Zijn conrector weet ervan. De locale politie blijkbaar nog niet. Dat vind ik zo raar, want hij is officieel de hoofdverdachte..quote:Op vrijdag 1 april 2011 08:35 schreef Alicey het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de vervolging van die "vriend"?
Ja, ik weet het, dankjewelquote:Op vrijdag 1 april 2011 08:47 schreef utopie het volgende:
Nogmaals; je bent daar aangemeld omdat je onder de categorie minderjarige valt. Iedereen die minderjarig is komt in aanmerking met die instantie. Voor jou is het dus niet van toepassing om daar extra tegen op te zien.
Valt allemaal wel mee. Drukte makerij om iets wat totaal anders gaat uitpakken dan dat de meeste denken
Kopje 2.1 ''Minderjarigen''
Voor jongeren van 12 tot 18 jaar gelden andere regels. Minder ernstige vergrijpen - zoals een winkeldiefstal waar weinig is gestolen of een vernieling met weinig schade - handelt de politie meestal zelf af. Vaak gebeurt dat via een zogenaamd Halt-project. De dader moet dan een aantal uren werken, meestal maximaal 20 uur. Bovendien moet de minderjarige de schade vergoeden. Zwaardere zaken komen op het bureau van de officier van justitie terecht. Deze kan zelf de zaak afdoen met een boete of een korte taakstraf (werk- of leerstraf) opleggen (meestal maximaal 40 uur).
bron: http://nl.wikipedia.org/w(...)erland#Minderjarigen
Je hebt geen ernstige schade gemaakt of wat dan ook. Of creditcard fraude gepleegd bij internetbankier sites/betalingssite's..
Ga er maar van uit van wat ik vetgedrukt heb, en misschien zelfs dat ook wel niet eens! Deze zou eerder van jou van toepassing zijn omdat deze zaken op het bureau van officier van justitie terecht komen. Iets waar die brief van jouw ook weg komt.
Wat ook nog voor jouw van toepassing kan zijn is het allereerste uit dat kopje. (het niet vetgedrukte). Wat mij betreft valt dit incident namelijk onder ''een vernieling met weinig schade'', (je hebt namelijk geen verdere schade aangericht, maar de school heeft wel nieuwe wachtwoorden moeten aanmaken) wat de politie dus zelf afhandelt dmv een HALT-Traject. Ook hier weer geldt dat je aangemeld word bij de kinderbescherming omdat je minderjarig bent. Het heeft dus echt niet te maken met hoe ernstig het wel niet kan zijn! Het klinkt alleen eng.
Lees dit dus even een paar keer door. Print het desnoods uit en hang het boven je bed. En ga gewoon lekker slapen enzulks... En wat iemand hierboven zei is dat je inderdaad niet verplicht bent te vertellen over je verleden. Als je dat niet wilt dan wil je dat niet. Dit heeft verder geen consequenties. Ik denk dat je zelf wel de serieuze en de NIET serieuze reacties in dit topic kan onderscheiden. Dus laat je vooral niet dingen wijs maken of stangen door andere FOK!kers
Ok, dan nietquote:Op vrijdag 1 april 2011 08:41 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
wat een verschrikkelijk slecht geschreven briefik zeg nee
Is het niet een beetje riskant om de data en tijden van het gepleegde misdrijf, het verhoor en het bezoek van de kinderbescherming niet zwart te maken? Zoveel computermisdrijven zijn er namelijk niet gepleegd op 8 februari 2011 waar minderjarigen bij verdacht worden.quote:Op vrijdag 1 april 2011 07:52 schreef Illuminatie het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker of dit mag, maar anders halen modjes het wel weg:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
nu wel geloofwaardig?
Is dit toevallig in Tilburg? Verhaal komt me wel bekend voor.quote:
Ik doelde niet op de geloofwaardigheid van jouw verhaal op het forum, want het is een eenvoudige kwajongensstreek.quote:Op vrijdag 1 april 2011 07:52 schreef Illuminatie het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker of dit mag, maar anders halen modjes het wel weg:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
nu wel geloofwaardig?
Dat bericht is bijzonder, poëtisch.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |