Dan zou de maximale leeftijd van de kinderbijslag moeten worden verhoogd (in Frankrijk en Duitsland stopt die in ieder geval niet bij 18) of het belastingstelsel voor eenverdieners vriendelijker moeten worden. Tegenwoordig moet je van goede huize komen om een gezin te kunnen onderhouden, laat staan als er iemand een beperking heeft.quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:22 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
En daar is precies wát mis mee? En verder mag je aantonen dat mensen 100% goedgekeurd zijn en niet zouden kunnen werken.(en dan neem ik aan dat je duizenden gevallen paraat hebt?)
Iemand met een beperking onderhouden is meestal niet moeizaam als je daaronder alleen verstaat eten en een dak boven het hoofd, maar de meeste mensen willen ook wel eens op vakantie naar spanje en dat zit er niet in tenzij je van goede huize komtquote:Op woensdag 30 maart 2011 09:07 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Dan zou de maximale leeftijd van de kinderbijslag moeten worden verhoogd (in Frankrijk en Duitsland stopt die in ieder geval niet bij 18) of het belastingstelsel voor eenverdieners vriendelijker moeten worden. Tegenwoordig moet je van goede huize komen om een gezin te kunnen onderhouden, laat staan als er iemand een beperking heeft.
Da's mooi voor je, en als je echt niks anders kan. Maar goed, mijn onderbuik en een paar praktijkvoorbeelden doen mij vermoeden dat er een groep personen in de wajong zit die best simpeler, meer fysiek, werk kunnen doen. Bijvoorbeeld in de groenvoorziening oid.quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:44 schreef Trenzor het volgende:
[..]
Ik ben heel erg blij dat ik een vangnet heb gekregen!
Dat ben ik wel met je eens, maar ongeacht welke regeling of welke groep je neemt er zullen altijd mensen zijn die er misbruik van maken en mensen die het wel echt nodig hebben. Ook ik ben een voorstander van minder uitkeringen en mensen weer aan het werk zetten zodra het enigszins kan, maar hoe dat in de praktijk zal gaan daar heb ik dan weer geen beeld bij.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:18 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Da's mooi voor je, en als je echt niks anders kan. Maar goed, mijn onderbuik en een paar praktijkvoorbeelden doen mij vermoeden dat er een groep personen in de wajong zit die best simpeler, meer fysiek, werk kunnen doen. Bijvoorbeeld in de groenvoorziening oid.
Ik zie het niet als misbruik, eerder als onvoldoende kennis over je eigen capaciteiten. Plus het lijkt er op dat de keuringsartsen kijken naar de kansen van de mensen o pde arbeidsmarkt, niet zozeer naar iemands capaciteiten. TS wil absoluut niet achter de lopende band staan, dan wordt ie gek. Maar heeft ie het al eens een paar maanden geprobeerd?quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:11 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens, maar ongeacht welke regeling of welke groep je neemt er zullen altijd mensen zijn die er misbruik van maken en mensen die het wel echt nodig hebben. Ook ik ben een voorstander van minder uitkeringen en mensen weer aan het werk zetten zodra het enigszins kan, maar hoe dat in de praktijk zal gaan daar heb ik dan weer geen beeld bij.
Wat noeste fysieke arbeid kan heel verhelderend werken om je eigen wensen en eisen eens goed op een rij te krijgen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik zie het niet als misbruik, eerder als onvoldoende kennis over je eigen capaciteiten. Plus het lijkt er op dat de keuringsartsen kijken naar de kansen van de mensen o pde arbeidsmarkt, niet zozeer naar iemands capaciteiten. TS wil absoluut niet achter de lopende band staan, dan wordt ie gek. Maar heeft ie het al eens een paar maanden geprobeerd?
Volgens mij is er vooral kritiek op te makkelijk gegeven uitkeringen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:50 schreef shadow117 het volgende:
Ik kan alleen maar zeggen tegen diegene die altijd hun mening paraat hebben over mensen die met een plausibele reden in de uitkering verkeren, wees zeer dankbaar voor de positie waarin jijzelf verkeerd ! en ga niet afgeven op mensen die minder geluk hebben in hun leven.
Ik ken zelf ook een meid die in de Wajong zit, en die kan gewoon niet volledig werken, vanwege lichamelijke beperkingen. Ik heb er NIKS tegen dat deze mensen die wel gewoon hun best doen een uitkering krijgen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:50 schreef shadow117 het volgende:
Ik kan alleen maar zeggen tegen diegene die altijd hun mening paraat hebben over mensen die met een plausibele reden in de uitkering verkeren, wees zeer dankbaar voor de positie waarin jijzelf verkeerd ! en ga niet afgeven op mensen die minder geluk hebben in hun leven.
Ja, en zo houden we lekker dat enorm logge ambtenarenapparaat in standquote:Op woensdag 30 maart 2011 11:06 schreef shadow117 het volgende:
Juist die moeten er uitgefilterd worden, maar dat is het nu net, een grote groep mensen is ook weer afhankelijk van die groep mensen qua werkgelegenheid. Een GGZ heeft ook geen baat bij lege spreekkamers
Vandaar dat ik het volgende wel een goed idee vind:quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:06 schreef shadow117 het volgende:
Juist die moeten er uitgefilterd worden, maar dat is het nu net, een grote groep mensen is ook weer afhankelijk van die groep mensen qua werkgelegenheid. Een GGZ heeft ook geen baat bij lege spreekkamers
Het hele reintegratie beleid gaat de deur uit dus dat is al een begin.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:15 schreef Catbert het volgende:
Ik doe zelf een aantal projecten voor het UWV. Als er ergens een grote bom op gegooid moet is het wel die instelling.
Ik ken een persoon die de weg van de minste weerstand heeft gekozen, en nu 100% afgekeurd thuis zit, en af en toe wat helpt op de boederij van paps en mams. Mijn vriendin, met een identieke aandoening, had al een afspraak in de agenda voor een op maat gemaakte rolstoel, maar is tóch nog naar 1 arts gegaan, die haar uiteindelijk zover kon genezen dat ze nu een goede fulltime baan heeft.quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:50 schreef shadow117 het volgende:
Bron ?quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:16 schreef Godtje het volgende:
[..]
Het hele reintegratie beleid gaat de deur uit dus dat is al een begin.
Respect voor je vriendin in dat gevalquote:Op woensdag 30 maart 2011 11:17 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ik ken een persoon die de weg van de minste weerstand heeft gekozen, en nu 100% afgekeurd thuis zit, en af en toe wat helpt op de boederij van paps en mams. Mijn vriendin, met een identieke aandoening, had al een afspraak in de agenda voor een op maat gemaakte rolstoel, maar is tóch nog naar 1 arts gegaan, die haar uiteindelijk zover kon genezen dat ze nu een goede fulltime baan heeft.![]()
Geluk kan je dus ook zeker een deel afdwingen is mij inmiddels wel duidelijk.
Ik had graag gehoord hoe jij daar de dingen ziet, en eventueel voorstellen voor verbeteringen. Kun je een tipje van de sluier optillen over het ( wan ) beleid ?quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:15 schreef Catbert het volgende:
Ik doe zelf een aantal projecten voor het UWV. Als er ergens een grote bom op gegooid moet is het wel die instelling.
Ik kan geen specifieke zaken bespreken (NDA) maar er wordt teveel geluld en te weinig gewerkt. Er zijn te veel stakeholders die allemaal een mening hebben over triviale zaken. En het management heeft geen lange-termijn visie.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:25 schreef shadow117 het volgende:
Ik had graag gehoord hoe jij daar de dingen ziet, en eventueel voorstellen voor verbeteringen. Kun je een tipje van de sluier optillen over het ( wan ) beleid ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |