Hallo mensen,
ik ga morgen mijn haar bleken, voor het eerst! Het is nu donkerbruin en ik wil het wit hebben.
Ik wilde het eerst door de kapper laten doen, maar die was van plan om mijn haar 3x achter elkaar in 1 sessie te bleken (scheer dan gewoon gelijk m'n hoofd kaal, mevrouw) óf 3x 150,- te rekenen (daar moet ik ruim 3 maanden voor werken, ben ook maar een arme student

) .. Dat vond ik allebei dus niet echt een goed idee!
Dus ik ben een beetje rond gaan speuren op internet en heb besloten om het zelf te gaan proberen! Heb via een kappersgroothandel professionele bleekproducten gekocht van Goldwell, dezelfde als het meisje uit dit filmpje gebruikt:
Ik heb ook zilvershampoo, witte toner en allerlei verzorgende haarmaskertjes en hot oil enzo gekocht, omdat m'n haar wel flink dood zal zijn na al die chemische rotzooi..

Maargoed; dat komt uiteindelijk wel weer goed met een hoop verzorging!
Morgen komt een vriendin me helpen en gaan we de eerste bleeksessie doen!
Ik heb alleen nog een paar vraagjes aan de mensen die zelf hun haar hebben gebleekt:
1. Hoe weet je of je haar genoeg gebleekt is? Ik heb nu donkerbruin haar en ik wil uiteindelijk naar wit. Ik verwacht dat het in eerste instantie wel oranje zal worden, aangezien ik veel roodpigmenten in m'n haar heb van mezelf, maar dan bleek ik het gewoon nog een paar keer totdat het licht genoeg is. De kapper verwachtte dat 2 a 3x wel afdoende zou moeten zijn. Maar ik weet zelf niet wanneer mijn haar licht genoeg is om die witte toner erin te flatsen.. Moet het dan al helemaal wit zijn? Of werkt dat spul ook als je haar nog gelig is?
2. Kan je die bleek langer laten zitten als je wil dat je haar nóg lichter wordt? Of moet het er echt uit na 45 minuten omdat je haar anders oplost door de chemicaliën ofzo?
3. Moet je het ontkleuringsmiddel aanbrengen op nat of op droog haar?
4. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het meerdere malen achter elkaar bleken? En zo ja; hoe is dat bevallen? Ik ben van plan om m'n haar tussen de verschillende bleeksessies wel een paar dagen rust te geven zodat het een beetje kan herstellen.
Alvast bedankt!