abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94856767
Ik begrijp die mensen niet die tegen kernenergie zijn. Ja je krijgt er afval van, maar kijk even wat een kolencentrale de lucht ingooit. Altijd maar dat gezeik van, Chernobyl dit, Chernobyl dat, maar met olierampen komen ze nooit aan of ze zeggen nooit Chernobyl dit, maar eigenlijk valt het nog wel mee als je het vergelijkt met de doden die bij olie of kolenrampen voorkomen.

Als je kijkt naar hoeveel doden er in de verschillende categorien vallen dan is kernenergie gewoon veilig.

Over schoonheid zal vast nog wel discussie lopen, maar het zal vast stukken schoner zijn dan kolencentrales (en als ik hiermee de plank mis sla kom dan graag met bronnen aan zodat je keer onderbouwd een argument kunt plaatsen).

En dan nu weer met japan dat de hype weer opgang komt, 36000+ hippies die de petitie (http://www.schoongenoegvankernenergie.nl/) hebben ondertekent :r laat meteen weer zien wat het niveau is hier in Nederland. Kernenergie is nodig om onze samenleving te runnen, als je denkt dat je televisie het blijft doen omdat je in een drumcirkel zit dan sla je toch de jambee mis...
  donderdag 31 maart 2011 @ 15:29:30 #2
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_94856803
boeiend, als ik maar stroom krijg gvd
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_94856805
tis ook nooit goed
-referral verwijderd-
pi_94856813
Schoon genoeg van het gezeik elke dag over die kerncentrales.
<a href="http://soundcloud.com/kaos001" target="_blank" rel="nofollow">Soundcloud</a>
  donderdag 31 maart 2011 @ 15:30:48 #5
331553 Schalks.
Ik wil eruit Houten Achtbaan 1
pi_94856869
Grappige woordspeling in TT
and then...
pi_94856886
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:29 schreef kaos- het volgende:
Schoon genoeg van het gezeik elke dag over die kerncentrales.
Ik heb schoon genoeg van al die mensen die overal maar schoon genoeg van hebben :{w
Een heer met stijl
  donderdag 31 maart 2011 @ 15:32:00 #7
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_94856923
Is er al een petitie vóór kernenergie?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_94856949
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:32 schreef Flurry het volgende:
Is er al een petitie vóór kernenergie?
Volgens mij niet, zou wel een goed idee zijn.
pi_94857007
pi_94857083
Die grafiek is natuurlijk helemaal niet representatief, omdat het potentiële gevaar van kernenergie veel groter is.
pi_94857173
quote:
13s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:35 schreef Dastan het volgende:
Die grafiek is natuurlijk helemaal niet representatief, omdat het potentiële gevaar van kernenergie veel groter is.
Zelfde als een vliegreis met een autoreis vergelijken, maarja, zo kun je helemaal niets.

Ik ben voor kernenergie, hippies kunnen beter in hun kraakwoning blijven.
pi_94857260
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:32 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Volgens mij niet, zou wel een goed idee zijn.
Ik ben ook voor, dit gebeuren heeft me juist laten zien dat de gevolgen wel meevallen. Het wordt niet zoals Tjernobyl. Hetzelfde wat in Japan gebeurd is, gebeurde ooit in de VS (een meltdown) en na een uitgebreid bevolkingsonderzoek voor de komende 30 jaar bleek er niks aan de hand te zijn.

En die Greenpeace figuren moeten niet zo zeuren zeg, wat willen ze nou? Dat de mensheid zich van kant maakt? We moeten nu eenmaal leven en we hebben energie nodig, fossiele brandstoffen raken op, misschien niet over 10 jaar, misschien niet over 50 jaar, maar het gaat ooit gebeuren en dat kunnen we niet anders.

Bovendien zijn er in kerncentrales veiligheidsmarges ingebouwd, deze reactor stopte ogenblikkelijk met werken na de aardbeving, koelingproblemen kwamen door een lek. En daarbij komt nog dat deze reactoren bijna 50 jaar oud zijn. Japan loopt voorop als het gaat om gebouwen die zware aardbevingen kunnen weerstaan, nieuwere centrales worden volgens die bouweisen gebouwd.
Een heer met stijl
  donderdag 31 maart 2011 @ 15:39:38 #13
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_94857315
boeiend, maak je niet zo druk man :')
  donderdag 31 maart 2011 @ 15:40:43 #14
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_94857356
quote:
13s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:35 schreef Dastan het volgende:
Nee hoor, erger dan Tsjernobyl wordt het niet en toch zitten we op deze verhouding.
pi_94857563
Kern energie. _O_
pi_94857584
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:38 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Ik ben ook voor, dit gebeuren heeft me juist laten zien dat de gevolgen wel meevallen. Het wordt niet zoals Tjernobyl. Hetzelfde wat in Japan gebeurd is, gebeurde ooit in de VS (een meltdown) en na een uitgebreid bevolkingsonderzoek voor de komende 30 jaar bleek er niks aan de hand te zijn.
http://en.wikipedia.org/wiki/Three_Mile_Island_accident
quote:
En die Greenpeace figuren moeten niet zo zeuren zeg, wat willen ze nou? Dat de mensheid zich van kant maakt? We moeten nu eenmaal leven en we hebben energie nodig, fossiele brandstoffen raken op, misschien niet over 10 jaar, misschien niet over 50 jaar, maar het gaat ooit gebeuren en dat kunnen we niet anders.
Wel zeuren at het weg moet, maar ondertussen wel genieten van hun 40inch televisie in hun Hummer H2 :r Van die mensen die alles hebben gekregen en alles maar willen verpesten voor andere mensen. Biologisch eten want dat is beter, blablabla, maar met biologisch eten kun je de maatschappij niet voeden en de derde wereld al helemaal niet.
quote:
Bovendien zijn er in kerncentrales veiligheidsmarges ingebouwd, deze reactor stopte ogenblikkelijk met werken na de aardbeving, koelingproblemen kwamen door een lek. En daarbij komt nog dat deze reactoren bijna 50 jaar oud zijn. Japan loopt voorop als het gaat om gebouwen die zware aardbevingen kunnen weerstaan, nieuwere centrales worden volgens die bouweisen gebouwd.
Nieuwe kerncentrales hebben bijna geen mensen meer nodig om te runnen, want mensen zijn er achter gekomen dat zij meestal de oorzaak van problemen zijn en er slim aan hebben gedaan om zichzelf er uit te halen. Tuurlijk kan er in die industrie wel eens iets mis gaan, maar we hebben er zoveel profijt van dat we het maar op de koop toe moeten nemen.
pi_94857848
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:40 schreef Nobu het volgende:

[..]

Nee hoor, erger dan Tsjernobyl wordt het niet en toch zitten we op deze verhouding.
Dat is onwaar. Er kan te allen tijde een nucleaire ramp uitbreken en dan is die verhouding ineens heel anders. Je kunt iets als doden door kernenergie niet vergelijken met doden door andere vormen van brandstof.
  donderdag 31 maart 2011 @ 15:57:20 #18
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_94858108
quote:
13s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:51 schreef Dastan het volgende:

[..]

Dat is onwaar. Er kan te allen tijde een nucleaire ramp uitbreken en dan is die verhouding ineens heel anders. Je kunt iets als doden door kernenergie niet vergelijken met doden door andere vormen van brandstof.
Er 'kan''. :')
Ja er kan zoveel.

Door aardbevingen kunnen ook tientallen tot honderden kolenmijnen instorten en olieboortorens van de zeebodem worden losgerukt met tientallen malen de BP-problematiek tot gevolg.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  donderdag 31 maart 2011 @ 16:00:16 #19
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_94858230
quote:
13s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:51 schreef Dastan het volgende:

[..]

Ik moest hier aan denken:
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 31 maart 2011 @ 16:02:53 #20
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_94858330
Door Tsjernobyl stierven 57 troep opruimers. Maar de getroffen maatregelen waren wel adequaat, dichtstorten en evacuatie in een cirkel van 30 km.

En de 400.000 mensen in de regio verder eromheen zijn het best onderzocht uit de geschiedenis. De kankergevallen waren niet hoger dan normaal.

De 20.000 cobra doden in India, de verkeersslachtoffers wereldwijd, de tsunami slachtoffers.. veel te veel paniek vanwege straling, de doden door fijnstof in de regio Rotterdam zijn alleen een veelvoud.
pi_94858383
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:57 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Er 'kan''. :')
Ja er kan zoveel.

Door aardbevingen kunnen ook tientallen tot honderden kolenmijnen instorten en olieboortorens van de zeebodem worden losgerukt met tientallen malen de BP-problematiek tot gevolg.
Dat potentiële gevaar is vele malen kleiner dan dat bij kernenergie.
pi_94858529
Zoveel verschil zit er nauwelijks in. Door de enorme verbranding van koolstoffen onstaat er evenveel radioactief koolstof dan dat er radioactief afval zou ontstaan bij kernenergie. Tegelijkertijd ligt de CO2 uitstoot van beide energiebronnen ook dicht bij elkaar.
pi_94858704
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:07 schreef Adames het volgende:
Zoveel verschil zit er nauwelijks in. Door de enorme verbranding van koolstoffen onstaat er evenveel radioactief koolstof dan dat er radioactief afval zou ontstaan bij kernenergie. Tegelijkertijd ligt de CO2 uitstoot van beide energiebronnen ook dicht bij elkaar.
Radioactief fijnstof wat bij de verbranding vrij komt wordt opgevangen en ook ergens in een berg weggestopt, maar dat hoor je niet vaak dat mensen dit weten. (was voor mij ook even een verrassing :P) bij de winning van kool komen nog wel meer stoffen naar boven die radioactief zijn.
pi_94858996
Het probleem is alleen dat kernenergie ook niet de toekomst is. Er moet echt flink geïnvesteerd worden in échte, rendabele groene energie. Kernenergie kan best tot die tijd gebruikt worden, maar ideaal is het niet.

Er is vrij weinig uranium op de aarde dat gebruikt kan worden in een kerncentrale, dus dit is slechts uitstellen van het probleem.
pi_94859095
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2011 16:19 schreef CaptainCookie het volgende:
Het probleem is alleen dat kernenergie ook niet de toekomst is. Er moet echt flink geïnvesteerd worden in échte, rendabele groene energie. Kernenergie kan best tot die tijd gebruikt worden, maar ideaal is het niet.

Er is vrij weinig uranium op de aarde dat gebruikt kan worden in een kerncentrale, dus dit is slechts uitstellen van het probleem.
Laat ze dan zonne panelen de ruimte inknallen zodat het rendement omhoog gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')