Klinkt onlogisch he, maar anders komen de jongeren uberhaupt niet meer aan een Wajong-uitkering (uitzonderingen daargelaten) aangezien dit de voorwaarden zijn:quote:
Dus zo gek is het niet dat veel jongeren die al tijdens hun studie weten dat ze hierdoor een belemmering krijgen op de arbeidsmarkt doordat ze minder kunnen werken, aangepast werk nodig hebben of wat dan ook aan de bel trekken en die uitkering wensen.quote:Kon u op uw 17de door ziekte of handicap niet of minder werken? Of was u jonger dan 30 jaar toen u arbeidsongeschikt werd en studeerde u in het jaar daarvoor minstens 6 maanden? Dan kunt u een Wajong-uitkering aanvragen.
Een Wajong-uitkering vraagt u aan bij het UWV. Dat doet u binnen 9 maanden na uw 17de verjaardag. Of op het moment dat u arbeidsongeschikt wordt tijdens uw studie, binnen 9 maanden na uw eerste arbeidsongeschiktheidsdag.
Zolang ze studeren leven ze (vooral degene van de oude regeling, die hoeven niets in te leveren) als God in Frankrijk, zou ook niet de bedoeling moeten zijn.quote:Op donderdag 31 maart 2011 11:05 schreef bijdehand het volgende:
En wat maakt het uit als ze niet meer in aanmerking komen na hun studie? Ze kunnen gewoon studeren en lenen, die Wajong is gewoon een verkapte gratis lening zo te lezen.
Met betrekking tot lichamelijk gehandicapten en mensen met zware psychische stoornissen zie ik ook geen bezwaren om die Wajong te geven.quote:Op donderdag 31 maart 2011 11:13 schreef Lastpost het volgende:
Lijkt me toch niet dat ik moet uitleggen waarom het problematisch is dat jongeren met een handicap/beperking niet meer in aanmerking komen voor een Wajong uitkering na hun studie he?
Juist dan is het van belang, niet zozeer tijdens die studieperiode.
Dan heb je hier direct ook de reden dat studenten zolang blijven studeren. Studie een af..hop naar studie twee...moeten we gaan betalen...WE WORDEN GEDISCRIMINEERD..quote:Op donderdag 31 maart 2011 11:13 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Zolang ze studeren leven ze (vooral degene van de oude regeling, die hoeven niets in te leveren) als God in Frankrijk, zou ook niet de bedoeling moeten zijn.
Ik ken er genoeg hier, die studeren, hebben aanvullend omdat ze op zichzelf wonen, toeslagen, kwijtschelding van gemeentelijke lasten, vullen het studiebedrag ook nog eens aan met een leenbedrag omdat ze het nooit hoeven terug te betalen (verdienen te weinig, uitstel van betaling) en vangen zo netto net boven de 2000 euro iedere maand en blijven lekker studeren zolang ze mogen.![]()
Het nieuwe systeem is daarbij al beter, daar zakt het Wajong bedrag aanzienlijk (1/3e overhouden ongeveer) wanneer je ook studeert, al wordt er dan weer geen onderscheid gemaakt tussen thuis en uitwonend.
Lijkt me toch niet dat ik moet uitleggen waarom het problematisch is dat jongeren met een handicap/beperking niet meer in aanmerking komen voor een Wajong uitkering na hun studie he?
Medeleven geef ik wel aan mensen die het verdienen.... niet aan mensen die menen dat ze het verdienen.quote:Op donderdag 31 maart 2011 11:48 schreef mr-green het volgende:
Het gaat hier steeds over studeren en Wajong maar TS vraagt eigenklijk gewoon om een beetje medeleven.
Dus hierbij een dikkevoor TS
(en dat je het leven met een positieve kijk tegemoet gaat)
Hij verdient wel medeleven, zijn hele leven is hem verteld dat ie niet kan werken en dat is ie zelf gaan geloven, terwijl ie absoluut in staat is om te werken. Dus we kunnen hem beter aanmoedigen om te gaan werken dan hem af te zeiken.quote:Op donderdag 31 maart 2011 11:51 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Medeleven geef ik wel aan mensen die het verdienen.... niet aan mensen die menen dat ze het verdienen.
Maar als we nu met zijn allen zeggen dat hij wel kan werken,....zal hij dit dan ook gaan doen of zal hij uitsluitend gaan filosoferen "hoe het zou zijn om te werken"?quote:Op donderdag 31 maart 2011 11:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hij verdient wel medeleven, zijn hele leven is hem verteld dat ie niet kan werken en dat is ie zelf gaan geloven, terwijl ie absoluut in staat is om te werken. Dus we kunnen hem beter aanmoedigen om te gaan werken dan hem af te zeiken.
Hier sla je dus de spijker op zijn kop wat betreft het probleem rondom Wajong. Je bent al bevoordeeld dat TS geen medeleven verdiend. Maar waarom benader je TS niet van de andere kant. Door iemand aan te moedigen zal die persoon positiever in het leven staan en is de kans dat die persoon progressie boekt groter dan dat je hem/haar steeds afvalt.quote:Op donderdag 31 maart 2011 11:51 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Medeleven geef ik wel aan mensen die het verdienen.... niet aan mensen die menen dat ze het verdienen.
je maakt weer een aanname. Wie zegt dat hij gaat filosoferen. Misschien geeft iemand hem wel een gouden tip waardoor hij denkt: dat wil ik worden etc...quote:Op donderdag 31 maart 2011 11:54 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Maar als we nu met zijn allen zeggen dat hij wel kan werken,....zal hij dit dan ook gaan doen of zal hij uitsluitend gaan filosoferen "hoe het zou zijn om te werken"?
Omdat meneer alles kan doen in zijn vrije tijd behalve werken..... dus uitvinden, filosoferen, etcetc.. klinkt meer als een profiteur.quote:Op donderdag 31 maart 2011 11:59 schreef mr-green het volgende:
[..]
Hier sla je dus de spijker op zijn kop wat betreft het probleem rondom Wajong. Je bent al bevoordeeld dat TS geen medeleven verdiend. Maar waarom benader je TS niet van de andere kant. Door iemand aan te moedigen zal die persoon positiever in het leven staan en is de kans dat die persoon progressie boekt groter dan dat je hem/haar steeds afvalt.
Begrijp mij niet verkeerd. Ik ben tegen mensen die misbruik maken van de Wajong.
Hij zal wedegelijk hulp nodig hebben om te gaan werken. Maar daar kunnen wij hem bij helpen. Als TS even vertelt in welke regio ie woont dan kunnen wij een leuke baan voor hem zoeken zodat ie niet meer in de Wajong hoeft.quote:Op donderdag 31 maart 2011 11:54 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Maar als we nu met zijn allen zeggen dat hij wel kan werken,....zal hij dit dan ook gaan doen of zal hij uitsluitend gaan filosoferen "hoe het zou zijn om te werken"?
Je hebt het topic niet gelezen merk ik?quote:Op donderdag 31 maart 2011 12:00 schreef mr-green het volgende:
[..]
je maakt weer een aanname. Wie zegt dat hij gaat filosoferen. Misschien geeft iemand hem wel een gouden tip waardoor hij denkt: dat wil ik worden etc...
Zie je..hij kan zoveel...maak jezelf dan nuttig in plaats van de profiteur uit te hangen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 20:43 schreef Trenzor het volgende:
[..]
Boosheid komt voort uit onbegrip, tenminste dat is wat ik denk
Geen reden om te gaan schelden, je denkt mischien dat ik weinig kan
Maar niets is minder waar, Ik ben een jongen met een Hoog Iq, ik ben filosoof, muzikant, 3d artist, kunstenaar, uitvinder en tekenaar. Ik ben 1 van die personen die jouw wereld vorm kan geven.
het gaat mij ook niet om alleen TS, maar om zoveel andere Wajongers die hetzelfde probleem hebben.quote:Op donderdag 31 maart 2011 12:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Je hebt het topic niet gelezen merk ik?
Ik heb het over TS.quote:Op donderdag 31 maart 2011 12:02 schreef mr-green het volgende:
[..]
het gaat mij ook niet om alleen TS, maar om zoveel andere Wajongers die hetzelfde probleem hebben.
Je hebt idd je mening gegevenquote:Op donderdag 31 maart 2011 12:04 schreef mr-green het volgende:
[..]
dan heb ik mijn punt duidelijk gemaakt wat betreft alle andere Wajongers
Trenzor kan werken, missyB kan werken en Mishu kan werken, ze hebben alleen ff een steuntje in de rug nodigquote:Op donderdag 31 maart 2011 12:04 schreef mr-green het volgende:
[..]
dan heb ik mijn punt duidelijk gemaakt wat betreft alle andere Wajongers
Dit vrees ik wel ja, ik zie hier toch ook een stukje kromme mentaliteit en onterecht zelf-medelijden. Of dit is onderdeel van zijn ziektebeeld natuurlijk.quote:Op donderdag 31 maart 2011 11:54 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Klopt dit is een rage momenteel.quote:Op donderdag 31 maart 2011 11:13 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Zolang ze studeren leven ze (vooral degene van de oude regeling, die hoeven niets in te leveren) als God in Frankrijk, zou ook niet de bedoeling moeten zijn.
Ik ken er genoeg hier, die studeren, hebben aanvullend omdat ze op zichzelf wonen, toeslagen, kwijtschelding van gemeentelijke lasten, vullen het studiebedrag ook nog eens aan met een leenbedrag omdat ze het nooit hoeven terug te betalen (verdienen te weinig, uitstel van betaling) en vangen zo netto net boven de 2000 euro iedere maand en blijven lekker studeren zolang ze mogen.![]()
Het nieuwe systeem is daarbij al beter, daar zakt het Wajong bedrag aanzienlijk (1/3e overhouden ongeveer) wanneer je ook studeert, al wordt er dan weer geen onderscheid gemaakt tussen thuis en uitwonend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |