abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 april 2011 @ 14:25:11 #201
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_95392043
Zielig is dat he als ze dromen, maar nog niet snappen dat het een droom is. Gaat goed zeg zo met de logopedie. Vindt Chris het ook leuk om te doen?

We hebben al eens een stickervel gedaan en dan na 3 nachten droog weer zonder luier. Die drie nachten droog met luier gaan moeiteloos en daarna is het weer bal. Nou ja we kijken het gewoon aan. Overdag is momenteel het belangrijkste ivm school over een paar maanden en dat gaat heel goed!
pi_95393285
Chris vindt logopedie geweldig. Gaat ook alleen naar binnen, rennend met zijn oefeningenmap. Hij vroeg op de terugweg of hij vandaag 2 keer mocht vandaag. Dat zit wel goed.

Chris snapte gelukkig wel dat het een droom was. Het koste alleen een beetje tijd om hem uit de schrik/verdriet te halen. En klom vervolgens weer terug in bed. Dat viel me erg mee.

Opzich hoeven ze 's nachts ook nog niet zindelijk te zijn. Chris heeft in de laatste week zijn bed 3 keer nat gehad (luier niet vol, dus rare houding ofzo), maar ook 3 droge luiers in de ochtend. Dus hier gaat het ook op en af.
Ik heb nog 3,5 pak luiers liggen, dus voorlopig vind ik het wel best :P
pi_95396195
Zindelijkheid zijn we hier niet mee bezig nog. Is dat laat denken jullie?
Ik zat ook aan de zomer te denken. Qua poepen schijnt het bij Tyler lastiger te zijn om zindelijk te krijgen.
Morgen moet hij weer naar de kinderarts en dietist. Ben benieuwd of we mogen stoppen met Fantomalt. Alles behalve het praten gaat prima. Op de driftbuien na, maar dat lijkt me volkomen normaal en heeft daar misschien ook wel wat mee te maken.
  dinsdag 12 april 2011 @ 16:02:58 #204
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_95397011
Fijn dat Chris het wel snapte DF. Logisch dat het even duurde, je kunt soms zelf ook heel vreemd uit een droom komen.

Ingrid, ik vind het niet laat hoor. Ze zijn eigenlijk nog best jong. De reden dat ik ga beginnen, is omdat Lennon het zelf aangeeft. Zou hij dat niet doen, zou ik nog even wachten. Ik heb het idee dat kinderen er ook zelf aan toe moeten zijn, maar het moet natuurlijk wel voor hun 4e gebeuren. :Y
Make love, not war ☮
pi_95398506
Ingrid, Chris is amper 2 maand zindelijk. Iets laat, maar niet te laat. Eens per 2a3 maanden probeerde ik het eens een halve ochtend met een stapel natte broeken tot gevolg, tot hij het eind februari opeens wel doorhad.
Jongens zijn sowieso vaak later dan meisjes. Als ze het maar zijn, voor ze 4 zijn, ivm de basisschool.

Misschien hangt het praten en de driftbuien wel samen? Als hij zich beter kan uiten, hoeft hij niet zo'n bui te krijgen.. Hier ging het ook beter toen we Chris eindelijk snapten..
pi_95401376
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:31 schreef Deepfreeze het volgende:
Ingrid, Chris is amper 2 maand zindelijk. Iets laat, maar niet te laat. Eens per 2a3 maanden probeerde ik het eens een halve ochtend met een stapel natte broeken tot gevolg, tot hij het eind februari opeens wel doorhad.
Jongens zijn sowieso vaak later dan meisjes. Als ze het maar zijn, voor ze 4 zijn, ivm de basisschool.

Misschien hangt het praten en de driftbuien wel samen? Als hij zich beter kan uiten, hoeft hij niet zo'n bui te krijgen.. Hier ging het ook beter toen we Chris eindelijk snapten..
Ik denk dat dat zeker wel meespeelt. + de ik ben 2 en zeg nee faaaaaaaaaaaaaaaase.
Donderdag kan ik bellen of het al bekend is wanneer Tyler bij het audiologisch centrum terecht kan. Ik ga maar uit van een lange wachtlijst.
  dinsdag 12 april 2011 @ 21:48:45 #207
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_95416701
Wat knap van Chris dat hij al snapte dat het een droom was!
En ook nog zo goed gedaan bij de tandarts!

Maarten zit ook volop in de peuterpubertijd als 2 1/2 jarige... Hij heeft afgelopen zondag zo ongeveer het hele ziekenhuis van Alkmaar bij elkaar gegilt toen hij de menukaart met ons moest delen (we gingen daar een hapje eten ivm schoonvader in het ziekenhuis). Mijn oren doen er nog pijn van :D

En zindelijk worden, we zitten nog wel even in de fase van wel plassen op de wc maar ook nog een luier(broekje) aan... Maarten wil deze ook nog graag aan, dus laat het maar even zo tot het idd mooi weer wordt en dan kan hij lekkeri n zijn blote billen spelen...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_95430799
Haha Maarten :D Delen is ook niet tof :P
Hier zit Leander nu op de pot een boekje te lezen :P Niet dat hij er ooit wat op gedaan heeft, maar hey, ooit zal het er toch wel eens toevallig van komen ;)

Ander vraagje: Leander gat 's avonds graag slapen met zijn hand in zijn luier (mannen... :+ ) maar legt dan zijn piemeltje omhoog.
Resultaat: 's morgens alles nat. Bijna elke ochtend.... Iemand een tip?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 13 april 2011 @ 09:40:58 #209
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95432337
geen tips hier Freecell, succes met L. Bundy :P ;)

Ingrid: Jan is ook (nog steeds) vaak driftig, maar ik zie wel verbetering nu hij (op een andere manier) duidelijk kan maken wat hij wil. Ik zie dus zeker wel verband tussen het (niet) praten en de driftbuien.

Over logopedie gesproken; Jan krijgt een nieuwe logopediste, die we nu hebben heeft een andere baan, en ze waren al op zoek gegaan naar een nieuwe, maar die is nog niet gevonden. Nu krijgt hij dus een invalster tot er een nieuwe logo is aangetrokken. Mijn man zei doodleuk: "dan haal je hem maar van logo af, dit heeft ook geen zin zo, want die nieuwe weten natuurlijk niet wat hij wel en niet kan". Dat er een dossier is etc gelooft hij wel, daar kijken ze volgens hem toch niet in. Alsof ik deze logo kan dwingen om in deze baan te blijven :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_95432481
Free, Terugleggen als hij eenmaal slaapt?
Of toch afleren dat hij zijn hand daar stopt. Of dat je na 10 minuten naar hem toegaat en dat hij nu zijn handje eruit moet halen?

Had Maarten al wat lekkers uitgezocht?
pi_95432573
DJMO, ik denk dat een andere logo misschien juist andere dingen ziet (denkt even optimistisch). Soms kan een ander paar ogen juist helpen. Je kunt het altijd proberen. Wil het niet, dan kun je altijd nog zeggen dat je weer terugkomt als er een vast iemand is..
pi_95432607
Hij doet het in zijn slaap :')
Dus pas later in de nacht en totaal onbewust...
  woensdag 13 april 2011 @ 09:53:14 #213
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_95432725
Free, is een (langemouwen)romper als pyama wat?
Dat deed ik hier als het bed een paar nachten nat was door 'luier-gefrunnik'. En dan over een tijdje weer gewone pyama aan, maar door die romper kunnen ze er niet goed bij iig.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_95432755
luier strakker vast, of een romper aan? Dan kan hij er niet meer bij..
pi_95432830
Wat lastig Free! Heb geen tips voor je.
Tyler ligt altijd bovenin zijn ledikantje met zijn hoofd tegen het hoofdeind aan. 1 speen in de hand en 1 in de mond. 's Morgens liggen de spenen vaak op de grond.
Ik denk dat ik hem na de meivakantie in het peuterbed ga proberen. Ledikantje als back-up houden lijkt me handig.
Ik vind het zo schattig hoe gek hij is op de Teletubbies. Op het eind gaan ze zwaaien en nee zeggen enzo en dat doet hij vol overgave mee.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 13 april 2011 @ 10:00:35 #216
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95432972
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 09:48 schreef Deepfreeze het volgende:
DJMO, ik denk dat een andere logo misschien juist andere dingen ziet (denkt even optimistisch). Soms kan een ander paar ogen juist helpen. Je kunt het altijd proberen. Wil het niet, dan kun je altijd nog zeggen dat je weer terugkomt als er een vast iemand is..
ik ga ook gewoon hoor, als er geen "klik" is, vraag ik idd wel of we opnieuw ingeroosterd kunnen worden bij de nieuwe als die er eenmaal is. Jan boekt iig wel vooruitgang, hij probeert (veel meer) dingen na te zeggen nu :)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_95433338
Die opmerking van je vent slaat echt compleet nergens op DJMO. Een nieuwe logopedist heeft in een eerste afspraak volgens mij zo gezien wat hij wel of niet kan. En zal echt wel in een dossier kijken. Het zijn nieuwe patienten voor hem/haar.

Fijn dat er vooruitgang in zit. Veel tegen hem praten en alles benoemen helpt goed heb ik gemerkt :)

Seb zegt ineens hele zinnen, ik had hem drie dagen niet gezien van het weekend en dan veranderen ze gewoon al veel voor je gevoel :o Wat gaat het toch hard. Ik vind de interactie die je nu hebt zo leuk! Gisteren was ik aan het werk en had ik hem aan de telefoon, zo grappig, telefoneren met je kind.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_95434825
quote:
6s.gif Op woensdag 13 april 2011 09:53 schreef E.T. het volgende:
Free, is een (langemouwen)romper als pyama wat?
Dat deed ik hier als het bed een paar nachten nat was door 'luier-gefrunnik'. En dan over een tijdje weer gewone pyama aan, maar door die romper kunnen ze er niet goed bij iig.
Dat is gewoon geniaal :D
En bedankt! Gaan we doen!
pi_95435189
Was net trouwens bij het CB met Florian, meteen Leander even laten wegen en meten (hij kan ál zijn zomerkleren van vorig jaar nog steeds aan :') ) 92 CM, 11,5 KG :D
Precies 1 kilo zwaarder dan Florian, en die is al licht :')

Maargoed, hij volgt nog steeds het alleronderste lijntje en dat mag :)
pi_95435375
ik laat selene niet meer wegen :P
ik kan haar niet meer voorop dragen in de mei tai en ze steekt een kop boven alle andere peutertjes op school uit :X volgens de cb arts is het heel duidelijk: ravi gaat mij achterna (inclusief exceem) en selene der papa.

ze zit ook altijd onder de blauwe plekken en de schrammen ;( dit komt een beetje omdat haar vriendinnetje op de speeltuin een stuk ouder is en dus veel meer kan en selene haar nadoet. dus selene kan nu ook in elke houding van de glijbaan (zijwaarts, achterwaarts, achterstevoren of een combinatie daarvban), in de touwladder klimmen en er weer af (al dan niet de 'snelle' weg :X ). ach ja: ze is nu eenmaal erg fysiek. ik weet echt niet waar ze dat van heeft. ik en de papa zijn tenslotte allebei van jongs af ernstig nerdy. zeg maar zo typisch ernstig nerdy :')
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_95435816
Ow, dat is ook lastig... Leander is juist altijd de kleintste, waardoor het lijkt alsof hij woest veel kan voor zijn leeftijd ;)
Maar ik weet dat hij altijd op het randje van dun en écht te dun zit en daarom laat ik hem wel even tussendoor wegen als ik daar toch ben :)
pi_95435963
in augustus hebben we een allemaal-samen-afspraak op het cb *O*
er wordt extra veel tijd ingerooosterd dan, want dan mag selene de oogtest. ik had gevraagd en we moesten idd maar vooraf wat oefenen zodat ze het idee begrijpt. ik ben benieuwd!

leander moet gewoon trouw zijn eigen lijntje blijven volgen!
pi_95436117
Ben benieuwd of Tyler nog op zn lijntje zit of inmiddels iets naar boven. Ik heb wel het idee dat hij ineens een stuk langer is.
pi_95442857
Free, hij heeft zijn maatje niet van een vreemde toch?

Voor Chris heb ik vorige week de laatste inentingkaart gekregen. Nu nog wachten op een afspraak. De laatste keer CB in zicht ;( :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 13 april 2011 @ 14:36:05 #225
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95443107
ik kwam zostraks langs de hema; gelijk een traingingsbroekje gehaald voor Jan. Mijn vraag: moeten daar nog losse inleggers in oid? Bij de heema konden ze het me niet vertellen en iets dergelijks werd er ook niet (meer) verkocht ..

pi_95443715
DJMO, op internet zie ik andere moeders tikken dat ze de broekjes zo aan doen. Of onder een onderbroek. Zo voelen ze goed dat ze nat zijn, en spoort het aan om het op het potje te doen. Zonder dat alle kleren nat worden.

Ik dweilde&waste gewoon :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 13 april 2011 @ 14:51:55 #227
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95443833
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 14:49 schreef Deepfreeze het volgende:
DJMO, op internet zie ik andere moeders tikken dat ze de broekjes zo aan doen. Of onder een onderbroek. Zo voelen ze goed dat ze nat zijn, en spoort het aan om het op het potje te doen. Zonder dat alle kleren nat worden.

Ik dweilde&waste gewoon :P
hmm logisch ergens. maar met een (halve) hydrofiel erin wordt het broekje niet nat en voelen ze toch goed dat ze nat zijn lijkt me. Ik vind ze een beetje duur om er bv zes aan te schaffen ofzo.

pi_95444387
Ik ben zelf logopedist en het eerste wat ik doe als er een overdracht is is het dossier lezen :{ .
Ik zou gezien je verhalen over Jan z'n praten zéker niet stoppen met de logopedie, en al helemaal niet met zo'n onzinnige reden. Als je dat al van plan was ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 13 april 2011 @ 15:29:19 #229
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95445447
Ik weet natuurlijk niet (precies) hoe Johan z'n ervaringen zijn met artsen (niet al te best denk ik, aangezien er bij z'n moeder uitzaaiingen van k. werden gevonden terwijl ze genezen was verklaard geloof ik) maar 99 van de 100 keer laat hij dit soort dingen aan mijn inzicht over. Heel af en toe als hij een bui heeft, meent hij zich ineens overal mee te moeten bemoeien (ook met de was, stofzuigen etc). de volgende dag is hij dat alweer vergeten :') dus meestal stoor ik me er ook niet aan, ik trek wat dat betreft mijn eigen plan (klinkt hard, maar als ik dat niet doe, was Jan nu nóg een baby geweest die niet kon lopen bij wijze van). Ik moest er vanmorgen alleen opeens aan denken door het verhaal van DeepFreeze ;) Voor zover als ik het nu kan bekijken heeft Jan nog minimaal een half jaar tot een jaar logopedie nodig voor ik persoonlijk tevreden zal zijn over de ontwikkeling.

pi_95450741
Haha, Leander, ik moest zo lachen om wat je moeder schreef. Zou hij hem echt zelf omhoog leggen Free? Of zou het meer een gevolg zijn van het gefriemel? :P
Wel een goede tip van die lange mouwen romper! Die ga ik onthouden voor als het bij ons aan de orde is.

Fijn dat Jan zo goed vooruit gaat DJMO! Ik denk ook dat je man geen gelijk geeft, natuurlijk kijkt de nieuwe logo in het dossier van Jan.

Ja, leuk is dat samen bellen, he Estrys? Is Seb echt goed te volgen dan? Bij ons is er vaak wel een vertaalslag nodig, omdat hij vertelt wat hij op dat moment aan het doen is of net gedaan heeft.
pi_95458237
hoe pakken jullie slaan eigenlijk aan?

selene had sinds maandag (psz dag....) ineens van het handje om te slaan. ik heb tig keer gewaarschuwd (dat mensen dan boos worden en terugslaan ofwel weggaan), vandaag was ik het beu en deed ze het weer. dus ik zei: "als je dat doet worden mensen boos. die vinden dat niet leuk. ik ook niet. als je het nou nog een keer doet sla ik terug!". dus na het eten kreeg ik een pets en zij prompt ook. sindsdien deed ze het niet meer. ik deed overigens niet hard, maar wel zeer duidelijk ook expres en met bedoeling. zij deed "pets" en ik zei: "je was gewaarschuwd. ik heb gezegd dat ik terug zou slaan" en pakte der armpje met een hand en petste erop met de andere, exact zoals ze mij sloeg.
pi_95458539
Ik weet het niet Simmu, Leander slaat eigenlijk nooit :? Geen idee waarom niet :P

Bodpa: volgens mij zit omhoog lekkerder ofzo :P Maar hij heeft nu een hansop aan vannacht ;)
pi_95458676
selene deed het ook nooit. tot er in haar groep wat met kindjes geschoven werd en er een nieuw kindje bij kwam die wel zulkde dingen doet (en duwen, schoppen, speeltjes afpakken. nja, jullie krijgen vast het idee) }:| nog 1 kindje en dan mag ze door naar de volgende groep!
pi_95461642
voor de duidelijkheid: ik bedoel niet slaan uit boosheid, situatieschets: selene hobbelt hier rond, ik praat met haar, ze praat terug, loopt op me af om iets te vragen en pets! en dan staat ze me aan te kijken zo van "ok, wat ga je nu doen?"

ze ontdekt echt interactie. ze projecteert ook nogal. "mama, ravi was heel bang in de garage, ikke niet!" terwijl ik wist dat ze wel eventjes bang was en moest huilen (vorige keer moesten we met zn allen op de brug toen de garagegast zei: "ik kijk wel ff" en dat was niet zo'n prettige ervaring)
  woensdag 13 april 2011 @ 21:40:07 #235
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_95464807
Dat doet Lilah ook wel eens. En je dan ook echt lachend aankijken. We hoorden laatst ook van de psz dat ze daar een kind een klets had verkocht :@. Vooralsnog werkt het hier nog om te zeggen dat het niet leuk is, dat mama auw heeft en dat het niet mag. En dan weglopen.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  woensdag 13 april 2011 @ 21:44:31 #236
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_95465107
Hier nog eentje die af en toe slaat of zelfs schopt. :@ :X Vooral vanuit het oogpunt van stoeien met Twan, Twan heeft het dus af en toe wel wat te verduren met Lennon. Wij proberen dat ook altijd meteen te corrigeren en uit te leggen waarom dat niet mag. Ik vind slaan en trappen eigenlijk not done! Heel af en toe krijgt hij ook wel een tikje over zn vingers dan.
Make love, not war ☮
pi_95483448
Tyler hoeft pas over een half jaar terug te komen bij de kinderarts en dietist.
Weegt 12,7 kg en is 91cm. Groeit zo goed dat hij neit meer aan de fantomalt hoeft.
Doet het goed en de driftbuien (ook een demonstratie bij de kinderarts op het eind en de hele tijd bij de dietist) zijn volkomen normaal peuter(pubertijd) gedrag.
Alleen wat lastig ...
Ze duimt dat we snel bij het audiologisch centrum terecht kunnen, zodat we meer weten over het erge weinige praten.

Tyler probeert weleens te slaan, maar als ik eheh zeg bednkt hij zich vaak. En anders pak ik zijn handjes vast en zeg dat het niet mag omdat dat zeer/auw doet.
pi_95485139
Fijn Ingrid *O* En dan groeit hij zeker goed :Y
pi_95485259
He Ingrid wat fijn zeg!
pi_95485569
Ingrid, wat fijn dat Tyler het zo goed doet!

Chris slaat ook wel af en toe, beetje in fases. Dan is het 3-strikes-out.. 1. je mag niet slaan, dat doet mij pijn, 2. je mag niet slaan anders ga je op de gang, 3. je slaat, dat mag niet, ga maar even 3 minuten op de gang nadenken. Als hij nou echt in zo'n fase zit, dan is het ook weleens na 2 keer out hoor.
Meestal laat hij het dan wel weer een poosje. En gaat het vanzelf wel helemaal over.
  donderdag 14 april 2011 @ 12:34:01 #241
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_95485988
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2011 19:54 schreef simmu het volgende:
selene had sinds maandag (psz dag....) ineens van het handje om te slaan. ik heb tig keer gewaarschuwd (dat mensen dan boos worden en terugslaan ofwel weggaan), vandaag was ik het beu en deed ze het weer. dus ik zei: "als je dat doet worden mensen boos. die vinden dat niet leuk. ik ook niet. als je het nou nog een keer doet sla ik terug!". dus na het eten kreeg ik een pets en zij prompt ook. sindsdien deed ze het niet meer. ik deed overigens niet hard, maar wel zeer duidelijk ook expres en met bedoeling. zij deed "pets" en ik zei: "je was gewaarschuwd. ik heb gezegd dat ik terug zou slaan" en pakte der armpje met een hand en petste erop met de andere, exact zoals ze mij sloeg.
misschien sla je een tussenstap over: uitleggen dat je met slaan de ander pijn doet, in plaats van uitleggen dat de ander boos wordt. dat is dan ook beter te linken aan een keer een tikje terug geven. daarnaast zou ik ook proberen om meteen een beter alternatief aan te leren. dus niet alleen zeggen wat ze niet mag, maar ook zeggen wat je liever hebt dat ze in zo'n geval doet. als ze bijvoorbeeld Ravi slaat, d'r hand vasthouden en daarmee Ravi aaien in plaats van slaan. 'Selene, een grote zus moet lief zijn voor haar kleine broertje!". ook kun je wel benoemen dat je haar emoties ziet en erkent: "zo, jij bent heel boos zeg!" en dan eventueel een alternatieve manier aanbieden hoe ze die boosheid kan uiten; liever verbaal dan fysiek. (op school leren ze 'stop hou op ik vind dit NIET LEUK' te zeggen bijvoorbeeld).
in de haak.
pi_95487924
het was een proces van een paar dagen hoor trui, we hadden "niet doen, dit doet pijn!" ook al geprobeerd. aaien ipv slaan was ook al voorbijgekomen en houden we nog steeds vol. ze doet het trouwens niet tegen andere kinderen! niet bij ravi, en ook niet bij andere kindjes (we hadden vandaag een dreumesje van 1.5 op bezoek). enkel volwassenen. mij heeft ze sindsdien niet meer geslagen, maar de mama van het dreumesje moest het daarstraks wel ontgelden ;( echter: na de mededeling "slaan is niet lief, dat doet anderen pijn, aai maar" hield ze er idd weer mee op! (ik had de mama ingeseind vooraf, dus ze kreeg gewoon commentaar van haar en werd weggestuurd met de mededeling dat die niet wil spelen met kindjes die slaan).

ze doet het niet uit boosheid hoor, ze is gewoon benieuwd en nieuwsgierig naar de reactie. ze begrijpt niet dat het pijn doet. ze staat gewoon rustig naast je, je bent aan het praten met haar en zo heb je dan een mep te pakken en staat ze echt nieuwsgierig naar je te kijken om te zien wat je dan doet

dus vooralsnog houden we het op: "als je anderen slaat dan lopen ze weg en willen ze niet meer met je spelen of slaan ze terug." gecombineert met "nee! hou op!" en lichten we iedereen in dat ze dan weg moeten lopen. ik was niet van plan om elke keer een mep te geven ;) doel van de 'oefening' was dat ze zelf ervaart wat slaan is, maar dan als ontvangende partij zeg maar. ik vind het trouwens heel lastig hoor! ik ben absoluut niet van het slaan.
pi_95488953
maar misschien wil ze wel dat anderen weglopen (het kan soms fijn zijn om 't rijk voor je alleen te hebben). door 't zo te zeggen lijkt het voor haar misschien of dit een geoorloofd middel is daartoe..
pi_95489573
ik weet het niet ;( het waarom ervan is me enigszins duidelijk, maar niet helemaal. er zit zeker ook gewoon nieuwsgierigheid bij (peutertjes zijn kleine sociopaatjes zonder empathie, die empathie moeten ze nu juist in deze periode leren) maar er speelt idd zeker meer mee!

er zit iig wel verbetering in de zaak nu hoor! is lastig vast te stellen zo op een dagje of wat, maar waar ze het begin van de week steeds aan het meppen was, zijn we nu (tot nu toe vandaag en ze is pas net naar bed) op 1 sla incidentje blijven steken. ik probeer zoveel mogelijk per incident te handelen en dus ook dat de ontvangende er iets mee moet doen zeg maar. want ik kan wel zeggen dat slaan niet lief is en mensen pijn doet, maar als die mensen het dan als grapje behandelen kom je natuurlijk nergens!
pi_95490696
nou ja, dat maakt toch niet uit waar het vandaan komt. ook als 't experimenteren uit pure nieuwsgierigheid is moet ze de grenzen leren kennen. en dat doe je prima zo te lezen. :)
pi_95491375
Aaaargh! De assistente heeft helemaal de verwijzing voor het audiologisch centrum niet opgestuurd/gefaxt.
Zou 1,5 week geleden al gedaan moeten zijn. :(
Ik bellen met umcg, konden ze dus niks vinden. Nu is het als het goed is vandaag wel onderweg.
  donderdag 14 april 2011 @ 21:43:26 #247
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_95513966
Nou lekker dan Ingrid :( Daar ben je echt mooi klaar mee... Wel goed dat je er achteraan gebelt hebt, anders had je over een maand dit bijv. te horen gekregen...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_95514380
Nou inderdaad. Ik was benieuwd naar de wachtlijst en toen kreeg ik dit te horen dat er helemaal niks binnen was gekomen.
Ik was best boos, tuurlijk doen ze het niet expres, maar het is toch weer 1,5 week langer wachten.
  vrijdag 15 april 2011 @ 07:29:27 #249
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_95528101
Simmu, Yade heeft een jaar terug ook zo'n sla fase gehad. Eerst dacht ik dat het per ongeluk was, toen deed ze het nog een keer en toen heb ik uitgelegd dat je dat niet mag doen want dat doet pijn en dat is niet leuk blabla, en toen nog een keer. Ik heb toen haar handje gepakt en daar een pets op gegeven. Niet eens heel erg hard, maar ze schrok wel. Toen nog een keer uitgelegd dat ik dat zo ook voelde en dat dat niet fijn is. Daar was ze het wel mee eens. Knuffel en toen was het klaar. Ze slaat heel sporadisch nog uit boosheid, dan moet ze bij de deur zitten.

Verder Yade. Ze groeit als kool, niet normaal meer. 98 kan ze gewoon niet meer aan en nu heeft ze dus echt maat 104. Maar alles zakt van haar kont want ze weegt nog steeds maar 13 kilo, en ze eet nu eindelijk wel goed. Ze valt en struikelt ook over alles en is nu net zo lang als alle vierjarige. Ze moet nog 3 worden! Ze speelt ook met allemaal kindjes die naar de basisschool gaan binnen een maand of 2. Haar grote vriend gaat volgende week al. Gelukkig woont hij 3 huizen verderop. :D

Ingrid, wat vervelend, anderhalve week is toch echt wel weer lang.

DJMO, fijn dat de logo goed gaat! Blijven doorgaan! Op de basisschool met al een achterstand beginnen is zo vreselijk moeilijk weer in te halen.
pi_95534762
Ingrid, wat een muts.. Het is dat je er toevallig ook achteraan belde.. Weet je wel hoelang die wachtlijsten zijn?

Sil, hoelang is ze dan? 13 kilo is hier al lang geleden. Een lange smalle dus?

Hier gisteravond voorlichting gehad over "van peuter naar kleuter & schoolkeuze". Leuk om nieuwe ontwikkelingen van Chris dan te herkennen als typisch kleuter.
Nog een link voor ouders die nog een school moeten kiezen: http://www.leraar24.nl/dossier/1813 Daar staan filmpjes van algemeen bijzonder onderwijs (jenaplan, montessori, etc) ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')