abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94866559
Vorig jaar heb ik dronken een auto bestuurd, ben aangehouden en heb 1,8 promille geblazen. Nu ben ik verplicht om mee te werken aan een rijgeschiktheidsonderzoek van het CBR, waar bepaald wordt of ik überhaupt wel geschikt ben om in het bezit te zijn van een rijbewijs.

De test bestaat uit een bloed-/urineonderzoek, een psychiatrisch onderzoek en een lichamelijk onderzoek. Weet iemand wat ik me hierbij voor moet stellen?

De meeste zorgen maak ik mij om het bloedonderzoek. Ik heb namelijk van een vriend gehoord dat ze hier je zogenaamde CDT-waarden meten, die aangeeft of je een probleemdrinker/zware drinker bent. Nu is het zo dat ik ieder weekend twee avonden behoorlijk drink, ongeveer 10-15 drankjes per avond (autorijden in die toestand was echter een incident en zal nooit meer gebeuren). Doordeweeks drink ik geen druppel. Harddrugs was met oud en nieuw voor het laatst (coke). Over drie weken heb ik het onderzoek. Weet iemand hoe het zit met die CDT-waarden? Als ik vanaf nu niet meer drink, zijn die waarden aan het einde van de maand dan weer binnen de normen?

Ik hoop op een zinnig antwoord.
  donderdag 31 maart 2011 @ 19:26:18 #2
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_94866727
quote:
Bij onthouding daalt het CDT doorgaans binnen twee tot drie weken naar een normale waarde, maar na langdurig alcoholgebruik kan deze normalisatie veel langer duren.

bron
Maar ze zeggen helaas niks over de weekendalcoholist.
  Moderator donderdag 31 maart 2011 @ 19:41:21 #3
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_94867435
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:22 schreef Durnstic het volgende:
Weet iemand hoe het zit met die CDT-waarden? Als ik vanaf nu niet meer drink, zijn die waarden aan het einde van de maand dan weer binnen de normen?

Dacht dat dat een half jaar o.i.d. nodig heeft om 'normaal' te worden.
pi_94868076
Ik zou me er niet zo druk om maken, dit is gewoon buiten de normale bekeuring om een manier om je weer 500-600 euro afhandig te maken voor een vragenlijstje en een bloedprik. Die 2 avonden per week doorzakken doen ook genoeg andere mensen.
  Moderator donderdag 31 maart 2011 @ 19:57:28 #6
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_94868287
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:53 schreef Hoogheid het volgende:
Ik zou me er niet zo druk om maken, dit is gewoon buiten de normale bekeuring om een manier om je weer 500-600 euro afhandig te maken voor een vragenlijstje en een bloedprik. Die 2 avonden per week doorzakken doen ook genoeg andere mensen.
Van de CBR site:
quote:
Hoe gaat het onderzoek in zijn werk?
Alvorens u een oproep krijgt toegezonden, moet u de kosten van dit onderzoek zelf betalen aan het CBR (zie onder: Hoeveel kost het onderzoek?).

Voorafgaand aan een onderzoek naar alcoholgebruik moet u een bloedonderzoek laten verrichten. Dit kan tot twee weken voordat het onderzoek plaatsvindt.

Als het een onderzoek naar uw drugsgebruik betreft, dan zult u een urineonderzoek moeten ondergaan. Dit vindt plaats tijdens het onderzoek. De arts kan daarnaast naar eigen inzicht van u vragen dat u alsnog een bloedonderzoek ondergaat.

Tijdens het onderzoek alcohol / drugs zult u een aantal vragen worden gesteld over uw alcohol- of drugsgebruik, de omstandigheden zoals vermeld in de mededeling en uw persoonlijke omstandigheden. Deze vragen zijn samengesteld op basis van DSM-IV-(TR)-classificatie. Daarnaast vindt er een lichamelijk onderzoek plaats, waarbij de arts let op lichamelijk aanwijzingen voor overmatig alcoholgebruik.

De bevindingen van de arts en de resultaten van het bloedonderzoek worden vastgelegd in een verslag van bevindingen. Dit verslag wordt naar het CBR opgestuurd ter beoordeling. De divisieartsen van het CBR stellen daarna de uitslag vast. Op grond van die uitslag bepaalt het CBR of u het rijbewijs kunt behouden.
En:
quote:
Het bedrag voor dit onderzoek wordt jaarlijks geïndexeerd door het Ministerie van Infrastructuur en Milieu en bedraagt in 2011 ¤948,00. U kunt binnen drie weken na ontvangst van het besluit tot dit onderzoek schriftelijk verzoeken om een betalingsregeling.

U heeft de mogelijkheid om een tweede onderzoek aan te vragen. Ook deze kosten komen voor uw rekening en bedragen ¤609,00.
Nou ben ik geen moraalridder, maar een EMA moet je zeker niet licht opvatten. Dit hele geintje kan 10 jaar duren.
pi_94868422
Cocaïnegebruik heeft overigens geen invloed op koolhydraatdeficiënt transferrine, maar ik lees dat je ook een urinetest op drugs krijgt.

Met 30 eenheden alcohol per week over langere tijd krijg je voor zover ik weet wel een afwijkende CDT.
pi_94869164
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:53 schreef Hoogheid het volgende:
Het onderzoek kost me 950 euro. En dat naast de kosten van de Educatieve Maatregel Alcohol van 550 euro. (En naast de door de rechter opgelegde straf: 1000 euro boete, 40 uur taakstraf, 12 maanden rijontzegging waarvan 8 maanden voorwaardelijk).

En ik lees in dit forum behoorlijk afschrikwekkende verhalen over het CBR. Ze schijnen je bij een negatieve uitkomst van het onderzoek jaren in hun greep te houden door je steeds opnieuw voor verplichte dure onderzoekjes uit te nodigen. Ach ja, ze moeten toch iets om hun begrotingstekort op te lossen.
  Moderator donderdag 31 maart 2011 @ 20:14:25 #9
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_94869243
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 20:13 schreef Durnstic het volgende:

[..]

Het onderzoek kost me 950 euro. En dat naast de kosten van de Educatieve Maatregel Alcohol van 550 euro. (En naast de door de rechter opgelegde straf: 1000 euro boete, 40 uur taakstraf, 12 maanden rijontzegging waarvan 8 maanden voorwaardelijk).

En ik lees in dit forum behoorlijk afschrikwekkende verhalen over het CBR. Ze schijnen je bij een negatieve uitkomst van het onderzoek jaren in hun greep te houden door je steeds opnieuw voor verplichte dure onderzoekjes uit te nodigen. Ach ja, ze moeten toch iets om hun begrotingstekort op te lossen.
Dat is precies wat ik zei in een van mijn vorige posts. Als je nu nog steeds zoveel drinkt ben je echt het bokje.
pi_94869604
Nou precies, het lijkt dus meer om het geld te gaan dan dat ze daadwerkelijk iemand proberen te helpen.
pi_94869695
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 20:21 schreef Hoogheid het volgende:
Nou precies, het lijkt dus meer om het geld te gaan dan dat ze daadwerkelijk iemand proberen te helpen.
Waarom zouden ze alcoholisten moeten helpen? Die moeten ze juist van de weg houden.
pi_94870048
Ik denk eerder dat jij beter kunt toegeven dat je niet geschikt bent om deel te nemen aan het verkeer.

Dat kan jou vele honderden euros schelen.
Gewoon dat rijbewijs voor 10 jaar laten invorderen en daarna weer opnieuw lessen en examen.
Interessant he ?
pi_94870518
quote:
6s.gif Op donderdag 31 maart 2011 20:22 schreef k_man het volgende:
Waarom zouden ze alcoholisten moeten helpen? Die moeten ze juist van de weg houden.
Hoezo? Er zijn genoeg mensen die incidenteel even de auto pakken met een biertje teveel omdat ze bij de borrel op vrijdagmiddag iets teveel ophebben, of op een avondje stappen helemaal verzeild raken in een mega-feest of mensen die gewoon nood hebben of om welke reden dan ook de auto pakken. Allemaal niet goed te praten natuurlijk, maar dat zijn allemaal incidentele gevallen. Dat is wat anders dan als je elke dag een liter wodka zuipt voordat je naar je werk gaat met de auto ofzo :')
pi_94870683
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 20:36 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

Hoezo? Er zijn genoeg mensen die incidenteel even de auto pakken met een biertje teveel omdat ze bij de borrel op vrijdagmiddag iets teveel ophebben, of op een avondje stappen helemaal verzeild raken in een mega-feest of mensen die gewoon nood hebben of om welke reden dan ook de auto pakken. Allemaal niet goed te praten natuurlijk, maar dat zijn allemaal incidentele gevallen. Dat is wat anders dan als je elke dag een liter wodka zuipt voordat je naar je werk gaat met de auto ofzo :')
Oh, dus als het eenmalig is mag je best lam de auto in stappen? En als je dan iemand met je dronken kop doodrijdt, is het ook minder erg? Apart.
pi_94870773
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 20:39 schreef k_man het volgende:

[..]

Oh, dus als het eenmalig is mag je best lam de auto in stappen? En als je dan iemand met je dronken kop doodrijdt, is het ook minder erg? Apart.
Heb je gedronken ofzo dat je mijn post niet helemaal leest? Ik zeg dat het niet goed te praten is, maar ik vind het 100% zeker geen reden tot al die kansloze onderzoeken. Geef gewoon een fucking dikke bekeuring, pak het rijbewijs voor een tijd af en wees er klaar mee.
pi_94870937
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 20:41 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

Heb je gedronken ofzo dat je mijn post niet helemaal leest? Ik zeg dat het niet goed te praten is, maar ik vind het 100% zeker geen reden tot al die kansloze onderzoeken. Geef gewoon een fucking dikke bekeuring, pak het rijbewijs voor een tijd af en wees er klaar mee.
Het lijkt me best verstandig als iemand flink geïntoxiceerd wordt staande gehouden, de recidiefkans in te schatten door middel van aanvullend onderzoek.
  donderdag 31 maart 2011 @ 20:44:38 #17
160693 Me.
"Normale" user
pi_94870987
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:53 schreef Flying_Phoenix het volgende:
was ik nou de enige die meteen aan FusionFreak moest denken?
Nee :D
Not guilty by reason of insanity
pi_94871108
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 20:41 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

Dat je met veel drank op gepakt wordt geeft al aan dat je je niet bewust bent van je verantwoordelijkheid. Dus of het nou de eerste keer is of niet, de twijfel aan de geschiktheid om een auto te mogen besturen is volkomen terecht.
pi_94871578
Natuurlijk valt het nooit goed te praten om dronken te rijden. Waar ik alleen een probleem mee heb is dat in deze gevallen niet de rechter maar het CBR diegene is die de hoogste straffen oplegt (al legt het CBR officieel geen straffen, maar 'maatregelen' op, je ervaart duizenden euro's aan onderzoekskosten nu eenmaal als straf). En het CBR heeft de laatste jaren ook nog eens veelvuldig laten zien dat het een incapabele organisatie is die zelf zijn zaakjes niet op orde heeft.
Als ze je dan 550 euro laten betalen om bij wijze van spreken in een groepje van 15 man een middagje naar een maatschappelijk werkster te luisteren, die je uitlegt dat alcohol slecht is, wekt dat wel de indruk dat ze misbruik maken van de situatie en je als melkkoe gebruiken zodat ze hun eigen financiën op orde kunnen krijgen.
  Moderator donderdag 31 maart 2011 @ 20:58:02 #20
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_94871730
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 20:55 schreef Durnstic het volgende:
Natuurlijk valt het nooit goed te praten om dronken te rijden. Waar ik alleen een probleem mee heb is dat in deze gevallen niet de rechter maar het CBR diegene is die de hoogste straffen oplegt (al legt het CBR officieel geen straffen, maar 'maatregelen' op, je ervaart duizenden euro's aan onderzoekskosten nu eenmaal als straf). En het CBR heeft de laatste jaren ook nog eens veelvuldig laten zien dat het een incapabele organisatie is die zelf zijn zaakjes niet op orde heeft.
Als ze je dan 550 euro laten betalen om bij wijze van spreken in een groepje van 15 man een middagje naar een maatschappelijk werkster te luisteren, die je uitlegt dat alcohol slecht is, wekt dat wel de indruk dat ze misbruik maken van de situatie en je als melkkoe gebruiken zodat ze hun eigen financiën op orde kunnen krijgen.
maar ja, die indruk is niet helemaal correct. Want blijkbaar heb je het nodig om daar een middag naar te luisteren.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 31 maart 2011 @ 21:00:14 #21
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_94871871
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:53 schreef Flying_Phoenix het volgende:
was ik nou de enige die meteen aan FusionFreak moest denken?
Nee :D Ik keek ook gelijk naar wie de TS was ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_94872661
Hoewel ik het niet als excuus wil gebruiken, zal ik ter info toch even laten weten in welke situatie ik achter het stuur ben gaan zitten.
De bewuste avond heb ik met vrienden gepokerd en veel gedronken (ongeveer 15 drankjes). Rond 02:00 ging ik naar bed. Rond 04:00 uur werd ik gebeld door mijn vriendin. Ze werd in de stad lastiggevallen/aangerand door haar ex en vroeg of ik haar op wilde komen halen. Ik reed met hoge snelheid naar de stad toen ik in mijn binnenspiegel "stop politie" zag. Ik wist zeker dat ik te snel gereden had en verwachtte daarvoor een dikke bekeuring. Toen de agent vroeg of ik even wilde blazen besefte ik me pas dat ik ongetwijfeld nog veel te veel alcohol in mijn bloed had zitten. Normaal drink ik geen druppel als ik nog moet rijden.

Dus nogmaals: ik probeer niet goed te praten dat ik dronken gereden heb. Het was absoluut verkeerd, ik had een onschuldig kind dood kunnen rijden (okay, niet waarschijnlijk om 04:00 uur 's nachts, maar bij wijze van spreken) met mijn domme gedrag. Ik verdien een zware straf (en heb die ook gekregen).

Maar desondanks vind ik het ietwat overdreven om nu maar te zeggen dat ik niet geschikt ben voor een rijbewijs. Ik rijd al 3 jaar en heb buiten dit incident nooit gevaar/schade veroorzaakt. Ik vind dat het rijgeschiktheidsonderzoek pas moet gelden voor diegene die vaker de fout in zijn gegaan, omdat men dan pas kan zeggen dat het geen incident is. Voor mensen die de eerste keer betrapt worden, moet de Educatieve Maatregel Alcohol voldoende zijn.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 31 maart 2011 @ 21:23:05 #23
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_94873357
Je zult het CBR ervan moeten overtuigen dat je niet meer met drank op gaat rijden. Dat zal moeilijker worden als je nog steeds drinkt en ze het bewijs daarvoor in je bloed vinden. Je blijft een potentieel risico, vanuit hun oogpunt bekeken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_94873623
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 21:11 schreef Durnstic het volgende:
Hoewel ik het niet als excuus wil gebruiken, zal ik ter info toch even laten weten in welke situatie ik achter het stuur ben gaan zitten.
Ik zal het even voor je samenvatten:

CDT waarde is bij 95% van de mensen al te hoog als ze 6 dagen achter elkaar meer dan 4 eenheden alcohol drinken. (4 glazen bier, of bv 2,5 flesje)

Bij die keuring worden een aantal vragen gesteld, beantwoord ze nooit naar waarheid maar vertel gewoon wat je denkt dat ze willen horen. Zeg niet dat je in het weekend 2 dagen lang 10 flesjes bier drinkt want dan ben je de sigaar. En als het gesprek verder goed gaat, maar je CDT is te hoog ben je sowieso afgekeurd. (Mag wettelijk niet, maar gebeurt wel)

En als klap op de vuurpijl, wettelijk gezien heb je het recht op een herkeuring, maar het CBR houdt zich daar niet aan. Je zit dan minimaal een jaar zonder rijbewijs.

Als ik jou was zou ik onmiddellijk stoppen met drinken, en dan ook echt geen druppel meer. 3 weken is wat aan de korte kant namelijk.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_94874322
CDT normaliseert overigens na ongeveer 14 dagen geheelonthouding.

Ardnt T. Carbohydrate-deficient transferrine as a marker of chronic alcohol abuse: a critical review ofpreanalysis, analysis, and interpretation. Clin Chem 2001;47: 13-27.
pi_94874525
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 21:35 schreef dotKoen het volgende:
CDT normaliseert overigens na ongeveer 12 dagen geheelonthouding.
Volslagen onzin. CDT heeft een halveringsstijd van 16 a 17 dagen. Dus als je op een waarde zit die 4 maal te hoog is, heb je 2 maal 17 dagen nodig. Probleem is echter dat je niet weet op welke waarde je zit, en dat verschilt zelfs sterk (bij gelijk alcoholgebruik) per persoon.
pi_94874587
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 21:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Volslagen onzin. CDT heeft een halveringsstijd van 16 a 17 dagen. Dus als je op een waarde zit die 4 maal te hoog is, heb je 2 maal 17 dagen nodig. Probleem is echter dat je niet weet op welke waarde je zit, en dat verschilt zelfs sterk (bij gelijk alcoholgebruik) per persoon.
Ik maakte overigens een tikfout, ik bedoelde 14. Maar dat is wel wat ik uit de literatuur haal.
pi_94874675
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 21:39 schreef dotKoen het volgende:
Ik maakte overigens een tikfout, ik bedoelde 14. Maar dat is wel wat ik uit de literatuur haal.
Nee, dat is de halveringstijd. Als je waarde 9 is en je mag 3 hebben ga je het niet redden met 14 dagen.
  Moderator donderdag 31 maart 2011 @ 21:43:48 #29
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_94874879
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 21:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee, dat is de halveringstijd. Als je waarde 9 is en je mag 3 hebben ga je het niet redden met 14 dagen.
4 tot 6 weken is de tijd om te normaliseren lees ik. Dus TS, je bent ruimschoots te laat.
pi_94875259
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 21:43 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

4 tot 6 weken is de tijd om te normaliseren lees ik. Dus TS, je bent ruimschoots te laat.
Ook dat is afhankelijk van je 'startpunt'. Er zijn mensen die het in 3 maanden nog niet redden...

Maar als TS de waarheid vertelt, dus dat hij doordeweek niets drinkt, zou het kunnen in 3 weken. Maar als hij de rest van de weekdagen ook 2 biertjes drinkt geef ik hem weinig kans.
  Moderator donderdag 31 maart 2011 @ 21:49:09 #31
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_94875352
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 21:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ook dat is afhankelijk van je 'startpunt'. Er zijn mensen die het in 3 maanden nog niet redden...
Dat is waar.
pi_94875840
@TS: Je kunt je wel helemaal de klere blowen...

Zolang jij tijdens het onderzoek niet zegt dat je blowt (of andere drugs gebruikt!) krijg je geen urine onderzoek.
pi_94875936
Hmm, ik lees verschillende waarden. Er zijn echt bronnen die stellen dat na 1 halfwaardetijd (dus ergens tussen de 12 tot 17 dagen) de meeste subjecten weer normale %CDT laten zien. Alles is natuurlijk afhankelijk van de startwaarde en het afkappunt dat het CBR hanteert.

Ik lees inderdaad ook bronnen (Henriette Walter, Ines Hertling, Norbert Benda, Barbara Konig, Katrin Ramskogler, Anita Riegler, Brigitte Semler, Ali Zoghlami, Otto M. Lesch, Sensitivity and specificity of carbohydrate-deficient transferrin in drinking experiments and different patients. Alcohol 2001) die stellen dat een onthoudingsperiode van 28 dagen nog niet voldoende was. Dat ging wel om opgenomen alcoholisten.
pi_94878035
De belangrijkste vraag is eigenlijk vanaf wanneer die waarde te hoog wordt. Want iemand zegt 30 consumpties per week, een ander zegt minstens een week dagelijks 4 consumpties. In beide gevallen zou ik er met 25 consumpties per weekend niet aan zitten en zou de waarde dus gewoon goed moeten zijn. Misschien wordt die waarde wel nooit te hoog als je 5 avonden per week niets drinkt, ongeacht de hoeveelheid die je die overige 2 dagen drinkt. En natuurlijk ben ik eerlijk als ik hier, met als doel om informatie te krijgen, aangeef dat ik doordeweeks niets drink (ik zit hier niet tegen iemand van het CBR te praten ;) )
Ik denk dat ik van de week even naar het ziekenhuis ga om te vragen of ze mijn bloed willen onderzoeken op die waarde, zodat ik in elk geval weet wat mijn huidige situatie is. Hoop dat ze me willen helpen, zonder verwijzing van een arts. De norm van het CBR is dat je minder dan 2,6 moet hebben.
En komend weekend dan maar eens helemaal niets drinken (baal er nu al van).
pi_94878418
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 22:24 schreef Durnstic het volgende:
De belangrijkste vraag is eigenlijk vanaf wanneer die waarde te hoog wordt. Want iemand zegt 30 consumpties per week, een ander zegt minstens een week dagelijks 4 consumpties. In beide gevallen zou ik er met 25 consumpties per weekend niet aan zitten en zou de waarde dus gewoon goed moeten zijn.
Zo simpel werkt het niet.

Het CDT gehalte geeft de hoeveelheid van een bepaald enzym aan. Dit enzym wordt door je lever aangemaakt als bijproduct bij het afbreken van alcohol. Maar verdwijnt slechts weer zeer langzaam uit je bloed.

Het zou dus zomaar kunnen dat 2 dagen 15 glazen een veel hogere waarde geeft dan 7 dagen van 4 glazen. Mede omdat die waarde in 2 dagen fors stijgt en maar heel langzaam weer daalt.
pi_94878991
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 22:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Zo simpel werkt het niet.

Het CDT gehalte geeft de hoeveelheid van een bepaald enzym aan. Dit enzym wordt door je lever aangemaakt als bijproduct bij het afbreken van alcohol. Maar verdwijnt slechts weer zeer langzaam uit je bloed.

Het zou dus zomaar kunnen dat 2 dagen 15 glazen een veel hogere waarde geeft dan 7 dagen van 4 glazen. Mede omdat die waarde in 2 dagen fors stijgt en maar heel langzaam weer daalt.
De fractie CDT stijgt overigens niet bij afbraak van alcohol, maar door het directe effect van ethanol of acetaldehyde op de glycolysering van transferrine. CDT betekent dan ook de hoeveelheid transferrine die minder dan de normale 4 siaalzuurgroepen heeft.
pi_94879072
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 22:39 schreef dotKoen het volgende:

[..]

De fractie CDT stijgt overigens niet bij afbraak van alcohol, maar door het directe effect van ethanol of acetaldehyde op de glycolysering van transferrine. CDT betekent dan ook de hoeveelheid transferrine die minder dan de normale 4 siaalzuurgroepen heeft.
Ja gooi er even een aantal termen in die een Drs nog niet begrijpt....

Je begrijpt mijn uitleg toch? (En die klopt gewoon hoor)
pi_94879160
Ik denk dat je beter gewoon geheel eerlijk kunt zijn.
Dat je gewoon een zware drinker bent en ook drugs gebruikt.

Jij probeert gewoon eronderuit te komen jou rijbewijs is ingevordert en die zal je voorlopig niet terug krijgen.

Je loopt een risico dat je helemaal niet meer mag autorijden de rest van je leven.
Gewoon eerlijk zijn hoe groter de kans is dat je je rijbewijs terug krijgt.
Interessant he ?
pi_94879441
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 22:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja gooi er even een aantal termen in die een Drs nog niet begrijpt....

Je begrijpt mijn uitleg toch? (En die klopt gewoon hoor)
Nou, je suggereert dat het ontstaat bij het afbreken van alcohol. De huidige theorie is dat CDT opzich niets met de afbraak van alcohol te maken heeft, maar meer met het toxische effect van alcohol.
  donderdag 31 maart 2011 @ 22:47:05 #40
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_94879450
coke is echt nog heel lang zichtbaar, maar niet bij een bloed/urinetest.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_94879567
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 22:42 schreef Zwolsboy het volgende:
Ik denk dat je beter gewoon geheel eerlijk kunt zijn.
Lul niet zo dom man.
quote:
Dat je gewoon een zware drinker bent en ook drugs gebruikt.

Jij probeert gewoon eronderuit te komen jou rijbewijs is ingevordert en die zal je voorlopig niet terug krijgen.
Zijn rijbewijs is helemaal niet ingevorderd, dat gaat nu juist besloten worden.

quote:
Je loopt een risico dat je helemaal niet meer mag autorijden de rest van je leven.
Wederom dom gelul.
quote:
Gewoon eerlijk zijn hoe groter de kans is dat je je rijbewijs terug krijgt.
Hele grove denkfout....
pi_94879640
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 22:46 schreef dotKoen het volgende:
Nou, je suggereert dat het ontstaat bij het afbreken van alcohol. De huidige theorie is dat CDT opzich niets met de afbraak van alcohol te maken heeft, maar meer met het toxische effect van alcohol.
En hoe had jij ook al weer in gedachten het toxische effect van alcohol op te merken zonder alcohol te gebruiken?
  donderdag 31 maart 2011 @ 22:54:09 #43
268717 SwissDutchy
Bad Grammar inc.
pi_94879936
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 22:39 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Zou je dan door een overmaat aan deze siaalzuurgroepen binnen te krijgen, je CDT weer op redelijke levels laten komen?
pi_94880021
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 22:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En hoe had jij ook al weer in gedachten het toxische effect van alcohol op te merken zonder alcohol te gebruiken?
Je begrijpt me niet. De %CDT stijgt wel onder invloed van alcoholconsumptie, maar niet omdat %CDT ervoor zorgt dat alcohol beter wordt afgebroken. Het is een bij-effect.
pi_94880094
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 22:55 schreef dotKoen het volgende:
Je begrijpt me niet. De %CDT stijgt wel onder invloed van alcoholconsumptie, maar niet omdat %CDT ervoor zorgt dat alcohol beter wordt afgebroken. Het is een bij-effect.
Dat heb ik toch ook nooit gezegd?

Sterker nog, ik zei dit:
quote:
Dit enzym wordt door je lever aangemaakt als bijproduct bij het afbreken van alcohol.
pi_94880158
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 22:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat heb ik toch ook nooit gezegd?
Nou ja, je zei inderdaad wel bijproduct. Maar je zegt wel dat dit enzym wordt aangemaakt bij het afbreken van alcohol.
pi_94880205
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 22:57 schreef dotKoen het volgende:
Nou ja, je zei inderdaad wel bijproduct. Maar je zegt wel dat dit enzym wordt aangemaakt bij het afbreken van alcohol.
Ja, maar niet dat het helpt met afbreken of iets dergelijks.
pi_94880280
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 22:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Lul niet zo dom man.

[..]

Zijn rijbewijs is helemaal niet ingevorderd, dat gaat nu juist besloten worden.

[..]

Wederom dom gelul.

[..]

Hele grove denkfout....
Jij bent zon type dat niet op de weg hoort door continu te liegen.
TS verdient zijn rijbewijs gewoon niet wie alcohol gebruikt hoort gewoon niet thuis op de weg.
Dat je af en toe een biertje pakt is totaal anders dan compleet kapot zuipen.

Gelukkig is TS gepakt en zal veel leren hiervan.
Interessant he ?
pi_94880496
EMA is echt zon typisch voorbeeld van nederland nazistaat. Je bent gewoon overgeleverd aan de volstrekte willekeur van het CBR. Succes TS
pi_94880922
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 23:00 schreef Zwolsboy het volgende:
Gelukkig is TS gepakt en zal veel leren hiervan.
Ik heb liever dat TS gestraft wordt voor onder invloed rijden als dat het CBR het nuchter rijden voor hem strafbaar maakt. Als TS achter jou rijdt, en jij verongelukt voor zijn ogen dan kan hij niet eens stoppen om jou hulp te verlenen want daar komt altijd politie bij. En dat is nu net wat TS dan niet kan gebruiken.

Ergo, met een beetje pech vertel jij het niet na. Truste...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')