Aww wat rot!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 21:24 schreef ook_gek het volgende:
PANIEK
De verwarming in me aqua 40 is kapot dus water ijs koud en me 2 neotetra gevalle klapper vinnen van de kouw, en de garnalen naar de eeuwige garnalen velden......
DUS snel scheppen visjes er uit scheppen en in me grote bak gedaan..... goed kut want die draaid nu net een week en heb nog niet kunnen testen omdat ik nog geen test setje gehaald heb. Maar ja niks aan te doen het beste er van hopen! En heb nog paar garnalen kunnen redden, en me slak etende slak ook.
Maar ook goed nieuws, de nieuwe plant is binnen. De Limnophila Aromatica. Mooie volle bos die ik voor me pomp gezet heb. En waar nu de neovisjes tussen zitten bij te komen van alles stress
De bos voor de pomp wil ik nog wel iets voller hebben aan de rechter kant.
Genoeg geluld, hier de foto
[ afbeelding ]
Zo ben ik laatst een clownbotia verloren die ik al bijna drie jaar had. Die beestjes zitten overdag altijd in een holletje wat ik had gecreëerd met een paar stenen. Dat ging altijd goed tot dat er een kersenbuik (ja hij weer) onder de stenen ging graven en de boel inzakte.quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:35 schreef Kreator het volgende:
Ziet er netjes uit.
1 van mijn algeneters zat vanmorgen vast onder een steen.. Heb em der wel onderuit gekregen en hij zwom zo weer weg.
Dank je welquote:
Is de volgende stap 2x discus en 100erden garnalen en dan zeewater plezier?quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:52 schreef Kreator het volgende:
Oh en ik heb een L75 in de aanbieding...
[ afbeelding ]
De liefhebber mag hem gratis ophalen. Paupers moeten eigenlijk 25 euro betalen..
Nou nee. De aqua 40 was zo extreem vies en vol met algen. Daar ga ik niks van gebruiken.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:39 schreef Roces18 het volgende:
Gebruik wel zoveel mogelijk water en zet het filter van de aqua 40 op je grotere bak! Dat helpt een stuk voor de bacteriecultuur
Ik hap wel even. Er stond een verkeerd L-nummer op de kaart bij de LFS. Die leek er wel op, maar was toch ongeveer de helft vd grootte. Dat kun je alleen niet zien als ze klein zijn.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:00 schreef Prowl het volgende:
[..]
Is de volgende stap 2x discus en 100erden garnalen en dan zeewater plezier?
Verkeerd advies is toch standaard?quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:15 schreef Kreator het volgende:
Dus ik vind het niet echt mijn schuld dat er een verkeerd nummer stond en slecht advies werd gegeven.
Zeker. Maar een verkeerd L nummer op het kaartje bij de bak, verwacht ik dan weer niet. Tis ook m'n eeerste échte aquarium dus zo'n foutje moet nog kunnen. Ik koop mijn vissen nu bij een heel klein zaakje in Hengelo waar iemand werkt die er wél verstand van heeft. Aldoende leert men.quote:
Geen goed ideequote:
Doe dan netje in het water en stukje komkommer dan gaat hij eten en bam vangen!quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:26 schreef Kreator het volgende:
Ik krijg Algie2 niet te pakken, het schuwe L-nummertje. Had em bijna, maar hij floepte onder het netje door vannacht..
Deze niet. Te schuw.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:09 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Doe dan netje in het water en stukje komkommer dan gaat hij eten en bam vangen!
Vodka in je water doen zijn ze lekker dronken. Gaat dannwat makkelijkerquote:
last resort: even al je planten eruit en in een emmer, hout/stenen eruit, 3/4 water eruit en vangen maarquote:Op donderdag 12 mei 2011 12:26 schreef Kreator het volgende:
Ik krijg Algie2 niet te pakken, het schuwe L-nummertje. Had em bijna, maar hij floepte onder het netje door vannacht..
Dat is wel een állerlaatste optie. Voorlopig niet zo'n haast. Schijnt ook wel te helpen om een pvcbuis aan 1 kant af te sluiten en er wat voer in te doen...dan neerleggen en wachten. MAar daar moet je wel bijblijven.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:26 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
last resort: even al je planten eruit en in een emmer, hout/stenen eruit, 3/4 water eruit en vangen maar
hate it when I have to do that
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |