abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 april 2011 @ 09:05:12 #151
167837 remmertjuh
One of us is going down
pi_95290700
Tof :D. Ik heb nu 4 rijlessen gehad, vrijdag weer twee en dinsdag theorie-examen :D
  maandag 11 april 2011 @ 09:30:53 #152
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_95332670
Ik ben nu(dankzij het CBR) al bijna 4 maanden bezig om te mogen afrijden. Ik heb ADHD, moest na mijn TTT eerst bij een psychiater langs(120 euro dokken voor een gesprekje van 10 minuten,afgezien van een dubbele eigen verklaring inleveren omdat men de eerste niet ontvangen zou hebben), krijg ik een brief terug van het CBR dat ik ook nog een rijtest moet doen. Ik heb het onderhand wel een beetje gehad met dat gedoe eilk en hoop dat ik tenminste een x examen kan doen voordat mn theorie verlopen is. :'(
pi_95343581
zo inderdaad.
Als je 1 x ergens een nee hebt ingevuld ga je het hele circus van het cbr door.
Af en toe is het een kut-organisatie.
De-privatiseren die handel !
''ladies and gentlemen, we've got him''
  maandag 11 april 2011 @ 19:43:35 #154
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_95355576
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:08 schreef OomBrouwer het volgende:
zo inderdaad.
Wat mij het meest stoort eilk, is dat ik een rijtest moet doen(wat overigens niet veel voorstelt voor zover ik te horen heb gekregen) terwijl ik al eerder een TTT gedaan heb waarbij er niks op mijn fysieke staat aan te merken was.
pi_95355718
morgen mijn tweede les, ben stiekem best zenuwachtig
pi_95362752
Laat ik ook maar even me hier melden: 24 lessen gehad van 1,5 uur en éindelijk heb ik de zaak nu onder controle. Volgens de instructrice moet ik nog zo'n 10 lessen. We zien wel :)
pi_95363554
Morgen om 11:00 weer rijles. :) Heb er zin in. Ik ga denk ik even vragen of de beste man even geen grote verhalen uit wil lokken zodat ik me een beetje goed kan concentreren op de weg :P
pi_95365345
Ik had vandaag mijn praktijkexamen voor de eerste keer, het was wel geinig. Mijn instructeur vroeg als ik er behoefte aan had dat hij mee ging, waarop ik antwoorde "Mij maakt het niet uit, het rijden moet ik zelf doen". Enkele minuten later bleek dat mijn instructeur sowieso niet mee kon rijden, Waarom? Één keer in het jaar komen Examinator's bij elkaar om meningen te vergelijken, dat betekent dus dat ik twee examinatoren in de auto had te zitten. deze twee examinatoren waren pittige tante's volgens mijn rijinstructeur.

Vreemd genoeg was ik niet zenuwachtig, ondanks dat ik echt letterlijk vanuit elke hoek in de gaten werd gehouden. De examinator die zich naast mij bevond hield me nauwlettend in de gaten net als de examinator achter op de bank, deze examinator zat telkens in de binnenspiegel te kijken, wanneer ik de binnen spiegel inkeek zag ik hem steeds zijn hoofd snel weg draaien.

Die twee waren zo donders serieus, er kwam geen woord uit. Na ongeveer 25 minuten rijden stond ik weer bij het CBR, de examinatoren vroegen mij heel droog: "Zeg, ben jij wel zenuwachtig? Ik merk er niks van... Dit komt bijna nooit voor dat iemand zo goed rijdt." Waarop ik antwoorde: Het autorijden is echt niet anders dan tijdens de rijlessen, waarom zou ik zenuwachtig zijn?

Na het uitstappen moest ik weer zo'n zaaltje inlopen waar het bureau van de Examinator zich bevond, ik zat er letterlijk een halfe minuut, hij zei: "Niks op aan te merken op je rijstijl, gefeliciteerd!", mijn instructeur had echt zoiets van: Geslaagd? Bij hem? Dan heb je wel heel netjes gereden! Prachtig die kop van mijn rijinstructeur! :D

Ik heb mijn theorie in één keer gehaald en mijn praktijk in één keer, geweldig gewoon! En dat te bedenken dat ik begonnen ben met weinig kennis over het verkeer enzo, ik heb ook nooit een brommer gehad enzo.
Weerstand Met Bifido-Vezels
Geen suiker toegevoegd
pi_95365381
Morgen mijn eerste rijles. Spannend!
pi_95365472
Gefeliciteerd FruitenCo! Nu wij nog ;)
pi_95370874
quote:
Op maandag 11 april 2011 21:56 schreef WG1122 het volgende:
Morgen mijn eerste rijles. Spannend!
Jij ook al?

Hoelaat?

Ik begin nu langzamerhand wel zenuwen te krijgen, maar we wachten af.
Deze post staat vol fouten, so the fuck?
pi_95379674
Veel succes met jullie eerste les vandaag, WG en stefkee!
pi_95387707
Net iets minder dan een uurtje uit de lesauto, ging weer goed vandaag.

Ik moet eens stoppen met hele verhalen tegen mezelf houden volgens mijn instructeur.

Als ik bijvoorbeeld een bochtje achteruit doe zit ik namelijk zo tegen mezelf:
"..oke.. dan nu achteruit.. alles is veilig.. er komt niets aan.. rustig.. oke.. nu insturen.. oh jee, ga ik niet te scherp? misschien wel.. nee toch niet, gaat wel goed.. oh even stoppen voor die fietser.. oke.. nu kan ik weer.. ja.. terugsturen.. netjes recht.. oke.. mooi"

en dan zit mijn rijsinstructeur er ongeveer zo naast: :|W
  dinsdag 12 april 2011 @ 12:58:56 #164
167837 remmertjuh
One of us is going down
pi_95387750
Nu 4 lessen gehad. 2de les al speciale verrichtingen doen: Stopopdracht en keren op de weg :)
Vandaag ook mn Theorie-examen gehaald *O* 4 fouten bij gevaarherkenning, 1 fout bij de rest :D
  dinsdag 12 april 2011 @ 15:56:14 #165
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_95396610
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:58 schreef remmertjuh het volgende:
Nu 4 lessen gehad. 2de les al speciale verrichtingen doen: Stopopdracht en keren op de weg :)
Vandaag ook mn Theorie-examen gehaald *O* 4 fouten bij gevaarherkenning, 1 fout bij de rest :D
lawl, ik had precies hetzelfde. Ook vier fout bij gevaarherkenning en 1 foutje op theorie :D
  dinsdag 12 april 2011 @ 15:57:16 #166
256829 Sokz
Livin' the life
pi_95396674
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 12:57 schreef Hitomi het volgende:
Net iets minder dan een uurtje uit de lesauto, ging weer goed vandaag.

Ik moet eens stoppen met hele verhalen tegen mezelf houden volgens mijn instructeur.

Als ik bijvoorbeeld een bochtje achteruit doe zit ik namelijk zo tegen mezelf:
"..oke.. dan nu achteruit.. alles is veilig.. er komt niets aan.. rustig.. oke.. nu insturen.. oh jee, ga ik niet te scherp? misschien wel.. nee toch niet, gaat wel goed.. oh even stoppen voor die fietser.. oke.. nu kan ik weer.. ja.. terugsturen.. netjes recht.. oke.. mooi"

en dan zit mijn rijsinstructeur er ongeveer zo naast: :|W
pi_95397243
ik stond vandaag bij een kruispunt, ik mocht doorrijden maar de auto sloeg af. een kerel ine en auto achter me begon keihard te toeteren, en toen werd ik zo zenuwachtig dat de auto in totaal afgeslagen is :') was mijn tweede les overigens. ik laat de koppeling steeds te snel los en geef niet snel genoeg gas blijkbaar
  dinsdag 12 april 2011 @ 16:22:18 #168
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_95398033
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:07 schreef electronique het volgende:
ik stond vandaag bij een kruispunt, ik mocht doorrijden maar de auto sloeg af. een kerel ine en auto achter me begon keihard te toeteren, en toen werd ik zo zenuwachtig dat de auto in totaal afgeslagen is :') was mijn tweede les overigens. ik laat de koppeling steeds te snel los en geef niet snel genoeg gas blijkbaar
Gebeurd bij iedereen. Ik had dat ook in het begin. Als er ook zo iemand is die dat bij mij flikt rem ik juist :P Niet erg sociaal maar dat is die lul achter me ook niet.
  dinsdag 12 april 2011 @ 16:25:03 #169
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_95398172
Ik heb ook dat iedereen me aan de kop zeurt wanneer ik weer mag afrijden. (omdat ik al twee keer gezakt ben lachten ze me ook allemaal al uit, maar ik was altijd al het pispaaltje.) Moet ik gewoon zeggen dat ik eind mei weer moet afrijden? (mag begin mei :P)
  dinsdag 12 april 2011 @ 16:25:29 #170
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_95398194
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:22 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Gebeurd bij iedereen. Ik had dat ook in het begin. Als er ook zo iemand is die dat bij mij flikt rem ik juist :P Niet erg sociaal maar dat is die lul achter me ook niet.
Dit. Al ben je er op dat moment inderdaad totaal niet blij mee. :')

En poehee, het heeft even geduurd, maar ik heb eindelijk geregeld dat ik te keuren kan. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_95398245
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 21:55 schreef FruitenCo het volgende:
Ik had vandaag mijn praktijkexamen voor de eerste keer, het was wel geinig. Mijn instructeur vroeg als ik er behoefte aan had dat hij mee ging, waarop ik antwoorde "Mij maakt het niet uit, het rijden moet ik zelf doen". Enkele minuten later bleek dat mijn instructeur sowieso niet mee kon rijden, Waarom? Één keer in het jaar komen Examinator's bij elkaar om meningen te vergelijken, dat betekent dus dat ik twee examinatoren in de auto had te zitten. deze twee examinatoren waren pittige tante's volgens mijn rijinstructeur.

Vreemd genoeg was ik niet zenuwachtig, ondanks dat ik echt letterlijk vanuit elke hoek in de gaten werd gehouden. De examinator die zich naast mij bevond hield me nauwlettend in de gaten net als de examinator achter op de bank, deze examinator zat telkens in de binnenspiegel te kijken, wanneer ik de binnen spiegel inkeek zag ik hem steeds zijn hoofd snel weg draaien.

Die twee waren zo donders serieus, er kwam geen woord uit. Na ongeveer 25 minuten rijden stond ik weer bij het CBR, de examinatoren vroegen mij heel droog: "Zeg, ben jij wel zenuwachtig? Ik merk er niks van... Dit komt bijna nooit voor dat iemand zo goed rijdt." Waarop ik antwoorde: Het autorijden is echt niet anders dan tijdens de rijlessen, waarom zou ik zenuwachtig zijn?

Na het uitstappen moest ik weer zo'n zaaltje inlopen waar het bureau van de Examinator zich bevond, ik zat er letterlijk een halfe minuut, hij zei: "Niks op aan te merken op je rijstijl, gefeliciteerd!", mijn instructeur had echt zoiets van: Geslaagd? Bij hem? Dan heb je wel heel netjes gereden! Prachtig die kop van mijn rijinstructeur! :D

Ik heb mijn theorie in één keer gehaald en mijn praktijk in één keer, geweldig gewoon! En dat te bedenken dat ik begonnen ben met weinig kennis over het verkeer enzo, ik heb ook nooit een brommer gehad enzo.
Netjes man gefeliciteerd!
pi_95401540
@FruitEnCo: Gefeliciteerd!

quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2011 15:08 schreef OomBrouwer het volgende:
zo inderdaad.
2000% mee eens! Ben aan mijn ogen geopereerd. Volgens mij rij-instructrice kan ik bij mijn huisarts terecht, die geeft aan dat alleen mijn glasrecept van mijn bril meesturen nodig is. CBR geeft aan dat er een volledig ingevulde verklaring nodig is van een oogarts (deze: http://cbr.nl/brochure/REMES633.pdf ), waar ik dus aanstaande vrijdag heen mag. Ook weer ¤ 70 euro, en een evt second opinion van een arts erbij als het nodig is ¤ 105 euro extra. Volgensmij denken ze echt dat het aan de bomen groeit :')

Positief nieuws: Heb vrijwel geen ingrepen meer nodig, gaat best goed nu na mijn negende lesuur. Ook al bijna alle bijzondere manouvres gedaan, gaat lekker =D. Inmiddels ook een theorieboek gekregen en daarin begonnen.
pi_95402790
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 16:25 schreef .Neovo. het volgende:
Ik heb ook dat iedereen me aan de kop zeurt wanneer ik weer mag afrijden. (omdat ik al twee keer gezakt ben lachten ze me ook allemaal al uit, maar ik was altijd al het pispaaltje.) Moet ik gewoon zeggen dat ik eind mei weer moet afrijden? (mag begin mei :P)
haha, dat ga ik in ieder geval wel doen. Ik ga alles anders doen.
Niet meer uitslapen, gewoon een normaal dagje draaien en er niet over lullen.
4 daagjes voor mijn eind-examens mag ik weer ! verdomme een maand wachten.
''ladies and gentlemen, we've got him''
pi_95406126
Vandaag helaas geen les gehad. Mijn instructeur is blijkbaar ziek. Als het goed is, is hij aan de betere hand, dus is het uitgesteld naar morgen. Moet ik weer een dagje langer in spanning zitten :P
pi_95407140
Jammer! Maar je hoeft echt niet in spanning te zitten hoor! :P Gewoon lekker relaxt rijden (kom ik aan na mijn reply eerder vandaag :') ) en dan komt het allemaal wel goed. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')