholoog als je drinkt iig.. Dan moet je eerst naar parnassia om om te stoppen met drinken. En dat is echt heel kansloos en overbodig als je niet een zware alcoholist ben. En dat ben je niet volgens mij.
Mijn advies laat je door de dokter door verwijzen naar een particuliere psycholoog en ga daar aan de slag met je drank probleem en overige problemen. Wordt tegenwoordig ook allemaal vergoed door de verzekering.
pi_95014317
quote:
Hoi, ik begin me steeds vaker af te vragen of ik een drankprobleem heb.
Ik drink als het kan dagelijks, maar dit is financieel niet altijd haalbaar, of ik heb geen tijd gehad om drank te kopen. Als ik uit ga drink ik bijna altijd te veel, met als gevolg dat ik standaard na het uitgaan niet goed meer weet wat er is gebeurd en waar ik ben geweest. Als ik 1 drankje heb gehad kan ik niet goed stoppen, ik drink net zolang door tot ik er letterlijk bij neer val of tot de drank of het geld op is. Ik denk veel aan alcohol, heb er eigenlijk altijd zin in. Drink het 's ochtends ook wel eens. Ik verzuim niet op m'n werk, en ik drink ook niet als ik nog moet werken of tijdens m'n werk. Een kater heb ik zelden, misschien dat ik minder dronk als ik dat wel had.

Die testen op internet geven allemaal aan dat ik wel een alcoholprobleem heb, maar die neem ik eigenlijk niet serieus. Maar ik twijfel nu wel, ben ik alcoholist of valt het allemaal reuze mee?

Ik weet niet of ik dit hier had moeten posten, maar ik wist ook niet zo goed waar anders.
Als jezelf al twijfelt of je een alcoholprobleem hebt, dan heb je het. En zo te horen ben je wel erg geobsedeerd door alcohol.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 4 april 2011 @ 14:47:18 #62
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_95023366
quote:
2s.gif Op zondag 3 april 2011 10:59 schreef Habork het volgende:
Onzin. Veel drinken is geen probleem. Je hebt pas een probleem als je het niet onder controle hebt.

Dus verzuimen e.d.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  maandag 4 april 2011 @ 15:02:48 #63
308975 Strychnos
Ignorance is bliss
pi_95023910
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:47 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Onzin. Veel drinken is geen probleem. Je hebt pas een probleem als je het niet onder controle hebt.

Dus verzuimen e.d.
Ja dat kan een hele lange tijd goed gaan zonder dat je er echt problemen van ondervindt.
Het lijkt er op dat dit nu toch een aardig probleem aan het worden is.

Het lijkt er meer op dat TS aan zelfmedicatie doet, en bij depressiviteit is alcohol niet echt een goed medicijn...

[ Bericht 2% gewijzigd door Strychnos op 04-04-2011 16:20:37 ]
pi_95027005
quote:

[..]

Dus verzuimen e.d.
Wil je beweren dat TS geen alcoholprobleem heeft?
pi_95027128
quote:
Onzin. Veel drinken is geen probleem.
Ik denk dat je lever en zulks daar anders over denken.
pi_95572868
TS,

Ik ben eens benieuwd. We zijn twee weken onderweg. Ben je ook al 2 weken gestopt met drinken?
  zaterdag 16 april 2011 @ 10:01:25 #67
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95574122
dit is toch gewoon Binge drinking...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_95578411
quote:

Ik ben 1x eerder gestopt, moest voor m'n medicijnen maar dat beviel totaal niet; trillen, zweten en ik kon niet slapen en dacht dus ook alleen maar aan drank :@ Maar misschien dat het deze keer beter gaat.
Serieus? Ontwenningsverschijnselen dus, kortom je bent al aardig verslaafd aan het raken.

Probeer te stoppen, er zijn ook zelfhulpgroepen voor jongeren. Google is your friend ;)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zaterdag 16 april 2011 @ 13:40:17 #69
322829 ReVamp_
Puss in boots
pi_95579339
Die testen op internet neem jij niet serieus maar wij wel?

Ik denk dat je wel een alcoholprobleem(pje) hebt. AA?
Take a look trough the sky just before you die, it's the last time you will!
pi_95586203
Ben ik weer! Ik drink niet meer dagelijks, maar als ik drink is het nog steeds teveel. Heb op dit moment ook gewoon geen geld om drank te kopen, dus misschien is dat ook wel de reden dat ik niet dagelijks drink. In de omgeving waar ik nu zit is drinken ook niet zo gemakkelijk voor me, omdat ik dan gezeur krijg van m'n ouders en als ik buitenshuis drink weet gelijk het hele dorp dat ik weer straalbezopen was en dat wil ik ook niet.

Ik ben uiteindelijk niet naar de huisarts gegaan, ik schaam me er echt voor en aan de andere kant heb ik het idee dat het allemaal wel mee valt en ik dan dus voor niks een afspraak maak. Maar ik moet over 2 weken sowieso al heen, dus misschien kaart ik het dan wel even aan.

Kortom, het lijkt wel iets beter te gaan, maar ik weet niet of dat zo blijft als ik weer geld heb om drank te kopen.
pi_95588584
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 17:29 schreef oddeyed het volgende:
Ben ik weer! Ik drink niet meer dagelijks, maar als ik drink is het nog steeds teveel. Heb op dit moment ook gewoon geen geld om drank te kopen, dus misschien is dat ook wel de reden dat ik niet dagelijks drink. In de omgeving waar ik nu zit is drinken ook niet zo gemakkelijk voor me, omdat ik dan gezeur krijg van m'n ouders en als ik buitenshuis drink weet gelijk het hele dorp dat ik weer straalbezopen was en dat wil ik ook niet.

Ik ben uiteindelijk niet naar de huisarts gegaan, ik schaam me er echt voor en aan de andere kant heb ik het idee dat het allemaal wel mee valt en ik dan dus voor niks een afspraak maak. Maar ik moet over 2 weken sowieso al heen, dus misschien kaart ik het dan wel even aan.

Kortom, het lijkt wel iets beter te gaan, maar ik weet niet of dat zo blijft als ik weer geld heb om drank te kopen.
als je afkickverschijnselen hebt, valt het helemaal niet mee.

Je wet het zelf al dat je verslaafd bent (en depressief nog ook zeg je zelf) je hoeft niet naar de huisarts, zoek de lokale AA bij je in de buurt. Of kijk even op dat forum van http://www.alcoholdebaas.nl
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_95590171
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 17:29 schreef oddeyed het volgende:

Fijn om te horen dat je zelf het idee hebt dat het beter gaat. Als ik jou was zou ik dit als motivatie zien om door te knallen en via professionele hulp (huisarts/AA) weer echt baas over jezelf te worden en te blijven.
pi_95593715
Hoi TS.

ik vind het goed dat je je probleem onderkent, maar volgens mij ben je een beetje aan het terugkrabbelen? Van het valt allemaal wel mee....maar het valt niet mee en je moet er wel wat aan doen hoor. :o

Een vriend van mij heeft ook zwaar gedronken en we hebben hem geprobeerd te stoppen, maar hij luisterde niet, alleen naar t stemmetje in zijn hoofd die altijd alcohol wilde. Pas later heeft hij het ingezien en toen pas is hij ernstig gaan minderen. Maar het heeft hem beschadigd en hij heeft spijt. Hij heeft het wel zelf ingezien net als jij nu. en jij bent er echt nog wel op tijd bij. dus hou het gewoon vol. Gelijk een maand stoppen is te moeilijk...doen rokers (vaak) ook niet.

Die vriend heeft nu trouwens een aversie gekregen tegen alcohol. hij wilde er een tijdje niks meer van hebben. het idee al vond hij vies. nu drinkt hij wel weer, maar niet meer zo veel. bij het idee, we gaan uit en ik mag drinken heeft hij nog steeds de neiging om heel hard te gaan biertanken.

Hij staat zichzelf te veel toe naar mijn mening, maar hij past nu wel op...

succes! en gewoon geen biertjes bestellen maar een cola
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')