Ik denk dat dat zeker wel meespeelt. + de ik ben 2 en zeg nee faaaaaaaaaaaaaaaase.quote:Op dinsdag 12 april 2011 16:31 schreef Deepfreeze het volgende:
Ingrid, Chris is amper 2 maand zindelijk. Iets laat, maar niet te laat. Eens per 2a3 maanden probeerde ik het eens een halve ochtend met een stapel natte broeken tot gevolg, tot hij het eind februari opeens wel doorhad.
Jongens zijn sowieso vaak later dan meisjes. Als ze het maar zijn, voor ze 4 zijn, ivm de basisschool.
Misschien hangt het praten en de driftbuien wel samen? Als hij zich beter kan uiten, hoeft hij niet zo'n bui te krijgen.. Hier ging het ook beter toen we Chris eindelijk snapten..
ik ga ook gewoon hoor, als er geen "klik" is, vraag ik idd wel of we opnieuw ingeroosterd kunnen worden bij de nieuwe als die er eenmaal is. Jan boekt iig wel vooruitgang, hij probeert (veel meer) dingen na te zeggen nuquote:Op woensdag 13 april 2011 09:48 schreef Deepfreeze het volgende:
DJMO, ik denk dat een andere logo misschien juist andere dingen ziet (denkt even optimistisch). Soms kan een ander paar ogen juist helpen. Je kunt het altijd proberen. Wil het niet, dan kun je altijd nog zeggen dat je weer terugkomt als er een vast iemand is..
Dat is gewoon geniaalquote:Op woensdag 13 april 2011 09:53 schreef E.T. het volgende:
Free, is een (langemouwen)romper als pyama wat?
Dat deed ik hier als het bed een paar nachten nat was door 'luier-gefrunnik'. En dan over een tijdje weer gewone pyama aan, maar door die romper kunnen ze er niet goed bij iig.
hmm logisch ergens. maar met een (halve) hydrofiel erin wordt het broekje niet nat en voelen ze toch goed dat ze nat zijn lijkt me. Ik vind ze een beetje duur om er bv zes aan te schaffen ofzo.quote:Op woensdag 13 april 2011 14:49 schreef Deepfreeze het volgende:
DJMO, op internet zie ik andere moeders tikken dat ze de broekjes zo aan doen. Of onder een onderbroek. Zo voelen ze goed dat ze nat zijn, en spoort het aan om het op het potje te doen. Zonder dat alle kleren nat worden.
Ik dweilde&waste gewoon
misschien sla je een tussenstap over: uitleggen dat je met slaan de ander pijn doet, in plaats van uitleggen dat de ander boos wordt. dat is dan ook beter te linken aan een keer een tikje terug geven. daarnaast zou ik ook proberen om meteen een beter alternatief aan te leren. dus niet alleen zeggen wat ze niet mag, maar ook zeggen wat je liever hebt dat ze in zo'n geval doet. als ze bijvoorbeeld Ravi slaat, d'r hand vasthouden en daarmee Ravi aaien in plaats van slaan. 'Selene, een grote zus moet lief zijn voor haar kleine broertje!". ook kun je wel benoemen dat je haar emoties ziet en erkent: "zo, jij bent heel boos zeg!" en dan eventueel een alternatieve manier aanbieden hoe ze die boosheid kan uiten; liever verbaal dan fysiek. (op school leren ze 'stop hou op ik vind dit NIET LEUK' te zeggen bijvoorbeeld).quote:Op woensdag 13 april 2011 19:54 schreef simmu het volgende:
selene had sinds maandag (psz dag....) ineens van het handje om te slaan. ik heb tig keer gewaarschuwd (dat mensen dan boos worden en terugslaan ofwel weggaan), vandaag was ik het beu en deed ze het weer. dus ik zei: "als je dat doet worden mensen boos. die vinden dat niet leuk. ik ook niet. als je het nou nog een keer doet sla ik terug!". dus na het eten kreeg ik een pets en zij prompt ook. sindsdien deed ze het niet meer. ik deed overigens niet hard, maar wel zeer duidelijk ook expres en met bedoeling. zij deed "pets" en ik zei: "je was gewaarschuwd. ik heb gezegd dat ik terug zou slaan" en pakte der armpje met een hand en petste erop met de andere, exact zoals ze mij sloeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |