Waarom ? zijn zij zoveel minder? Is een mantelzorger lui?quote:Op donderdag 31 maart 2011 19:06 schreef Hoogheid het volgende:
In mijn ogen zijn hardwerkende Nederlanders gewoon mensen met elke willekeurige baan, van rioolontstopper tot mediatycoon, en zijn het juist de Nederlanders zonder baan, met een uitkering of elke andere vorm van luiheidscompensatie van de overheid die TERECHT worden gebagatelliseerd.
Ik ben geen mislukt figuur, al zullen mensen op klb dat niet geloven.quote:Op donderdag 31 maart 2011 19:07 schreef pussywillow het volgende:
Daar is een mooie term voor bedacht: ressentiment.
Wat doe je dan knaap!quote:Op donderdag 31 maart 2011 19:09 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Ik ben geen mislukt figuur, al zullen mensen op klb dat niet geloven.
Ach, als ik het maar geloof.
Nee, ik bedoel: ressentiment van de "hardwerkende Nederlander" ten opzichte van mensen die niet net zo hard werken als zij. Omdat zij het doen, is iedereen die het níet doet verkeerd.quote:Op donderdag 31 maart 2011 19:09 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Ik ben geen mislukt figuur, al zullen mensen op klb dat niet geloven.
Ach, als ik het maar geloof.
Mantelzorg is onbetaald en daar krijg je toch verder niets voor van de overheid?quote:Op donderdag 31 maart 2011 19:07 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Waarom ? zijn zij zoveel minder? Is een mantelzorger lui?
quote:Op donderdag 31 maart 2011 19:12 schreef qwerty_x het volgende:
je usernaam zou toch wat anders doen vermoeden
Maar is een mantelzorger dan een tweederangsbrurger die onder iemand met een baan staat? Ik vind van niet.quote:Op donderdag 31 maart 2011 19:13 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Mantelzorg is onbetaald en daar krijg je toch verder niets voor van de overheid?
Ok dushi.quote:
Ja, dan denk ik, hebben ze zo'n hekel aan hun werk, dat elke cent die ze moeten afstraan aan iets of iemand die niet werkt pijn doet?Zij ze zo jaloers?quote:Op donderdag 31 maart 2011 19:12 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel: ressentiment van de "hardwerkende Nederlander" ten opzichte van mensen die niet net zo hard werken als zij. Omdat zij het doen, is iedereen die het níet doet verkeerd.
Herkenbaar! Ik studeer ongeveer 45 uur per week, nou dan word je vreemd aangekeken hoor. Alsof ik boven mijn nivo zit.quote:Op donderdag 31 maart 2011 19:33 schreef superdrufus het volgende:
Nederlanders werken nauwelijks hard. Zo weinig mogelijk doen en naar een zo hoog mogelijk resultaat streven wordt al ingeprent vanaf de basisschool.
Maar wel vanuit die morele superioriteit naar beneden trappen, en bij discussies over uitkeringen altijd die 10% Tokkies erbij halen, en de andere 90% die om anderen redenen 'between jobs' zit glashard negeren.quote:Op donderdag 31 maart 2011 19:33 schreef superdrufus het volgende:
Nederlanders werken nauwelijks hard. Zo weinig mogelijk doen en naar een zo hoog mogelijk resultaat streven wordt al ingeprent vanaf de basisschool.
Ik zie ook wel vrij regelmatig users voorbij komen die vinden dat zieke mensen maar 'pech' hebben en vinden dat die niet meer dan de basisbehoeften mogen krijgen want belastingcenten.quote:Op donderdag 31 maart 2011 19:45 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Maar wel vanuit die morele superioriteit naar beneden trappen, en bij discussies over uitkeringen altijd die 10% Tokkies erbij halen, en de andere 90% die om anderen redenen 'between jobs' zit glashard negeren.
En dan maar klagen dat de staatsschuld niet afneemt.quote:Op donderdag 31 maart 2011 19:44 schreef ganzenherder het volgende:
Dit heeft ook te maken met het feit dat de gemiddelde Nederlander altijd de aanname maakt dat een uitkering per definitie onterecht is. Iedereen die een uitkering ontvangt is immers prima in staat om te werken maar is gewoon vreselijk lui en verwend...
Armoe is al een ziekte op zich .. Mensen met een andere ziekte dat ook nog aan willen doen..quote:Op donderdag 31 maart 2011 19:48 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Ik zie ook wel vrij regelmatig users voorbij komen die vinden dat zieke mensen maar 'pech' hebben en vinden dat die niet meer dan de basisbehoeften mogen krijgen want belastingcenten.
Ja, laten we dat doen. Alle zieke en arbeidsongeschikte mensen laten creperen om zo te staatsschuld in een paar jaar af te lossenquote:Op donderdag 31 maart 2011 19:49 schreef CernunnosCeltic het volgende:
[..]
En dan maar klagen dat de staatsschuld niet afneemt.
Ik ben ook niet heel blij met uitkerinstrekkers ofzo.quote:Op donderdag 31 maart 2011 19:49 schreef CernunnosCeltic het volgende:
[..]
Survival of the Fittest.quote:Op donderdag 31 maart 2011 19:48 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Ik zie ook wel vrij regelmatig users voorbij komen die vinden dat zieke mensen maar 'pech' hebben en vinden dat die niet meer dan de basisbehoeften mogen krijgen want belastingcenten.
Ik bedoel dat mensen die gewoon kunnen werken en dat niet doen, die blijven maar klagen over de staatsschuld.quote:Op donderdag 31 maart 2011 19:51 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Ja, laten we dat doen. Alle zieke en arbeidsongeschikte mensen laten creperen om zo te staatsschuld in een paar jaar af te lossen![]()
Het zijn immers toch inferieure mensen...
bedankt voor deze reactie!quote:Op donderdag 31 maart 2011 19:07 schreef pussywillow het volgende:
Daar is een mooie term voor bedacht: ressentiment.
Want de staatsschuld verdwijnt als alle uitkeringen verdwijnen? (je mist het feit dat die uitkeringen uiteindelijk gewoon in de economie terecht komen omdat die mensen ook gewoon consumeren? Dat doordoor BTW betaald wordt en werknemers inkomen genieten waardoor weer belasting betaald wordt? Een dergelijke situatie is slechter dan een volledig 'productieve' bevolking, maar het is pertinent onwaar dat dat geld maar in een spreekwoordelijk zwart gat verdwijnt. Dat gaat uiteindelijk voor een groot gedeelte gewoon weer terug naar de overheid)quote:Op donderdag 31 maart 2011 19:49 schreef CernunnosCeltic het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eensquote:Op donderdag 31 maart 2011 19:56 schreef CernunnosCeltic het volgende:
[..]
Ik bedoel dat mensen die gewoon kunnen werken en dat niet doen, die blijven maar klagen over de staatsschuld.
Als survival of the fittest in bovenstaande termen de geldende regel zou zijn in dit land, bestond jij niet meer.quote:Op donderdag 31 maart 2011 19:55 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Survival of the Fittest.
Als een tijger zonder tanden wordt geboren wordt het voedsel ook niet de rest van zijn leven door z'n maten voorgekauwd en door zijn strot geduwd. Nee, hij gaat gewoon dood. Door mensen op allerlei manieren in leven te houden brengt men zichzelf alleen maar in de problemen. Kijk maar naar de grafiek van de bevolkingsgroei vanaf het moment dat de zorg enorm is verbeterd en men veel ouder werd. Nu gaat het nog goed, maar voor hoelang? Overbevolking is in sommige gebieden al een probleem en dat wordt de komende tijd alleen maar erger.
Nou. Ik heb maanden in het ziekenhuis gelegen en ben revaliderende. Heel toevallig kreeg ik gisteren een brief van de Sociale Verzekeringsbank: ik mag een mantelzorger aanwijzen die zij 250 euro gaan geven.quote:Op donderdag 31 maart 2011 19:13 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Mantelzorg is onbetaald en daar krijg je toch verder niets voor van de overheid?
Ik kan niet wachtenquote:Op donderdag 31 maart 2011 20:07 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Als survival of the fittest in bovenstaande termen de geldende regel zou zijn in dit land, bestond jij niet meer.
Ik zou dan het gebied voorheen bekend als De Randstad hebben toegevoegd aan mijn territorium, de Noord-Hollandse Strook. Opruiende figuren zoals jij verdwijnen, om de grip op mijn territorium te verstevigen. Het Fok!-forum zou zijn gecensureerd, en bij vervelende users komt er een speciale ploeg langs de deur.
TS is ontslagen,vandaar zijn klachtquote:Op donderdag 31 maart 2011 20:22 schreef Appelknaller het volgende:
Ergste zijn nog de mensen die dit op Fok! verkondigen onder werktijd.
Als er alleen dingen geproduceerd werden waar mensen om gevraagd hebben zou het nogal een schrale bedoening worden.quote:Op donderdag 31 maart 2011 20:28 schreef LXIV het volgende:
En daarvan is de helft ook nog eens iets waar niemand ooit om gevraagd heeft.
Oja, en mensen die niet-werken als de crimineel zienquote:Op donderdag 31 maart 2011 19:52 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Oja, en mensen die werken als de deugd zien
Eens dit. Er zijn inderdaad klaplopers die gewoon lui zijn, die mogen dan ook keihard aangepakt worden, maar er zijn ook genoeg valide redenen waarom mensen niet in een 9 tot 5 baantje zitten.quote:
Wat een gelul dit. In de landen met een moderne verzorgingsstaat staat de bevolkingsgroei bijna stil. Juist in de derde wereld maken ze al die kinderen omdat ze anders geen oudedagvoorziening hebben.quote:Op donderdag 31 maart 2011 19:55 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Kijk maar naar de grafiek van de bevolkingsgroei vanaf het moment dat de zorg enorm is verbeterd en men veel ouder werd. Nu gaat het nog goed, maar voor hoelang? Overbevolking is in sommige gebieden al een probleem en dat wordt de komende tijd alleen maar erger.
Ga je dat ook beweren als je neefje leukemie krijgt (god forbid!!)quote:Op donderdag 31 maart 2011 19:55 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Survival of the Fittest.
Nee, hij gaat gewoon dood. Door mensen op allerlei manieren in leven te houden brengt men zichzelf alleen maar in de problemen.
Inderdaad, hadden we hier in het westen maar te maken bevolkingsgroei gvd. Dan hadden we in veel mindere mate hinder ondervonden van de nadelige gevolgen van vergrijzing...quote:Op vrijdag 1 april 2011 11:58 schreef Saysem het volgende:
[..]
Wat een gelul dit. In de landen met een moderne verzorgingsstaat staat de bevolkingsgroei bijna stil. Juist in de derde wereld maken ze al die kinderen omdat ze anders geen oudedagvoorziening hebben.
Het gaat zulke mensen altijd voorbij dat de levensbehoeften waar zij elke dag van afhankelijk zijn, ook onder deze zorg vallen en niet beschikbaar zouden zijn indien survival of the fittest. Maar dat valt ze altijd om een onverklaarbare reden niet op.quote:Op vrijdag 1 april 2011 12:36 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ga je dat ook beweren als je neefje leukemie krijgt (god forbid!!)
Zelfs al zouden die mensen niet afhankelijk zijn, ik vind het altijd een beetje 'meh' dat ze vooral over anderen heel snel roepen dat die zich maar in hun lot moeten schikken.quote:Op vrijdag 1 april 2011 14:41 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Het gaat zulke mensen altijd voorbij dat de levensbehoeften waar zij elke dag van afhankelijk zijn, ook onder deze zorg vallen en niet beschikbaar zouden zijn indien survival of the fittest. Maar dat valt ze altijd om een onverklaarbare reden niet op.
Goede omschrijving...ben het alleen niet eens met je klacht hierover.quote:Op donderdag 31 maart 2011 19:04 schreef MuyTrabajo het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom er zo gedweept wordt met de 'hardwerkende Nederlander'?
Kijk, als iemand uit liefde voor de goede zaak weken van 60 uur draait, persoonlijke risico's loopt of voor een hongerloontje billen wast tijdens onregelmatige diensten, daar heb ik niks dan bewondering voor.
Maar voor ongeveer 80% is dat 'harde werken' zwaar overdreven. De gemiddelde werknemer klokt om 5 uur uit, is vrijdag al met zijn hoofd bij het weekend, en maakt in zijn vrije tijd echt niet extra uurtjes om tot excellentie te komen.
Niks mis mee hoor, heel gezond. Maar soms heb ik het idee dat van 9 tot 5 bij een baas zitten een soort morele sterrenstatus geeft.
Politici hebben de mond vol over Hardwerkende Nederlanders. De enige volwaardige burger lijkt soms wel een met een betaalde baan, ook hier op Fok! De rest is tweederangsburger, een soort een lastig insect dat de Zijne Hardwerkendheid alleen geld kost.
Zoals bijvoorbeeld de mensen die door de een of andere ziekte niet aan betaald werk kunnen komen. Zij mogen het vooral niet beter hebben dan de grootste pechvogel onder de Hardwerkende Nederlander. Elke dag naar je werk fietsen is kennelijk zo'n grote opoffering dat een gevecht met kanker of leven met een ziek lijf daarbij in het niet valt.
Studenten, ook tweederangsburgers. Sommige van hen werken keihard, bijvoorbeeld om boven het maaiveld uit te steken en een tweede master te halen, maar kennelijk werk je alleen hard als je betaald wordt door een baas. Koning Henk de Hardwerkende wenst niet voor zulk plebs te betalen.
Dus, wat is het toch aan goeiemoggel zeggen en achter een scherm zitten dat iemand op een voetstuk plaatst?
Klacht: Mensen die menen dat mensen met een betaalde baan fucking helden zijn, en de inspanningen/opofferingen van de rest van de Nederlander bagatelliseren
Ja, dat vraag ik me dus ook af. Wat is er nou dat 'heilig' en 'moreel verheven' is aan werken.quote:Op vrijdag 1 april 2011 19:00 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Lijkt me een gereformeerde of protestantse gedachte, maar feitelijk is het meer een plicht en het doen dus meer een neutrale eigenschap
Als ik van een uitkering leefde zou ik blij zijn dat men werk als zo gewichtig en respectabel zag. Lekker zonder nadenken naar je werk gaan en mijn uitkering betalen, thanksquote:Op zaterdag 2 april 2011 16:12 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Ja, dat vraag ik me dus ook af. Wat is er nou dat 'heilig' en 'moreel verheven' is aan werken.
En is het zo verheven dat je alle parasieten als tweederangsburgers mag behandelen, ook zij die daar niet voor gekozen hebben? (denk aan gehandicapten)
quote:
Dan kan je liever in Noord-Korea wonenquote:Op zaterdag 9 april 2011 15:20 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Onterechte klacht. De truc van politiek is nu juist om holle retoriek te gebruiken die op vele mensen kan slaan. Als een politicus zegt dat hij er is voor de hardwerkende Nederlander en de profiteurs hard gaat aanpakken denken grote groepen mensen die elkaar onderling weer als profiteurs beschouwen "heey ik werk hard" en dat levert dus veel stemmen op. Gewoon slim politiek bedrijven dus.
Omdat?quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:26 schreef BrillieSmurf het volgende:
[..]
Dan kan je liever in Noord-Korea wonen
Omdat dat. Haatpropaganda zaaien (die buitenlander verpesten het voor de 'hardwerkende' Hollanders!) en alsnog claimen dat er werkelijk democratie bestaat. Rot toch op!quote:
quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:18 schreef BrillieSmurf het volgende:
Nederlanders die hard werken, als dat echt zo was waren hier geen Turken en Marokkanen
40 uur per week spreadsheets tikken, powerpointpresentaties maken en FOK! hard werken noemen![]()
Henk & Ingrid die hard werken EN sbs6 kijken
De TT zou eigenlijk moeten zijn, mensen die vinden dat ze hard werken en politici die ze naar de bek praten!quote:Op zaterdag 9 april 2011 15:20 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Onterechte klacht. De truc van politiek is nu juist om holle retoriek te gebruiken die op vele mensen kan slaan. Als een politicus zegt dat hij er is voor de hardwerkende Nederlander en de profiteurs hard gaat aanpakken denken grote groepen mensen die elkaar onderling weer als profiteurs beschouwen "heey ik werk hard" en dat levert dus veel stemmen op. Gewoon slim politiek bedrijven dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |