abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94865876
Kan iemand mij uitleggen waarom er zo gedweept wordt met de 'hardwerkende Nederlander'?
Kijk, als iemand uit liefde voor de goede zaak weken van 60 uur draait, persoonlijke risico's loopt of voor een hongerloontje billen wast tijdens onregelmatige diensten, daar heb ik niks dan bewondering voor.

Maar voor ongeveer 80% is dat 'harde werken' zwaar overdreven. De gemiddelde werknemer klokt om 5 uur uit, is vrijdag al met zijn hoofd bij het weekend, en maakt in zijn vrije tijd echt niet extra uurtjes om tot excellentie te komen.

Niks mis mee hoor, heel gezond. Maar soms heb ik het idee dat van 9 tot 5 bij een baas zitten een soort morele sterrenstatus geeft.

Politici hebben de mond vol over Hardwerkende Nederlanders. De enige volwaardige burger lijkt soms wel een met een betaalde baan, ook hier op Fok! De rest is tweederangsburger, een soort een lastig insect dat de Zijne Hardwerkendheid alleen geld kost.

Zoals bijvoorbeeld de mensen die door de een of andere ziekte niet aan betaald werk kunnen komen. Zij mogen het vooral niet beter hebben dan de grootste pechvogel onder de Hardwerkende Nederlander. Elke dag naar je werk fietsen is kennelijk zo'n grote opoffering dat een gevecht met kanker of leven met een ziek lijf daarbij in het niet valt.

Studenten, ook tweederangsburgers. Sommige van hen werken keihard, bijvoorbeeld om boven het maaiveld uit te steken en een tweede master te halen, maar kennelijk werk je alleen hard als je betaald wordt door een baas. Koning Henk de Hardwerkende wenst niet voor zulk plebs te betalen.

Dus, wat is het toch aan goeiemoggel zeggen en achter een scherm zitten dat iemand op een voetstuk plaatst?

Klacht: Mensen die menen dat mensen met een betaalde baan fucking helden zijn, en de inspanningen/opofferingen van de rest van de Nederlander bagatelliseren
  donderdag 31 maart 2011 @ 19:06:32 #2
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_94865945
Jij trekt zeker een uitkering.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_94865964
In mijn ogen zijn hardwerkende Nederlanders gewoon mensen met elke willekeurige baan, van rioolontstopper tot mediatycoon, en zijn het juist de Nederlanders zonder baan, met een uitkering of elke andere vorm van luiheidscompensatie van de overheid die TERECHT worden gebagatelliseerd. Dus de TS waarschijnlijk ook :')
pi_94865976
Daar is een mooie term voor bedacht: ressentiment.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_94866003
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:06 schreef Hoogheid het volgende:
In mijn ogen zijn hardwerkende Nederlanders gewoon mensen met elke willekeurige baan, van rioolontstopper tot mediatycoon, en zijn het juist de Nederlanders zonder baan, met een uitkering of elke andere vorm van luiheidscompensatie van de overheid die TERECHT worden gebagatelliseerd.
Waarom ? zijn zij zoveel minder? Is een mantelzorger lui?
pi_94866045
Zo een terechte klacht dit.
pi_94866046
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:07 schreef pussywillow het volgende:
Ik ben geen mislukt figuur, al zullen mensen op klb dat niet geloven.

Ach, als ik het maar geloof. ;)
  donderdag 31 maart 2011 @ 19:10:32 #8
198371 Equites
pi_94866106
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:09 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Wat doe je dan knaap!
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_94866135
wat is dit nu, word je niet betaald op fok! ofzo? :? :?
-referral verwijderd-
  donderdag 31 maart 2011 @ 19:12:13 #10
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_94866168
je usernaam zou toch wat anders doen vermoeden
zonnig Brasil
pi_94866196
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:09 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel: ressentiment van de "hardwerkende Nederlander" ten opzichte van mensen die niet net zo hard werken als zij. Omdat zij het doen, is iedereen die het níet doet verkeerd.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_94866206
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:10 schreef Equites het volgende:

[..]

Wat doe je dan knaap!
Studeren. En ben geen knaap.
pi_94866207
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:07 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Waarom ? zijn zij zoveel minder? Is een mantelzorger lui?
Mantelzorg is onbetaald en daar krijg je toch verder niets voor van de overheid?
pi_94866213
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:12 schreef qwerty_x het volgende:
je usernaam zou toch wat anders doen vermoeden
:P
pi_94866238
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:13 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

Mantelzorg is onbetaald en daar krijg je toch verder niets voor van de overheid?
Maar is een mantelzorger dan een tweederangsbrurger die onder iemand met een baan staat? Ik vind van niet.
  donderdag 31 maart 2011 @ 19:15:11 #16
198371 Equites
pi_94866272
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:13 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Studeren. En ben geen knaap.
Ok dushi.
pi_94866365
Ik heb meer respect voor een über ideologische dichter ofzo dan voor een kantoorpik die alleen maar zuur kan zijn, maar dat zal wel weer aan mij liggen volgens KLB :')
Ga weg
pi_94866451
Terechte klacht.
  donderdag 31 maart 2011 @ 19:20:33 #19
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_94866473
mooi omschreven klacht.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_94866511
Waar moeten wij je nu mee helpen?
pi_94866570
Nederlanders hebben de kortste werkweek van alle Europeanen. Van Duitsers tot Turken, van Zweden tot Portugezen, allemaal maken ze veel meer uren dan de 'hardwerkende' Nederlander.

Heel terechte klacht dus.
pi_94866629
loonslaven :')

Mensen die niet out of the box kunnen denken.
pi_94866728
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:12 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel: ressentiment van de "hardwerkende Nederlander" ten opzichte van mensen die niet net zo hard werken als zij. Omdat zij het doen, is iedereen die het níet doet verkeerd.
Ja, dan denk ik, hebben ze zo'n hekel aan hun werk, dat elke cent die ze moeten afstraan aan iets of iemand die niet werkt pijn doet?Zij ze zo jaloers?

Ik zag laats een user voorbij komen die was jaloers op autisten in een instelling! Want die kregen 'gratis geld'. Hij was vast ook jaloers op Doe een Wens kinderen omdat die met van der Vaart op de foto mogen. :P
pi_94866755
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:20 schreef mymoodfentje het volgende:
mooi omschreven klacht.
Danku.

En alle andere mensen die t een terechte klacht vinden.
pi_94867045
Nederlanders werken nauwelijks hard. Zo weinig mogelijk doen en naar een zo hoog mogelijk resultaat streven wordt al ingeprent vanaf de basisschool. Het wordt als excuus gebruikt om zo veel
mogelijk belasting op te halen, belastingvoordelen te geven aan multinationals en te bezuinigen op mindergestelden.
pi_94867475
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:33 schreef superdrufus het volgende:
Nederlanders werken nauwelijks hard. Zo weinig mogelijk doen en naar een zo hoog mogelijk resultaat streven wordt al ingeprent vanaf de basisschool.
Herkenbaar! Ik studeer ongeveer 45 uur per week, nou dan word je vreemd aangekeken hoor. Alsof ik boven mijn nivo zit.

In andere landen is het heel gewoon om dat te studeren wat je aan kunt. Hier ie het gebruikelijk om iets te doen dat eigenlijk te makkelijk is, zodat je daarnaast als een soort Gooise vrouw een beetje kunt rondhangen en socializen..
pi_94867582
Dit heeft ook te maken met het feit dat de gemiddelde Nederlander altijd de aanname maakt dat een uitkering per definitie onterecht is. Iedereen die een uitkering ontvangt is immers prima in staat om te werken maar is gewoon vreselijk lui en verwend...
Patat Friet
  donderdag 31 maart 2011 @ 19:45:22 #28
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_94867650
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:33 schreef superdrufus het volgende:
Nederlanders werken nauwelijks hard. Zo weinig mogelijk doen en naar een zo hoog mogelijk resultaat streven wordt al ingeprent vanaf de basisschool.
Maar wel vanuit die morele superioriteit naar beneden trappen, en bij discussies over uitkeringen altijd die 10% Tokkies erbij halen, en de andere 90% die om anderen redenen 'between jobs' zit glashard negeren.
pi_94867684
Klacht is volkomen terecht.
pi_94867833
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:45 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Maar wel vanuit die morele superioriteit naar beneden trappen, en bij discussies over uitkeringen altijd die 10% Tokkies erbij halen, en de andere 90% die om anderen redenen 'between jobs' zit glashard negeren.
Ik zie ook wel vrij regelmatig users voorbij komen die vinden dat zieke mensen maar 'pech' hebben en vinden dat die niet meer dan de basisbehoeften mogen krijgen want belastingcenten.
pi_94867849
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:44 schreef ganzenherder het volgende:
Dit heeft ook te maken met het feit dat de gemiddelde Nederlander altijd de aanname maakt dat een uitkering per definitie onterecht is. Iedereen die een uitkering ontvangt is immers prima in staat om te werken maar is gewoon vreselijk lui en verwend...
En dan maar klagen dat de staatsschuld niet afneemt.
  donderdag 31 maart 2011 @ 19:49:47 #32
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94867880
hier verder

quote:
  donderdag 31 maart 2011 @ 19:49:52 #33
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_94867889
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:48 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Ik zie ook wel vrij regelmatig users voorbij komen die vinden dat zieke mensen maar 'pech' hebben en vinden dat die niet meer dan de basisbehoeften mogen krijgen want belastingcenten.
Armoe is al een ziekte op zich .. Mensen met een andere ziekte dat ook nog aan willen doen..
pi_94867952
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:49 schreef CernunnosCeltic het volgende:

[..]

Ja, laten we dat doen. Alle zieke en arbeidsongeschikte mensen laten creperen om zo te staatsschuld in een paar jaar af te lossen ^O^
Het zijn immers toch inferieure mensen...
Patat Friet
  donderdag 31 maart 2011 @ 19:52:01 #35
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94867980
Oja, en mensen die werken als de deugd zien
pi_94868039
quote:

[..]

Ik ben ook niet heel blij met uitkerinstrekkers ofzo.

Jammere is dat mensen die lichamelijk ziek zijn vaak gezeur hebben met uitkeringsinstanties, en dat een Probleemwijken-type wel zonder gezeur die aanvulling op zijn wietplantage overgemaakt krijgt.
pi_94868173
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:48 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Survival of the Fittest.

Als een tijger zonder tanden wordt geboren wordt het voedsel ook niet de rest van zijn leven door z'n maten voorgekauwd en door zijn strot geduwd. Nee, hij gaat gewoon dood. Door mensen op allerlei manieren in leven te houden brengt men zichzelf alleen maar in de problemen. Kijk maar naar de grafiek van de bevolkingsgroei vanaf het moment dat de zorg enorm is verbeterd en men veel ouder werd. Nu gaat het nog goed, maar voor hoelang? Overbevolking is in sommige gebieden al een probleem en dat wordt de komende tijd alleen maar erger.
pi_94868216
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:51 schreef ganzenherder het volgende:

[..]

Ja, laten we dat doen. Alle zieke en arbeidsongeschikte mensen laten creperen om zo te staatsschuld in een paar jaar af te lossen ^O^
Het zijn immers toch inferieure mensen...
Ik bedoel dat mensen die gewoon kunnen werken en dat niet doen, die blijven maar klagen over de staatsschuld.
pi_94868400
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:07 schreef pussywillow het volgende:
bedankt voor deze reactie!
Weer iets geleerd
pi_94868550
quote:

[..]

Want de staatsschuld verdwijnt als alle uitkeringen verdwijnen? (je mist het feit dat die uitkeringen uiteindelijk gewoon in de economie terecht komen omdat die mensen ook gewoon consumeren? Dat doordoor BTW betaald wordt en werknemers inkomen genieten waardoor weer belasting betaald wordt? Een dergelijke situatie is slechter dan een volledig 'productieve' bevolking, maar het is pertinent onwaar dat dat geld maar in een spreekwoordelijk zwart gat verdwijnt. Dat gaat uiteindelijk voor een groot gedeelte gewoon weer terug naar de overheid)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_94868566
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:56 schreef CernunnosCeltic het volgende:

[..]

Ik bedoel dat mensen die gewoon kunnen werken en dat niet doen, die blijven maar klagen over de staatsschuld.
Daar ben ik het wel mee eens ;)
Patat Friet
  donderdag 31 maart 2011 @ 20:07:11 #42
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94868814
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:55 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

Survival of the Fittest.

Als een tijger zonder tanden wordt geboren wordt het voedsel ook niet de rest van zijn leven door z'n maten voorgekauwd en door zijn strot geduwd. Nee, hij gaat gewoon dood. Door mensen op allerlei manieren in leven te houden brengt men zichzelf alleen maar in de problemen. Kijk maar naar de grafiek van de bevolkingsgroei vanaf het moment dat de zorg enorm is verbeterd en men veel ouder werd. Nu gaat het nog goed, maar voor hoelang? Overbevolking is in sommige gebieden al een probleem en dat wordt de komende tijd alleen maar erger.
Als survival of the fittest in bovenstaande termen de geldende regel zou zijn in dit land, bestond jij niet meer.

Ik zou dan het gebied voorheen bekend als De Randstad hebben toegevoegd aan mijn territorium, de Noord-Hollandse Strook. Opruiende figuren zoals jij verdwijnen, om de grip op mijn territorium te verstevigen. Het Fok!-forum zou zijn gecensureerd, en bij vervelende users komt er een speciale ploeg langs de deur.
  † In Memoriam † donderdag 31 maart 2011 @ 20:08:47 #43
137949 Disana
pi_94868916
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:13 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

Nou. Ik heb maanden in het ziekenhuis gelegen en ben revaliderende. Heel toevallig kreeg ik gisteren een brief van de Sociale Verzekeringsbank: ik mag een mantelzorger aanwijzen die zij 250 euro gaan geven.
pi_94868997
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 20:07 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Als survival of the fittest in bovenstaande termen de geldende regel zou zijn in dit land, bestond jij niet meer.

Ik zou dan het gebied voorheen bekend als De Randstad hebben toegevoegd aan mijn territorium, de Noord-Hollandse Strook. Opruiende figuren zoals jij verdwijnen, om de grip op mijn territorium te verstevigen. Het Fok!-forum zou zijn gecensureerd, en bij vervelende users komt er een speciale ploeg langs de deur.
Ik kan niet wachten :) Ergens in 2012 gaat dit losbarsten, dan komt het echte overleven weer van pas als de wereld aan het vergaan is. Al denk ik dat je staatje heel erg fragiel is voor de aanliggende staatjes! Met Hans van Baalen aan het hoofd ben je natuurlijk nooit je leven zeker.
  donderdag 31 maart 2011 @ 20:11:19 #45
154252 EvanStone
Daar gaan we!
pi_94869067
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:08 schreef CaptainCookie het volgende:
pi_94869665
Ergste zijn nog de mensen die dit op Fok! verkondigen onder werktijd.
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
  donderdag 31 maart 2011 @ 20:28:32 #47
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94870011
Als ik het over 'hardwerkende' Nederlanders heb dan is dat altijd met sarcasme.

Als je een hardwerkend bent, ben je gewoon dom. Zeker in Nederland, waar je de verdiensten grotendeels aan de staat mag afdragen.

Beter ben je een slimwerkende Nederlander. Of een efficiënt-werkende Nederlander met veel vrije tijd.

De meeste mensen die ik ken en die 'hard' werken zijn inderdaad de hele dag druk maar produceren nog niet de helft van wat ik produceer. En daarvan is de helft ook nog eens iets waar niemand ooit om gevraagd heeft.
The End Times are wild
  donderdag 31 maart 2011 @ 20:40:04 #48
332736 Schooiboy
Italiaanse sferen
pi_94870703
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 20:22 schreef Appelknaller het volgende:
Ergste zijn nog de mensen die dit op Fok! verkondigen onder werktijd.
TS is ontslagen,vandaar zijn klacht
vagabondo, non odia
Specialità italiane
pi_94873205
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 20:28 schreef LXIV het volgende:
En daarvan is de helft ook nog eens iets waar niemand ooit om gevraagd heeft.
Als er alleen dingen geproduceerd werden waar mensen om gevraagd hebben zou het nogal een schrale bedoening worden.
pi_94883621
Hardwerkende Nederlanders posten hier niet,die hebben al hun tijd nodig om te werken.

P.s. voor mantelzorgers kan 1x per jaar ¤ 250 worden aangevraagd het zogenaamde Mantelzorgcompliment!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_94894184
quote:
13s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:52 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Oja, en mensen die werken als de deugd zien
Oja, en mensen die niet-werken als de crimineel zien
pi_94894389
quote:
Eens dit. Er zijn inderdaad klaplopers die gewoon lui zijn, die mogen dan ook keihard aangepakt worden, maar er zijn ook genoeg valide redenen waarom mensen niet in een 9 tot 5 baantje zitten.
Terug van weggeweest!
pi_94894931
Terechte klacht
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_94896715
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 19:55 schreef Hoogheid het volgende:

[..]
Kijk maar naar de grafiek van de bevolkingsgroei vanaf het moment dat de zorg enorm is verbeterd en men veel ouder werd. Nu gaat het nog goed, maar voor hoelang? Overbevolking is in sommige gebieden al een probleem en dat wordt de komende tijd alleen maar erger.
Wat een gelul dit. In de landen met een moderne verzorgingsstaat staat de bevolkingsgroei bijna stil. Juist in de derde wereld maken ze al die kinderen omdat ze anders geen oudedagvoorziening hebben.
  vrijdag 1 april 2011 @ 12:36:14 #55
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_94898011
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:55 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

Survival of the Fittest.
Nee, hij gaat gewoon dood. Door mensen op allerlei manieren in leven te houden brengt men zichzelf alleen maar in de problemen.
Ga je dat ook beweren als je neefje leukemie krijgt (god forbid!!) :{
pi_94901877
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:06 schreef Equites het volgende:
Jij trekt zeker een uitkering.
QFT
pi_94902599
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 11:58 schreef Saysem het volgende:

[..]

Wat een gelul dit. In de landen met een moderne verzorgingsstaat staat de bevolkingsgroei bijna stil. Juist in de derde wereld maken ze al die kinderen omdat ze anders geen oudedagvoorziening hebben.
Inderdaad, hadden we hier in het westen maar te maken bevolkingsgroei gvd. Dan hadden we in veel mindere mate hinder ondervonden van de nadelige gevolgen van vergrijzing...
Patat Friet
  vrijdag 1 april 2011 @ 14:41:30 #58
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_94902727
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 12:36 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ga je dat ook beweren als je neefje leukemie krijgt (god forbid!!) :{
Het gaat zulke mensen altijd voorbij dat de levensbehoeften waar zij elke dag van afhankelijk zijn, ook onder deze zorg vallen en niet beschikbaar zouden zijn indien survival of the fittest. Maar dat valt ze altijd om een onverklaarbare reden niet op.
  vrijdag 1 april 2011 @ 18:33:11 #59
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_94911124
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 14:41 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Het gaat zulke mensen altijd voorbij dat de levensbehoeften waar zij elke dag van afhankelijk zijn, ook onder deze zorg vallen en niet beschikbaar zouden zijn indien survival of the fittest. Maar dat valt ze altijd om een onverklaarbare reden niet op.
Zelfs al zouden die mensen niet afhankelijk zijn, ik vind het altijd een beetje 'meh' dat ze vooral over anderen heel snel roepen dat die zich maar in hun lot moeten schikken.
pi_94911209
Hij die niet steelt of niet erft, moet werken tot hij sterft.

Vuige slaven. ARBEIT MACHT FREI .
pi_94911238
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 19:04 schreef MuyTrabajo het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom er zo gedweept wordt met de 'hardwerkende Nederlander'?
Kijk, als iemand uit liefde voor de goede zaak weken van 60 uur draait, persoonlijke risico's loopt of voor een hongerloontje billen wast tijdens onregelmatige diensten, daar heb ik niks dan bewondering voor.

Maar voor ongeveer 80% is dat 'harde werken' zwaar overdreven. De gemiddelde werknemer klokt om 5 uur uit, is vrijdag al met zijn hoofd bij het weekend, en maakt in zijn vrije tijd echt niet extra uurtjes om tot excellentie te komen.

Niks mis mee hoor, heel gezond. Maar soms heb ik het idee dat van 9 tot 5 bij een baas zitten een soort morele sterrenstatus geeft.

Politici hebben de mond vol over Hardwerkende Nederlanders. De enige volwaardige burger lijkt soms wel een met een betaalde baan, ook hier op Fok! De rest is tweederangsburger, een soort een lastig insect dat de Zijne Hardwerkendheid alleen geld kost.

Zoals bijvoorbeeld de mensen die door de een of andere ziekte niet aan betaald werk kunnen komen. Zij mogen het vooral niet beter hebben dan de grootste pechvogel onder de Hardwerkende Nederlander. Elke dag naar je werk fietsen is kennelijk zo'n grote opoffering dat een gevecht met kanker of leven met een ziek lijf daarbij in het niet valt.

Studenten, ook tweederangsburgers. Sommige van hen werken keihard, bijvoorbeeld om boven het maaiveld uit te steken en een tweede master te halen, maar kennelijk werk je alleen hard als je betaald wordt door een baas. Koning Henk de Hardwerkende wenst niet voor zulk plebs te betalen.

Dus, wat is het toch aan goeiemoggel zeggen en achter een scherm zitten dat iemand op een voetstuk plaatst?

Klacht: Mensen die menen dat mensen met een betaalde baan fucking helden zijn, en de inspanningen/opofferingen van de rest van de Nederlander bagatelliseren
Goede omschrijving...ben het alleen niet eens met je klacht hierover.
  vrijdag 1 april 2011 @ 19:00:15 #62
310990 Granduppaaaaah
Dolfijnen Reiki Specialist
pi_94912127
Moedwillig parasiteren is natuurlijk iets wat per definitie onrespectabel is (sociaal detriment, slecht voor iemands eigen overlevingskansen evolutionair gezien, stamleden die zich louter parasitair gedragen worden meestal buitengesloten), behalve als het in zijn uitwerking uitermate verfijnd is (zeer strak geplande bankoverval met 50 miljoen buit), maar zie niet in waarom werken nu zoiets verhevens is. Lijkt me een gereformeerde of protestantse gedachte, maar feitelijk is het meer een plicht en het doen dus meer een neutrale eigenschap. De meeste mensen weten niet anders dan dat je moet werken als je het kunt, dit is in sociale justitiële en morele wetten impliciet of expliciet vastgelegd, en dus vergt het meer moeite om er van af te wijken dan om er in mee te gaan (of je moet een opvoeding van een ouderpaar van moedwillige parasieten hebben gehad b.v.).
Een respectabele baan is voor mij alleen iets wat intellectueel uitdagend is en alleen voor getalenteerde mensen is weggelegd, schoonmakers of boekhouders en dergelijk hoeven zich bij mij niet op een plezante hoeveelheid status zitten te wachten want dat is het gewoon niet waard.
Waardering zeker, status nee.
pi_94943719
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 19:00 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Lijkt me een gereformeerde of protestantse gedachte, maar feitelijk is het meer een plicht en het doen dus meer een neutrale eigenschap
Ja, dat vraag ik me dus ook af. Wat is er nou dat 'heilig' en 'moreel verheven' is aan werken.

En is het zo verheven dat je alle parasieten als tweederangsburgers mag behandelen, ook zij die daar niet voor gekozen hebben? (denk aan gehandicapten)
  zaterdag 9 april 2011 @ 03:57:02 #64
340846 ik.weet.geen.naam
Neu, nieuw, nuevo, new
pi_95249982
Nederland is gewoon het meest ambitieuze land ter wereld
pi_95250190
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 16:12 schreef MuyTrabajo het volgende:

[..]

Ja, dat vraag ik me dus ook af. Wat is er nou dat 'heilig' en 'moreel verheven' is aan werken.

En is het zo verheven dat je alle parasieten als tweederangsburgers mag behandelen, ook zij die daar niet voor gekozen hebben? (denk aan gehandicapten)
Als ik van een uitkering leefde zou ik blij zijn dat men werk als zo gewichtig en respectabel zag. Lekker zonder nadenken naar je werk gaan en mijn uitkering betalen, thanks ^O^
pi_95250449
Echte bazen hoeven niet te werken bij een baas om geld binnen te halen.
  zaterdag 9 april 2011 @ 10:26:49 #67
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_95252002
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
  zaterdag 9 april 2011 @ 11:06:26 #68
306596 SockPants
ik moet altijd alles zelf doen
pi_95252832
Snap dat nou, mensen zeggen dit soort dingen alleen om te klagen over uitkeringtrekkende allochtonen zoals die ontsnapte surinaamse seriemoordenaars die op kosten van de staat en dus de burgers hier in een afkickkliniek zitten of lekker in de AH rondlopen boodschapjes te doen. Dat zeggen ze er alleen niet bij want dan krijg je alleen maar gezeik.
Bla bla bla bla bla.
pi_95260908
Nederlanders die hard werken, als dat echt zo was waren hier geen Turken en Marokkanen :')

40 uur per week spreadsheets tikken, powerpointpresentaties maken en FOK! hard werken noemen :') :')

Henk & Ingrid die hard werken EN sbs6 kijken :')
Ik ben scheel als ik geen bril draag, so what?
  zaterdag 9 april 2011 @ 15:20:52 #70
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95261003
Onterechte klacht. De truc van politiek is nu juist om holle retoriek te gebruiken die op vele mensen kan slaan. Als een politicus zegt dat hij er is voor de hardwerkende Nederlander en de profiteurs hard gaat aanpakken denken grote groepen mensen die elkaar onderling weer als profiteurs beschouwen "heey ik werk hard" en dat levert dus veel stemmen op. Gewoon slim politiek bedrijven dus.
  zaterdag 9 april 2011 @ 15:23:59 #71
337345 BrammetjeBraam
en Grootje Grutjes
pi_95261102
kerel, wat ben ik het eens met jou! (de TS) ;)
pi_95261188
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 15:20 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Onterechte klacht. De truc van politiek is nu juist om holle retoriek te gebruiken die op vele mensen kan slaan. Als een politicus zegt dat hij er is voor de hardwerkende Nederlander en de profiteurs hard gaat aanpakken denken grote groepen mensen die elkaar onderling weer als profiteurs beschouwen "heey ik werk hard" en dat levert dus veel stemmen op. Gewoon slim politiek bedrijven dus.
Dan kan je liever in Noord-Korea wonen :|W
  zaterdag 9 april 2011 @ 15:28:26 #73
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_95261265
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 15:26 schreef BrillieSmurf het volgende:

[..]

Dan kan je liever in Noord-Korea wonen :|W
Omdat?
  zaterdag 9 april 2011 @ 15:31:27 #74
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_95261388
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 15:28 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Omdat?
Daar werkt iedereen even hard, iedereen is gelijk, communisme, jeweetz.

:')
Hallon!
pi_95261455
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 15:28 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Omdat?
Omdat dat. Haatpropaganda zaaien (die buitenlander verpesten het voor de 'hardwerkende' Hollanders!) en alsnog claimen dat er werkelijk democratie bestaat. Rot toch op!

ECHT hardwerkende mensen werken in de fabriek, in de mijnbouw en zitten niet achter hun pc op een forum te janken dat buitenlanders en krakers tuig zijn en nietsdoen en profiteren.

ECHT hardwerkende mensen stemmen dus gewoon op links, waarom zouden die fabrieksarbeiders en mijnbouwwerkers soberso stemmen op rechts als ze geen miljonair zijn? Zou ik ook niet doen.

en dan maar blijven volhouden dat je hard werkt door de hele dag op je kont te zitten... van Henk, Ingrid en Tokkies kan je dat verwachten, politici moeten niet hypocriet doen! :r
pi_95263185
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 15:18 schreef BrillieSmurf het volgende:
Nederlanders die hard werken, als dat echt zo was waren hier geen Turken en Marokkanen :')

40 uur per week spreadsheets tikken, powerpointpresentaties maken en FOK! hard werken noemen :') :')

Henk & Ingrid die hard werken EN sbs6 kijken :')
_O_

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 15:20 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
De TT zou eigenlijk moeten zijn, mensen die vinden dat ze hard werken en politici die ze naar de bek praten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')