Ik bel morgen voor een afspraak, dan zie ik wel verderquote:Op zondag 3 april 2011 18:20 schreef Prenzlauer het volgende:
ga gewoon naar de dokter en overschat jezelf niet zo. Erken je probleem en handel er naar of je zult eindigen zoals velen verdrietdrinkers.
je lever kan veel hebben qua herstel maar ga er van uit dat het er nu niet goed uit ziet. Je lichaam zal ook wel in kutconditie zijn maar die dingen zal je pas merken met je toekomstige herstel. Maar denk eraan, er is nu nog een uitweg en het is verstandig dat je die eerste stap nu gaat nemen. Blijf zo doorgaan, alcohol is echte troep, alleen wordt het door de sociale acceptatie niet zo gezien.quote:Op zondag 3 april 2011 18:24 schreef oddeyed het volgende:
[..]
Ik bel morgen voor een afspraak, dan zie ik wel verder![]()
M'n lever zal nog wel goed zijn, ik drink nog geen jaren, en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat die het nu al begeeftmaar als de dokter het verstandig lijkt laat ik het wel doen natuurlijk.
Hier nog een schoon voorbeeld van iemand met een probleem en het zelf niet herkennen of erkennen. Alcohol is zwaar schadelijk voor het lichaam, het is een drug en het is alleen zo ingeburgerd omdat we het al eeuwen lang drinken. Het zit in je gedrag en cultuur, dat moet je niet onderschatten. Jij kan niet assessen of je een probleem hebt op deze manier.quote:Op zondag 3 april 2011 18:31 schreef tha_one het volgende:
Hoewel ik ook denk dat je waarschijnlijk een probleem hebt, wil ik 1 ding waar anderen over vielen wel even nuanceren. Ik ben zelf ook een zware drinker, uitgaan en vrienden. Maar als ik 5 dagen achter elkaar vakantie of carnaval heb gehad met veel alcohol, dan lig ik de eerste nuchtere dag ook in mijn bed te zweten en te rillen. Dat is gewoon een ontwenningsverschijnsel, maar niet onoverkomelijk.
Ik zou idd proberen een maand niet te drinken en om van het positieve uit te gaan: als die maand niet drinken lukt, geen alcohol meer in huis te halen.
Als je jong bent kun je heel wat hebben. Ik heb mijn lever - ik was 29 - eens laten onderzoeken na tien jaar lang drankmisbruik (studententijd, maar ook thuis toch vaak een 6 pack per dag) i.c.m. drugs (cocaine, mdma) en ik had slechts een paar kapotte cellen en verkeerde leverwaarden. Na 2 maanden geheelonthouding was alles weer normaal en hersteld. Zoals hierboven als eens is gezegd: een jong lichaam kan heel wat hebben, mits uitgegroeid.quote:Op zondag 3 april 2011 18:24 schreef oddeyed het volgende:
M'n lever zal nog wel goed zijn, ik drink nog geen jaren, en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat die het nu al begeeftmaar als de dokter het verstandig lijkt laat ik het wel doen natuurlijk.
Geen excuus om structureel veel te drinken natuurlijk.quote:Op zondag 3 april 2011 18:42 schreef teknomist het volgende:
[..]
Als je jong bent kun je heel wat hebben. Ik heb mijn lever - ik was 29 - eens laten onderzoeken na tien jaar lang drankmisbruik (studententijd, maar ook thuis toch vaak een 6 pack per dag) i.c.m. drugs (cocaine, mdma) en ik had slechts een paar kapotte cellen en verkeerde leverwaarden. Na 2 maanden geheelonthouding was alles weer normaal. Zoals hierboven als eens is gezegd: een jong lichaam kan heel wat hebben, mits uitgegroeid.
Ik wilde net zeggen, ik kende een alcoholiste die al een jaar of 40 stevig dronk met een lever die nog in goede conditie was. Ze is alsnog overleden omdat ze de hand aan zichzelf sloeg.quote:Op zondag 3 april 2011 18:44 schreef teknomist het volgende:
[..]
Geen excuus om structureel veel te drinken natuurlijk.
Precies, je moet heel erg je best doen om dood te gaan door de fysiologische nadelen van alcoholisme. Daarnaast zit er ook een groot risico in doordat je als alcoholist cognitieve beperkingen hebt: denk aan auto-ongelukken, van de trap vallen of in slaap vallen en je sigaret valt op de bank. Dat is gevaarlijker denk ik dan het effect op je lichaam in de zin van ziektes.quote:Op zondag 3 april 2011 19:10 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Ik wilde net zeggen, ik kende een alcoholiste die al een jaar of 40 stevig dronk met een lever die nog in goede conditie was. Ze is alsnog overleden omdat ze de hand aan zichzelf sloeg.
Vaak is het niet de lichamelijke, maar de psychische verslaving die het zwaarst is.
Als jezelf al twijfelt of je een alcoholprobleem hebt, dan heb je het. En zo te horen ben je wel erg geobsedeerd door alcohol.quote:Op zondag 3 april 2011 10:53 schreef oddeyed het volgende:
Hoi, ik begin me steeds vaker af te vragen of ik een drankprobleem heb.
Ik drink als het kan dagelijks, maar dit is financieel niet altijd haalbaar, of ik heb geen tijd gehad om drank te kopen. Als ik uit ga drink ik bijna altijd te veel, met als gevolg dat ik standaard na het uitgaan niet goed meer weet wat er is gebeurd en waar ik ben geweest. Als ik 1 drankje heb gehad kan ik niet goed stoppen, ik drink net zolang door tot ik er letterlijk bij neer val of tot de drank of het geld op is. Ik denk veel aan alcohol, heb er eigenlijk altijd zin in. Drink het 's ochtends ook wel eens. Ik verzuim niet op m'n werk, en ik drink ook niet als ik nog moet werken of tijdens m'n werk. Een kater heb ik zelden, misschien dat ik minder dronk als ik dat wel had.
Die testen op internet geven allemaal aan dat ik wel een alcoholprobleem heb, maar die neem ik eigenlijk niet serieus. Maar ik twijfel nu wel, ben ik alcoholist of valt het allemaal reuze mee?
Ik weet niet of ik dit hier had moeten posten, maar ik wist ook niet zo goed waar anders.
Onzin. Veel drinken is geen probleem. Je hebt pas een probleem als je het niet onder controle hebt.quote:Op zondag 3 april 2011 10:59 schreef Habork het volgende:
Je kan jezelf niet in de hand houden na 1 drankje, je drinkt dagelijks, je drinkt 's ochtends. Zeker dat je een alcoholprobleem hebt. Praat eens met je huisarts hierover.
Ja dat kan een hele lange tijd goed gaan zonder dat je er echt problemen van ondervindt.quote:Op maandag 4 april 2011 14:47 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Onzin. Veel drinken is geen probleem. Je hebt pas een probleem als je het niet onder controle hebt.
Dus verzuimen e.d.
Wil je beweren dat TS geen alcoholprobleem heeft?quote:Op maandag 4 april 2011 14:47 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Onzin. Veel drinken is geen probleem. Je hebt pas een probleem als je het niet onder controle hebt.
Dus verzuimen e.d.
Serieus? Ontwenningsverschijnselen dus, kortom je bent al aardig verslaafd aan het raken.quote:Op zondag 3 april 2011 11:14 schreef oddeyed het volgende:
Ik ben 1x eerder gestopt, moest voor m'n medicijnen maar dat beviel totaal niet; trillen, zweten en ik kon niet slapen en dacht dus ook alleen maar aan drankMaar misschien dat het deze keer beter gaat.
als je afkickverschijnselen hebt, valt het helemaal niet mee.quote:Op zaterdag 16 april 2011 17:29 schreef oddeyed het volgende:
Ben ik weer! Ik drink niet meer dagelijks, maar als ik drink is het nog steeds teveel. Heb op dit moment ook gewoon geen geld om drank te kopen, dus misschien is dat ook wel de reden dat ik niet dagelijks drink. In de omgeving waar ik nu zit is drinken ook niet zo gemakkelijk voor me, omdat ik dan gezeur krijg van m'n ouders en als ik buitenshuis drink weet gelijk het hele dorp dat ik weer straalbezopen was en dat wil ik ook niet.
Ik ben uiteindelijk niet naar de huisarts gegaan, ik schaam me er echt voor en aan de andere kant heb ik het idee dat het allemaal wel mee valt en ik dan dus voor niks een afspraak maak. Maar ik moet over 2 weken sowieso al heen, dus misschien kaart ik het dan wel even aan.
Kortom, het lijkt wel iets beter te gaan, maar ik weet niet of dat zo blijft als ik weer geld heb om drank te kopen.
Fijn om te horen dat je zelf het idee hebt dat het beter gaat. Als ik jou was zou ik dit als motivatie zien om door te knallen en via professionele hulp (huisarts/AA) weer echt baas over jezelf te worden en te blijven.quote:Op zaterdag 16 april 2011 17:29 schreef oddeyed het volgende:
Ben ik weer! Ik drink niet meer dagelijks, maar als ik drink is het nog steeds teveel. Heb op dit moment ook gewoon geen geld om drank te kopen, dus misschien is dat ook wel de reden dat ik niet dagelijks drink. In de omgeving waar ik nu zit is drinken ook niet zo gemakkelijk voor me, omdat ik dan gezeur krijg van m'n ouders en als ik buitenshuis drink weet gelijk het hele dorp dat ik weer straalbezopen was en dat wil ik ook niet.
Ik ben uiteindelijk niet naar de huisarts gegaan, ik schaam me er echt voor en aan de andere kant heb ik het idee dat het allemaal wel mee valt en ik dan dus voor niks een afspraak maak. Maar ik moet over 2 weken sowieso al heen, dus misschien kaart ik het dan wel even aan.
Kortom, het lijkt wel iets beter te gaan, maar ik weet niet of dat zo blijft als ik weer geld heb om drank te kopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |