Geld is sowieso maar een raar iets, als ik het probeer te snappen lukt het gewoon niet. Wat ooit begon als een simpel ruilmiddel is zoiets vreemds geworden. Vooral als je kijkt naar bijvoorbeeld werk en maatschappelijk nut, een beetje grafisch ontwerper verdient veel meer dan iemand in bijvoorbeeld de zorg. Als je nu kijkt naar wat ze leveren de een levert zorg hoe kun je daar nou een prijskaartje aan hangen, de andere zorgt ervoor dat iemand anders weer meer verdient 'reclame' dus krijgt hij betaald omdat hij diegene die betaald meer laat verdienen maar wat levert hij nou eigenlijk. enz ik snap er de ballen meer van.
Ooit heeft iemand gezegd (ik denk dat het dawkins was) de rijkste mensen zijn die mensen die andere mensen kunnen overtuigen hen het meeste geld te geven.
Ik denk dat daar een waarheid ligt het komt allemaal neer op overtuigingskracht.
Maar wat is nou geld en hoe zit het met geld. Telkens als ik er dieper over na denk blijkt geld zoiets te als lucht. Geld is niet meer te koppelen aan goud oid. Als je ook kijkt naar al het geld op de aarde dat is geen vast getal het blijft fluctueren maar hoe kan dat?
Als je kijkt naar de scheikunde er is een hoeveelheid zuurstof O en dat blijft gelijk, zelfs als een molecul gespleten wordt weet je nog wat er mee gebeurt kwa massa energie maar bij geld is dat zoiets wazigs kan iemand mij basis les economie geven

Vragen die hier aan gerelateerd zijn: wat is rente en waarom?, waarom wordt geld altijd minder waard?, Verdwijnt er ook geld?
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.