abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94828803
Wie van jullie gaat er een (meerdaagse) examentraining volgen? Ik ga scheikunde volgen bij de RuG.

En hoe zijn de ervaringen van degenen die het gevolgd hebben?
pi_94830804
Ik hebt het vorig jaar gedaan voor Wiskunde en M&O veel aan gehad M&O een 6.5 ofzo en voor wiskunde een 8.5 gekregen. allebij 2 punten hoger dan dat ik anders had verwacht :P
Wel lange dagen maar die zijn zo voorbij.

[ Bericht 32% gewijzigd door Dutchlike op 31-03-2011 11:09:12 ]
pi_94832292
Nooit van gehoord, derhalve ook niet van plan.
pi_94845584
Heb het toentertijd voor wiskunde gedaan in Leiden, groot succes :) Zou 't zo weer doen _O_
Ja doei.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 31 maart 2011 @ 14:03:53 #5
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_94853191
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 10:33 schreef motorbloempje het volgende:
Heb het toentertijd voor wiskunde gedaan in Leiden, groot succes :) Zou 't zo weer doen _O_
Voor mij wel een redelijk succes ja. Ik zou het alleen doen als het echt nodig is :Y.

Bijvoorbeeld die 5 die echt een zes moet worden. Of als je naar de acht toe wil ivm loting.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_94853356
yup.. ik stond een 5 en heb uiteindelijk een 6,9 op m'n centraal schriftelijk gehaald :o
Ja doei.
pi_94856876
Ben 3 weken geleden voor economie geweest, sta nu een 5,1 ofzo. Dacht te helpen bij SE, maar blijkbaar niet... Nouja, heb nog geen cijfer terug, maar ging slecht naar mijn gevoel :P Afwachten hé., ;)

Mja, ik ben wel positief over hun aanpak + structuur, dus ga in mei ook weer voor wiskunde en m&o. Gewoon omdat het kan. :D Voor wiskunde niet zozeer nodig, maar meer omdat ik een 8 voor wil staan :P
pi_94858005
Bij ons op school wordt volop gepropageerd voor die examentraining.
pi_94916416
Ik ga het niet doen, vind 300 euro beetje veel geld voor 3 dagen bijles

Maarja sta geen onvoldoendes momenteel, en heb genoeg compensatie voor het geval dat ik een examen verpest

[ Bericht 45% gewijzigd door dralion13 op 01-04-2011 20:35:04 ]
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_94921808
quote:
9s.gif Op donderdag 31 maart 2011 15:55 schreef Dastan het volgende:
Bij ons op school wordt volop gepropageerd voor die examentraining.
Ja maar de kwaliteit is bagger...
pi_94926969
Ik heb er alleen nog maar positieve verhalen over gehoord anders
Op <a href="http://i52.tinypic.com/15yai5k.jpg" target="_blank" rel="nofollow"></a> schreef TheFamousMan
Geef maar toe, eigenlijk ben jij gewoon een keiharde baas, die uit 110% ongelooflijke koninklijkheid bestaat _O_
pi_94983043
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 10:33 schreef motorbloempje het volgende:
ww.SSLleiden.nl
Ik ben ook aanwezig dit jaar voor wiskunde. Schijnt dat het bizar goed is.
28 uur wiskunde in 3 dagen met intensieve begeleiding. Jeej. Ik vind het juist altijd wel chill op de middelbare school bij wiskunde dat de docent geen fuck om me cijfer/huiswerk geeft :D
Maar dat verklaard de 4.5 ook wel.
pi_94983308
Ik heb er vorig jaar voor mijn examens eentje voor biologie gedaan, maar dat was niet een driedaagse. Het duurde maar 1 dag (via makers van examenbundel (of zo)). Moet zeggen dat het enorm tegenviel! Er waren 2 docenten, de één wist wel veel (was een 4de jaars biologie student) maar de ander wist echt helemaal niks (zeg maar nog veel minder dan ik als scholier). Uiteraard had je dan helemaal niks aan die ene die niks wist, maar die andere kon het ook allemaal niet goed organiseren en wist ook niet waar hij mee bezig was... Misschien is 1 dag ook wel te kort om, zoals zij probeerden, alle stof door te nemen, dus de driedaagse zal vast beter zijn, maar ik vond het dus iig behoorlijk tegenvallen.
pi_95052243
Ik heb driedaagse (of tweedaagse, dat weet ik niet meer) wiskunde in Leiden gedaan en uiteindelijk gewoon een freaking 7. nogwat gehaald :D . Dit was trouwens in 2008.
't gaat allemaal heel gestructureerd met stappenplannen enzo. Ik vond het heel prettig werken en heb nog vaak naar die aantekeningen teruggegrepen. Ik vind het zeker aan te raden als je het overzicht over een vak niet hebt, niet als je 1 onderwerp niet snapt (niet alle onderwerpen komen even veel/uberhaupt aan bod)
  dinsdag 5 april 2011 @ 23:16:29 #15
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_95098804
Wij krijgen 2 weken examentrainingen gewoon aangeboden op school maar je hoeft er niet heen te gaan. Nu weet ik niet of het veel nut heeft om er heen te gaan. Ik ga alleen denk ik voor de vakken waar ik moeite mee heb en de rest studeer ik thuis wel.
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_95293681
Ik ga al op 15,16 en 17 april examen training voor wiskunde B volgen in Leiden.

Nét 1 dag na mijn herkansingen voor mn schoolexamens.
Wie het laatst lacht, denkt het traagst!
  maandag 11 april 2011 @ 15:27:45 #17
329395 Sunshineeeeee
likes to shine.
pi_95344280
Ik heb de 3 daagse economie training in leiden gedaan, echt top! Het is super leerzaam, 4 docenten over 20 leerlingen, alles in stapjes en vrijwillige avondcursus als je het nog niet begrijpt. Aan het einde een proefexamen om te kijken of je alles snapt, klasse die cursussen in leiden! Ben benieuwd naar mijn economie cijfer! :D
pi_95350294
zijn er hier ook mensen die de examentraining van het IvET hebben gevolgd in eindhoven?
Let me occupy your mind
As you do mine
  maandag 11 april 2011 @ 18:17:48 #19
319952 waj1
Wat kijk je nou?
pi_95351346
k
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 april 2011 20:28 schreef dralion13 het volgende:
Ik ga het niet doen, vind 300 euro beetje veel geld voor 3 dagen bijles

Maarja sta geen onvoldoendes momenteel, en heb genoeg compensatie voor het geval dat ik een examen verpest
ja idd, bij mij precies hetzelfde
"There are no stupid questions, just stupid people."
"être, c'est être vu"
pi_95504062
Ik heb examentraining op mijn eigen school. Beetje examens maken van afgelopen jaren maken wat ik thuis ook gewoon kan doen... :{
  donderdag 14 april 2011 @ 20:42:59 #21
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_95508994
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2011 19:26 schreef WG1122 het volgende:
Ik heb examentraining op mijn eigen school. Beetje examens maken van afgelopen jaren maken wat ik thuis ook gewoon kan doen... :{
Wij mogen gewoon thuis blijven natuurlijk met eigen verantwoordelijkheid dat je geen hol uitvoert *O*
Sta er redelijk voor en het maken van de oefenexamens viel mij nog niet tegen. Alleen voor Economie en Wiskunde ga ik naar school. :)
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_95684274
Die van Leiden zijn van grote klasse :Y Overzicht, stappenplannen, vat paar jaar wiskunde samen in 3 dagen, veel nuttiger dan die honderden uren die je al hebt gehad _O_
pi_95800534
Ben zelf docent wiskunde B voor Lyceo examentrainingen: http://www.lyceo.nl/home/
pi_95816598
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 12:17 schreef Alxander het volgende:
Ben zelf docent wiskunde B voor Lyceo examentrainingen: http://www.lyceo.nl/home/
da's heel fijn
pi_95826595
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 12:17 schreef Alxander het volgende:
Daar zou ik ook naar toe gaan, uiteindelijk toch maar niet gedaan. Doe wel examentraining voor Wiskunde maar bij een andere instelling
Of niet dan?
pi_95830829
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 21:46 schreef Letstalk het volgende:

[..]

Daar zou ik ook naar toe gaan, uiteindelijk toch maar niet gedaan. Doe wel examentraining voor Wiskunde maar bij een andere instelling
Aha, bij welke instelling ga je het nu doen? Lyceo staat overigens behoorlijk goed bekend. We doen zelfs examentraining op middelbare scholen!
pi_95855716
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 22:42 schreef Alxander het volgende:

[..]

Aha, bij welke instelling ga je het nu doen? Lyceo staat overigens behoorlijk goed bekend. We doen zelfs examentraining op middelbare scholen!
Euhm een kleinere examentrainigsinstelling vlakbij mij in de buurt. Weet even niet hoe heet. Zit daar in groepen van 6 leerlingen per minimaal 1 docent. Lyceo leek me wat grootschaliger.
Of niet dan?
pi_95916777
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2011 16:54 schreef Letstalk het volgende:

[..]

Euhm een kleinere examentrainigsinstelling vlakbij mij in de buurt. Weet even niet hoe heet. Zit daar in groepen van 6 leerlingen per minimaal 1 docent. Lyceo leek me wat grootschaliger.
Ook bij Lyceo zitten we met groepen van maximaal 5 per docent. Veel succes met je training!
  dinsdag 26 april 2011 @ 16:52:38 #29
287789 il_Tonno
voer de eendjes, geen oorlog
pi_96000022
Ik heb vorig jaar mijn eindexamen HAVO gehaald dus ik heb best recht van spreken:

Je hebt niet per sé speciale buitenschoolse examentraining nodig. Op mijn school kreeg ik genoeg aandacht een véél te veel (test)examens dat ik er zat van werd :P Alleen als je faalangst hebt of je echt moet presteren om alsnog je diploma te halen zal ik het zeker doen. Maar in principe is het nergens voor nodig, geldsverspilling in feite. Zo ook die Examenbundels op school je krijgt gewoon kopietjes van oude examens tijdens de les.
"When you poop in your dreams, you poop for real"
(Peter Griffin)
pi_96000361
Examenbundels is sowieso onzin, dat kan je gewoon gratis op internet vinden en printen.
Samengevat snap ik dan nog wel, voor als je bij sommige vakken echt kutte boeken hebt ofzoiets.
Lauw
  woensdag 27 april 2011 @ 01:00:59 #31
287789 il_Tonno
pi_96028179
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 17:00 schreef GemaskerdeMuchacho het volgende:
Examenbundels is sowieso onzin, dat kan je gewoon gratis op internet vinden en printen.
Samengevat snap ik dan nog wel, voor als je bij sommige vakken echt kutte boeken hebt ofzoiets.
Inderdaad. Maar ik had die boeken allang gekocht voordat ik examentraining op school kreeg en kwam er achter dat een docent veel betere uitleg en feedback kan geven dan die doctoren die de Examenbundels hebben uitgevonden.
(Peter Griffin)
pi_96180349
Ik heb echt examentraining nodig maar die van de RUG zit al vol voor M&O. :'(

Zijn er nog mogelijkheden in Groningen/Zwolle/Leeuwarden?

[ Bericht 6% gewijzigd door Gitaarmat op 30-04-2011 18:58:18 ]
  maandag 2 mei 2011 @ 12:25:17 #33
287789 il_Tonno
pi_96243806
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 18:29 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik heb echt examentraining nodig maar die van de RUG zit al vol voor M&O. :'(

Zijn er nog mogelijkheden in Groningen/Zwolle/Leeuwarden?
je hebt toch ook van die Luzac examentrainingen?? maar die zijn in de meivakantie en ik weet niet zeker of je er nog last-minute mee kan doen. trouwens wanneer zijn de eindexamens??
(Peter Griffin)
pi_96354319

[ Bericht 100% gewijzigd door Don_Vanelli op 06-05-2011 07:46:15 ]
pi_96385173
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 19:19 schreef Don_Vanelli het volgende:
Ik geef inmiddels alweer voor het 5e jaar eindexamentraining wiskunde op de TU/e. En je komt soms de meest hilarische dingen tegen..

Scholieren die in 6 VWO wiskunde B eindexamen willen doen en niet eens 2 breuken bij elkaar op kunnen tellen :'(
gelukkig leggen jullie dat allemaal uit.
pi_96500236
Examentraining? :|W In onze tijd ging je er zelf voor zitten en zorgde je maar dat je je de stof tot je wist te nemen en als het echt niet kon,dan belde je ff een vriendje/vriendinnetje op die slimmer was dan jij en die het je even gratis bijspijkerde. :Y Examentraining :') ...alsof je melaats bent en niks zelf kan. :D
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_96503400
quote:
15s.gif Op zondag 8 mei 2011 12:06 schreef rubje het volgende:
Examentraining? :|W In onze tijd ging je er zelf voor zitten en zorgde je maar dat je je de stof tot je wist te nemen en als het echt niet kon,dan belde je ff een vriendje/vriendinnetje op die slimmer was dan jij en die het je even gratis bijspijkerde. :Y Examentraining :') ...alsof je melaats bent en niks zelf kan. :D
Vroeger deed je ook eindexamen in 3 vakken.
pi_107230714
Dag fokkers,
Dit jaar ben ik van plan me diploma te gaan halen. Ik sta er nu niet kansloos voor en ben gewoon voorlopig geslaagd maar vergroot ik mijn kansen door examentraining te nemen? Ik wil het overwegen maar het is best prijzig.

Dus.. What to do?

Edit: ik doe trouwens havo-5 met het NG-profiel met natuurkunde en M&O.
with love..♥
pi_107231134
Ooit gedacht aan James Boswell Instituut?
Believe that anything you can imagine, you can make real.
  woensdag 25 januari 2012 @ 20:25:32 #40
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_107231432
Ik zou mezelf eerst eens de vraag stellen, wat is de bedoeling van jouw scholing uiteindelijk.. 5.gif

Is het dat je goed wordt in examens maken, of dat je goed wordt in iets dat je leuk vindt en voor hebt gekozen?
pi_107238807
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 20:25 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Ik zou mezelf eerst eens de vraag stellen, wat is de bedoeling van jouw scholing uiteindelijk.. [ afbeelding ]

Is het dat je goed wordt in examens maken, of dat je goed wordt in iets dat je leuk vindt en voor hebt gekozen?
De kans dat je iets kunt doen wat je leuk vindt wordt natuurlijk aanzienlijk groter door examens goed te maken. ;)

Over examentrainingen: ik heb er zelf ook één gedaan, en vond het nogal waardeloos. Ik denk dat het eraan ligt hoe je voor het vak staat. Ik stond zelf vrij hoog (7,5; wilde gemiddeld 8,0 staan), en de training vond ik vrij sterk gericht om mensen die een 5 stonden voor het vak of zo.
Wat er wel handig is, is dat je 'geforceerd' heel veel uren in een vak moet steken, dus je steekt er in ieder geval iets van op. Alleen kost het ook wel wat :P
pi_107256269
Ik vind het zelf onzin, net als die examenbundels. Onzin in die zin; onnodig. Ik heb het in elk geval niet gedaan en ook zonder makkelijk geslaagd voor HAVO maar misschien ligt dat voor jou anders. Maar inprincipe moet je alle stof ook uit je boeken etc. kunnen halen en zul je alles moeten begrijpen (tenzij je allemaal onvoldoendes gehaald heb). Voor mij was het genoeg om alles goed te herhalen, wel vanaf het begin tot eind gewoon (is veel werk ja). Geschiedenis was ik volgens mij bijna een week mee bezig maar wel een 9 voor m'n CE gehaald. Vakken als m&o en wiskunde lees je door, maak je opgaven nog een keer en eventuele oefenexamens maken. M&o theorie vragen weet je ook als je stof begrijpt. Aardrijkskunde is wel heel ingewikkeld, weet de onderwerpen van nu niet maar wij hadden toen ook over het klimaat en landschappen etc met de moessons daar snapte ik echt geen bal van, maar ook makkelijke onderwerpen als migratie, politiek etc en daarmee kan je het een beetje compenseren.

Het examen is wel heel veel schrijven, je moet echt duidelijk zijn. Voor geschiedenis had ik volgens mij 8 kantjes volgeschreven, laat zien dat je het volledig begrijpt en beschrijf de gebeurtenissen zo uitgebreid mogelijk dat willen ze blijkbaar. Zoals ik het hier voorstel klinkt het misschien simpel, maar ik had het voordeel dat ik voor me SE al overal voor stond dus de druk was minder. Was toen heerlijk weer tijdens mijn examenperiode, maar juist degenen die er slecht voor stonden namen het er van terwijl ik weer hard zat te leren. Kan je me een nerd vinden, maar je haalt het wel dan ;) Succes ermee, nog ff doorbijten.
pi_107261471
Bwah... Het verschilt per persoon. Ik heb voor mijn havo examens geen examentrainingen nodig gehad, maar voor vwo wel. Heb er vier gevolgd, voor eco, m&o, wisA en geschiedenis (laatste was herexamentraining). Eco ben ik alsnog op gezakt, m&o, wisA en ges heb ik wel gehaald. Of ik het had ook gehaald zonder training? Geen idee. Je krijgt alles op het rijtje, alles wordt uitgelegd als je iets niet snapt, maar in principe kan je dat thuis ook zelf doen als je daar discipline voor hebt. Waarom ik het deed, is omdat ik aan het begin van het jaar enorm slecht voor stond, dat ik me direct had ingeschreven voor drie vakken. Maar later het jaar ging het steeds beter en kwam er voldoendes te staan (eco een 5,2, maar ok). Maar toen had ik al betaald...

Dit jaar heb ik me opnieuw ingeschreven voor economie, ookal sta ik nu een 6,5 voor, het is meer omdat ik alles vlak voor de examens weer op het rijtje wil krijgen en goed wil oefenen met hulp. Ik kan wel examenopgaven gaan maken, maar of mijn formulering daadwerkelijk goed is... Ach, ik vind het de moeite waard. ;) Wil nu wél slagen. :P

Ik ervaar het als leuke dagen als je het ook interessant vindt, maar het is wel erg slopend en kostbaar. Of jij daarin geld wil investeren, moet je zelf weten.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2012 16:05:20 ]
pi_107281152
Nou, laten we zeggen dat ik totaaaal het verkeerde profiel heb gekozen en een complete ramp ben in natuurkunde maar ik daar minimaal een 5 voor probeer te staan en wiskunde schommelt een beetje maar ik wil daar minimaal een 6 voor staan. Al sta ik nu een 5,3 voor de rest (naar boven afgeronde) 6'en en enkele 7's. Risico-geval dus.. :( huidige cijfers:

NE: 7
En: 7
MA: 7
LO: G
Wi: 5
Na: 4
Sk: 6
M&O: 6
Bio: 6

In pricipe ben ik gewoon voorlopig geslaagd voor me SE's maar dit is nou niet echt een lijst om trots op te zijn. Voor het CE wil ik Wi nog naar een 6 werken omdat ik vind dat dat gewoon moet kunnen. Ik weet namelijk niet wat ik moet doen als ik zak. Het jaar overdoen is een no-go want met de slagingsnormen die volgend jaar zullen gelden zal ik sowieso niet slagen & ik werk mezelf al sinds het begin van het schooljaar in een depressie. Van de brugklas tot het 3e jaar haalde ik uitmuntend goede cijfers, in de 4e werd dit al heel wat moeilijker maar eindige ik toch nog met 7 zevens fszo enkele zessen en één 5 (natuurkunde). Havo3 gaf me ze zo'n slecht beeld! Ik was goed in natuurkunde en scheikunde maar dat bleek in h4&h5 totaaaaal niet. Nu ben ik dus keihard aan't blokken voor alles & als die examentraining klas m'n punten min of meer omhoog zou kunnen halen en me optimaal voorbereiden op CE dan heb ik het ervoor over.

Havo-5 ervaar ik echt als de hel waarin ik mag branden fszo. :(

Edit: sk & bio sta ik 5,9 en daar zou ik met de 3e toetsweek verandering in kunnen brengen door rond (erboven) de 6 te scoren zodat er een echte 6 staat..
M&O heb ik hopelijk opgehaald in de 2e toetsweek (sta 5,6)zodat ik die in de 3e ook naar een echte 6 kan werken. Niet helemaal kansloos om te slagen toch? :o
with love..♥
pi_107323534
UPJE.
with love..♥
  dinsdag 31 januari 2012 @ 02:25:20 #46
300556 Tom_Poes
Marten bedankt!
pi_107428979
Ik heb (her)examentraining in Leiden gedaan. Ik had een 4, en voor mn her had ik een 8. Voor mij was de training handig doordat ik alle sommen ging maken. In mn eentje kon ik die discipline niet opbrengen ofzo.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 13:42 schreef L-D het volgende:
Was toen heerlijk weer tijdens mijn examenperiode, maar juist degenen die er slecht voor stonden namen het er van terwijl ik weer hard zat te leren.
guilty, niet handig.

Ik snapte het tijdens/door het maken. Er waren ook leerlingen die het wel geleerd hadden maar lastig vonden en die werden met hun vragen wat ik kon horen goed geholpen. Weet uiteindelijk niet of die het ook gehaald hebben, maar wat ik van anderen hoorde tijdens pauzes ofzo was overwegend positief.
Je maakt wel lange dagen, dus het is best aanpoten.

Mij heeft het in ieder geval goed geholpen!
pi_107456653
Mijn zus heeft het ooit gedaan voor vwo Economie. Ikzelf ga het nu niet doen. Ik sta er goed voor, ik heb er geen zin in en ik vind het zonde van m'n geld. Ik neem aan dat je ook gewoon een leraar hebt die hetzelfde moet weten als die studenten?
pi_107456958
Ik heb er eentje gedaan voor wiskunde, waardoor ik in 3 dagen leerde wat m'n docent me nooit uitgelegd kreeg tijdens de 3 jaar bovenbouw... 7,5 gehaald voor m'n examen, terwijl ik een 5,8 stond :)

Je hebt daar gewoon per 2 leerlingen oid een student rondlopen die je bij elk hikje helpt, en dan niet het antwoord geven, maar gewoon uitleggen en dat hielp me heel erg. Je moet het natuurlijk wel zelf doen, want er zat nog een klasgenoot bij me, maar die zat uit z'n neus te vreten en is dus ook gezakt....
pi_107457308
Misschien je decaan eens vragen?
pi_107579878
Ik ga het proberen! We hebben in de buurt ook een soort "huiswerk-klas" maar ik hoorde dat dat niet helpt.. Kan ik ook met echt discipline, goed leren en de sommen maken het halen? Het kost echt heeel veel geld en ik wil straks niet voor niets zoveel geld hebben uitgegeven.. :(
with love..♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')