Logisch, tot midden-Zweden ben je gewoon aan het mijlen trappen. Daarna ga je weleens kijken waar je bent en of het daar mooi is, en zo niet: MEER mijlen trappenquote:Op vrijdag 1 april 2011 00:46 schreef JJH het volgende:
[..]
Wij waren er rondom de langste dag. Storm, veel regen en een graad of 8 als ik het me goed herinner.
en 2 dagen eerder stonden we nog in de blote bast te bbq-en halverwege Zweden. We hebben het rondje tegen de klok in gereden, en waren met 3,5 aan de noordkaap.
Eerste dag 1100km.
Doel was ook om zo snel mogelijk naar de Noordkaap te rijden, en dan kalm aan door Noorweegen heen terug.quote:Op vrijdag 1 april 2011 00:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Logisch, tot midden-Zweden ben je gewoon aan het mijlen trappen. Daarna ga je weleens kijken waar je bent en of het daar mooi is, en zo niet: MEER mijlen trappen
Noordkaap is vooral mooi omdat je er dan geweest ben. Ik zou er niet naar toe terug willen, en de middernachtszon kun je veel mooier 4, 500km zuidelijker bekijken. Rondom Tromso ofzo. Daar is het gewoon vaker mooi weer.quote:Op vrijdag 1 april 2011 00:48 schreef Symphonic het volgende:
Ik wil nog wel een keer naar de Noordkaap
En Moskou staat op 1 op mijn verlanglijst
Moskou, ook al een tijd niet meer geweest iddquote:Op vrijdag 1 april 2011 00:48 schreef Symphonic het volgende:
ow dat is een klein ritjequote:Op vrijdag 1 april 2011 00:46 schreef JJH het volgende:
[..]
Wij waren er rondom de langste dag. Storm, veel regen en een graad of 8 als ik het me goed herinner.
en 2 dagen eerder stonden we nog in de blote bast te bbq-en halverwege Zweden. We hebben het rondje tegen de klok in gereden, en waren met 3,5 aan de noordkaap.
Eerste dag 1100km.
Moskou staat wel in mijn top 10 maar bovenaan staat Australie hierquote:Op vrijdag 1 april 2011 00:48 schreef Symphonic het volgende:
Zeker ja, ik weet nog wel dat ik in 2008 mijn noordelijkste punt ooit in Finland bereikt heb, dat was eoa nietszeggend kruispunt eigenlijk. maar WEL de GPS op de fotoquote:Op vrijdag 1 april 2011 00:49 schreef JJH het volgende:
[..]
Noordkaap is vooral mooi omdat je er dan geweest ben.
maar dat is allemaal mooie Autoroute enzo. Boven Stockholm zijn het allemaal 2 baanswegen.quote:Op vrijdag 1 april 2011 00:50 schreef Symphonic het volgende:
[..]
ow dat is een klein ritje
Als ik met de auto naar mijn moeder ga rij ik 2300 km in 20 uur
Wij zijn ook bij de poolcirkel op de foto gegaan, korte broek en slippers nog.quote:Op vrijdag 1 april 2011 00:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zeker ja, ik weet nog wel dat ik in 2008 mijn noordelijkste punt ooit in Finland bereikt heb, dat was eoa nietszeggend kruispunt eigenlijk. maar WEL de GPS op de foto
Zuid afrika ofzo lijkt me wel gaaf.quote:Op vrijdag 1 april 2011 00:52 schreef Stuart het volgende:
In Afrika is er eigenlijk geen enkel land dat ik graag zou willen bezoeken![]()
Ik sluit landen makkelijk uit geloof ik. Ook Zuid-Amerika staat niet op mijn lijstjequote:Op vrijdag 1 april 2011 00:53 schreef JJH het volgende:
[..]
Zuid afrika ofzo lijkt me wel gaaf.
Die nationale parken enzo.
En ik zou ook zo graag een keer die barrel Daker rally willen rijden. Met een auto van minder dan 1000 euro die kant op, en daar dan verkopen voor het goede doel en met het vliegtuig terug.
Lijkt me geniaal. Ik houd wel van een beetje avontuur.quote:Op vrijdag 1 april 2011 00:55 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik sluit landen makkelijk uit geloof ik. Ook Zuid-Amerika staat niet op mijn lijstje![]()
Zo'n Dakar rally lijkt me helemaal niets
67.40.22 zijn we maximaal geweest geloof ik. Noordkaap is 71+ dus dat scheelt nog wel een HEEL eind eigenlijk.quote:Op vrijdag 1 april 2011 00:51 schreef JJH het volgende:
[..]
Wij zijn ook bij de poolcirkel op de foto gegaan, korte broek en slippers nog.
Dat kun je wel zeggen.quote:Op vrijdag 1 april 2011 00:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
67.40.22 zijn we maximaal geweest geloof ik. Noordkaap is 71+ dus dat scheelt nog wel een HEEL eind eigenlijk.
als ik ergens nog ooit terug wil keren in het Californiëquote:Op vrijdag 1 april 2011 00:55 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik sluit landen makkelijk uit geloof ik. Ook Zuid-Amerika staat niet op mijn lijstje![]()
Zo'n Dakar rally lijkt me helemaal niets
Russische auto'squote:Op vrijdag 1 april 2011 00:57 schreef Symphonic het volgende:
Als we ooit naar Moskou gaan huren we een Volga en gaat Marijke duwen
Ik moet sowieso nog een keer naar de VS, maar daar wil ik wel de tijd voor nemen.quote:Op vrijdag 1 april 2011 00:58 schreef Symphonic het volgende:
[..]
als ik ergens nog ooit terug wil keren in het Californië
Ik ken daar blind de weg, en het is daar zo mooi
LA is geen kut aan, Hollywood is nog erger dan de Bijlmerquote:Op vrijdag 1 april 2011 00:59 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik moet sowieso nog een keer naar de VS, maar daar wil ik wel de tijd voor nemen.
Eerst een paar dagen NYC, auto huren en dan op m'n gemakkie dwars doorde VS touren, alle hotspots, Vegas, en dan nog een paar dagen LA of Frisco en dan daar vandaan terugvliegen.
Dat lijkt me WEL weer heel erg leuk die kant. Ik ben alleen 4x naar de oostkust geweestquote:Op vrijdag 1 april 2011 00:58 schreef Symphonic het volgende:
[..]
als ik ergens nog ooit terug wil keren in het Californië
Ik ken daar blind de weg, en het is daar zo mooi
Ik heb eens Paris - Dakar per trein uit gezocht. Dat wil ik nog steeds wel een keertje doen eigenlijkquote:
Die heuvels, en die trammetjes.quote:Op vrijdag 1 april 2011 01:00 schreef Symphonic het volgende:
[..]
LA is geen kut aan, Hollywood is nog erger dan de Bijlmer
Maar de voorsteden zijn wel gaafFrisco is echt een hele gave stad, en Vegas is
Die ertstrein.quote:Op vrijdag 1 april 2011 01:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb eens Paris - Dakar per trein uit gezocht. Dat wil ik nog steeds wel een keertje doen eigenlijk![]()
Frankrijk, Spanje en Marokko zijn onwijs goed qua trein, dan kan je in Algerije tot 600 km uit de kus komen. Dan moet je zien dat je een bus of landrover chartert om 1200 km Sahara te overbruggen tot je in een ertsmijn in Zouerate, Mauretanië terecht komt. Daarvandaan loopt een enkelspoors lijn van 700km naar de kust. Meestal moet je maar gewoon op de ertsbaken klimmen maar je kan mazzel hebben dat er een normaal rijtuig mee rijdt.
Van Noadhibou aan de kust kun je vliegen naar de hoofdstad van Mali, Bamako. En daarvandaan gaat er een directe trein naar Dakar![]()
Dat lijkt me geweldig om te doen
Ik hou best van reizen en spanning maar die 1200km Sahara lijken me verschrikkelijkquote:Op vrijdag 1 april 2011 01:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb eens Paris - Dakar per trein uit gezocht. Dat wil ik nog steeds wel een keertje doen eigenlijk![]()
Frankrijk, Spanje en Marokko zijn onwijs goed qua trein, dan kan je in Algerije tot 600 km uit de kust komen. Dan moet je zien dat je een bus of landrover chartert om 1200 km Sahara te overbruggen tot je in een ertsmijn in Zouerate, Mauretanië terecht komt. Daarvandaan loopt een enkelspoors lijn van 700km naar de kust. Meestal moet je maar gewoon op de ertsbaken klimmen maar je kan mazzel hebben dat er een normaal rijtuig mee rijdt.
Van Noadhibou aan de kust kun je vliegen naar de hoofdstad van Mali, Bamako. En daarvandaan gaat er een directe trein naar Dakar![]()
Dat lijkt me geweldig om te doen
echt mooi zegquote:Op vrijdag 1 april 2011 01:04 schreef JJH het volgende:
[ afbeelding ]
De Noordpoolcirkel.
[ afbeelding ]
Mooier vind je het niet. Prachtige camping.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Solvear, als ik het me goed herinner, vissersstadje op de Lofoten.
[ afbeelding ]
Geirangerfjord, die waterval heet de 7 weduwen.
[ afbeelding ]
Hoogste weg van Scandinavië
Klinkt wel eng zo langs zo'n diepe afgrondquote:Op vrijdag 1 april 2011 01:05 schreef Symphonic het volgende:
En wat ik echt nooit, maar dan ook nooit meer doe is autorijden door Palm Springs
Als het in bloei staat weet je niet wat je ziet, maar op weggetjes rijden waar je elkaar eigenlijk niet goed kan passeren langs een afgrond van een 100 meter diep werkt niet echt mee
Mooie foto'squote:Op vrijdag 1 april 2011 01:04 schreef JJH het volgende:
[ afbeelding ]
De Noordpoolcirkel.
[ afbeelding ]
Mooier vind je het niet. Prachtige camping.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Solvear, als ik het me goed herinner, vissersstadje op de Lofoten.
[ afbeelding ]
Geirangerfjord, die waterval heet de 7 weduwen.
[ afbeelding ]
Hoogste weg van Scandinavië
Oe, dat is best steil.quote:Op vrijdag 1 april 2011 01:05 schreef Symphonic het volgende:
En wat ik echt nooit, maar dan ook nooit meer doe is autorijden door Palm Springs
Als het in bloei staat weet je niet wat je ziet, maar op weggetjes rijden waar je elkaar eigenlijk niet goed kan passeren langs een afgrond van een 100 meter diep werkt niet echt mee
Beetje jammer voor de railway mileage inderdaadquote:Op vrijdag 1 april 2011 01:02 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik hou best van reizen en spanning maar die 1200km Sahara lijken me verschrikkelijk
de enige keer dat ik bang, maar dan ook echt bang was met autorijdenquote:Op vrijdag 1 april 2011 01:06 schreef Stuart het volgende:
[..]
Klinkt wel eng zo langs zo'n diepe afgrond
dat zal iets vergelijkbaars zijnquote:Op vrijdag 1 april 2011 01:06 schreef JJH het volgende:
[..]
Oe, dat is best steil.
Wij hebben in Noorwegen ook de Dals Nibba gereden. Een pas, onverhard en zonder vangrail.
quote:
Het zuiden van Noorwegen, onder Trondheim zo ongeveer moet ik echt nog een keer naar toe terug. het is het breedste stuk van Noorwegen, maar ik heb er veel te weinig van gezien.quote:
Wat is het verste dat je met de trein kunt komen?quote:Op vrijdag 1 april 2011 01:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Beetje jammer voor de railway mileage inderdaadMaar dat is de airlift Nouadhibou - Bamako ook.
Afgronden zijn daar niet zo diep, zal iedere keer 30, 35m zijn. Je werkt jezelf door haarspelden naar boven.quote:
Ik heb eens ooit een cabinerit gedownload van Bergen naar Oslo, 7 uur nogwat in full HD. 23 GB of zoquote:Op vrijdag 1 april 2011 01:07 schreef JJH het volgende:
Het zuiden van Noorwegen, onder Trondheim zo ongeveer moet ik echt nog een keer naar toe terug. het is het breedste stuk van Noorwegen, maar ik heb er veel te weinig van gezien.
nou alles dieper dan 1.90 vind ik eng, dus dat zal weinig verschil maken danquote:Op vrijdag 1 april 2011 01:08 schreef JJH het volgende:
[..]
Afgronden zijn daar niet zo diep, zal iedere keer 30, 35m zijn. Je werkt jezelf door haarspelden naar boden.
Ik zie nu op Maps dat het bovenste stuk voorzien is van vangrail.quote:Op vrijdag 1 april 2011 01:09 schreef Symphonic het volgende:
[..]
nou alles dieper dan 1.90 vind ik eng, dus dat zal weinig verschil maken dan
Niet iets voor mij dus
De langste "most efficient" route die je op deze planeet kunt maken loopt van eoa klein plaatsje in zuid-Portugal naar Saigon, 17.852 km.quote:Op vrijdag 1 april 2011 01:08 schreef Stuart het volgende:
[..]
Wat is het verste dat je met de trein kunt komen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |