abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 april 2011 @ 12:34:01 #241
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95485988
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 19:54 schreef simmu het volgende:
selene had sinds maandag (psz dag....) ineens van het handje om te slaan. ik heb tig keer gewaarschuwd (dat mensen dan boos worden en terugslaan ofwel weggaan), vandaag was ik het beu en deed ze het weer. dus ik zei: "als je dat doet worden mensen boos. die vinden dat niet leuk. ik ook niet. als je het nou nog een keer doet sla ik terug!". dus na het eten kreeg ik een pets en zij prompt ook. sindsdien deed ze het niet meer. ik deed overigens niet hard, maar wel zeer duidelijk ook expres en met bedoeling. zij deed "pets" en ik zei: "je was gewaarschuwd. ik heb gezegd dat ik terug zou slaan" en pakte der armpje met een hand en petste erop met de andere, exact zoals ze mij sloeg.
misschien sla je een tussenstap over: uitleggen dat je met slaan de ander pijn doet, in plaats van uitleggen dat de ander boos wordt. dat is dan ook beter te linken aan een keer een tikje terug geven. daarnaast zou ik ook proberen om meteen een beter alternatief aan te leren. dus niet alleen zeggen wat ze niet mag, maar ook zeggen wat je liever hebt dat ze in zo'n geval doet. als ze bijvoorbeeld Ravi slaat, d'r hand vasthouden en daarmee Ravi aaien in plaats van slaan. 'Selene, een grote zus moet lief zijn voor haar kleine broertje!". ook kun je wel benoemen dat je haar emoties ziet en erkent: "zo, jij bent heel boos zeg!" en dan eventueel een alternatieve manier aanbieden hoe ze die boosheid kan uiten; liever verbaal dan fysiek. (op school leren ze 'stop hou op ik vind dit NIET LEUK' te zeggen bijvoorbeeld).
in de haak.
pi_95487924
het was een proces van een paar dagen hoor trui, we hadden "niet doen, dit doet pijn!" ook al geprobeerd. aaien ipv slaan was ook al voorbijgekomen en houden we nog steeds vol. ze doet het trouwens niet tegen andere kinderen! niet bij ravi, en ook niet bij andere kindjes (we hadden vandaag een dreumesje van 1.5 op bezoek). enkel volwassenen. mij heeft ze sindsdien niet meer geslagen, maar de mama van het dreumesje moest het daarstraks wel ontgelden ;( echter: na de mededeling "slaan is niet lief, dat doet anderen pijn, aai maar" hield ze er idd weer mee op! (ik had de mama ingeseind vooraf, dus ze kreeg gewoon commentaar van haar en werd weggestuurd met de mededeling dat die niet wil spelen met kindjes die slaan).

ze doet het niet uit boosheid hoor, ze is gewoon benieuwd en nieuwsgierig naar de reactie. ze begrijpt niet dat het pijn doet. ze staat gewoon rustig naast je, je bent aan het praten met haar en zo heb je dan een mep te pakken en staat ze echt nieuwsgierig naar je te kijken om te zien wat je dan doet

dus vooralsnog houden we het op: "als je anderen slaat dan lopen ze weg en willen ze niet meer met je spelen of slaan ze terug." gecombineert met "nee! hou op!" en lichten we iedereen in dat ze dan weg moeten lopen. ik was niet van plan om elke keer een mep te geven ;) doel van de 'oefening' was dat ze zelf ervaart wat slaan is, maar dan als ontvangende partij zeg maar. ik vind het trouwens heel lastig hoor! ik ben absoluut niet van het slaan.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_95488953
maar misschien wil ze wel dat anderen weglopen (het kan soms fijn zijn om 't rijk voor je alleen te hebben). door 't zo te zeggen lijkt het voor haar misschien of dit een geoorloofd middel is daartoe..
pi_95489573
ik weet het niet ;( het waarom ervan is me enigszins duidelijk, maar niet helemaal. er zit zeker ook gewoon nieuwsgierigheid bij (peutertjes zijn kleine sociopaatjes zonder empathie, die empathie moeten ze nu juist in deze periode leren) maar er speelt idd zeker meer mee!

er zit iig wel verbetering in de zaak nu hoor! is lastig vast te stellen zo op een dagje of wat, maar waar ze het begin van de week steeds aan het meppen was, zijn we nu (tot nu toe vandaag en ze is pas net naar bed) op 1 sla incidentje blijven steken. ik probeer zoveel mogelijk per incident te handelen en dus ook dat de ontvangende er iets mee moet doen zeg maar. want ik kan wel zeggen dat slaan niet lief is en mensen pijn doet, maar als die mensen het dan als grapje behandelen kom je natuurlijk nergens!
pi_95490696
nou ja, dat maakt toch niet uit waar het vandaan komt. ook als 't experimenteren uit pure nieuwsgierigheid is moet ze de grenzen leren kennen. en dat doe je prima zo te lezen. :)
pi_95491375
Aaaargh! De assistente heeft helemaal de verwijzing voor het audiologisch centrum niet opgestuurd/gefaxt.
Zou 1,5 week geleden al gedaan moeten zijn. :(
Ik bellen met umcg, konden ze dus niks vinden. Nu is het als het goed is vandaag wel onderweg.
  donderdag 14 april 2011 @ 21:43:26 #247
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_95513966
Nou lekker dan Ingrid :( Daar ben je echt mooi klaar mee... Wel goed dat je er achteraan gebelt hebt, anders had je over een maand dit bijv. te horen gekregen...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_95514380
Nou inderdaad. Ik was benieuwd naar de wachtlijst en toen kreeg ik dit te horen dat er helemaal niks binnen was gekomen.
Ik was best boos, tuurlijk doen ze het niet expres, maar het is toch weer 1,5 week langer wachten.
  vrijdag 15 april 2011 @ 07:29:27 #249
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_95528101
Simmu, Yade heeft een jaar terug ook zo'n sla fase gehad. Eerst dacht ik dat het per ongeluk was, toen deed ze het nog een keer en toen heb ik uitgelegd dat je dat niet mag doen want dat doet pijn en dat is niet leuk blabla, en toen nog een keer. Ik heb toen haar handje gepakt en daar een pets op gegeven. Niet eens heel erg hard, maar ze schrok wel. Toen nog een keer uitgelegd dat ik dat zo ook voelde en dat dat niet fijn is. Daar was ze het wel mee eens. Knuffel en toen was het klaar. Ze slaat heel sporadisch nog uit boosheid, dan moet ze bij de deur zitten.

Verder Yade. Ze groeit als kool, niet normaal meer. 98 kan ze gewoon niet meer aan en nu heeft ze dus echt maat 104. Maar alles zakt van haar kont want ze weegt nog steeds maar 13 kilo, en ze eet nu eindelijk wel goed. Ze valt en struikelt ook over alles en is nu net zo lang als alle vierjarige. Ze moet nog 3 worden! Ze speelt ook met allemaal kindjes die naar de basisschool gaan binnen een maand of 2. Haar grote vriend gaat volgende week al. Gelukkig woont hij 3 huizen verderop. :D

Ingrid, wat vervelend, anderhalve week is toch echt wel weer lang.

DJMO, fijn dat de logo goed gaat! Blijven doorgaan! Op de basisschool met al een achterstand beginnen is zo vreselijk moeilijk weer in te halen.
pi_95534762
Ingrid, wat een muts.. Het is dat je er toevallig ook achteraan belde.. Weet je wel hoelang die wachtlijsten zijn?

Sil, hoelang is ze dan? 13 kilo is hier al lang geleden. Een lange smalle dus?

Hier gisteravond voorlichting gehad over "van peuter naar kleuter & schoolkeuze". Leuk om nieuwe ontwikkelingen van Chris dan te herkennen als typisch kleuter.
Nog een link voor ouders die nog een school moeten kiezen: http://www.leraar24.nl/dossier/1813 Daar staan filmpjes van algemeen bijzonder onderwijs (jenaplan, montessori, etc) ;)
  vrijdag 15 april 2011 @ 14:12:08 #251
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_95541565
Hmz... schoolkeuzes, wij gaan ons daar binnenkort maar eens in verdiepen dus bedankt voor je link DF het klinkt nog zo 'groot' (als in: volwassen) om over dat soort dingen na te gaan denken

Maarten gaat toch zo langzamerhand weer minder poepen (2 á 3 keer per week noem ik niet veel). Nu ook weer vanaf zondag niet meer gepoept, vanmorgen wel even staan persen, maar er zat alleen een heel klein beetje poep tussen zijn billen... Nog maar heel even afwachten en anders een beetje lactulose éénmalig door zijn drinken.
  vrijdag 15 april 2011 @ 14:18:47 #252
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_95541866
Ik kom er net achter dat Annicka het verschil kent tussen links en rechts, ook bij mij als ik tegenover haar sta. Dat ze het bij zichzelf weet snap ik wel, ik vertel dat wel eens als we op de fiets zitten, maar dat ze het ook bij mij aan kan wijzen als ze tegenover mij staat, dat heeft ze niet van mij... :?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 15 april 2011 @ 14:49:30 #253
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_95543193
De kinderen spelen de laatste dagen steeds verstoppertje en Marlien wil dan ook graag meedoen. Gelukkig vinden Daan en Judith dat wel leuk, want het is zo schattig om te zien hoe ze meedoet:
Als ze moet verstoppen zoekt ze een plekje uit waar juist een van de andere kinderen zich had verstopt, ze doet dan haar vingertje voor de mond en zegt dan 'sssstt', totdat het tellen is afgelopen. Dan komt ze tevoorschijn en roept: "Daar ben ik!" En blij dat ze dan is :D.
Als zij mag tellen telt ze keurig met de ogen dicht tot 10 en gaat dan zoeken. Ze loopt de anderen meestal straal voorbij, die dan ook de grootste lol hebben.

Laatst was ze aan het aftellen: Drie... een... twee!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 15 april 2011 @ 21:57:37 #254
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_95561840
Wat leuk van je oudsten zo spelen met Marlien :)

Wij waren vanavond na het eten even naar de speeltuin aan het einde van de straat. Later kwam ons buurmeisje van 6 ook spelen, zij helemaal knuffelen met Maarten en dingen voordoen. Ze klom over zo'n hangbrug (zo'n open constructie met touwen) heen en Maarten wilde dat ook proberen... Hij deed het heel voorzichtig en heel goed, ik ben echt trots op hem dat hij dat zomaar deed! O+
pi_95573066
Wow, dat is wel knap inderdaad!

Grijs, wat ontzettend lief O+ Wel echt een voordeel van grotere broers en zussen, die peuter van mij begrijpt het principe 'spelletje' echt nog niet :D

GWS: wat knap :o Ik vind het al knap dat Leander 80% van de tijd de goede kant op gaat als je roept 'links!' :D
pi_95589313
wij zijn naar de kermis geweest!! Ze is in de botsautos geweest. Ik vond het helemaal niets, maar zij wilde meer, meer, meer.. En op zo'n trampoline dat je heel hoog kan..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 16 april 2011 @ 19:45:51 #257
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_95590755
Wat gaaf! Daar is Maarten nog véél te klein voor :P
  zaterdag 16 april 2011 @ 22:13:34 #258
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_95598080
Mijn dochter heeft vanmiddag buiten onze tuin gespeeld. Er waren wat andere kindjes langs de laan aan het spelen in een grote zandhoop en ze wilde zo graag meespelen dat ik heb gezegd dat dat mocht. Er was nog een meisje van haar leeftijd bij en nog een stuk of 5 oudere kinderen.
Toen ging ze samen met dat meisje bloemetjes plukken langs de laan. En toen renden ze ineens richting de (drukke!) weg :X Toen ik ze zei dat ze als de bliksem terug moesten komen renden ze nog verder weg. Toen dacht ik dat ik van ellende dood zou gaan :X
Gelukkig kwamen ze toen wel terug. Toen heb ik haar maar weer achter het hek opgesloten.
Eerst beter leren luisteren..dan stukje bij beetje wat meer vrijheid.
:X
I`m not weird. I`m limited edition.
  zaterdag 16 april 2011 @ 22:19:31 #259
80382 manny
30 is best veel
pi_95598392
Mijn duo heeft vandaag voor het eerst dansles gehad.
Pien was meteen in haar element,deed onwijs leuk mee,reageerde leuk op de juf.Floor vond het allemaal spannend en deed met vlagen mee. Na de zomervakantie gaan ze echt van start. Eerst even 4 jaar worden en de wenperiode op school overleven.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zaterdag 16 april 2011 @ 22:58:50 #260
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_95600620
Agos de flensjes op dansles O+

Taartjesfee :X Vreselijk lijkt me dat. Linde schrikt altijd erg van hard rijdende auto's en ze is toen juist eens van schrik richting de weg gerend waar die auto was :X Zoiets vergeet je niet snel...

Tico de kermis was hier 2 weken voor de deur en de dames konden er ook geen genoeg van krijgen :D Leuk he om ze zo te zien genieten.

Wij gaan morgen naar Buurman & Buurman in het theater. Ben zo benieuwd hoe ze het vindt. Laatste keer waren we naar Sesamstraat en dat was geweldig. Het jammere is alleen dat ze de laatste paar dagen echt super moeilijk is. Continue grenzen opzoeken. Slaan, brutaal doen... Pff heftige fase dit. Vind het nu wel dubbel om zoiets leuks te gaan doen, maar misschien doet het haar juist wel goed even alleen met papa en mama wat leuks doen en alle (positieve) aandacht :)
  zaterdag 16 april 2011 @ 23:47:21 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_95603497
Sasha vond Buurman & Buurman edht helemaal leuk! Was zijn eerst theater en hij was behoorlijk onder de indruk, maar het was echt leuk! :Y
  zondag 17 april 2011 @ 07:50:26 #262
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_95611306
Wij zijn vrijdag op de geitenboerderij geweest. Mijn dame liep kokhalzend door de stallen en verkondigde dat ze 'ech wel liever naar de winkel ging, want dit stinkt zo schrikkelijk!!' :')
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zondag 17 april 2011 @ 07:53:31 #263
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_95611315
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 april 2011 14:49 schreef Grijs het volgende:
De kinderen spelen de laatste dagen steeds verstoppertje en Marlien wil dan ook graag meedoen. Gelukkig vinden Daan en Judith dat wel leuk, want het is zo schattig om te zien hoe ze meedoet:
Als ze moet verstoppen zoekt ze een plekje uit waar juist een van de andere kinderen zich had verstopt, ze doet dan haar vingertje voor de mond en zegt dan 'sssstt', totdat het tellen is afgelopen. Dan komt ze tevoorschijn en roept: "Daar ben ik!" En blij dat ze dan is :D.
Als zij mag tellen telt ze keurig met de ogen dicht tot 10 en gaat dan zoeken. Ze loopt de anderen meestal straal voorbij, die dan ook de grootste lol hebben.

Laatst was ze aan het aftellen: Drie... een... twee!
Zo grappig, Yade doet precies hetzelfde met verstoppen! Ik moet dan zo vreselijk lachen, zo lief.

Taartjesfee, schrikken! Bah! We wonen op een hoekhuis en YAde mag inprincipe naast ons huis spelen, dus uit de tuin. Maar dat durft ze niet. :D Alleen als wij in de tuin zijn trouwens, ze mag niet buitenspelen zonder ons. Ach het kind komt nog steeds haar bed niet zelf uit tenzij we zeggen dat het mag. :D
pi_95611691
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2011 07:50 schreef Memmel het volgende:
Wij zijn vrijdag op de geitenboerderij geweest. Mijn dame liep kokhalzend door de stallen en verkondigde dat ze 'ech wel liever naar de winkel ging, want dit stinkt zo schrikkelijk!!' :')
_O-

Ik laat Leander tegenwoordig ook in de speeltuin :o
Wij hebben een achtertuin die grenst aan de speeltuin, Het is een vrij grote speeltuin, met een pleintje en een grasveld. Je kan er aan 3 kanten uit. Eén kant is zo ver weg dat hij het eng vindt, één kant weet hij niet (haha) en de andere kant, dan loopt hij langs onze schutting, dus dan zie ik hem én onderweg komt hij de tuin van zijn vriendje tegen en daa duikt hij dan altijd in.
Daarbij weet hij tot hoever hij mag elke kant op en dat gaat tot nu toe heel goed...

Dus ik laat hem nu soms alleen in de speeltuin en kijk elke 3 minuten oid even om de hoek.

Wel eng...
pi_95613859
Chris gaat ook niet alleen spelen. Het plantsoen om de hoek is omringd door straten, waar soms best hard gereden wordt. En hier voor huis weten ze het gaspedaal ook wel te raken. Met een straat van 5 huizen lang :N
Maar tegenwoordig sms is wat andere mama's en regelen we thee/koffie, en wil ik best wel mee :P

Kermis is hier ook weer in de stad. Waarschijnlijk gaan we dinsdag even kijken. Kijken of onze held verder komt dan de draaimolen.

Leuk, de flensjes op dansles, en allemaal naar het theater :)
Hier is binnenkort weer een kidsfestival in de schouwburg. Kijken of we deze keer wat voorstellingen kunnen bezoeken.
pi_95614848
Hier mag ze op het speelplein overal naartoe.
Het is wel zo groot dat ik haar niet overal kan zien door de speeltoestellen maar ik ben er wel bij :Y
  zondag 17 april 2011 @ 12:41:18 #267
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95616341
Jen speelt in de tuin en niet voor. Daar vind ik haar te klein voor. We gaan wel eens naar de speeltuin ofzo, maar nooit alleen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_95617769
Wij hebben een speeltuin recht voor de deur..en wonen in een straat die rondloopt, dus geen suto's die voorbij sjeezen. Maar toch gaat ze voorlopig nog niet alleen naar buiten. Vind ik dr nog veel te klein voor en ik geloof ook niet dat ze het zelf leuk zou vinden aangezien ik ook altijd mee nara buiten moet als ze in de tuin speelt
pi_95618011
mijnes mag ook niet alleen uit de tuin. ook niet alleen in de tuin ftm..... ik zie haar gerust in staat om via de doorgangetjes van de katten opeens bij de buren te staan ofzo.

ze ligt nu op bed ;( voor de tweede keer vandaag al. ze voelt zich echt niet lekker. ze heeft wat koorts (38.6) maar wil onder geen beding een paracetamolletje. ah well, morgen langs de huisarts stond om te beginnen al op het programma (ik en ravi wegens allergieen). maken we er een familieuitje van
  zondag 17 april 2011 @ 14:05:07 #270
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_95619136
Ten eerste, TF wat een schrik... Dat is ook mijn grootste angst, dat Maarten ineens wegrent een drukke weg op. Op het moment als hij wegloopt, moet ik hem gelijk achterna, want als ik hem roep, gaat hij alleen maar harder rennen

Wij zijn vanmorgen (net als de rest van West-Friesland e.o. leek wel) naar Sprookjeswonderland geweest, het was het eerste weekend weer open. Lekker op de fiets heen, ze hebben er flink verbouwd, de ingang is heel anders. Het is echt heel mooi geworden. Wat nieuwe attracties erbij! Helemaal top. Genoten van het mooie weer, tussen de middag patatjes gegeten... Wat wil een mens nog meer? O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')