quote:
Uit de FAQ:
quote:
Heb je een huis gekocht (of gehuurd) en ga je renoveren, verbouwen, opknappen of gewoon herinrichten? Een eigen topic met daarin natuurlijk foto's is altijd toegestaan! Sterker nog, we zijn gek op uitgebreide klustopics. Daarom wordt er ook elk jaar een Klus-van-het-Jaar verkiezing gehouden!
Maar dat wist je natuurlijk zelf ook wel.

quote:
Op donderdag 9 juni 2011 12:14 schreef TwinkleStar001 het volgende:Ik heb zelf ook ooit in de UK gestudeerd, weet niet in hoeverre je praktische zaken al geregeld hebt?
Toen ik daar kwam wonen was de NatWest Bank het makkelijkst voor het openen van een bankrekening. Je hebt wel een verklaring van de universiteit nodig.
Doktersbezoek was gratis als student als je een NHS nummer aanvraagt. Ik weet niet hoe dat werkt voor werkenden...
Heel veel plezier iig!
Het feit dat het huis is geregeld, maakt het wel een stuk makkelijker. We zijn daarna bij de HSBC binnengelopen om een joint checking account aan te vragen. En dat is als het goed is ook gewoon gelukt. Alleen liggen onze passen enzo nu te wachten op ons in ons nieuwe huisje.

Verder hebben we al een bank besteld en weten we al dat we ons internet bij KC
moeten afnemen (want Hull zit niet op het BT-netwerk...), dus dat vragen we ook net voor we die kant op gaan alvast aan. Engelse SIM-kaarten vragen we ook binnenkort maar eens aan, bij GiffGaff, dus die liggen dan binnenkort ook netjes op ons te wachten tot we aankomen.
Ziektekosten is even tricky. Voor MoBlo zal het hetzelfde gaan als bij jou. Ik meot hier nog wel blijven betalen omdat ik hier blijf werken, en dan kan ik daar een verklaring van krijgen, welke ik daar dan weer kan gebruiken om zonder nog een keer te hoeven betalen ook daar verzekerd ben. Even gedoe, maar daar komen we wel uit.
Gas/water/licht mochten we bij de makelaar neerleggen, dus ook dat komt goed.
En alle andere zaken, ach, dat komt wel goed als we er zitten!