Op het moment dat ik geld op mijn rekening krijg......Is dit van mij. Koop ik iets, betaal ik belastingquote:Op woensdag 30 maart 2011 00:18 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Erm... nee? De overheid ontvangt gewoon een stuk van wat ze uitgegeven heeft, terug.
Dat is gewoon onderdeel van een mechanisme dat hefboomeffect heet. De hypotheekrenteaftrek is ook onderdeel van een dergelijk principe.
He? Wat bedoel je?quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:20 schreef haShem het volgende:
Lullig is als jij zo slim bent om die gasten daar te beinvloeden met zielige verhaaltjes, zij dus geld kunnen verdienen dankzij jou..je moet er maar zin in hebben!
En daar is precies wát mis mee? En verder mag je aantonen dat mensen 100% goedgekeurd zijn en niet zouden kunnen werken.quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:21 schreef splendor het volgende:
Daarbij is het ook niet zo dat mensen acuut in de armoede terecht komen, want vaak zijn familie en vrienden bereid bij te springen.
Wat is het verschil voor jou? Wordt jij er een minder persoon van? Er heerst zoveel oneerlijkheid in de wereld, kunnen we daar ook wel op door gaan.quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:20 schreef haShem het volgende:
Lullig is als jij zo slim bent om die gasten daar te beinvloeden met zielige verhaaltjes, zij dus geld kunnen verdienen dankzij jou..je moet er maar zin in hebben!
Het is een spel,quote:
Ik zie de hulpverlener eerder als de misbruiker ik heb geen enkele moeite met ts!quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:25 schreef Trenzor het volgende:
[..]
Wat is het verschil voor jou? Wordt jij er een minder persoon van? Er heerst zoveel oneerlijkheid in de wereld, kunnen we daar ook wel op door gaan.
Maar er zijn inderdaad mensen die er misbruik van maken ben ik met je eens.....
Waarom moet familie/vrienden opdraaien voor de kosten van een ziek iemand? Waarom niet de maatschappij?quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:22 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
En daar is precies wát mis mee? En verder mag je aantonen dat mensen 100% goedgekeurd zijn en niet zouden kunnen werken.(en dan neem ik aan dat je duizenden gevallen paraat hebt?)
Waarom wél?quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:27 schreef splendor het volgende:
[..]
Waarom moet familie/vrienden opdraaien voor de kosten van een ziek iemand? Waarom niet de maatschappij?
Heb je die duizenden gevallen al paraat? Hier kunnen we natuurlijk niets mee. Incidenten hou je toch wel, aangezien wetgeving is bedoeld voor de grote groep. Dan valt er altijd wel iemand buiten de boot. We kunnen de wetgeving niet dusdanig ingewikkeld maken dat er voor elke uitzondering wel een regeltje is.quote:Verdiep je eens in een ziekte als ME, waarbij mensen aantoonbaar invalide zijn en waarbij het UWV verplicht is deze mensen een uitkering te geven en af te keuren, maar dit door eigen falen niet doet. Toen de regels enkele jaren geleden werden aangescherpt moest deze groep herkeurd worden en werden mensen met soortgelijke klachten in het ene geval 100% en in het andere geval 0% afgekeurd. Complete willekeur, onder druk van de nieuwe regels. En dat geldt voor nog een heleboel andere ziektes.
Omdat we het hier blijkbaar onprettig vinden om mensen met rottende ledematen hier op straat te zien zoals landen als India.quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:29 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waarom wél?Toen dat soort regelingen nog niet bestonden, was dat allemaal vrij normaal.
[..]
Heb je die duizenden gevallen al paraat? Hier kunnen we natuurlijk niets mee. Incidenten hou je toch wel, aangezien wetgeving is bedoeld voor de grote groep. Dan valt er altijd wel iemand buiten de boot. We kunnen de wetgeving niet dusdanig ingewikkeld maken dat er voor elke uitzondering wel een regeltje is.
Ja zo blijft het een waarom wel/niet spelletje. Ik vind dat je als inwoner van een land gelijk behandeld moet worden en dus aanspraak mag maken op hetzelfde sociale vangnet. En dus niet dat iemand met een welwillende familie/vriendenkring beter af is, dan iemand die dat toevallig niet heeft. Dus nu aan jou, waarom zou de familie/vriendenkring wél moeten opdraaien hiervoor?quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:29 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waarom wél?
[..]
Heb je die duizenden gevallen al paraat? Hier kunnen we natuurlijk niets mee. Incidenten hou je toch wel, aangezien wetgeving is bedoeld voor de grote groep. Dan valt er altijd wel iemand buiten de boot. We kunnen de wetgeving niet dusdanig ingewikkeld maken dat er voor elke uitzondering wel een regeltje is.
Jah idd, maar ook dat kan een reden hebben. Niet dat ik hem wil verdedigen, je hebt er mensen tussen die idd geen respect meer hebben. Maar het kan een diepere lading hebben die aan de oppervlakte niet snel te zien is.quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:33 schreef dandybleu het volgende:
sommige wajongers zijn heel blij met wat ze krijgen
maar ik ben ook wel eens op een sociale werkplaatse geweest en dan was er een wajonger die overal op spuugde....ja die heb je dus ook
Ik ben heel erg blij dat ik een vangnet heb gekregen!quote:Op woensdag 30 maart 2011 00:20 schreef Ausputzert het volgende:
Goed dat deze regeling er is voor mensen die het écht nodig hebben.
Met deze post ben ik het helemaal eens. Het feit alleen al dat TS een dergelijk onderbouwd verhaal kan posten en verdedigen doet me een beetje twijfelen aan hoeverre je in werkelijkheid arbeidsongeschikt bent.quote:Op woensdag 30 maart 2011 01:37 schreef FredvZ het volgende:
Wajong is m.i. de grootste flauwe kul die je kan verzinnen.
Zo'n beetje elke afgekeurde wajonger kan wel internetten en achter de computer zitten. En het gros van het werk van tegenwoordig is niet veel moeilijker dan het aanzetten van een computer en internetten.
En daarnaast zijn er nog genoeg andere soorten banen waar wajongers zo kunnen instromen. Al is het maar op de vuilniswagen.
TS: je moet dit niet persoonlijk opvatten, als maatschappij hebben we voor de makkelijke weg gekozen en laten we jongeren met een beperking thuis zitten. (en waarschijnlijk zou een begeleidingstraject om je 100% aan het werk te krijgen net zoveel kosten als de uitkering die je nu krijgt, maar voor onze maatschappelijke arbeidsethos zou het wel beter zijn)
Als het een keuze is tussen thuis zitten en achter de lopende band wordt die lopende band een verplichting hoorquote:Op woensdag 30 maart 2011 00:19 schreef Trenzor het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, ik vind ook dat er strenger gekeken moet worden naar wat de mogelijkheden zijn van een persoon. Maar ook beter moet worden gekeken naar de kwaliteiten van iemand. Iemand die een sicke kunstenaar is met fantastische filosofische ideeen moet niet opeens achter een lopende band worden gezet vind ik
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |