abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 april 2011 @ 13:35:30 #201
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95020574
Ik heb alleen mijn eigen bevallingen als referentie natuurlijk, maar ik weet bijvoorbeeld dat de bevallingen van mijn mam echt niet heel zwaar waren ofzo..
De kraam kookte inderdaad de avondmaaltijd en at mee...

Nou ja, misschien ben ik wel een beetje raar dat ik zorgde dat het huis aan kant was voordat de kraam kwam, zodat ze niet in een zwijnenstal aankwam... En zij maar zeggen dat ze ook wat te doen wilde hebben, maar ik vond het veel leuker om met haar te keuvelen dan dat ze steeds mn huis ging doen... Lekker thee drinken enzo..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_95020588
Hier heeft ook de kraam Emma haar eerste badje gegeven. Mijn bekken lag nog ongeveer verspreid door de kamer heen, ik kon pas na een paar dagen weer wat. Had overigens niks te maken met de bevalling, wel met de zwangerschap :) Badje is overigens wel naast m'n bed gedaan, dus ik was er wel gewoon bij, alleen het werkelijke vasthouden deed de kraam.
pi_95020786
Lotte heeft de kraamhulp voor het eerst in bad gedaan, ik zelf pas na 5 of 6 dagen denk ik.
Jelle heb ik voor het eerst in bad gedaan, een dag na de bevalling was dat. Nu was ik bij Jelle ook veel sneller op de been dan bij Lotte
pi_95024363
Hier ook precies het zelfde X heeft de kraamhulp gedaan en ik was er bij.
en bij V. deed ik het zelf toen hij 3dagen was het badje maar bij V. voelde ik me veel en veel beter erna. Ik heb niet in bed gelegen bij V. dat vond ik niets bij X. ook maar heel af en toe :)
  maandag 4 april 2011 @ 15:56:35 #205
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_95025987
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:35 schreef WupWup het volgende:
Hier heeft ook de kraam Emma haar eerste badje gegeven. Mijn bekken lag nog ongeveer verspreid door de kamer heen, ik kon pas na een paar dagen weer wat. Had overigens niks te maken met de bevalling, wel met de zwangerschap :) Badje is overigens wel naast m'n bed gedaan, dus ik was er wel gewoon bij, alleen het werkelijke vasthouden deed de kraam.
Beide hier ook het geval! Ik dacht voor de bevalling steeds, als de baby er is kan ik alles weer. Fail :') duurde echt een tijdje (heb tegenwoordig zelfs weer dat ik et wel es voel).
  maandag 4 april 2011 @ 15:57:35 #206
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95026035
Oh... ik heb eigenlijk helemaal niet op bed gelegen...
  maandag 4 april 2011 @ 17:38:59 #207
143848 huuphuup
Dorksided
pi_95030679
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 13:35 schreef WupWup het volgende:
ik raak in de war van je ava }:|
Dacht dat je Chan was :D
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95048141
oeps, zal een andere zoeken dan :)

Trend heeft vandaag nog doorgezet: om 8 uur gedronken, toen half 12 maar 1 kant, daarna om 5 uur de andere kant en voor het slapen gaan. Gek hoor, gaat snel ineens!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 4 april 2011 @ 22:26:16 #209
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95049029
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:57 schreef Ticootje het volgende:
ik wel, twee keer ofzo gedwongen door de kraam. voor de rest liep ik wat verloren rond. ze mocht alleen niet aan m'n avondeten komen, dat was echt mijn ding ..

badje heb ik bewust aan de kraam overgelaten, ik heb die eerste week wel meteen gedoucht met geert, was echt wel fijn :)

ik ben net een schorre zeehond op t moment; mag van de ha alleen para en zoutwateroplossing :') Geert ook zoutwater neusspray voor gekregen (nog niet gebruikt, wel moedermelk) en Jan heeft 'n antibiotica gehad. Familie Lappenmand hier atm. voel me ook behoorlijk leegemolken door geert om eerlijk te zijn ik geef gewoon toe aan zijn vraag, maar ik zal blij zijn als 11 april blijkt dat hij nog steeds goed groeit. op de eoa manier blijft die angst er in zitten :/
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_95050089
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 15:57 schreef Ticootje het volgende:
ik wel, om te rusten dan.
Oh en de laatste dag, maar dat was om de kraam te ontlopen :')
  maandag 4 april 2011 @ 22:57:36 #211
143848 huuphuup
Dorksided
pi_95051050
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 22:13 schreef WupWup het volgende:
oeps, zal een andere zoeken dan :)

Trend heeft vandaag nog doorgezet: om 8 uur gedronken, toen half 12 maar 1 kant, daarna om 5 uur de andere kant en voor het slapen gaan. Gek hoor, gaat snel ineens!
oh joh je had t voor mij niet hoeven veranderen hoor :D

Gek hè? Ineens zo'n nieuw ritme qua drinken.

@Tico haha onze ouders hadden hetzelfde dekbed-overtrek, dat donkerblauwe :D
Oh en wat lijken je meisjes onwíjs op jou zeg! :o O+ wat tof om te zien <3

Als ik de foto's zie van mijn mams dan heeft zij inderdaad ook vooral in bed gelegen tijdens de kraamweek. Ik heb bij Amélie maar weinig in bed geegen eigenlijk, ik voelde me gewoon prima en vond het boven maar ongezellig. Bovendien was het ontzettend warm en benauwd in de slaapkamer, en erg aangenaam beneden, dat scheelt ook.
Dit keer heb ik wel veel tijd in bed doorgebracht. Maar goed, dat was voor mij dit keer ook echt wel nodig eigenlijk ivm laag hb. Het is dat ik Amélie ook nog had rondlopen, als het mijn eerste kind was geweest had ik de hele week in bed gebleven.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_95051502
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2011 17:38 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ik raak in de war van je ava }:|
Dacht dat je Chan was :D
Ohh, maar ik wil best een Emma hoor :D

Ik gooi mijn vraag uit het vorige topic er nog even in: ik moet binnenkort onder narcose en volgens de tandarts (ja ik ga bij een tandarts onder narcose) mag ik dan 24 uur geen borstvoeding geven. Volgens borstvoeding.com is er geen reden om na een narcose niet te voeden.. Weet iemand hier meer over?
  maandag 4 april 2011 @ 23:16:49 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_95052179
Zowaar 10 maanden borstvoeding gehad, ik neem aan met bijvoeding (ligafruitprut met 2½ maand ofzo), maar telkens als ik Soneal zit te voeden vertelt m'n moeder weer dat ik 10 maanden borstvoeding gehad heb.
Helaas roept ze sinds hij een tandje heeft ook dat het ineens, pats, boem over kan zijn, omdat mijn zusje met 6 maanden haar hoofd wegdraaide en geen borstvoeding meer bliefde... en met dat roepen dat het ineens over kan zijn heb ik het wel een beetje gehad.

Mijn moeder wist niet wat ze zag toen ik de ochtend na de bevalling van B. in het ziekenhuis opstond om te vragen of hij zijn eigen kleren aanmocht omdat we naar huis gingen, zij had 10 dagen plat gelegen (jaren 60), en was verbijsterd dat ik zo (met baby) aan de wandel ging door de ziekenhuisgangen.
B. heeft die nacht dat hij geboren is in het ziekenhuis idd ook suikerwater gekregen.

Bij B. was ik superfit na de bevalling, en stond ik 4 dagen later een boekenkast van 2½ meter breed in elkaar te zetten, bij Soneal was het allemaal wat minder, en nog steeds; ik ben nu gewoon een kreupel oud wijf.

Wat me eigenlijk het meest verbaast over kraamverzorging 40/50 jaar geleden, is dat moeders aan de ene kant 10 dagen plat moesten, maar toen de baby van mijn tante de dag na de bevalling overleed, kreeg ze geen kraamhulp en stond ze diezelfde avond alweer te koken voor de heren, en dat werd dus ook verwacht.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 4 april 2011 @ 23:18:08 #214
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_95052239
Daar zou ik ff bij LLL navraag over doen. Vraag dan ff welk middel er gebruikt wordt.
pi_95052751
Ah ja dat is een goeie, dat ga ik even doen :)

Ik heb zelf 6 maanden alleen borstvoeding gehad, zonder bijvoeding dus en daarna nog tot ik 9 maanden was met bijvoeding.. Mijn moeder heeft me dat héél vaak verteld omdat het zo bijzonder was voor die tijd en ze er volgens mij best erg trots op was :) Hoe het was qua kraamperiode weet ik eigenlijk helemaal niet, heeft ze nooit wat over verteld.. ben wel nieuwsgierig nu dus ga het maar eens vragen :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 5 april 2011 @ 08:02:45 #216
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95057866
wat mag je hebben om vastzittend (van dat groene :r ) slijm op te lossen? ik word gek van het gerochel alsof ik een oud mannetje met tbc ben :') en m'n holte's doen pijn links :{
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_95064799
Er staat een medicatielijst op borstvoeding.com DJMO: http://www.borstvoeding.c(...)edicijnlijst-nl.html
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 5 april 2011 @ 12:40:18 #218
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95065358
ja die weet ik, maar ik kan nou niet echt een middel vinden tegen vastzittende hoest :/

pi_95065563
Haha, nee, je moet het meer andersom aanpakken. Eerst een middel zoeken en dan in die lijst kijken :+ Maar volgens mij zijn er maar heel weinig hoestmiddelen die niet samengaan met borstvoeding. Wat gebruik je normaal?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 5 april 2011 @ 13:53:09 #220
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95068039
een eigen merk van de drogist dat lijkt op fkuimicil, maar dat is ook al weer een jaar of wat geleden.

pi_95068668
Gewoon even naar apotheek/drogist gaan en daar advies vragen :)
pi_95068907
De werkzame stof van fluimucil is acetylcysteïne. Dat staat niet omschreven in de lijst van Hale, maar in de bijsluiter zelf is te lezen dat het met een maximale dosering van 600mg per dag veilig te gebruiken is tijdens borstvoeding. Let wel, dit gaat over acetylcysteïne enkel. Als je iets koopt met daarin nog andere stoffen, moet je die weer apart daarvan bekijken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 5 april 2011 @ 15:57:40 #223
147316 crew  DJMO
#trut
pi_95073842
thnx wupwup! :*

pi_95136561
pessie hoe is het?
pi_95136867
Vandaag pannenkoeken met bv gemaakt! (bloem, eitje en melk gemixt) Beeb is altijd al mega enthousiast met eten, maar ze propte zo een halve pannenkoek met 2 handen tegelijk naar binnen :D en de pannenkoek daarna met appelstroop ging nog vlotter naar binnen gepropt :D

En zelf ook even geproeft :Y) geen verschil met pannenkoeken van koeienmelk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')