abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94986944
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 18:20 schreef Prenzlauer het volgende:
ga gewoon naar de dokter en overschat jezelf niet zo. Erken je probleem en handel er naar of je zult eindigen zoals velen verdrietdrinkers.
Ik bel morgen voor een afspraak, dan zie ik wel verder :)

M'n lever zal nog wel goed zijn, ik drink nog geen jaren, en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat die het nu al begeeft :P maar als de dokter het verstandig lijkt laat ik het wel doen natuurlijk.
pi_94987177
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 18:24 schreef oddeyed het volgende:

[..]

Ik bel morgen voor een afspraak, dan zie ik wel verder :)

M'n lever zal nog wel goed zijn, ik drink nog geen jaren, en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat die het nu al begeeft :P maar als de dokter het verstandig lijkt laat ik het wel doen natuurlijk.
je lever kan veel hebben qua herstel maar ga er van uit dat het er nu niet goed uit ziet. Je lichaam zal ook wel in kutconditie zijn maar die dingen zal je pas merken met je toekomstige herstel. Maar denk eraan, er is nu nog een uitweg en het is verstandig dat je die eerste stap nu gaat nemen. Blijf zo doorgaan, alcohol is echte troep, alleen wordt het door de sociale acceptatie niet zo gezien.
Doe eens lief!
  zondag 3 april 2011 @ 18:31:27 #53
197394 tha_one
podjandikkie
pi_94987240
Hoewel ik ook denk dat je waarschijnlijk een probleem hebt, wil ik 1 ding waar anderen over vielen wel even nuanceren. Ik ben zelf ook een zware drinker, uitgaan en vrienden. Maar als ik 5 dagen achter elkaar vakantie of carnaval heb gehad met veel alcohol, dan lig ik de eerste nuchtere dag ook in mijn bed te zweten en te rillen. Dat is gewoon een ontwenningsverschijnsel, maar niet onoverkomelijk.

Ik zou idd proberen een maand niet te drinken en om van het positieve uit te gaan: als die maand niet drinken lukt, geen alcohol meer in huis te halen.
  zondag 3 april 2011 @ 18:37:43 #54
271978 mrrrtijn1975
Stadskanaal !
pi_94987493
succes oddeyed!
pi_94987556
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 18:31 schreef tha_one het volgende:
Hoewel ik ook denk dat je waarschijnlijk een probleem hebt, wil ik 1 ding waar anderen over vielen wel even nuanceren. Ik ben zelf ook een zware drinker, uitgaan en vrienden. Maar als ik 5 dagen achter elkaar vakantie of carnaval heb gehad met veel alcohol, dan lig ik de eerste nuchtere dag ook in mijn bed te zweten en te rillen. Dat is gewoon een ontwenningsverschijnsel, maar niet onoverkomelijk.

Ik zou idd proberen een maand niet te drinken en om van het positieve uit te gaan: als die maand niet drinken lukt, geen alcohol meer in huis te halen.
Hier nog een schoon voorbeeld van iemand met een probleem en het zelf niet herkennen of erkennen. Alcohol is zwaar schadelijk voor het lichaam, het is een drug en het is alleen zo ingeburgerd omdat we het al eeuwen lang drinken. Het zit in je gedrag en cultuur, dat moet je niet onderschatten. Jij kan niet assessen of je een probleem hebt op deze manier.
Doe eens lief!
pi_94987654
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 18:24 schreef oddeyed het volgende:
Als je jong bent kun je heel wat hebben. Ik heb mijn lever - ik was 29 - eens laten onderzoeken na tien jaar lang drankmisbruik (studententijd, maar ook thuis toch vaak een 6 pack per dag) i.c.m. drugs (cocaine, mdma) en ik had slechts een paar kapotte cellen en verkeerde leverwaarden. Na 2 maanden geheelonthouding was alles weer normaal en hersteld. Zoals hierboven als eens is gezegd: een jong lichaam kan heel wat hebben, mits uitgegroeid. :)
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_94987774
quote:
2s.gif Op zondag 3 april 2011 18:42 schreef teknomist het volgende:

[..]

Als je jong bent kun je heel wat hebben. Ik heb mijn lever - ik was 29 - eens laten onderzoeken na tien jaar lang drankmisbruik (studententijd, maar ook thuis toch vaak een 6 pack per dag) i.c.m. drugs (cocaine, mdma) en ik had slechts een paar kapotte cellen en verkeerde leverwaarden. Na 2 maanden geheelonthouding was alles weer normaal. Zoals hierboven als eens is gezegd: een jong lichaam kan heel wat hebben, mits uitgegroeid. :)
Geen excuus om structureel veel te drinken natuurlijk. :P
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_94988934
quote:
2s.gif Op zondag 3 april 2011 18:44 schreef teknomist het volgende:

[..]

Geen excuus om structureel veel te drinken natuurlijk. :P
Ik wilde net zeggen, ik kende een alcoholiste die al een jaar of 40 stevig dronk met een lever die nog in goede conditie was. Ze is alsnog overleden omdat ze de hand aan zichzelf sloeg.

Vaak is het niet de lichamelijke, maar de psychische verslaving die het zwaarst is.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_94989177
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 19:10 schreef Sinceria het volgende:

[..]

Ik wilde net zeggen, ik kende een alcoholiste die al een jaar of 40 stevig dronk met een lever die nog in goede conditie was. Ze is alsnog overleden omdat ze de hand aan zichzelf sloeg.

Vaak is het niet de lichamelijke, maar de psychische verslaving die het zwaarst is.
Precies, je moet heel erg je best doen om dood te gaan door de fysiologische nadelen van alcoholisme. Daarnaast zit er ook een groot risico in doordat je als alcoholist cognitieve beperkingen hebt: denk aan auto-ongelukken, van de trap vallen of in slaap vallen en je sigaret valt op de bank. Dat is gevaarlijker denk ik dan het effect op je lichaam in de zin van ziektes.
pi_94997579
Bij de GGZ wordt je niet geholpen door een psycholoog als je drinkt iig.. Dan moet je eerst naar parnassia om om te stoppen met drinken. En dat is echt heel kansloos en overbodig als je niet een zware alcoholist ben. En dat ben je niet volgens mij.
Mijn advies laat je door de dokter door verwijzen naar een particuliere psycholoog en ga daar aan de slag met je drank probleem en overige problemen. Wordt tegenwoordig ook allemaal vergoed door de verzekering.
pi_95014317
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 10:53 schreef oddeyed het volgende:
Hoi, ik begin me steeds vaker af te vragen of ik een drankprobleem heb.
Ik drink als het kan dagelijks, maar dit is financieel niet altijd haalbaar, of ik heb geen tijd gehad om drank te kopen. Als ik uit ga drink ik bijna altijd te veel, met als gevolg dat ik standaard na het uitgaan niet goed meer weet wat er is gebeurd en waar ik ben geweest. Als ik 1 drankje heb gehad kan ik niet goed stoppen, ik drink net zolang door tot ik er letterlijk bij neer val of tot de drank of het geld op is. Ik denk veel aan alcohol, heb er eigenlijk altijd zin in. Drink het 's ochtends ook wel eens. Ik verzuim niet op m'n werk, en ik drink ook niet als ik nog moet werken of tijdens m'n werk. Een kater heb ik zelden, misschien dat ik minder dronk als ik dat wel had.

Die testen op internet geven allemaal aan dat ik wel een alcoholprobleem heb, maar die neem ik eigenlijk niet serieus. Maar ik twijfel nu wel, ben ik alcoholist of valt het allemaal reuze mee?

Ik weet niet of ik dit hier had moeten posten, maar ik wist ook niet zo goed waar anders.
Als jezelf al twijfelt of je een alcoholprobleem hebt, dan heb je het. En zo te horen ben je wel erg geobsedeerd door alcohol.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 4 april 2011 @ 14:47:18 #62
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_95023366
quote:
2s.gif Op zondag 3 april 2011 10:59 schreef Habork het volgende:
Je kan jezelf niet in de hand houden na 1 drankje, je drinkt dagelijks, je drinkt 's ochtends. Zeker dat je een alcoholprobleem hebt. Praat eens met je huisarts hierover.
Onzin. Veel drinken is geen probleem. Je hebt pas een probleem als je het niet onder controle hebt.

Dus verzuimen e.d.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  maandag 4 april 2011 @ 15:02:48 #63
308975 Strychnos
Ignorance is bliss
pi_95023910
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 14:47 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Onzin. Veel drinken is geen probleem. Je hebt pas een probleem als je het niet onder controle hebt.

Dus verzuimen e.d.
Ja dat kan een hele lange tijd goed gaan zonder dat je er echt problemen van ondervindt.
Het lijkt er op dat dit nu toch een aardig probleem aan het worden is.

Het lijkt er meer op dat TS aan zelfmedicatie doet, en bij depressiviteit is alcohol niet echt een goed medicijn...

[ Bericht 2% gewijzigd door Strychnos op 04-04-2011 16:20:37 ]
pi_95027005
quote:

[..]

Dus verzuimen e.d.
Wil je beweren dat TS geen alcoholprobleem heeft?
pi_95027128
quote:
Onzin. Veel drinken is geen probleem.
Ik denk dat je lever en zulks daar anders over denken.
pi_95572868
TS,

Ik ben eens benieuwd. We zijn twee weken onderweg. Ben je ook al 2 weken gestopt met drinken?
  zaterdag 16 april 2011 @ 10:01:25 #67
262 Re
Kiss & Swallow
pi_95574122
dit is toch gewoon Binge drinking...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_95578411
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 11:14 schreef oddeyed het volgende:

Ik ben 1x eerder gestopt, moest voor m'n medicijnen maar dat beviel totaal niet; trillen, zweten en ik kon niet slapen en dacht dus ook alleen maar aan drank :@ Maar misschien dat het deze keer beter gaat.
Serieus? Ontwenningsverschijnselen dus, kortom je bent al aardig verslaafd aan het raken.

Probeer te stoppen, er zijn ook zelfhulpgroepen voor jongeren. Google is your friend ;)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zaterdag 16 april 2011 @ 13:40:17 #69
322829 ReVamp_
Puss in boots
pi_95579339
Die testen op internet neem jij niet serieus maar wij wel?

Ik denk dat je wel een alcoholprobleem(pje) hebt. AA?
Take a look trough the sky just before you die, it's the last time you will!
pi_95586203
Ben ik weer! Ik drink niet meer dagelijks, maar als ik drink is het nog steeds teveel. Heb op dit moment ook gewoon geen geld om drank te kopen, dus misschien is dat ook wel de reden dat ik niet dagelijks drink. In de omgeving waar ik nu zit is drinken ook niet zo gemakkelijk voor me, omdat ik dan gezeur krijg van m'n ouders en als ik buitenshuis drink weet gelijk het hele dorp dat ik weer straalbezopen was en dat wil ik ook niet.

Ik ben uiteindelijk niet naar de huisarts gegaan, ik schaam me er echt voor en aan de andere kant heb ik het idee dat het allemaal wel mee valt en ik dan dus voor niks een afspraak maak. Maar ik moet over 2 weken sowieso al heen, dus misschien kaart ik het dan wel even aan.

Kortom, het lijkt wel iets beter te gaan, maar ik weet niet of dat zo blijft als ik weer geld heb om drank te kopen.
pi_95588584
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 17:29 schreef oddeyed het volgende:
Ben ik weer! Ik drink niet meer dagelijks, maar als ik drink is het nog steeds teveel. Heb op dit moment ook gewoon geen geld om drank te kopen, dus misschien is dat ook wel de reden dat ik niet dagelijks drink. In de omgeving waar ik nu zit is drinken ook niet zo gemakkelijk voor me, omdat ik dan gezeur krijg van m'n ouders en als ik buitenshuis drink weet gelijk het hele dorp dat ik weer straalbezopen was en dat wil ik ook niet.

Ik ben uiteindelijk niet naar de huisarts gegaan, ik schaam me er echt voor en aan de andere kant heb ik het idee dat het allemaal wel mee valt en ik dan dus voor niks een afspraak maak. Maar ik moet over 2 weken sowieso al heen, dus misschien kaart ik het dan wel even aan.

Kortom, het lijkt wel iets beter te gaan, maar ik weet niet of dat zo blijft als ik weer geld heb om drank te kopen.
als je afkickverschijnselen hebt, valt het helemaal niet mee.

Je wet het zelf al dat je verslaafd bent (en depressief nog ook zeg je zelf) je hoeft niet naar de huisarts, zoek de lokale AA bij je in de buurt. Of kijk even op dat forum van http://www.alcoholdebaas.nl
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_95590171
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 17:29 schreef oddeyed het volgende:

Fijn om te horen dat je zelf het idee hebt dat het beter gaat. Als ik jou was zou ik dit als motivatie zien om door te knallen en via professionele hulp (huisarts/AA) weer echt baas over jezelf te worden en te blijven.
pi_95593715
Hoi TS.

ik vind het goed dat je je probleem onderkent, maar volgens mij ben je een beetje aan het terugkrabbelen? Van het valt allemaal wel mee....maar het valt niet mee en je moet er wel wat aan doen hoor. :o

Een vriend van mij heeft ook zwaar gedronken en we hebben hem geprobeerd te stoppen, maar hij luisterde niet, alleen naar t stemmetje in zijn hoofd die altijd alcohol wilde. Pas later heeft hij het ingezien en toen pas is hij ernstig gaan minderen. Maar het heeft hem beschadigd en hij heeft spijt. Hij heeft het wel zelf ingezien net als jij nu. en jij bent er echt nog wel op tijd bij. dus hou het gewoon vol. Gelijk een maand stoppen is te moeilijk...doen rokers (vaak) ook niet.

Die vriend heeft nu trouwens een aversie gekregen tegen alcohol. hij wilde er een tijdje niks meer van hebben. het idee al vond hij vies. nu drinkt hij wel weer, maar niet meer zo veel. bij het idee, we gaan uit en ik mag drinken heeft hij nog steeds de neiging om heel hard te gaan biertanken.

Hij staat zichzelf te veel toe naar mijn mening, maar hij past nu wel op...

succes! en gewoon geen biertjes bestellen maar een cola
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')