Hoe je aan die (redelijk willekeurige) 3% komt, weet ik niet.quote:Op vrijdag 1 april 2011 23:36 schreef quo_ het volgende:
Nog nooit van de term RSP gehoord.
Maar bij de fatsoenlijke multinationals waar ik tot nogtoe voor gewerkt heb geldt als regel dat je bij een promotie er onder aan de streeep tenminste bruto 3% op vooruit gaat. Dus die 5% die jij noemt komt bij mij niet slecht over.
Van de fatsoenlijke multinationals waar hij ervaring mee heeft, denk ik.quote:Op zaterdag 2 april 2011 00:00 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Hoe je aan die (redelijk willekeurige) 3% komt, weet ik niet.
Dan blijft het een vrij willekeurig getal. Het is in elk geval geen standaard 'multinational'-verhaal...quote:Op zaterdag 2 april 2011 00:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Van de fatsoenlijke multinationals waar hij ervaring mee heeft, denk ik.
Dat dus. Hoe kom je erop dat je RSP bepaald hoeveel salaris je krijgt? Normaal bepaalt je RSP hoeveel % je erbij krijgt op basis van je performance.quote:Op zaterdag 2 april 2011 09:17 schreef Sapphire78 het volgende:
Je salaris bepaalt het % RSP en niet andersom.
waar uit maak je op dat ze ver onder de markt verdiend ?quote:Op zaterdag 2 april 2011 13:04 schreef Allantois het volgende:
Jullie reacties lezende is het dus een normale situatie. Ze werkt trouwens niet bij een (semi)overheid. Dit staat echter erg onduidelijk in haar CAO. In andere CAO's kon ik het beter terug vinden.
Neemt niet weg dat haar loonsstijging misschien wel normaal is, maar ze verdient ver onder de markt. Maar da's dus een andere discussie.
Dank voor alle reacties.
Over het algemeen vind iedereen dat hij of zij te weinig verdiend, maar ik denk persoonlijk dat het meevalt als je het afzet tegen objectieve maatstaven.quote:Op zaterdag 2 april 2011 17:01 schreef dop het volgende:
[..]
waar uit maak je op dat ze ver onder de markt verdiend ?
ik hoor dat zo vak , maar het klopt zelden
Waarom werkt ze er dan nog...quote:Op zaterdag 2 april 2011 13:04 schreef Allantois het volgende:
Neemt niet weg dat haar loonsstijging misschien wel normaal is, maar ze verdient ver onder de markt. Maar da's dus een andere discussie.
Dat denken we allemaalquote:Op zaterdag 2 april 2011 13:04 schreef Allantois het volgende:
Jullie reacties lezende is het dus een normale situatie. Ze werkt trouwens niet bij een (semi)overheid. Dit staat echter erg onduidelijk in haar CAO. In andere CAO's kon ik het beter terug vinden.
Dank voor alle reacties.
Wettelijk is hierover niet vastgelegd anders dan dat het wettelijk minimumloon nageleefd moet worden.quote:Op vrijdag 1 april 2011 22:53 schreef Allantois het volgende:
Da's toch eigenlijk raar. Dat zou betekenen, dat als je promotie maakt naar een veel hogere functie (bijvoorbeeld een managementfunctie) met meerdere schalen om hoog (bv naar 5000 euro) de RSP helemaaaal inkeldert en je alsnog maar 120 euro per maand meer gaat verdienen??
Da's toch eigenlijk een scheve manier van promotiemaken. Ik heb haar CAO eens nagekeken en wat daar in staat komt erop neer dat je bij promotie naar een hogere schaal het als bovenstaande krijgt. Er staat niets in over het promoveren naar een hogere functie.
Bij mijn CAO is je stijging bij promotie afhankelijk van of het een doorgroei binnen een functie is (+3%) of een promotie (+5%). Je krijgt dat een schaal erbij, dat percentage erbij en als je dan nog onder het nieuwe schaalminimum zit ga je het schaalminimum verdienen.quote:Op zaterdag 2 april 2011 13:04 schreef Allantois het volgende:
Dan is het aan haar om daar de discussie over aan te gaan.quote:Neemt niet weg dat haar loonsstijging misschien wel normaal is, maar ze verdient ver onder de markt. Maar da's dus een andere discussie.
Dat maakt mij nieuwsgierig. Als het goed is is iedere CAO openbaar, zou je me willen aanwijzen welke CAO dat is en waar dat precies staat?quote:Op maandag 4 april 2011 14:59 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Bij mijn CAO is je stijging bij promotie afhankelijk van of het een doorgroei binnen een functie is (+3%) of een promotie (+5%). Je krijgt dat een schaal erbij, dat percentage erbij en als je dan nog onder het nieuwe schaalminimum zit ga je het schaalminimum verdienen.
Het zou erg mooi zijn als je automatisch je relatieve positie uit de vorige schaal mee kreeg. Maar je hebt zelf ook een mond gekregen om mee te onderhandelen natuurlijk.
[..]
Dan is het aan haar om daar de discussie over aan te gaan.
Dat is natuurlijk mooi; maar kijk ook naar secundaire en tertiaire arbeidsvoorwaarden. Zaken als pensioen, reiskostenvergoeding, ATV dagen zijn stuk voor stuk zaken die absoluut wat waard zijn en je bruto salaris wat drukken. Kun je zomaar met je 3k bruto netto hoger uitkomen dan iemand die 3,5k bruto verdient en geen regelingen heeft.quote:Op dinsdag 5 april 2011 08:16 schreef Allantois het volgende:
3. Ik ben van mening dat een goed presterende WO'er na 3 jaar (ruim) boven de 3000 euro moet zitten bij een 100% functie.
Daarnaast besef je wsl wel dat een mogelijkheid geen verplichting is? En natuurlijk is dat op de oude schaal, zou een beetje raar zijn als je op de nieuwe schaal een bonus krijgt zonder ook maar iets in de functie uit die schaal gepresteerd te hebben (op papier dan he).quote:Op dinsdag 5 april 2011 08:16 schreef Allantois het volgende:
In de CAO van mijn vrouw staat dat bij een promotie naar een hogere salarisschaal, er de mogelijkheid is om een promotiebonus te geven van 0 tot 3%. Er staat hierbij niet duidelijk omschreven of het nu gaat om 3% bovenop je oude schaal of bovenop je nieuwe schaal. Maar het is dus kennelijk je oude schaal.
Dan is het simpel. Tijd voor onderhandelen met de baas. Leg deze feiten(?) voor en kijk waar hij mee komt. Ben je er niet tevreden mee dan staat het je vrij verder te kijken naar eewn omgeving die wel aan deze criteria voldoen.quote:Om nog even terug te komen op oudere vragen. Ik denk dat zij onder de norm verdient om enkele redenen:
1. Er zijn collegae bij haar die op haar oude functie meer verdienen dan zij op haar nieuwe functie.
2. Ze werkt in projecten waarbij andere projectleiders van andere instanties, die dezelfde werkzaamheden en functieeisen hebben die veel meer verdienen dan zij.
3. Ik ben van mening dat een goed presterende WO'er na 3 jaar (ruim) boven de 3000 euro moet zitten bij een 100% functie.
Het is fair om het salaris te krijgen wat voor die functie van toepassing is. Stel dat zo'n functie in 3500 tot 4500 zit. Z'n manager kreeg 4000. Zou het logisch vinden dat dan de stap van 2500 naar in ieder geval 3500 gemaakt zou worden. Tenslotte wordt je ook op die functie afgerekend.quote:Op zaterdag 2 april 2011 00:04 schreef TjibbeTjibsma het volgende:
@ts is haar promtie zo goed dat ze meer zou moeten verdienen?
voorbeeld:
je bent een systeem beheerder, doet je werk goed en verdient 2500euro, vervolgens vertrekt je manager en kun jij zijn positie in nemen (hij verdient 4000 euro)
is het dan fair dat je direct die 4000 euro krijgt, of is het eerlijker om je de kans te geven om naar die 4000 euro te groeien door jezelf te bewijzen in die managers functie?
daar zijn loon schalen voor , een functie valt binnen een bepaalde schaal alleen is er een verschil tussen begin van de schaal en eindquote:Op dinsdag 5 april 2011 20:11 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Het is fair om het salaris te krijgen wat voor die functie van toepassing is. Stel dat zo'n functie in 3500 tot 4500 zit. Z'n manager kreeg 4000. Zou het logisch vinden dat dan de stap van 2500 naar in ieder geval 3500 gemaakt zou worden. Tenslotte wordt je ook op die functie afgerekend.
en je jaarlijkse loonverhogingquote:Op zaterdag 2 april 2011 23:31 schreef FF het volgende:
Promotie is vaak diagonaal en niet horizontaal.
Bijv.
--------------------------
|schaal 1|schaal2|
|trede 1|trede 1|
|trede 2|trede 2|
Bij een promotie vanuit schaal 1, trede 2 ga je niet naar schaal 2, trede 2, maar naar schaal 2, trede 1. Deze trede is dan meestal iets hoger dan je voorgaande trede.
Soms kan je zelfs meerdere tredes omlaag gaan.
De uiteindelijke beloning is dan dat je maximale salaris hoger is geworden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |