Cool. Zoiets lijkt me dan wel weer leuk om te doenquote:Op vrijdag 1 april 2011 01:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De langste "most efficient" route die je op deze planeet kunt maken loopt van eoa klein plaatsje in zuid-Portugal naar Saigon, 17.852 km.
Dat schijnt sowieso een hele mooie treinrit te zijn. Gaat over de Hardangervidda hoogvlakte.quote:Op vrijdag 1 april 2011 01:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb eens ooit een cabinerit gedownload van Bergen naar Oslo, 7 uur nogwat in full HD. 23 GB of zomaar
![]()
![]()
maar alles daaronder niet dusquote:Op vrijdag 1 april 2011 01:12 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik zie nu op Maps dat het bovenste stuk voorzien is van vangrail.
http://maps.google.nl/map(...)w&cbp=11,108.29,,0,0
Toeristische trekpleister ook.
Dat zou ook niets voor mij zijnquote:Op vrijdag 1 april 2011 01:14 schreef Symphonic het volgende:
[..]
maar alles daaronder niet dus
ik ben vorig jaar en Portugal een grot doorgekropen met uitzicht 100 meter naar beneden zonder railing op de trap.. Mijn benen bezweken en weigerden letterlijk als..
Vanaf de eerste haarspeld, maar dan nog, een enkel vangrailtje en onverhard, dus een remfoutje doet gewoon goed zeer.quote:Op vrijdag 1 april 2011 01:14 schreef Symphonic het volgende:
[..]
maar alles daaronder niet dus
ik ben vorig jaar en Portugal een grot doorgekropen met uitzicht 100 meter naar beneden zonder railing op de trap.. Mijn benen bezweken en weigerden letterlijk als..
Mij ook zeker wel hoorquote:Op vrijdag 1 april 2011 01:14 schreef Stuart het volgende:
[..]
Cool. Zoiets lijkt me dan wel weer leuk om te doen![]()
Zou je overigens voor die heel lange reis allerlei visums nodig hebben?quote:Op vrijdag 1 april 2011 01:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mij ook zeker wel hoor![]()
Maar toch lijkt me Paris - Dakar meer een uitdaging
Ik vond het gaaf.quote:
No shit sherlockquote:Op vrijdag 1 april 2011 01:18 schreef Stuart het volgende:
[..]
Zou je overigens voor die heel lange reis allerlei visums nodig hebben?
Nou, dat zou ik dus echt niet durven. Zelfs niet bij meer dan 10 meterquote:Op vrijdag 1 april 2011 01:18 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik vond het gaaf.
Nog een verhaaltje:
In noorwegen heb je ook de preikestolen. Een rots, met daaronder een afgrond van ongeveer 600 meter. Klim naar boven gemaakt (ook al een paar tricky punten, spleet waar je de bodem niet van kan zien, en ook een paar smalle richels waar je over moet) Wij zijn boven, ik stap vrolijk op die rand af, plof op mijn kont en zit met mijn benen over de rand te bungelen. Mijn reiskamaraad had het hart in de keel zitten.
Even later liet hij een fles water vallen. Ik boos want het was de laatste fles, en het was warm. Nadat ik klaar was met schelden gluur ik over de rand, was die fles nog geeeneens beneden.
echt no fucking wayquote:Op vrijdag 1 april 2011 01:18 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik vond het gaaf.
Nog een verhaaltje:
In noorwegen heb je ook de preikestolen. Een rots, met daaronder een afgrond van ongeveer 600 meter. Klim naar boven gemaakt (ook al een paar tricky punten, spleet waar je de bodem niet van kan zien, en ook een paar smalle richels waar je over moet) Wij zijn boven, ik stap vrolijk op die rand af, plof op mijn kont en zit met mijn benen over de rand te bungelen. Mijn reiskamaraad had het hart in de keel zitten.
Even later liet hij een fles water vallen. Ik boos want het was de laatste fles, en het was warm. Nadat ik klaar was met schelden gluur ik over de rand, was die fles nog geeeneens beneden.
Ja, zou je dat nodig hebben om door een land te reizenquote:
daar ga ik dus ook echt niet opstaanquote:
Klopt.quote:Op vrijdag 1 april 2011 01:20 schreef Dr_Flash het volgende:
drie kraaien wat "preikestolen" betekent![]()
Preekstoel natuurlijk
om een land IN te komen. Dus ja.quote:Op vrijdag 1 april 2011 01:20 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ja, zou je dat nodig hebben om door een land te reizen
Oooh, dat is dus niet zomaar geregeld zo'n tourquote:
Maar mooi!quote:Op vrijdag 1 april 2011 01:21 schreef Symphonic het volgende:
[..]
daar ga ik dus ook echt niet opstaan
zelfs in het midden zou ik omvallen
Uh. Nee. Anders had ik het allang gedaanquote:Op vrijdag 1 april 2011 01:22 schreef Stuart het volgende:
[..]
Oooh, dat is dus niet zomaar geregeld zo'n tour
op foto's absoluutquote:
Fjorden zijn best heel oud inderdaad.quote:Op vrijdag 1 april 2011 01:21 schreef Dr_Flash het volgende:
godver. Heel dat blok gaat de diepte in en dat duurt niet lang.
Nou ja, 5000 jaar is ook niet lang.
Lekker niet doen dan en plaatjes blijven kijken.quote:Op vrijdag 1 april 2011 01:23 schreef Symphonic het volgende:
[..]
op foto's absoluut
Maar mijn lichaam doet dingen die ik niet onder controle heb met zulke hoogtes
Maar goed, binnen Europa is ook al heel wat te treinen natuurlijkquote:Op vrijdag 1 april 2011 01:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Uh. Nee. Anders had ik het allang gedaan
De AMTrack is ook gaaf trouwens..quote:Op vrijdag 1 april 2011 01:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Uh. Nee. Anders had ik het allang gedaan
Ik zou ook best een keer een trip in zo'n Greyhound bus willen maken.quote:Op vrijdag 1 april 2011 01:27 schreef Symphonic het volgende:
[..]
De AMTrack is ook gaaf trouwens..
Heb er 200 km ingezeten, en echt de moeite waard
Fjorden zelf zijn best heel jong, dat is allemaal isostatic rebound van het eind van de laatste ijstijd, niet veel meer dan 10 k jaar geleden. Het gesteente eromheen, DAT is wel heel oud ja. Dat loopt zomaar naar de 2 - 3 miljard jaar. En dat is HEEL oudquote:Op vrijdag 1 april 2011 01:23 schreef JJH het volgende:
[..]
Fjorden zijn best heel oud inderdaad.
Over het algemeen is het water in die fjorden, net zo diep als de rotsformaties er omheen.
Bij het plaatsje Geiranger zie je ook de grootste cruiseschepen voorbijkomen.
quote:Op vrijdag 1 april 2011 01:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat word je als je groter bent
een Boogje of een Cruyffje
Iedereen die moet eruit
en ik het vetste kluifje
Danny weg en Jantje weg
en Uri weg en Rik weg
David weg en Edwin weg
En ied'reen doet wat IK zeg!
La la la la la la la la la la la la laa la
La la la la la la la la la la la la laa la
Dat tweede bedoelde ik inderdaad.quote:Op vrijdag 1 april 2011 01:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Fjorden zelf zijn best heel jong, dat is allemaal isostatic rebound van het eind van de laatste ijstijd, niet veel meer dan 10 k jaar geleden. Het gesteente eromheen, DAT is wel heel oud ja. Dat loopt zomaar naar de 2 - 3 miljard jaar. En dat is HEEL oud
Ik vind het leuk al die foto'squote:Op vrijdag 1 april 2011 01:31 schreef JJH het volgende:
[ afbeelding ]
Geirangerfjord dus.
[ afbeelding ]
Check mij de vakantieganger uithangen.
En nu stop ik met foto's spammen.
van mij mag je nog wel even doorgaan hoorquote:Op vrijdag 1 april 2011 01:31 schreef JJH het volgende:
[ afbeelding ]
Geirangerfjord dus.
[ afbeelding ]
Check mij de vakantieganger uithangen.
En nu stop ik met foto's spammen.
Hoewel ik je foto's prachtig vind is het tijd om te gaan slapen hierquote:Op vrijdag 1 april 2011 01:37 schreef JJH het volgende:
Oke.
Er hangen er weer een paar in de upload. Zweden dit keer.
Het uploaden schiet alleen niet echt op.
Trusten.quote:Op vrijdag 1 april 2011 01:45 schreef Stuart het volgende:
[..]
Hoewel ik je foto's prachtig vind is het tijd om te gaan slapen hier![]()
Welterusten JJH en Symp
Valt wel mee wat we daar gemaakt hebben hoor.quote:Op vrijdag 1 april 2011 01:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Later STu![]()
ik heb nog wel een onsmakelijke shitload aan foto's van Finland, en lang niet allemaal van treinen en bordjes
Laten we niet vergeten dat de HTM destijds die A32-trams uit Stockholm overgenomen heeft voor de lijn Gouda - Alphen. Inmiddels is alles weer weg. Maar het zijn wel degelijk Zweedse tramsquote:Op vrijdag 1 april 2011 01:50 schreef JJH het volgende:
Nederlands trein op een Zweedse parkeerplaats.
Is dit er ook zo eentje?quote:Op vrijdag 1 april 2011 01:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Laten we niet vergeten dat de HTM destijds die A32-trams uit Stockholm overgenomen heeft voor de lijn Gouda - Alphen. Inmiddels is alles weer weg. Maar het zijn wel degelijk Zweedse trams
Nou, ik kan me voorstellen dat je op zo'n dagje dan ook ergens rond de 400 foto's maakt. Maar in 3 weken finland heb ik er echt wel boelveel meer gemaakt hoorquote:Op vrijdag 1 april 2011 01:52 schreef JJH het volgende:
[..]
Valt wel mee wat we daar gemaakt hebben hoor.
Als ik een dagje rally ga kijken jaag ik er drie keer zoveel foto's doorheen.
Ja okee, het was een joint Venture van NS en HTMquote:Op vrijdag 1 april 2011 01:54 schreef JJH het volgende:
[..]
Is dit er ook zo eentje?
Stond een NS logo op, dus ik ben er gemakshalve vanuit gegaan dat het een trein is.
Zoiets gok ik. Om vervolgens driekwart weg te gooien omdat ik of de auto gemist heb, of dat de omgeving een vlek is, of omdat de auto een vlek is.quote:Op vrijdag 1 april 2011 01:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, ik kan me voorstellen dat je op zo'n dagje dan ook ergens rond de 400 foto's maakt. Maar in 3 weken finland heb ik er echt wel boelveel meer gemaakt hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |