abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 april 2011 @ 23:05:48 #126
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_95695135
quote:
15s.gif Op maandag 18 april 2011 21:23 schreef Prowl het volgende:

[..]

Als je de "echte" soort hebt eten ze alleen afval en met de vissen mee

De "neppe" soorten eten het liefst planten

Die van mij verhongeren als ze niks krijgen en laten alle planten met rust
hoe weet ik zeker dat het een echte is, staat er ergens een merkje?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  Official ESF Kreviewer dinsdag 19 april 2011 @ 09:36:56 #127
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_95703367
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 23:05 schreef ook_gek het volgende:
Meestal staat er aan de binnenkant van de behuizing wel een merknaam.

Iemand een idee of een time-bare dimmer eenvoudig te vinden is voor tl-balken dingen? Hij klapt er nu rond 11 uur in 1 keer uit en ik heb zo'n vermoeden dat vissen dat niet gaan waarderen.
pi_95703494
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 april 2011 09:36 schreef Kreator het volgende:

[..]

Meestal staat er aan de binnenkant van de behuizing wel een merknaam.

Iemand een idee of een time-bare dimmer eenvoudig te vinden is voor tl-balken dingen? Hij klapt er nu rond 11 uur in 1 keer uit en ik heb zo'n vermoeden dat vissen dat niet gaan waarderen.
ik heb al een paar jaar de dimmer van flora-mate: bevalt prima en deze dimt analoog (1-10v), maar je moet natuurlijk wel dimbare VSA's hebben ;)

in de morgen een mooie zonsopkomst en 's avonds laat ik in 3 uur tijd het licht 'doven' (het laatste restje licht gaat wel abrupt: je kan TL's niet tot 0% dimmen, 10% is wel haalbaar)
ziet er altijd top uit ^O^
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Official ESF Kreviewer dinsdag 19 april 2011 @ 10:08:28 #129
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_95704203
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 09:41 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

ik heb al een paar jaar de dimmer van flora-mate: bevalt prima en deze dimt analoog (1-10v), maar je moet natuurlijk wel dimbare VSA's hebben ;)

in de morgen een mooie zonsopkomst en 's avonds laat ik in 3 uur tijd het licht 'doven' (het laatste restje licht gaat wel abrupt: je kan TL's niet tot 0% dimmen, 10% is wel haalbaar)
ziet er altijd top uit ^O^
Thx. Dat zat ik toevallig nét te lezen! :P. Ik kan als ik geen dimbare VSA heb, natuurlijk ook die FloraMate met VSA kiezen.

(overigens kun je een goede kwaliteit VSA tot 1% terugdimmen)
pi_95704342
ik heb mijn gehele verlichting een paar jaar geleden in losse onderdelen gekocht (dus losse VSA's, losse TL doppen, losse dimmer) en heb toen meteen dimbare VSA's gekocht.

overigens kan je ze inderdaad wel tot 1% dimmen, maar vaak gaat de TL dan knipperen (lichtjes, maar net voldoende om irritant te zijn: verschilt ook per lamp) en is het verschil tussen 1% en 0% nog best groot! ook wennen je eigen ogen er aan: als ik de kamer binnenloop met de kamerverlichting aan en de TL's op hun laagst denk ik echt dat de verlichting in mijn bak al uit is. Kom ik echter de kamer binnen in het donker met de kamerverlichting uit dan heb je het idee dat er nog een lamp voluit brand in mn bak ;)

overigens heeft de flora-mate 4 poorten, maar je kan er makkelijk meer lampen aanhangen. zo heb ik in totaal 6 lampen die aan 3 poorten hangen (2 per poort: deze volgen dan natuurlijk wel hetzelfde dimschema ;) )
  Official ESF Kreviewer dinsdag 19 april 2011 @ 10:22:44 #131
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_95704602
Ah zo. Nou, ik zal eens gaan kijken of mijn tl-behuizing al voorzien is van VSA.
pi_95705063
sommige fabrikanten verwerken al dimbare VSA's in de standaard lichtkappen (zoveel extra kost dat niet vergeleken met niet dimbare VSA's), maar meestal zijn deze dan digitaal dimbaar: deze kunnen dan dus niet gedimt worden door de flora-mate dimmer! de flora-mate kan alleen analoog dimmen (te herkennen aan de 1-10v aanduiding bij VSA's)
  Official ESF Kreviewer dinsdag 19 april 2011 @ 10:58:49 #133
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_95705734
Ik zag deze ook nog: Profilux Light II
Ziet er wel professioneel uit (en duur)

Profilux plus II light – de iets goedkopere variant voor verlichting- en temperatuurregeling

Combinatie van een computer en een stekkerdoos.

Voor de aansturing van de verlichting en van de temperatuur geschikt. Geen uitbreidingsmogelijkheid.

8-kanaalse verlichtingsbesturing voor dimbare of niet dimbare lampen, hierdoor zijn er tot 8 lampen apart te schakelen
Zon op- en ondergang
Maanfasen simulatie
Wolkensimulatie door interval generator, onweersimulatie
Programmeerbare regendagen
Voerpauzes voor pompen
Aansturing van regelbare stromingspompen (Eb-, vloed- en golfsimulatie)
Werkuurteller voor lampen
Klokdata’s blijven behouden door ingebouwde accu
Verbindingsmogelijkheid tot de computer, bediening met gratis Windows™-Software ProfiLuxControl II mogelijk
Aansluiten van een extern display mogelijk
Automatische herinneringen (bv. ‘filter vervangen!’)
4 ingebouwde stopcontacten
4 tijdschakelaars programmeerbaar
Kinderbeveiliging door Pincode
Makkelijke en intuītieve bediening, alle instellingen worden in vorm van interactieve dialogen geregeld
pi_95706224
toendertijd naar zijn voorganger gekeken, prima ding maar idd te duur (bijna 2,5x zo duur als de flora-mate!). Vooral als het alleen maar voor het dim gedeelte is.

volgens mij is deze juist wel weer voor digitale VSA's :)
  dinsdag 19 april 2011 @ 11:36:06 #135
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_95706990
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 23:05 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Daar kom je meestal pas achter als je ze hebt :(

Winkels verkopen alleen, die boeit het niet wat ze verkopen als appelslak :{
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  dinsdag 19 april 2011 @ 16:03:07 #136
295731 mc-Piel
Haat Trollscience
pi_95717260
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 april 2011 11:36 schreef Prowl het volgende:

[..]

Daar kom je meestal pas achter als je ze hebt :(

Winkels verkopen alleen, die boeit het niet wat ze verkopen als appelslak :{
Ga er vanuit dat je iets van een bridgesii soort hebt als hij oranje spikkels/vlekken op het lichaam heeft.
Deze eten geen levende planten! ^O^
Zon, doe geen poging.. Ik shine harder!
Uw professionele Trollscience-verwijderaar!
  dinsdag 19 april 2011 @ 16:08:51 #137
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_95717555
Mijne eten iig geen planten, -tig generaties geleden in Florida door een een oom gevangen en mee genomen naar Nederland ergens in 1994 :P
pi_95737065
Was net me filter schoonmaken en toen ik hem aanzette zag ik een wisse waas uit komen, ik denk dat dit het probleem is waar ik al tijdje mee zit. Dat aquarium witte waas heeft.

Ben ff aan het zoeken op internet voor een nieuwe filter en kwam deze tegen:

http://www.zooplus.nl/sho(...)enfilter/tetra/69727

Is dit een goede voor een 40liter bakje ?
pi_95893514
Topic is dood :P
  Official ESF Kreviewer zaterdag 23 april 2011 @ 19:53:53 #140
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_95895457
Mooi weer, dan krijg je dat.
  zaterdag 23 april 2011 @ 21:12:05 #141
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_95898015
Iemand een stelling kopen?

Ik heb er 1 teveel :P
pi_95929956
Jeej naar een weekje zeuren is het hem toch gelukt haha

Hopelijk zie ik de jongen snel !

Morgen verkoop ik wat multies en dinsdag "als ze er nog zijn" haal ik 1 of 2 wildvang calvus op. Kunnen ze mooi alle kleine visjes opvreten :o
pi_95930365
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 21:56 schreef Syd het volgende:
Was net me filter schoonmaken en toen ik hem aanzette zag ik een wisse waas uit komen, ik denk dat dit het probleem is waar ik al tijdje mee zit. Dat aquarium witte waas heeft.

Ben ff aan het zoeken op internet voor een nieuwe filter en kwam deze tegen:

http://www.zooplus.nl/sho(...)enfilter/tetra/69727

Is dit een goede voor een 40liter bakje ?
Mijn vraag is er nog :P
pi_95930703
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 21:10 schreef Syd het volgende:

[..]

Mijn vraag is er nog :P
Die zit dan wel aan z'n max. gelijk. Zou dan een maatje groter nemen.
Deze voor 60 liter bijvoorbeeld.

*edit*
Heb zelf ook ervaring met de aquaball. Veel fijner dan andere interne filters vind ik. Makkelijk schoon te houden ook, wat niet onbelangrijk is.

Echter ben ik zeer blij dat ik naar een buitenfilter ben overgestapt. Het is gewoon niet zo mooi, zo'n ding in je bak.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_95931964
Pff wat zijn er veel mensen met zweefalg/waterbloei in het aquarium. owhja het is zomer }:|

Zweefalg/waterbloei begint met een witte waas en wordt naarmate je er niks aan doet of meer licht /voeding in de bak gooit groener en groener.

Wat je kunt doen is de gratis oplossing, bak een aantal dagen "3 dagen" helemaal donker maken. ( kranten voor de ruit lichten uit etc. Zo dat de zweefalgen dood gaan.

Of als je een bioloog hebt een gafzak aanschaffen en anders een uv filter aansluiten dan ben je binnen no time van je witte melkachtige wolk af.

Zelf heb ik met me grote aquarium het 3 dagen in het donker gezet, bij mij was het ook nog steeds een witte wolk. Maar mijn kleine aquarium was kompleet groen geworden, kon niks meer zien.
Deze heeft 3 daagjes op uv gestaan en water was weer super helder. Daarna 90% verschoont en nooit meer last gehad van zweefalg.

hopelijk kom je er snel vanaf !

Als je bij mij in de buurt woont mag je mijn uv filter wel lenen. Woon zelf in loosbroek noord brabant
pi_95958140
Woah nog meer goed nieuws, maarja vlak voordat de lichten uit gaan stelletje.....

maandag 25 april 2011 @ 21:30:04 #147
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_95970643
Ik had gister geile garnalen. Denk ik. Zie verder nog niks wat kan wijzen op eitjes maar ik hoop het natuurlijk wel!
L'Enfer, c'est les autres.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 26 april 2011 @ 09:13:57 #148
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_95984421
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2011 21:30 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik had gister geile garnalen. Denk ik. Zie verder nog niks wat kan wijzen op eitjes maar ik hoop het natuurlijk wel!
Da's mooi. Nou zijn wel bijna alle garnalen 24/7 geil, dus heel bijzonder is dat niet. Maar het is wel altijd leuk om een buik vol met eitjes te zien.
  dinsdag 26 april 2011 @ 10:18:25 #149
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_95985903
Nou de Crystal Red die ik heb schijnen nogal kieskeurig te zijn qua waterwaardes. Dus het was eventjes afwachten. Helaas nog geen spoor van eitjes dus we wachten nog even verder af.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_95986026
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 10:18 schreef Maria2.0 het volgende:
Nou de Crystal Red die ik heb schijnen nogal kieskeurig te zijn qua waterwaardes. Dus het was eventjes afwachten. Helaas nog geen spoor van eitjes dus we wachten nog even verder af.
Ik dacht (zelf nog nooit CR's gehad, wel vele andere soorten), dat het krijgen van eitjes niet het probleem is, maar eerder het uitkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')