Precies hetzelfde hier. Heb 36 lessen van een uur gehad, maar nog lang niet klaar om af te rijden. Was sowieso in het begin vrij lang bezig met het schakelen etc. maar het examen is nog wel een eindje uit de buurt. Paar weken geleden ben ik naar de opticien geweest, om te kijken of het aan m'n ogen lag, maar die waren dus ook gewoon goed. Dacht erna dat het wellicht vermoeidheid was, maar ook met 8 uur slaap zit er geen duidelijke verbetering in.quote:Op dinsdag 5 april 2011 21:43 schreef Hitomi het volgende:
Ik heb nu ongeveer 40 lessen gehad. Bij mij is het zo laat pas omdat ik erg wisselvallig kan zijn. De ene les rijd ik de sterren van de hemel en de andere les ben ik een brokkenmaker van jewelste..
Geen idee hoe het in Nijmegen is, maar de gemeente vraagt het rijbewijs aan bij het RDW als ik het goed heb. Dit duurt meestal 5 werkdagen. Ik zelf deed op maandag examen, en mij werd verteld dat ik vrijdag nog wel even kon komen checken of hij er misschien al lag. En ja hoor, dit was het gevalquote:Op woensdag 6 april 2011 12:04 schreef BenjiJWZ het volgende:
Hallo mensen!
Ik ben nieuw hier, volg FOK wel al redelijk vaak omdat er veel mensen zijn die een hoop weten.
Dit is dus mn eerste post met gelijk een vraagje.
Ik heb afgelopen Maandag (4 April) praktijk examen gedaan en ben geslaagd. Ik heb vanochtend
mijn rijbewijs aangevraagd en de dame achter de balie gaf aan dat hij volgende week woensdag pas klaar zou zijn. Ik heb hem in Nijmegen aangevraagd en vraag me af of er mensen uit Nijmegen zijn die kunnen beamen of hij wellicht eerder klaar zal zijn en opgehaald kan worden.
Thanks alvast!
Same here.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:00 schreef waj1 het volgende:
Vandaag voor de derde keer afgereden, en weer gezakt.
De eerste twee keer vonden ze dat ik teveel twijfelde tijdens het rijden
en vandaag was reed ik te vlot door op sommige momenten.
Ik lees ook op een ander forum mee in een soortgelijk topic, maar hoor daar ook heel veel verhalen van mensen die dan een behoorlijk grove fout maken tijdens hun examen en die gewoon slagen. Of zelfs soms nog een ingreep, maar als dat duidelijk door de zenuwen is en de rest doe je keurig en overtuigend genoeg kun je als nog slagen hoor.quote:Op woensdag 6 april 2011 17:35 schreef Tamashii het volgende:
Hmm, ik ben een beetje bang dat ik faalangst ontwikkel als ik dit topic lees. Zo vaak is er iemand gezakt op een poepreden terwijl die reden misschien super logisch is... Maar dan denk ik echt, fuck als zij al zakken op dat, dan.... Nee.
Goed, ik heb nog geen echte rijles gehad, alleen een intake en intest.
Zakken omdat je 100 rijdt op de snelweg? Wat een kansloze lui bij het CBR zeg. Nog meer linkerbaan-sjonnies kweken zeker. Uiteindelijk win je er misschien 40 seconden mee op de gemiddelde reisafstand van 30-40km door links 120 te gaan rijden ipv rechts 100. En is nog milieuvriendelijker ook, en dat is ook een van de doelen van de rijopleiding.quote:Op woensdag 6 april 2011 16:21 schreef BenjiJWZ het volgende:
En zo hebben ze altijd wel wat te zeiken. Vorige keer vonden ze dat ik niet op tijd inhaalde op de snelweg. Was vrijdag rond 12:00.. poepie druk op de snelweg, auto voor me reed 100, op zich niks mis mee natuurlijk. Ik was netjes aan het afwachten op een mooi moment om in te kunnen halen daar ik toch al gauw 20 km langzamer reed dan de auto's op de linkerbaan en blijkbaar vond de examinator dat het te lang duurde. Naja shit happens.. Afgelopen maandag dus geslaagd bij 2e keer examenDat was wel heel chill :-D Vooral omdat ik het idee had dat ik minder lekker reed dan vorige keer
Niet te druk om maken, dat "gevoel" krijg je heel snelquote:Op woensdag 6 april 2011 19:27 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik heb tot nu toe 4 rijlessen gehad. Vandaag ging het echt heel erg kut, omdat ik heel onzeker ben op de drukke weg. Ik ben altijd bang op de 1 of andere manier dat ik tegen andere auto's opbots als ze me bijv. tegemoet komen rijdenIk ben vandaag ook tegen de stoep opgebotst, mijn rij instructeur was vet geirriteerd merkte ik. Als het zo doorgaat heb ik volgens mij wel 60 lessen nodig voordat ik er ooit aan wen.. mijn rijinstructeur zei op het laatst tussen de 25 en de 30 maar volgens mij zei hij dat om me wat op te vrolijken..
Positie op een relatief smalle 60-km weg in het donker (dus zonder middenstreep) vind ik nog steeds enigszins tricky. Als er dan twee lichten op je af komen heb je wel een beetje het idee; zit er wel genoeg afstand tussen / rij ik ver genoeg naar rechts.quote:Op woensdag 6 april 2011 21:20 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Niet te druk om maken, dat "gevoel" krijg je heel snelDe breedte van de auto schat je best goed in na een paar lessen
Ja oké, daar heb je een goed puntquote:Op woensdag 6 april 2011 21:25 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Positie op een relatief smalle 60-km weg in het donker (dus zonder middenstreep) vind ik nog steeds enigszins tricky. Als er dan twee lichten op je af komen heb je wel een beetje het idee; zit er wel genoeg afstand tussen / rij ik ver genoeg naar rechts.
Meer buitenaf rijden.. Dan went het vanzelfquote:Op woensdag 6 april 2011 21:25 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Positie op een relatief smalle 60-km weg in het donker (dus zonder middenstreep) vind ik nog steeds enigszins tricky. Als er dan twee lichten op je af komen heb je wel een beetje het idee; zit er wel genoeg afstand tussen / rij ik ver genoeg naar rechts.
Leve de willekeur van het CBR. Heb mijn A-tje, wat in principe moeilijker is dan auto tegenwoordig, in een keer gehaald vorig jaar. Voor B ga ik nu de 5e keer en misschien nog wel een aantal malen. Uiteindelijk gaat iedereen toch wel de weg op en rijdt naar eigen inzicht. Ze zouden de denkwijze eens bij moeten stellen naar het praktische ipv de poppenkast die ze graag zien willen.quote:Op woensdag 6 april 2011 21:19 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Zakken omdat je 100 rijdt op de snelweg? Wat een kansloze lui bij het CBR zeg. Nog meer linkerbaan-sjonnies kweken zeker. Uiteindelijk win je er misschien 40 seconden mee op de gemiddelde reisafstand van 30-40km door links 120 te gaan rijden ipv rechts 100. En is nog milieuvriendelijker ook, en dat is ook een van de doelen van de rijopleiding.
Als je zegt 'ik zocht naar een moment om in te halen', neem ik aan dat het links vrij druk was. Dat zou dus juist een reden kunnen zijn om dat niet ķķk naar links te gaan.
Zelf ben ik overigens geslaagd (ruim een jaar geleden) terwijl ik ergens 1,5m over de stopstreep stond bij een verkeerslicht (niet zo erg dat ik de lichten niet meer kon zien zonder flink te bukken), examinator ondertussen maar een beetje kletsen over vanalles en nog wat. Had geen vrijstellingen, maar hij heeft me alleen een stopopdracht gegeven (op een plek waar ongeveer 10 prachtige mogelijkheden waren) en ehm.... parkeren bij het CBR(vooruit schuin in een vak parkeren; zelfs wegrijden is nog moeilijker
)
Dat praat men je soms ook aan. Je hebt het wel gezien, maar je bijrijder (examinator of instructeur) is daar niet van overtuigd en gaat er dan vanuit dat je het niet gezien had. Laat je niet gek maken door dat gezwets en overtuig dat je het wel had gezien.quote:Op woensdag 6 april 2011 21:40 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik weet niet. Ik weet wat ik moet doen; weet hoe alles werkt, maar ik raak in paniek als ik op de openbare/drukke weg rij en dan doe ik alles fout. Als ik op een rustige weg rij, gaat alles wel goed. Ik vind het maar kut, sowieso heb ik het gevoel dat ik wel 50 of 60 lessen nodig ga hebben, als ik klasgenoten van me hoor, die zakken echt om de kleinste dingen..
A = motorquote:Op woensdag 6 april 2011 21:40 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik weet niet. Ik weet wat ik moet doen; weet hoe alles werkt, maar ik raak in paniek als ik op de openbare/drukke weg rij en dan doe ik alles fout. Als ik op een rustige weg rij, gaat alles wel goed. Ik vind het maar kut, sowieso heb ik het gevoel dat ik wel 50 of 60 lessen nodig ga hebben, als ik klasgenoten van me hoor, die zakken echt om de kleinste dingen..maar oke, heb nog maar 4 lessen gehad.. morgen de 5e en hopelijk gaat het dan beter.
Wat is het verschil tussen rijbewijs A en B?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |