abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94775462
Hallo mensen,

ik ga morgen mijn haar bleken, voor het eerst! Het is nu donkerbruin en ik wil het wit hebben.
Ik wilde het eerst door de kapper laten doen, maar die was van plan om mijn haar 3x achter elkaar in 1 sessie te bleken (scheer dan gewoon gelijk m'n hoofd kaal, mevrouw) óf 3x 150,- te rekenen (daar moet ik ruim 3 maanden voor werken, ben ook maar een arme student :') ) .. Dat vond ik allebei dus niet echt een goed idee!

Dus ik ben een beetje rond gaan speuren op internet en heb besloten om het zelf te gaan proberen! Heb via een kappersgroothandel professionele bleekproducten gekocht van Goldwell, dezelfde als het meisje uit dit filmpje gebruikt: Ik heb ook zilvershampoo, witte toner en allerlei verzorgende haarmaskertjes en hot oil enzo gekocht, omdat m'n haar wel flink dood zal zijn na al die chemische rotzooi.. :+ Maargoed; dat komt uiteindelijk wel weer goed met een hoop verzorging! :)

Morgen komt een vriendin me helpen en gaan we de eerste bleeksessie doen!

Ik heb alleen nog een paar vraagjes aan de mensen die zelf hun haar hebben gebleekt:

1. Hoe weet je of je haar genoeg gebleekt is? Ik heb nu donkerbruin haar en ik wil uiteindelijk naar wit. Ik verwacht dat het in eerste instantie wel oranje zal worden, aangezien ik veel roodpigmenten in m'n haar heb van mezelf, maar dan bleek ik het gewoon nog een paar keer totdat het licht genoeg is. De kapper verwachtte dat 2 a 3x wel afdoende zou moeten zijn. Maar ik weet zelf niet wanneer mijn haar licht genoeg is om die witte toner erin te flatsen.. Moet het dan al helemaal wit zijn? Of werkt dat spul ook als je haar nog gelig is?

2. Kan je die bleek langer laten zitten als je wil dat je haar nóg lichter wordt? Of moet het er echt uit na 45 minuten omdat je haar anders oplost door de chemicaliën ofzo? :+

3. Moet je het ontkleuringsmiddel aanbrengen op nat of op droog haar?

4. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het meerdere malen achter elkaar bleken? En zo ja; hoe is dat bevallen? Ik ben van plan om m'n haar tussen de verschillende bleeksessies wel een paar dagen rust te geven zodat het een beetje kan herstellen.

Alvast bedankt! :)
pi_94775592
Ik ben geen kapper, maar ik zou dit toch maar door een (goedkopere) kapper laten doen...
Dit, dus.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 20:08:41 #3
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_94775824
Heb er verder geen verstand van, maar WAAROM?! Het is lelijk en het ziet er zo ontzettend nep uit.
Kies dan gewoon een leuker kleurtje dat bij je past ipv je haar op zo'n manier te vernietigen met al die zooi!
pi_94775968
omdat ik het mooi vind misschien? 8)7
pi_94776136
Laat haar toch.
als zij dat toch wil is dat prima, dat jullie het niet durven of mooi vinden is niet belangrijk

you go girl! ^O^

ik wil wel een voor en na foto zien :Y
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_94776200
ik zou wel even een kapper bellen en vragen hoe je het beste dit karwei kan aanpakken.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 20:17:55 #7
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94776401
Gedaan. Ik heb het 2 keer ontkleurd voor het niet meer oranje was. Het stond me goed en bijwerken lukte altijd met 1 keer ontkleuren.

Maar: ik heb werkelijk oersterk haar, mijn haar kan écht overal tegen en beschadigd zelfs door stijltangen niet. En dan ook nog heel belangrijk: ik heb superkort haar. Dus dan maakt een keertje falen niet zo uit en bovendien, dan is het ook veel makkelijker om alle haren daadwerkelijk te dekken natuurlijk.

Ik zie hier 2 dingen waarom het sowieso gaat falen:

1. Je hebt lang haar, véél moeilijker om te kleuren, veel grotere kans op mislukking, en dus als het er onverhoopt af moet voor jaren verziekt.
2. Je hebt allerlei verzorgende troep maar beschadigde haren kun je niet repareren. Als je dat gelooft ben je een naïeve trut die een dood bosje verdient. Dus als jouw haar in het verleden al eens ergens vrij makkelijk van beschadigde (föhnen, stijltang, permanent, vlechtjes etc etc), dan raad ik je dit van harte af.
Resistance is futile.
pi_94776845
ik was in 1x niet meer oranje maar ik ga er vanuit dat de technieken
wel wat verfijnd zijn in de loop der jaren..
had ook kort haar..
pi_94776875
quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 20:17 schreef Seven. het volgende:
ik heb superkort haar.
Lekker pittig? :%
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_94779071
hoe komen jullie erbij dat ik lang haar heb? :+ ik heb gewoon een bob hoor!
mijn haar is van zichzelf heel gezond, heb het nooit geverfd of op andere manieren beschadigd.
ik steil het ook regelmatig en ik föhn het ook, maar het ziet er nog even gezond en glanzend uit als altijd!
als het eenmaal gebleekt is laat ik het trouwens wel weer knippen door de kapper, want daar krijgt het sowieso een boost van altijd. moet nu eigenlijk ook naar de kapper want die bob is al een halfjaar niet meer bijgewerkt, maar dat wilde ik even bewaren tot na de kleurmetamorfose, kan er gelijk een flink stuk af :)
  dinsdag 29 maart 2011 @ 21:02:41 #11
102387 FUFR
schwung!
pi_94779229
je steilt je haar?
leg es uit?
pi_94779449
steil maken met zo'n tang? nooit van gehoord? :?
  dinsdag 29 maart 2011 @ 22:29:02 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_94785717
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 21:00 schreef LadyStardust het volgende:
hoe komen jullie erbij dat ik lang haar heb? :+ ik heb gewoon een bob hoor!
mijn haar is van zichzelf heel gezond, heb het nooit geverfd of op andere manieren beschadigd.
ik steil het ook regelmatig en ik föhn het ook, maar het ziet er nog even gezond en glanzend uit als altijd!
als het eenmaal gebleekt is laat ik het trouwens wel weer knippen door de kapper, want daar krijgt het sowieso een boost van altijd. moet nu eigenlijk ook naar de kapper want die bob is al een halfjaar niet meer bijgewerkt, maar dat wilde ik even bewaren tot na de kleurmetamorfose, kan er gelijk een flink stuk af :)
Dat jouw haar al een boost krijgt van de kapper, zegt al genoeg. Niet zelf liggen kloten.
Resistance is futile.
pi_94787008
sorry maar je hebt redelijk kort haar en die kapper rekent 3 keer 150 euro ervoor?
eeehh!

doet ze gouden handschoenen aan of zo jezus!
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_94788160
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 20:02 schreef LadyStardust het volgende:

4. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het meerdere malen achter elkaar bleken? En zo ja; hoe is dat bevallen? Ik ben van plan om m'n haar tussen de verschillende bleeksessies wel een paar dagen rust te geven zodat het een beetje kan herstellen.

Ik heb mijn donkere haar een tijd terug naar lichtblond gebracht met spul met waterstofperoxide. Het is niet wit, maar sommige plukken zijn wel bijna zo licht dus ik reageer toch maar even. :P
Het spul wat ik gebruikte ging gewoon op droog haar, en heb het in meerdere sessies gedaan. Ben er heel erg blij mee en heb het idee dat mijn haar er amper of geen last van heeft gehad. :)
  dinsdag 29 maart 2011 @ 23:54:29 #16
62197 Ravenous
Carpe Noctem
pi_94790409
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 20:02 schreef LadyStardust het volgende:

1. Hoe weet je of je haar genoeg gebleekt is? Ik heb nu donkerbruin haar en ik wil uiteindelijk naar wit. Ik verwacht dat het in eerste instantie wel oranje zal worden, aangezien ik veel roodpigmenten in m'n haar heb van mezelf, maar dan bleek ik het gewoon nog een paar keer totdat het licht genoeg is. De kapper verwachtte dat 2 a 3x wel afdoende zou moeten zijn. Maar ik weet zelf niet wanneer mijn haar licht genoeg is om die witte toner erin te flatsen.. Moet het dan al helemaal wit zijn? Of werkt dat spul ook als je haar nog gelig is?

2. Kan je die bleek langer laten zitten als je wil dat je haar nóg lichter wordt? Of moet het er echt uit na 45 minuten omdat je haar anders oplost door de chemicaliën ofzo? :+

1 tip: NIET DOEN!!!!!!!!!

....maar ik weet zeker dat je het toch gaat doen.
In dat geval hoop ik dat je geluk hebt en dat het goed uitpakt voor je.

Risico's:
- Zelf je haar ontkleuren is gewoon gevaarlijk. Ik weet niet hoeveel percentage H2O2 die developer bevat, maar als je hier niet goed mee omgaat kan je serieus brandwonden krijgen.
- Op een gegeven moment zul je moeten bepalen of je haar de juiste kleur heeft. Hier moet je ervaring voor hebben. Het mag er prima uitzien totdat je het uitspoelt en droogt.
- Aan de hand van de inwerktijd, hoogte van de percentage, oorspronkelijke kleur van je haar, het gewenste eindresultaat en de progressie zul je een inschatting moeten maken welke stap je vervolgens neemt: Uitspoelen en opnieuw aanbrengen? Bepaalde delen in folie wikkelen? (bij hoge percentages mag dit absoluut NIET), dikker inzetten en langer laten inwerken? Zo ja, hoe lang? Afronden met een andere methode? Dit is een stap die je een aantal malen zult moeten doen en vereist een ervaren oog.
- Het aanbrengen hoor je systematisch te doen. Hierbij hou je rekening met de warmere delen van je hoofd. Deze zullen sneller gaan.
- De kans dat je er straks uit ziet als een gevlekt pelsdier, je haar snot is geworden of knaloranje is heel groot!
- Je haar hersteld zich niet van ontkleuring. Sowieso is twee weken rust het absolute minimum je haar een chemische behandeling te laten ondergaan.
- Je gaat het daarna ook nog stylen? :'(

Nou vooruit nog 1 laatste tip:
- Een thuiskapper vraagt vaak ook niet zoveel voor een behandeling of misschien is er ergens een kappersschool bij je in de buurt.

Succes!!
Nothing else matters †
pi_94797089
quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 22:47 schreef winterstorm666 het volgende:
sorry maar je hebt redelijk kort haar en die kapper rekent 3 keer 150 euro ervoor?
eeehh!

doet ze gouden handschoenen aan of zo jezus!
is met happy end :)
  woensdag 30 maart 2011 @ 08:59:18 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_94797132
Waarom zou je in godsnaam wit haar willen hebben? Na je 55e kun je - als het goed is - nog lang genoeg genieten van wit haar :').

Ik snap die trend niet. Straks wordt het zeker ook hip om met een gepimpte rollator te lopen :').
Niet meer actief op Fok!
pi_94797386
Als ik jou was zou ik het niet doen, ik heb mijn haren 2 weken geleden ook proberen te bleken met alle gevolgen.. en ik had ook gewoon bleek middel van de kapper.

-Mijn werd niet blond maar was gewoon knal oranje, dus na 4 keer bleken ben ik er mee gekapt.
-Ik heb me oor verbrand aan dat spul, nu zit er een dikke blaar op. ( ;( )
-Heb het daarna nog 4 keer asblond moeten verven om de oranje kleur er uit te krijgen. (dit was niet gelukt)
-Ik heb me haren naar een week maar weer lichtbruin geverfd.

Ik heb die troep ook meteen weg gegooid en me voorgenomen om het nooit meer zelf te doen!

Ik ben ook ontzettend veel geld kwijt geraakt door deze domme actie, ik zou het even optellen.

Bleek middel: 34,95
Pakje blonde haarverf: 16,95
4 pakken asblond haarverf: 68,00
Pakje lichtbruin haarverf: 16,95
TOTAAL: 136,85! :o

Dus wees niet zo eigenwijs als mij en ga gewoon naar de kapper!

Gelukkig heb ik wel erg goed haar en ziet het er nog best goed uit. :+
pi_94836083
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 08:56 schreef FUFR het volgende:

[..]

is met happy end :)
hahaha!
home is where doghair sticks to anything but the dog!
  donderdag 31 maart 2011 @ 02:23:03 #21
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_94841805
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 20:04 schreef Buitendam het volgende:
Ik ben geen kapper, maar ik zou dit toch maar door een (goedkopere) kapper laten doen...
Ik ook. Ik doe alles zelf; ik knip mijn haar al sinds mijn elfde zelf, ik verf het in allerlei kleuren zelf... Blonderen valt echter niet mee, TS! Ik heb het ook eens gedaan (en het was een faal), en ik had toen ook donkerbruin haar maar ook rood. Er zat nog allerlei verf in. Ik heb wel drie uren bij de kapper gezeten, zelfs nog na sluitingstijd. Het was een projectje. Zelfs daarna was het nog niet egaal en moesten ze ook stoppen omdat het anders te slecht voor je haar wordt of zoiets (je haar laat het dan niet meer toe, zeiden ze). Ik raad je dus aan om toch naar een kapper te gaan, misschien kun je het later eens zelf doen, mocht de haarkleur bevallen.
pi_94849341
hoi mensen!
ik heb het gister ontkleurd en het is helemaal goed gegaan! *O*
m'n haar is op sommige gedeeltes nog wel vrij geel, omdat de bleek daar minder lang kon inwerken.. :P aan de achterkant is het echt spierwit al inmiddels O+ dus nog even 1x de gele gedeeltes bijwerken en daarna de witte toner erin! ~O> mijn haar is een stuk minder beschadigd dan ik had verwacht, gewoon naderhand een haarmaskertje in gegooid en wat van dat leave in-conditioner. het voelt nu gewoon lekker zacht en glad en het glanst O+
de moraal van dit verhaal: bleken kan je prima zelf doen, mits je de goede spullen hebt ^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door LadyStardust op 31-03-2011 12:37:38 ]
  donderdag 31 maart 2011 @ 12:29:12 #23
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_94849549
foto :P
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_94849727
als het helemaal af is plaats ik wel even een voor- en nafoto :D
pi_94849801
quote:
15s.gif Op woensdag 30 maart 2011 08:59 schreef Viking84 het volgende:
Waarom zou je in godsnaam wit haar willen hebben? Na je 55e kun je - als het goed is - nog lang genoeg genieten van wit haar :').

Ik snap die trend niet. Straks wordt het zeker ook hip om met een gepimpte rollator te lopen :').
Ik wel, het is leuk om je uiterlijk drastisch te veranderen en het allerleukste aan haar is dat je het kan afknippen en dat het weer groeit. Dus who cares wat je er mee doet, als je het zelf maar leuk vindt :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_94849909
Lekker ordi, geil ^O^
pi_94850288
Droog haar, niet te vaak achter elkaar, na 2-3 x bleken moet het echt wel blond genoeg zijn om met zilvershampoo aan de slag te gaan.

er langer laten inzitten is niet handig.

te vaka mn haar gebleekt, goeie ouwe hanekamtijd 8)7
  donderdag 31 maart 2011 @ 13:24:53 #28
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_94851603
Zonde van je haar en geld noh.
Althans ik zou het echt niet wit doen, ben je net zo'n emo :')
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
  maandag 4 april 2011 @ 12:15:23 #29
102387 FUFR
schwung!
pi_95017970
Update TS?

ik ben benieuwd naar het eindresultaat! :)
  maandag 4 april 2011 @ 12:31:15 #30
281416 Tsunade
cutest of cupcakes
pi_95018400
Leuk :)

Heb t ook wit gemaakt. BIJ DE KAPPER DOEN is mijn advies ;-)

Je moet t ontkleuren en dan je haar weer verven om het in te kleuren. tenzij je die gele kamperkleur mooi vindt natuurlijk :')

ja, je haar gaat er redelijk van naar de knoppen dus goed verzorgen erna!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')