abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94945744
Ik speelde vroeger nog erg veel voetbal en zat zelfs bij de jeugd van Go Ahead Eagles maar toen brak ik mijn been op twee plekken en moest ik stoppen.

ik mis toch wel het voetbal en ik kan niet meer voluit sprinten zonder dat het zeer doet dus veldspeler worden zit er niet meer in.

Nu wil ik mij bij een amateurvereniging aanmelden om te gaan keepen maar valt dat nog te leren op je 19e? Ik heb erg goede reflexen en duiken kan ik ook wel maar ik heb voor de rest nog nooit echt gekeept
pi_94945805
Dat is echt moeilijk te zeggen en is voor elk persoon verschillend.

Ik ben zelf op mijn 19e bij een voetbal vereniging gegaan met de wens om te keepen en dat kon meteen aangezien keepers toch redelijk schaars zijn.

Maar echt het leren keepen weet ik niet. Ik zelf ben nog steeds aan het leren :)

(Kan je overigens wel vertellen dat keepen er echt heel anders uit ziet vanuit het doel dan vanaf tv, het is lastiger dan het eruitziet!)
  zaterdag 2 april 2011 @ 17:31:11 #3
182714 RitseB
Walking like a lucky charm
pi_94945872
Kiepen zelf is niet zo heel lastig, veel gewisseld van veldspeler en keeper. Het is wel op sommige momenten erg saai, zeker als het spel aan de andere kant van het veld is.

De basis heb je zo onder de knie, het duiken en het trappen is niet zo lastig, zeker als je niet bang bent om te vallen en een beetje reflexen hebt. Het goed uitkomen, corners keepen en alle andere dingen er om heen is iets lastiger.
Do androids dream of electric sheep?
  zaterdag 2 april 2011 @ 17:36:34 #4
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_94946033
Het lijkt me juist dat je het wil gaan doen omdat je het leuk vindt, dan is het toch niet zo belangrijk of je het kan leren of niet?
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 2 april 2011 @ 17:39:24 #5
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94946106
Alles is te leren ongeacht de leeftijd, mits motivatie.
  zaterdag 2 april 2011 @ 18:02:29 #6
331928 3M1N3M
Jouw moeder
pi_94946815
Van persie is laat begonnen met spelen,steekje vanaf zn 13e pas met keepen,en zo zijn er wel meer
Soms is het beter niet te weten wat je toch niet wist .
  zaterdag 2 april 2011 @ 18:08:58 #7
240618 Micson
The lonely stoner
pi_94947014
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 april 2011 17:39 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Alles is te leren ongeacht de leeftijd, mits motivatie.
Ja, enig talent hoef je niet te hebben :')
pi_94947044
Als je zo hoog hebt gespeeld weet je toch wel wat je als keeper in huis moet hebben? Je moet in ieder geval goed af kunnen zetten en een goede trap hebben, lukt dat wel?
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
  zaterdag 2 april 2011 @ 18:11:52 #9
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94947118
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 18:08 schreef Micson het volgende:

[..]

Ja, enig talent hoef je niet te hebben :')
Alsof ie bij Real Madrid gaat keepen :')

Talent en aanleg zijn tevens verbonden met motivatie.
pi_94947725
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 18:02 schreef 3M1N3M het volgende:
Van persie is laat begonnen met spelen
Jep, hij speelde pas op zijn vierde bij Excelsior. :')
  zaterdag 2 april 2011 @ 18:36:47 #11
240618 Micson
The lonely stoner
pi_94947915
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 18:11 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Alsof ie bij Real Madrid gaat keepen :')

Talent en aanleg zijn tevens verbonden met motivatie.
Onzin, genoeg balgevoelloze nerds op de wereld die nooit capabel genoeg kunnen worden om fatsoenlijk een balletje te trappen
  zaterdag 2 april 2011 @ 18:39:15 #12
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94948001
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 18:36 schreef Micson het volgende:

[..]

Onzin, genoeg balgevoelloze nerds op de wereld die nooit capabel genoeg kunnen worden om fatsoenlijk een balletje te trappen
Boeiend.

Als dat is wat ze leuk vinden, zal het ze geen hol schelen dat ze er niks van bakken. Zie een willekeurig G-team.
pi_94971216
Ronald Waterreus was wielrenner tot z'n 17e en ging toen keepen. Hij heeft het niet slecht gedaan maar goed, hij zal dan ook wel het talent gehad hebben wat daar voor nodig is.
As je de bal nie hep kejje ook nie score, da's logisch natuurluk
pi_94971612
Gewoon nooit bang zijn voor de bal dan komt het wel goed...
pi_94971936
Isaksson kan nog steeds niet keepen en die is ouder.
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
pi_94973008
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 11:15 schreef Chase_Utley het volgende:
Isaksson kan nog steeds niet keepen en die is ouder.
Hij heeft er gister toch wel een aantal goed uitgehouden hoor tegen Twente :)
  zondag 3 april 2011 @ 12:06:41 #17
35415 nightfall
sickminded
pi_94973239
Ach verhoeven is het ook nog aan het leren, denk daar maar aan.. dat geeft hoop..
pi_95543778
Ik zit nu ook al 7 jaar op boksen gezeten dus met reflexen zit het wel goed. Het moeilijkste wordt dan denk ik voor mij uittrappen en uitkomen
pi_95543887
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 11:58 schreef SnuggleBear het volgende:

[..]

Hij heeft er gister toch wel een aantal goed uitgehouden hoor tegen Twente :)
En we zagen hem gisteren toch weer goed spelen tegen Benfica :')
Kan er niets van.
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
pi_95544121
Het is heel simpel: je kan het, of je kan het niet. Je moet er wel een beetje aanleg voor hebben. Heel moeilijk is het niet om de basics onder de knie te krijgen.
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
pi_95552724
Ik ben op mijn 26e begonnen met keepen ;)

Dit mede omdat ik niet meer mag/durf te voetballen door 2 afgescheurde kniebanden.

1ste seizoen was een kleine ramp met redelijk veel blunders (lees: keepen als een voetballer) 2e seizoen ging steeds beter, en dit seizoen ben ik zelfs gevraagd om voor zondag 1 te keepen. ^O^
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  vrijdag 15 april 2011 @ 19:12:49 #22
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_95552831
Tja, wij hebben ook zo'n malloot op de club die het nog wel even denkt te leren.

Een bal tegenhouden kan iedereen, maar vangen en verwerken vereist een hoop techniek en is een kunst om te leren. Ik heb het geluk dat ik al een tijdje keep en sinds begin seizoen mee kon trainen met de keeper van het eerste en heb zodoende de keeper van het tweede naar huis gekeept, ofwel ik heb zijn plaats overgenomen. Maar als je nog nooit gekeept hebt dan gaat het je nog vies tegenvallen.
#26 || Luciano da Silva
pi_95553030
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 19:12 schreef joppie_saus het volgende:
Tja, wij hebben ook zo'n malloot op de club die het nog wel even denkt te leren.

Een bal tegenhouden kan iedereen, maar vangen en verwerken vereist een hoop techniek en is een kunst om te leren. Ik heb het geluk dat ik al een tijdje keep en sinds begin seizoen mee kon trainen met de keeper van het eerste en heb zodoende de keeper van het tweede naar huis gekeept, ofwel ik heb zijn plaats overgenomen. Maar als je nog nooit gekeept hebt dan gaat het je nog vies tegenvallen.
So true...

Ballen tegenhouden is nu geen probleem meer voor mij. 1 tegen 1 situaties ben ik het afgelopen jaar enorm in gegroeid. Maar hoge ballen en corners blijven lastig in te schatten omdat ik nog steeds de instinct heb om de bal weg te koppen ipv in mijn handen te pakken :')
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_95615298
het zijn de amateurs maar. Die kunnen er allemaal niks van
pi_95616427
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 12:08 schreef Evertjan het volgende:
het zijn de amateurs maar. Die kunnen er allemaal niks van
Van Hooijdonk is ook jaren nadat hij gestopt is amateur geweest :P
pi_95715860
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2011 19:17 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

So true...

Ballen tegenhouden is nu geen probleem meer voor mij. 1 tegen 1 situaties ben ik het afgelopen jaar enorm in gegroeid. Maar hoge ballen en corners blijven lastig in te schatten omdat ik nog steeds de instinct heb om de bal weg te koppen ipv in mijn handen te pakken :')
Dont do drugs,Mkaaayy?
pi_95749186
Je moet reactievermogen / goede reflexen hebben en een goed inschattingsvermogen. Dat je jaren gevoetbald heb is gunstig voor de 1 op 1 situatie's, minder gunstig voor lage ballen die vlak naast je komt, aangezien je die snel wilt wegtikken met je voeten. Maar dit valt af te leren. Wij hebben in ons team een keeper die er echt niks van bakt, die wilt heel graag, maar die heeft gewoon geen (snel) reactievermogen en geen inzicht. Deze beste man is wel ongeveer 1.80 - 1.85, maar zelfs met mijn 1.72 hebben de spelers liever mij op doel. Plus als keeper moet je zekerheid uitstralen en het overzicht hebben om de verdediging te kunnen coachen. Dit alles is bijna net zo belangrijk als het echte keepen :)

Waar woon je btw ? :P
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_95751625
quote:
6s.gif Op woensdag 20 april 2011 08:16 schreef PeeJie_ het volgende:
Plus als keeper moet je zekerheid uitstralen en het overzicht hebben om de verdediging te kunnen coachen. Dit alles is bijna net zo belangrijk als het echte keepen :)

Onzin. Ik ben geen keeper die zekerheid uitstraalt en het coachen laat ik voor een groot deel aan de aanvoerder over. Toch beschouw ik mezelf als een bovengemiddelde keeper.
pi_95752200
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 10:01 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

Onzin. Ik ben geen keeper die zekerheid uitstraalt en het coachen laat ik voor een groot deel aan de aanvoerder over. Toch beschouw ik mezelf als een bovengemiddelde keeper.
Toch is het belangrijk, als keeper heb jij meer overzicht. Als ik "wissel" met onze eerste keeper, krijgt de tegenstander een stuk minder kansen / schoten op doel, door coaching van achter uit. Een veldspeler kan nooit alles in een keer zien, voor mij is het iig wel een belangrijk punt :)
pi_95752267
quote:
6s.gif Op woensdag 20 april 2011 10:18 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

Toch is het belangrijk, als keeper heb jij meer overzicht. Als ik "wissel" met onze eerste keeper, krijgt de tegenstander een stuk minder kansen / schoten op doel, door coaching van achter uit. Een veldspeler kan nooit alles in een keer zien, voor mij is het iig wel een belangrijk punt :)
Hoe meer schoten op doel, hoe meer ik de show kan stelen :D
pi_95753079
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2011 10:20 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

Kan ik je geen ongelijk in geven :P
pi_95856356
quote:

[..]

Totdat je hem er wel door laat en je op de verdediging loopt te schelden :')
pi_95857131
quote:

[..]

Heb ik af en toe ook. Als ik me goed voel op doel, heb ik zo van:

SCHIET DAN!! ALS JE DURFT!!! Ik hou 'um toch wel tegen prutser! :+
pi_95859926
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 april 2011 17:16 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Standaard verhaaltje inderdaad _O-
  vrijdag 22 april 2011 @ 19:31:30 #35
215583 CylonNL
King ecto.
pi_95860619
Ik meen dat Rob van Dijk pas op z'n 20ste oid is gaan keepen.
Met een juiste mind setting kom je een heel eind.
pi_95867491
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 april 2011 17:16 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Mits het geen verdedigende blunder is of een écht onhoudbaar schot, reken ik het altijd mezelf aan. Ik ben behoorlijk kritisch op mezelf en scheld vrijwel nooit op me verdediging :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 17:45 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Heb ik af en toe ook. Als ik me goed voel op doel, heb ik zo van:

SCHIET DAN!! ALS JE DURFT!!! Ik hou 'um toch wel tegen prutser! :+
En het dan jammer vinden als hij op een mooie positie (voor een makkelijke spectaculair uitziende redding) naast/over schiet? Ik ken het, ik ken het :D

Edit: vooral als ze vanuit hoeken gaan schieten heb ik zoiets van "Ga je dat echt proberen? KOM MAARRRRR"
pi_95867640
Ik was aardige verdediger, ben op me 29e gaan keepen, en geschopt inmiddels tot het 17e, maar goed morgen speel ik selectie met het 3e ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_95872097
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 21:40 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

Mits het geen verdedigende blunder is of een écht onhoudbaar schot, reken ik het altijd mezelf aan. Ik ben behoorlijk kritisch op mezelf en scheld vrijwel nooit op me verdediging :)

[..]

En het dan jammer vinden als hij op een mooie positie (voor een makkelijke spectaculair uitziende redding) naast/over schiet? Ik ken het, ik ken het :D

Edit: vooral als ze vanuit hoeken gaan schieten heb ik zoiets van "Ga je dat echt proberen? KOM MAARRRRR"
Hear, hear! :P Omdat ik vrij lang ben (1.91) hoop ik altijd dat ze hoog schieten :P En spectaculair uitziende reddingen probeer ik ook altijd.

Keepers zijn toch altijd een beetje gek
pi_95883760
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 22:56 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Hear, hear! :P Omdat ik vrij lang ben (1.91) hoop ik altijd dat ze hoog schieten :P En spectaculair uitziende reddingen probeer ik ook altijd.

Keepers zijn toch altijd een beetje gek
Ben zelf niet zo groot (1.82) maar kom gelukkig nog wel redelijk hoog/ver :P

Je moet wat hè, als je de rest van de 90 minuten uit je neus staat te vreten op de 16
pi_95883943
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 12:03 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

Je moet wat hè, als je de rest van de 90 minuten uit je neus staat te vreten op de 16
Bij wedstrijden waar wij het overwicht hebben, sta ik soms ook naast de laatste man op de middenstip te wachten _O- Mijn team maten hebben het al opgegeven om me steeds maar terug te sturen :')

In de reserve 5e klasse lukt het ze toch niet om van grote afstand in het doel te schieten :')
pi_95886881
Gewoon ervoor gaan TS, zolang je er maar plezier in hebt. Misschien geen top niveau, misschien wel :) De beste keepers ter wereld zitten ook boven de 28 jaar, dus je hebt nog 9 jaar om aan je niveau te werken, succes ^O^
pi_95894956
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 12:03 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

Ik ben maar 1.72 :P En beter als onze keeper met zijn 1.90 :')
pi_95896139
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 april 2011 19:37 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

Ik ben maar 1.72 :P En beter als onze keeper met zijn 1.90 :')
Lengte is niet inherent aan talent ;)
pi_95968726
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 april 2011 20:13 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Lengte is niet inherent aan talent ;)
Lengte is echter wel belangrijk als keeper. Met 1,72 kom je niet overal bij.
pi_95969290
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 20:52 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

Zeg dat maar tegen Vermeer :P
pi_95975919
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 20:52 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte. Met mijn 1.72 icm reactievermogen en sprongkracht heb ik al wat ballen uit de kruising gehaald. En verder hoef je niet te reiken volgens mij. Ik dacht dat dus ook altijd (terwijl ik zelf dus keeper ben / was) en als je achteraf hoorde dat de bal die je pakte gewoon uit de kruising was, heb je niks te klagen volgens mij. Tuurlijk zou het mooi zijn als je 20cm groter bent, maar daar doe je niks aan ;)

Kenneth Vermeer is ong. 1.80 btw ;)
pi_95982425
quote:
6s.gif Op maandag 25 april 2011 23:10 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte. Met mijn 1.72 icm reactievermogen en sprongkracht heb ik al wat ballen uit de kruising gehaald. En verder hoef je niet te reiken volgens mij. Ik dacht dat dus ook altijd (terwijl ik zelf dus keeper ben / was) en als je achteraf hoorde dat de bal die je pakte gewoon uit de kruising was, heb je niks te klagen volgens mij. Tuurlijk zou het mooi zijn als je 20cm groter bent, maar daar doe je niks aan ;)

Kenneth Vermeer is ong. 1.80 btw ;)
Die gasten uit Zwolle willen bierteam starten, zou ik een goede keeper zijn ?
En doe je ook mee ?
pi_95988774
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2011 04:00 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Die gasten uit Zwolle willen bierteam starten, zou ik een goede keeper zijn ?
En doe je ook mee ?
Ligt eraan hoeveel bier je van te voren drinkt :+ en ik ben al te druk met voetbal nu :p
pi_96038722
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 19:31 schreef CylonNL het volgende:
Ik meen dat Rob van Dijk pas op z'n 20ste oid is gaan keepen.
Met een juiste mind setting kom je een heel eind.
Op z'n 19e, ja. Drie jaar later ging hij al naar Feyenoord.
pi_96146631
van der sar begon dacht ik pas op z'n 18e
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')