abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94817914

De 22 zogenaamde Marokkanen-gemeenten, steden die problemen hebben met Marokkaanse jongeren, ontvingen de afgelopen vier jaar in totaal 32 miljoen euro. Maar het project is mislukt, concluderen deskundigen.
Waarom is er een speciaal project voor Marokkanen opgezet? Hoe heeft het kunnen mislukken? Vanavond besteedt EenVandaag aandacht aan deze vragen.

De gemeente Helmond ontving de afgelopen jaren tonnen aan subsidie en pompte dat in een project voor gezinscoaches. Ook dit project mag als mislukt beschouwd worden, want de Marokkaanse gezinscoach helpt de ettertjes met het kwijtschelden van boetes en proces-verbalen, zo meldt de nieuwsrubriek op zijn website

Burgemeester van Utrecht Aleid Wolfsen is spreekbuis van de 22 gemeenten die onderdeel zijn van het project. EenVandaag vroeg hem hoe het zover heeft kunnen komen.

De uitzending begint na het NOS-journaal van 18.00 uur op Nederland 1.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)anen-projecten.dhtml

Nu op Ned1. Pfft zoveel geld dat ook naar mij had kunnen gaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door DrDentz op 30-03-2011 18:38:42 ]
pi_94818036
Er is een groep Marokkanen in Nederland die überhaupt niet te helpen is.
Wat dat betreft ben ik wel weer blij met deze regering. Stoppen met het pappen en nathouden en miljoenen pompen in mensen die toch niet willen.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  woensdag 30 maart 2011 @ 18:32:27 #3
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_94818355
ben vooral benieuwd wat er met de marokkaanse gemeenschap die niet deugd in de toekomst moet gebeuren. en of marokko bereid is hun uitschot terug te nemen, dan wel schadevergoeding wil betalen. ze schijnen immers erg begaan met hun landgenoten in den vreemde.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 30 maart 2011 @ 18:33:26 #4
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_94818399
Ongelooflijk. Je weet dat het gebeurt, maar als je het dan met eigen ogen ziet dan ben je geneigd om even Charles Bronson uit te gaan hangen en die buurt schoon te vegen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_94818454
Gadverdamme..ik heb zojuist éénvandaag gezien...zum kotsen. Toch mooi dat er heel veel mensen op fok zitten die nog steeds volhouden dat er niets aan de hand is op wat uitzonderingen na.

22 marokkanengemeenten.... 22 gemeentes met problemen met marokkanen... en men maar zeggen dat het 'incidenten' zijn.

Ook dat marokkaanse pleurisventje wat aangeeft dat die snackbar er pas twee jaar is en hij hier geboren is dus heeft de snackbarhouder het recht niet om te zeggen dat hij moet opflikkeren... de wereld op zijn kop.
pi_94818468
Sneu voor die oude vrouwtjes dat ze de politie al niet meer bellen omdat ze toch niet geholpen worden en de mocros blijven maar op haar vensterbank zitten.
  woensdag 30 maart 2011 @ 18:35:20 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_94818474
Hoe komen wij in Nederland aan 22 Marokkanen-gemeenten?!
censuur :O
pi_94818490
Dit wordt een geweldig topic.
pi_94818519
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 18:35 schreef RemcoDelft het volgende:
Door het stelselmatig te ontkennen en afdoen als incidenten.
pi_94818537
22 uit 418 gemeenten valt nog wel mee zou je denken.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  PR/Manusje van alles woensdag 30 maart 2011 @ 18:37:29 #11
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_94818583
quote:
Op woensdag 30 maart 2011 18:35 schreef gelly het volgende:
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 30 maart 2011 @ 18:38:37 #12
333374 Lithia
Too serious
pi_94818635
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2011 18:35 schreef gelly het volgende:
Inderdaad, ik heb de popcorn al klaar staan.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  woensdag 30 maart 2011 @ 18:39:43 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94818682
Het kwijtschelden van boetes en proces-verbalen lijkt mij juist averrechts werken. Ze hebben toch al het idee dat ze alles kunnen maken en dat het land al van hun is.
Als zelfs met de kleine pakkans die er is en de kleine kans op veroordeling de hieruit volgende boetes ook nog worden kwijtgescholden, zal dat niet bijdragen aan het idee bij hen dat ze niet onaantastbaar zijn in Nederland, en alles mogen doen wat ze willen omdat er een aantal Linksmensen zijn die ze zielig vinden, wat ze ook uithalen.

Ze hadden die vele miljoenen beter kunnen besteden aan het bouwen van strafkampen, waar iedere Marokkaan na drie waarschuwingen een half jaartje mocht gaan stenen bikken. Ik denk dat dit effectiever zou zijn geweest.

Verder zijn de kosten van het Marokkanenprobleem natuurlijk vele miljarden, en is dit slechts een druppel op de gloeiende plaat. Zonder Marokkanen en nog wat van dat soort Prachtkansers zouden de sociale voorzieningen veel betaalbaarder zijn, had de gezondheidszorg niet uitgekleed hoeven te worden, konden we met de helft van het aantal politie-agenten toe en hoefden er ook geen honderden miljoenen weggegooid te worden aan integratieprojectjes waar niemand komt opdagen.
The End Times are wild
pi_94818692
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 18:23 schreef Stokstaart het volgende:
Er is een groep Marokkanen in Nederland die überhaupt niet te helpen is.
Wat dat betreft ben ik wel weer blij met deze regering. Stoppen met het pappen en nathouden en miljoenen pompen in mensen die toch niet willen.
Dat moeten we inderdaad eens gaan accepteren. Sommige mensen (niet alleen beperkt toch Marokkanen) zullen het nooit leren en daarvoor is een hardere aanpak nodig.
pi_94818715
Precies, hard aanpakken. Dat helpt.
pi_94818808
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 18:40 schreef gelly het volgende:
Precies, hard aanpakken. Dat helpt.
Dat gaat ook lang niet in alle gevallen helpen, sommige mensen kunnen gewoonweg niet functioneren in onze maatschappij. Op een gegeven moment moet je daarvoor maar voorzieningen gaan treffen.
  woensdag 30 maart 2011 @ 18:43:55 #17
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_94818875
Die projecten waar ze zaalvoetbal opzetten, huiswerkbegeleiding realiseren en etentjes geven zullen ongetwijfeld hun nut hebben. Maar meestal zijn de organisatoren de echte winnaars doordat ze veel spelletjes spelen met de subsidies. Simpel, etentje organiseren voor de hangjongeren zal praktisch wellicht 500 euro kosten maar wordt op papier weg geboekt tegen 10.000 euro en wordt de rest lekker stabiel in eigen pocket gedaan. En dat subsidiewereldje is ook heel erg ons-kent-ons, ze houden elkaar de hand boven het hoofd. :{

Ik denk dat goedkoper is om niets te doen. Want voor zoveel geld bereiken ze gewoon een te kleine groep. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_94818893
Ik heb het al eerder gezegd... mensen met een andere achtergrond mag je best anders behandelen....straf marokkanen hoe er in Marokko gestraft wordt en ze zijn zo klaar hier..... en dat geldt ook voor mensen met een dubbele nationaliteit die zich hier niet kunnen gedragen. Ook al zijn ze hier geboren. Het is namelijk altijd hetzelfde soort klootzak dat het verpest..
pi_94818987
quote:
99s.gif Op woensdag 30 maart 2011 18:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik heb het al eerder gezegd... mensen met een andere achtergrond mag je best anders behandelen....straf marokkanen hoe er in Marokko gestraft wordt en ze zijn zo klaar hier..... en dat geldt ook voor mensen met een dubbele nationaliteit die zich hier niet kunnen gedragen. Ook al zijn ze hier geboren. Het is namelijk altijd hetzelfde soort klootzak dat het verpest..
Interessant. Kun je daar meer over vertellen ?
pi_94819026
quote:
99s.gif Op woensdag 30 maart 2011 18:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Hoera, weer terug naar 40-45. Getto's bouwen en zulks.
Groetjes, Ezio.
pi_94819109
Nu zitten de Nederlanders eigenlijk in kleine veilige getto's terwijl de Marokkanen buiten de boel terroriseren in 'the wild zone'.
  woensdag 30 maart 2011 @ 18:48:40 #22
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_94819117
quote:
7s.gif Op woensdag 30 maart 2011 18:47 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Jep, gewoon bij elkaar in van die containerwoningen stouwen, dan kunnen ze bij elkaar in de vensterbank gaan zitten of ramen ingooien. Het neemt iig een groot deel van de overlast voor de rest van de buurt weg.

Iemand die nog een andere uitweg ziet?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_94819172
quote:
15s.gif Op woensdag 30 maart 2011 18:36 schreef Stokstaart het volgende:
22 uit 418 gemeenten valt nog wel mee zou je denken.
Het is een minderheid he.. dus om nou te zeggen dat het meevalt..

quote:

[..]

Niiice... eerste WO2 vergelijking van het topic is ook weer een feit.
  woensdag 30 maart 2011 @ 18:50:03 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94819193
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 18:35 schreef RemcoDelft het volgende:
De een of andere textielfabrikant heeft er ooit een stuk of 2000 geïmporteerd om te werken in zijn fabriek die vijf jaar later naar het Verre Oosten verplaatst werd. Die Marokkanen echter bleven. Die haalden eerst hun gezinnen hier naar toe, toen de rest van de naaste famillie, die trouwde ook weer met familie uit het dorp en zo ging het door.

Voor de statistieken: dit zijn de Marokkanengemeenten: De 22 probleemgemeenten betreffen in alfabetische volgorde: Amersfoort, Amsterdam, Culemborg, Den Haag, Ede, Eindhoven, Gorinchem, Gouda, Helmond, Leiden, Lelystad, Maassluis, Nijmegen, Oosterhout, Roosendaal, Rotterdam, Schiedam, 's-Hertogenbosch, Tilburg, Utrecht, Veenendaal en Zeist.
The End Times are wild
  woensdag 30 maart 2011 @ 18:51:01 #25
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_94819252
quote:

[..]

ahhhh. ik dacht al, waar blijft-ie!
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')