abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94954594
Hoi!

Op 28 juni 2011 gaan mijn man en ik verhuizen naar Kingston-upon-Hull in Noord-Engeland. Ik heb een studiebeurs gekregen en mijn man dacht 'nou, ik ga gezellig mee'! O+

We zeggen ons huis hier op (huur) en gaan er met een open blik (geen cabrio :') ) heen: we zien o het ons bevalt en of we snel, ooit of niet terug komen :P

Maargoed, dat is dus nog een aardige onderneming: we willen eigenlijk zoveel mogelijk zelf doen, maar aangezien we alles in één keer over willen hebben gezien de afstand is dat niet héél makkelijk, we hebben groot vervoer nodig, maar kunnen niet meer rijden dan met rijbewijs B mogelijk is. Zelf gaan wij de motoren op het zelfde moment (ook volgepakt met alle kampeerspullen ;) ) verhuizen.

Op het moment wonen we in een 2 kamer appartementje met

• slaapkamer
• woonkamer
• keuken
• badkamer
• bergkast boven met levensmiddelen
• berging beneden met fietsen, kampeerspullen, extra matras, etc.

Bij het verhuizen gaan NIET mee:

wasmachine en droger
gasfornuis
bankstel
salontafel

Aan grote onhandige dingen gaan WEL mee:
bed (helemaal te demonteren)
koelkast (hoge met vries en koelgedeelte)
2 fietsen

Alle meubels zijn Ikea en te demonteren: Expedit, Billy's, tv-meubel, kledingkast enzo zijn allemaal te demonteren.
Verder natuurlijk een boel dozen met keukeninhoud (van pannen tot servies tot apparatuur), boeken, CD's, DVD's en spellen.

Tot zover dachten we wel genoeg te hebben aan een grote bestelwagen

We gaan als het goed is verhuizen naar een eengezinswoning, welke we nog moeten vinden ;)
Begin mei gaan we naar Hull om op huizenjacht te gaan. We hebben al één woning (via via) op het oog en gaan daar even kijken, maar houden ook onze ogen open voor andere opties uiteraard ;)

Dus, yay! Grote veranderingen! Van Nederland naar VK en van klein appartementje naar eengezinswoning! :o

Tips mbt inpakken, vervoer, indelen van laadruimtes, etc. etc. maar ook meeverheugen zijn welkom! O+

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 07-06-2011 22:17:58 ]
Ja doei.
  zaterdag 2 april 2011 @ 21:23:06 #2
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_94955088
*meldt*

Ik schijn mee te gaan. O-)

O+
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_94955195
Tof. Mijn ouders hebben de move de andere kant op gemaakt vroeghur.

Een grote bestelwagen lijkt me meer dan zat. Ik en vriend hebben onze toenmalige 3-a-4 kamerwoning daarin ook verhuisd, zonder dat we een andere auto hadden. Paste echt wel. En je familie en vrienden komen in het eerste half jaar ook vast eens kijken, dus die kunnen ook nog een hoop meenemen stukje bij beetje.

Zorg wel dat je het goed geregeld hebt qua verzekeringen, uitschrijving of niet in NL en dat soort zaken.
pi_94970327
Moeten ook nog even uitzoeken hoe dat allemaal gaat zijn voor ons:
- ik sta officieel nog ingeschreven bij de Radboud Universiteit
- Wolve werkt voorlopig nog voor zijn baas in Nederland, tot hij daar werk heeft gevonden

We gaan in ieder geval de motoren officieel importeren en daar zelf een klein autootje kopen en deze dan uiteraard daar verzekeren :P Hoe dat het eerste jaar zit voor ons omdat we nog banden hebben met Nederland weet ik zo 1,2,3 niet :P
Ja doei.
pi_94970622
Vergeet het tapijt in de badkamer niet :+

Je zou natuurlijk ook even over de 'grens' kunnen kijken hier op Fok!: United Kingdom #9 - Lente! :)

Forget it, I didn't have enough coffee this morning. Tea doesn't have any caffeine.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_94971132
whehe :P ja, voor practische 'daar woon zaken' klop ik ook daar aan ja! Maar het verhuizen zelf vereist wellicht ook wat aandacht ;)

O+ ik houd van verhuizen O+

:@
Ja doei.
pi_94972570
jij weet ook nooit wat je wilt he ? wereldreis etc etc :D studie dit , studie dat , studie zo :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_94972581
Kortom veel succes O+
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  Moderator zondag 3 april 2011 @ 11:42:10 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_94972595
Hou er rekening mee dat men in de UK andere stekkers aan hun elektrische apparatuur heeft zitten dan hier in Nederland gewoon is. De netspanning is echter wel weer 220 V 50 Hz dus je kunt probleemloos apparatuur meenemen, en daar met een verloopstekker of nadat een nieuwe stekker aan een bestaand apparaat gezet is gewoon gebruiken.

Of je koopt wat verloop stekkers zoals hier verkrijgbaar zijn http://webwinkel.duiker-t(...)ewProd&productId=100

pi_94975387
quote:
10s.gif Op zondag 3 april 2011 11:41 schreef Joene het volgende:
jij weet ook nooit wat je wilt he ? wereldreis etc etc :D studie dit , studie dat , studie zo :D
wereldreis staat nog steeds op de planning hoor! En dit is nog steeds dezelfde studie als vorig jaar :{w :P
Ja doei.
pi_94975406
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 11:42 schreef Vonkenboer het volgende:
Hou er rekening mee dat men in de UK andere stekkers aan hun elektrische apparatuur heeft zitten dan hier in Nederland gewoon is. De netspanning is echter wel weer 220 V 50 Hz dus je kunt probleemloos apparatuur meenemen, en daar met een verloopstekker of nadat een nieuwe stekker aan een bestaand apparaat gezet is gewoon gebruiken.

[ afbeelding ]

Of je koopt wat verloop stekkers zoals hier verkrijgbaar zijn http://webwinkel.duiker-t(...)ewProd&productId=100

[ afbeelding ]
yup! Bekend, maar toch bedankt :P
Ja doei.
pi_94985973
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 13:26 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

wereldreis staat nog steeds op de planning hoor! En dit is nog steeds dezelfde studie als vorig jaar :{w :P
Ga nou niet beweren dat je altijd weet wat je wilt :)
pi_96337143
Zo, schopje na 30 dagen!

Vanmorgen zijn we teruggekomen van een tweedaags bezoek aan de stad.
Zondag met de boot heen, maandag en dinsdag rondgekeken en gisteravond weer terug.

Een van de doelen was het inleveren en laten controleren van mijn papieren voor de universiteit. Dat is gisteren gedaan en alles was goed *O* dus het is nu afwachten op verdere instructies van de universiteit over mijn vakken enzo!

Andere doel was een goed beeld krijgen van de woonwijken van de stad.
Het centrum zelf is niet echt ons ding: vooral gericht op winkelen en toeristen :P hebben natuurlijk wel rustig er rond gekeken en als we eens wat kleding nodig hebben dan komt dat ook allemaal wel goed blijkbaar, maar fijner is het als de woonwijk waar we terecht komen lekker rustig is, goede winkels in de buurt heeft en niet al te ver van de universiteit is.

We hebben twee delen van de stad verkend waar we onszelf wel zien zitten: Ten westen van het centrum (rond Anlaby Park) en rondom de universiteit, vooral er vlak boven.
Vooral de laatste heeft vooralsnog onze voorkeur, maar we moeten ook even zien wat er zo rond eind juli allemaal beschikbaar is aan particuliere verhuur.

Ook even wat folders van verschillende banken meegenomen en twee keer de bus gepakt en vanaf daar lekker even wat rondgekeken. Zo rond het centrum en net erbuiten is het allemaal wat shabby, maar zodra je richting buitenrand en/of universiteit gaat is het allemaal érg goed te doen.

Daar zit ook een LIDL (daar gaan we nu vaak heen :P) en veel uit hun assortiment wat we nu gebruiken hebben ze daar ook! Dingen die we wel echt moeten meenemen uit Nederland:

Wijn (érg duur daar: de Shiraz van de Lidl die we hier hebben voor 2,65 (euro) kost daar 4,76 (GBP!)
Pindakaas
Roggebrood
Hela Curry

Voorlopige huuringangsdatum zetten we op 1 augustus.

*O*
Ja doei.
  vrijdag 6 mei 2011 @ 11:11:38 #14
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_96425130
Overduidelijk een doos Hela Curry :Y :P
pi_96458231
Heee Moblo,

lees dit nu pas, wat gaaf! ^O^
Alvast veel succes gewenst en ik ben nu al benieuwd naar je/jullie ervaringen in het britse ;)
#geen
pi_96846195
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 12:37 schreef motorbloempje het volgende:
Pindakaas
Roggebrood
Ik eet het allebei niet, maar het ligt gewoon in de supermarkt hoor.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_96846312
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 17:00 schreef jakkop het volgende:

[..]

Ik eet het allebei niet, maar het ligt gewoon in de supermarkt hoor.
ja, maar niet van het soort dat ik graag eet :)

die van de Lidl is het enige roggebrood dat ik te pruimen vind :+ evenals de Lidl pindakaas 'met stukjes' :P
Ja doei.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 10:57:35 #18
104871 remlof
Europees federalist
pi_96931276
Ik ga dit ook even volgen.
pi_97022064
ha!

:)

we zijn begonnen met het oprecht reageren op woningen: als er een makelaar bijt en we kunnen hem huren dan gaan we er voor :)

Tot nu toe hebben we twee reacties geplaatst:

Op dit huis hebben we vandaag gereageerd O+

en op deze hebben we gisteren gereageerd :)

Ben benieuwd hoe het gaat lopen! :o
Ja doei.
pi_97385840
We hebben een huis! *O* O+

Het huisje

De woonkamer. Niet supergroot, maar er hoeven alleen een bankstel, een TV (aan de muur) en wat kastjes in :)

De keuken. De kant die je niet ziet is ongeveer even groot, wellicht iets groter dan het keukendeel. Hier komt ook de eettafel te staan. Typisch Engels is de wasmachine in de keuken :') er zit geen aparte afwasmachineaansluiting, dus wij kiezen voorlopig voor de afwasmachine + 1 keer in de week naar de wasserette.

De grootste slaapkamer. Ook niet super groot, maar tweepersoons bed + kledingkast passen er in. De kamer is groter dan het hier lijkt! We hebben nog zo'n soort kamer (iets kleiner) met twee inbouwkastjes en nog een heel klein studeerkamertje O+

De tuin, wat een juweeltje hè? In ieder geval met achterom en een lading tegels vlak achter het huis zodat we ook nog enigszins prima kunnen zitten, hier gaan we wel wat aan doen.

------------

We gaan niet veel veranderen aan het huis: het is huur en particulier. We mogen wel dingen ophangen en natuurlijk wat aan de tuin doen, maar we gaan ervan uit dat we hier iets meer dan een jaar wonen :)
Het is ook niet super groot, maargoed, we zijn maar met z'n tweetjes. Overigens zit er wel dubbel glas in, dát is heel fijn!

En ondanks dat we niet de intentie hebben om jaren te blijven.... hebben we er toch heel veel zin in O+

Doel is om eind deze maand te verhuizen :o
Ja doei.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 15:42:35 #21
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_97386031
Wat ontzettend stoer _O_ Mooi huis ook *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_97386120
Ziet er wel heel cute uit dat huis! Ik denk dat jullie het daar prima naar je zin gaan hebben :D

En hier ook nog maar een keertje gefeliciteerd *O*
  Licht Ontvlambaar vrijdag 27 mei 2011 @ 15:50:02 #23
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_97386342
Met eind deze maand, dan bedoel je juni... toch?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_97386475
oh, ja juni ja :+
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 27 mei 2011 @ 15:55:02 #25
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_97386538
Ik denk trouwens dat het ons wel lukt om op je housewarmingparty te komen O-)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')