Ik weet niet alle details helaas. Maar daar kom ik morgen wel achter als het goed is.quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:12 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
als je CO schommelt is meestal je Katalysator kapot, enige wat je doet is je boodschapper de laan uitsturen, wat zijn de overige waardes:
CO, CO2, HC, O2, Lambda
zowel stationair als op toeren, uitlaat controleren op lekkage's zeker tot de eerste lambda sonde, wat zijn de feultrim waardes
Nee het is een echte borg! Zijn kat is nieuw en de lambda geeft aan dat ie goed is en het is een super blok, loopt als een zonnetje! Maar een Borg is meer dan een speciaal blok ook het onderstel is van een heel andere klassequote:Op donderdag 31 maart 2011 22:09 schreef 1299 het volgende:
Zit de standaard brandstofpomp er nog in? Is het een echte Cyborg is enkel het 4G92 mivec blok in een 1.6 SOHC gekiept?
Ik heb zelf bij mijn GTi turbo (4G93T) gehad dat zowel dat KAT als de lambda sonde stuk waren en ook nog eens de brandstofdruk te hoog was. Wat ook nog eens wil helpen is het blok even flink warm stoken door even lekker door te jengelen en daarna direct te testen.
Als hij verder prima loopt zou je met een brandstofdrukregelaar het mengsel kunnen verarmen maar hij zou uit zichzelf natuurlijk prima onder de 1% moeten komen. Verder een prachtig blokje om tegenwicht te bieden aan de honda's
Nee ligt niet aan het sportfilter (tenzij de luchtmassameter weggehaald isquote:Op donderdag 31 maart 2011 14:37 schreef Dartanion het volgende:
Net wezen meten.. Alle waardes zijn goed behalve CO. Volgens garagist kan het aan de sportfilter liggen?
CO is 0,60 ongeveer
En wel een lambda sensor? Dat lijkt me toch sterk dan.quote:
Meneertje precies. Ik heb de waardes precies goedquote:Op vrijdag 1 april 2011 18:55 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
zucht....
hoe moelijk is het nou om ff de overige waardes ook te noteren....
hij wil alle waardes kennen ook die van je vrouw.quote:Op vrijdag 1 april 2011 19:44 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Meneertje precies. Ik heb de waardes precies goeddus wat wil je nog meer weten?
quote:Op vrijdag 1 april 2011 19:44 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Meneertje precies. Ik heb de waardes precies goeddus wat wil je nog meer weten?
Nee nog niet. Bij garage 3 zeggen ze dat het de kat moet zijn. Navraag bij de vorige eigenaar leerde dat er een kleine namaak kat onder zit. Met een evo 5 kat moet het wel lukken, die gaat besteld worden.quote:
Zoals eerder gemeld, de kat is besteld en onderweg uit japanquote:
Met je grote mond kun je ook een betere tip geven of uitleggen hoe je zorgt dat ie minder rijk gaat lopenquote:Op donderdag 7 april 2011 18:31 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
en dan er achter komen dat het nog niet goed is
lezen!quote:Op vrijdag 1 april 2011 22:51 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
![]()
ik lees verkeert,
je motor staat veel te rijk, injector die loopt na te pissen of een slechte onsteking zijn de hoofd verdachten
De kat hangt onder de auto, heb hem ff goed warm gereden en de CO bedraagd stationair nu NUL en op 3000 toeren 0,15quote:
Deze kat gaat ook alleen gebruikt worden om de auto door de keuring te krijgenquote:Op zaterdag 30 april 2011 11:11 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Co van 0 is ook niet goed(APK technisch wel), bestel je alvast een nieuwe kat?
Een Co van 0 geeft een te arm mengsel aan, hier door gaat de nieuwe kat ook smelten, en kun je weer een nieuwe er onder knooien
Ja, maar aan het mengsel tot aan de katalysator niet. En als ik me niet vergis probeer jij dat wel te verkondigen.quote:Op zondag 1 mei 2011 13:14 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Dartanion.
wel degelijk zijn de waardes verandert TS had eerst een Co waarde van 0.6 en nu 0.0 daar zit een groot verschil in!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |