Honda Civic + Autostyle catalogus dus.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:45 schreef Barcaconia het volgende:
Nadelen:
Tuning onderdelen voor specifiek 360 zijn schaars. Alternatieven zijn wel volop beschikbaar maar soms moet je creatief of handig zijn.
Hij wilde toch echte tuning en geen tupperware? Dan bedoel ik dus PK's en wegligging, geen spoilers en angel eyes.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Honda Civic + Autostyle catalogus dus.
Die rijdt altijd achteruit.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:53 schreef Headlong het volgende:
Waarom geen Volvo 480 Turbo? Onderstel daarvan is sowieso al stukken beter in balans dan die van de 440.
Dit vind ik een hele leuke suggestie, ik zal eens wat meer opzoeken hieroverquote:Volvo 360:
Aanschaf laag (500 tot 1000).
Volvo 2.0 blok waar ook gewoon een 2.3 turbo (bijvoorbeeld) in past met minimaal werk.
Achterwielaandrijving
Goede gewichtsverdeling door versnellingsbak op achteras
Nadelen:
Standaard rijdt het als een boot, je moet eerst aan de wielophanging een en ander versleutelen om goede wegligging te krijgen (onderdelen genoeg voorhanden)
tuning onderdelen voor specifiek 360 zijn schaars. Alternatieven zijn wel volop beschikbaar maar soms moet je creatief of handig zijn.
Nee!! Laat de laatste originele 480 Turbo's alsjeblieft origineel. Het blok en de wagen laten zich niet goed lenen om verder opgepept te worden.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:53 schreef Headlong het volgende:
Waarom geen Volvo 480 Turbo? Onderstel daarvan is sowieso al stukken beter in balans dan die van de 440.
Die Integrale kan je compleet vergeten voor dat budget.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:26 schreef HFdude het volgende:
Lancia Delta HF Turbo, of nog beter Lancia Delta HFturbo Integrale!
Omdat het een lelijk en zwaar hok blijft, met standaard al veel te weinig vermogen voor een turbo blok.quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:51 schreef Fiends het volgende:
[..]
Dit vind ik een hele leuke suggestie, ik zal eens wat meer opzoeken hieroverVerder heb ik inderdaad al gekeken naar de 480, maar die vind ik eigenlijk spuuglelijk.
@ DaNpy Hoezo is het vreemd om een 440 turbo te tunen?
Is dat wel wat zo'n lancia of zijn die qua onderhoud weer moeilijk? Ik vind het wel leuke dingetjesquote:Die Integrale kan je compleet vergeten voor dat budget.
Een puik exemplaar doet al snel 25.000 euro. En dan heb je niets speciaals. Gewoon een goeie.
Het model erna kun je wel wat mee en ook binnen je budget. Ander chippie erop en je zit al in de buurt van de 235pk![]()
Heb je misschien gelijk in maar zoveel dergelijke alternatieven zijn er ook niet. En hij is nog steeds mooier dan een 480quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat het een lelijk en zwaar hok blijft, met standaard al veel te weinig vermogen voor een turbo blok.
Ik heb er jaren 1 gehad. Pas onlangs geruild voor een Alfa 156quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:37 schreef Fiends het volgende:
[..]
Is dat wel wat zo'n lancia of zijn die qua onderhoud weer moeilijk? Ik vind het wel leuke dingetjes
25k?? een originele EVO misschien, gewoon een 8v of 16v integrale koop je zeker tussen de 2000 en 4000,- vorige maand in rotterdam nog een 8v aangeboden gekregen voor 1500,- helemaal origineel maar hij moest ervan af.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Die Integrale kan je compleet vergeten voor dat budget.
Een puik exemplaar doet al snel 25.000 euro. En dan heb je niets speciaals. Gewoon een goeie.
Het model erna kun je wel wat mee en ook binnen je budget. Ander chippie erop en je zit al in de buurt van de 235pk![]()
Wat begrijp je niet aan 2500 - 3000 ¤ ?quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:28 schreef blup het volgende:
Clio RS 2.0 16v Turbo 300 op de krukas
[ afbeelding ]
broertje is te koop
http://www.autowereld.nl/(...)-926447/details.html
Ja, is inderdaad grappig, alleen ben je al 2 keer jouw budget kwijt onder de kap om halverwege zulke power te komen, en dan moet je de auto nog even aanschaffenquote:
440 is in alle opzichten ongeschikt. Te zwaar, kwalitatief slecht, aandrijving op de voorwielen, franse rommel als aandrijving etc.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:37 schreef Fiends het volgende:
[..]
Is dat wel wat zo'n lancia of zijn die qua onderhoud weer moeilijk? Ik vind het wel leuke dingetjes
[..]
Heb je misschien gelijk in maar zoveel dergelijke alternatieven zijn er ook niet. En hij is nog steeds mooier dan een 480
Het budget van 3000 is alleen het aanschaf budget voor de auto he, de rest van het geld zit nog in m'n spaarpot voor alle aanpassingen. Maar ik had het idee dat het voor 3000¤ wel moest gaan lukken.quote:440 is in alle opzichten ongeschikt. Te zwaar, kwalitatief slecht, aandrijving op de voorwielen, franse rommel als aandrijving etc.
Kun je beter een 360, e30 oid nemen. Maar 3000 euro is geen groot budget als je wilt tunen hoor, dan zul je veel compromissen moeten doen. Zelfs al koop je een 360 voor 500 euro, een beetje motor (2.3 140pk bijv.) kost al gouw 300 euro, dan versleutel je nog voor 300 extra aan pakkingen en ander onderhoud enzo.
Dan je wielophanging, setje veren en dempers 500, nieuwe ophangingrubbers, fuseekogels, wiellagers evt, stuurkogels blahblah 300 euro
Dan heb je een aardig lopende en sturende auto voor 2000 euro en heb je nog geen echte tuning toegepast. Hooguit een zeer goed lopende en aanvaardbaar strak sturende auto voor een trackday (waarbij je een trackday een set banden, 1 a 2 tanken benzine, circuitgeld en transportkosten ook zo 500 euro voor een dag kost, en dan heb je nog niks geks gedaan).
En dan heb je dus een auto die in veel opzichten het goedkoopste is wat je gaat vinden qua acceptabel potentieel. Een e30 gaat al meteen duurder zijn en iets met een turbo helemaal veel meer.
Dus: Stel je budget (fors) naar boven toe of gooi je verwachtingen omlaag.
en na elke run hele motor uitelkaar halenquote:Op woensdag 30 maart 2011 14:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, is inderdaad grappig, alleen ben je al 2 keer jouw budget kwijt onder de kap om halverwege zulke power te komen, en dan moet je de auto nog even aanschaffen
Haha dit lijkt me ook niets, beetje rechtdoor gassen en ondertussen zie je alleen maar wolkjes. Doe mij maar een paar mooie bochten.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:20 schreef T42 het volgende:
[..]
en na elke run hele motor uitelkaar halen
Dat zeg ik, voor ongeveer 2000 zit je helemaal onder aan de markt voor een basisauto in goede staat van onderhoud (al dan niet zelf gedaan). Dan moet je nog beginnen met tunen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:10 schreef Fiends het volgende:
[..]
Het budget van 3000 is alleen het aanschaf budget voor de auto he, de rest van het geld zit nog in m'n spaarpot voor alle aanpassingen. Maar ik had het idee dat het voor 3000¤ wel moest gaan lukken.
Maar dan misschien inderdaad toch het budget wat omhoog gooien.
Hoewel ik wel eens even op onderzoek ga naar een 360, is zelfs een cup die met deze auto's wordt gereden zie ik net.
rechtdoor is nog wel leukquote:Op woensdag 30 maart 2011 15:57 schreef Fiends het volgende:
[..]
Haha dit lijkt me ook niets, beetje rechtdoor gassen en ondertussen zie je alleen maar wolkjes. Doe mij maar een paar mooie bochten.
Tja, ligt natuurlijk volledig aan je basis, met kleine goedkope autotjes kan je genoeg tuning lol beleven hoor!quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:15 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dat zeg ik, voor ongeveer 2000 zit je helemaal onder aan de markt voor een basisauto in goede staat van onderhoud (al dan niet zelf gedaan). Dan moet je nog beginnen met tunen.
Of nog verder terug. C kadet ofzo. Dat spul is ook net lego.quote:Op woensdag 30 maart 2011 17:54 schreef LangeJan het volgende:
Opel Corsa A met een... laten ze zeggen 2.0 16V turbo van een Calibra of andere GSi er in lepelen.
Is toch een prima punt om te beginnen?quote:Dat zeg ik, voor ongeveer 2000 zit je helemaal onder aan de markt voor een basisauto in goede staat van onderhoud (al dan niet zelf gedaan). Dan moet je nog beginnen met tunen
Haha dat schakelen bewaren we voor de rechte stukken tussen de bochtenquote:rechtdoor is nog wel leukleer je snel van schakelen
Nouja, genoeg.quote:Tja, ligt natuurlijk volledig aan je basis, met kleine goedkope autotjes kan je genoeg tuning lol beleven hoor!
Veel succes; wel eens gekeken hoe geweldig sterk de ophanging van zo'n hok is?quote:Op woensdag 30 maart 2011 17:54 schreef LangeJan het volgende:
Opel Corsa A met een... laten ze zeggen 2.0 16V turbo van een Calibra of andere GSi er in lepelen.
Maar wel net zo'n wijvenbakquote:Op woensdag 30 maart 2011 18:36 schreef Marco001 het volgende:
Voor ik de Seat heb gekocht, heb ik nog serieus bij een Puma 1.7 gekeken, ze rijden echt super! Okay, zicht naar achter was wat minder, en tis een design waar je van moet houden, maar toch... voor c.a. 2000 euro veel bang for your bucks... en echt 100* beter als een Tigra..
Das dus een voorbeeld waarbij je eerst heel veel moet investeren om m weer een beetje op orde te krijgen..quote:Op woensdag 30 maart 2011 18:54 schreef Straatcommando. het volgende:
http://link.marktplaats.nl/435216132
Dat valt nog best mee en dit is wel een mooie prijs, voor de rest moet je de auto goed bekijken maar zelfs als donor auto is de prijs redelijk. TS noemt een aanschafbudget van 3000 euro voor de basis en dan stap voor stap gaan tunen. Dit is dan best een mooie start. Je moet je adresjes weten en als je zelf veel kan dan scheelt het ook een hoop, maar je hoeft hier niet perse op leeg te lopen om een snelle bak te hebben.quote:Op woensdag 30 maart 2011 18:56 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Das dus een voorbeeld waarbij je eerst heel veel moet investeren om m weer een beetje op orde te krijgen..
Afgetrapt ding lijkt me
Tieten!quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:03 schreef Fiends het volgende:
I'll just leave this here >_> (is wel de nieuwere tigra maar toch)
Hoe dan ook, een puma is een lelijk hok(je) maar ondanks dat een leuk karretje, maar niet echt wat ik zoek!
Een Cossie kopen en dan terugbouwen naar een 1,6 qua uiterlijk.quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:05 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat valt nog best mee en dit is wel een mooie prijs, voor de rest moet je de auto goed bekijken maar zelfs als donor auto is de prijs redelijk. TS noemt een aanschafbudget van 3000 euro voor de basis en dan stap voor stap gaan tunen. Dit is dan best een mooie start. Je moet je adresjes weten en als je zelf veel kan dan scheelt het ook een hoop, maar je hoeft hier niet perse op leeg te lopen om een snelle bak te hebben.
Het is alleen geen "wolf in schaapskleren" .
En als het écht een wolf in schaapskleren moet zijn en het mag niet al te veel kosten, dan zou ik voor een Sierra Cosworth gaan. Maar die beginnen bij 6500 euro, maar dan hoef je ook niet te tunen. Badges eraf, bij de sloop een 1.6 CL "Bodykit" halen en zorgen dat alles heel blijft, de meeste hebben al een chippie en uitlaat en zitten op zo'n 260 tot 300pk, veilig.. en dat is zat!
Dan heb je een echte wolf in schaapskleren.
Oh, let wel.. ik zou het zelf nooit doen.. Cossie fan in the housequote:Op woensdag 30 maart 2011 19:07 schreef JJH het volgende:
[..]
Een Cossie kopen en dan terugbouwen naar een 1,6 qua uiterlijk.
Ik ken de auto, het is geen afgetrapt lel. Onderdelen zijn goedkoop en makkelijk te vinden, goed zelf aan te sleutelen ook.quote:Op woensdag 30 maart 2011 18:56 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Das dus een voorbeeld waarbij je eerst heel veel moet investeren om m weer een beetje op orde te krijgen..
Afgetrapt ding lijkt me
Ik ken de auto, het is geen afgetrapt lel. Onderdelen zijn goedkoop en makkelijk te vinden, goed zelf aan te sleutelen ook.
In standaard vorm is het niet echt een wolf in schaapskleren met z'n 170 pk en 230nm koppel.quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:05 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat valt nog best mee en dit is wel een mooie prijs, voor de rest moet je de auto goed bekijken maar zelfs als donor auto is de prijs redelijk. TS noemt een aanschafbudget van 3000 euro voor de basis en dan stap voor stap gaan tunen. Dit is dan best een mooie start. Je moet je adresjes weten en als je zelf veel kan dan scheelt het ook een hoop, maar je hoeft hier niet perse op leeg te lopen om een snelle bak te hebben.
Het is alleen geen "wolf in schaapskleren" .
En als het écht een wolf in schaapskleren moet zijn en het mag niet al te veel kosten, dan zou ik voor een Sierra Cosworth gaan. Maar die beginnen bij 6500 euro, maar dan hoef je ook niet te tunen. Badges eraf, bij de sloop een 1.6 CL "Bodykit" halen en zorgen dat alles heel blijft, de meeste hebben al een chippie en uitlaat en zitten op zo'n 260 tot 300pk, veilig.. en dat is zat!
Dan heb je een echte wolf in schaapskleren.
Dat wel, maar dan zou ik het anders doen. Voor een rug of zo een 2.0gt kopen, bij voorkeur sedan en dan daarmee aan het blok en onderstel gaan knutselen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:12 schreef Auti het volgende:
[..]
Oh, let wel.. ik zou het zelf nooit doen.. Cossie fan in the house![]()
Maar het gaat even om het wolf in schaapskleren principe, nu is een Cossie al best gecamoufleerd maar je ziet toch dat er nét ff iets "diks" aan is. Ook niet lang iedereen trouwens, maar toch.. het is geen standaard Sierra, dat zie je. En als het dan om een wolf in schaapskleren moet gaan en je wilt ook nog een leuke surprise effect; Opgefokte Cossie met 1.6 lookMooi? NEE! Maar stiekem wel een beetje kickass!
Dat is idd mooier, maar ook duurder. Ik ben het wel met je eens. Leuke projecten zijn dat.quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:21 schreef JJH het volgende:
[..]
Dat wel, maar dan zou ik het anders doen. Voor een rug of zo een 2.0gt kopen, bij voorkeur sedan en dan daarmee aan het blok en onderstel gaan knutselen.
Of misschien past er ook wel een rapper blok van latere fords zonder al te veel aanpassingen in.
Ik was even nieuwsgierig naar dat 2.9 blok. Is inderdaad een zespitter, maar ze peuren er maar 146pk uit!quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:24 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat is idd mooier, maar ook duurder. Ik ben het wel met je eens. Leuke projecten zijn dat.
2.8 liter xr4i/Capri of een 2.9 Ghia kan je ook zo overhangen, is ook leuk
Fordquote:Op woensdag 30 maart 2011 19:34 schreef daNpy het volgende:
Maar ze blijven loeizwaar.
En lelijk.
En Ford kwaliteit
Wel geschikt om te tunen, Cosworth blok. Maar het is standaard geen sportief blok.quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:29 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik was even nieuwsgierig naar dat 2.9 blok. Is inderdaad een zespitter, maar ze peuren er maar 146pk uit!
Dat is maar net iets meer dan uit mijn B23 in mijn 940. Doen ze niet goed bij ford.
Ja maar je hebt acceptabel duur en duuuuuur....quote:
Ik dacht dat dat inmiddels wel een beetje duidelijk is, daarbij ben ik een stuk wijzer geworden (360 had ik zelf zo niet 1,2,3 bedacht)quote:Welke auto's spreken je aan dan?
Wat is je favoriet? Wat wil je precies doen of ermee kunnen?
Beantwoord eerst die vragen eens voor je anderen hun mening vraagt.
En met de beantwoordde vragen kun je gelijk op marktplaats kijken.
360 is in Nederland gebouwd, in Zweden zijn er niet meer onderdelen voor dan hier.quote:Op woensdag 30 maart 2011 20:43 schreef Auti het volgende:
Maar van een 360 ga je geen wolf maken, of je moet er veel te veel geld in steken en naar Zweden gaan..
Maar ze zijn daar wel pro Volvo en veel ervaring met ombouwenquote:Op woensdag 30 maart 2011 20:44 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
360 is in Nederland gebouwd, in Zweden zijn er niet meer onderdelen voor dan hier.
Als je echt snel wilt gaan moet je sowieso een groot budget hebben. Een 360 is m.i. een hele goedkope optie om relatief veel snelheid te krijgen. Daarnaast is het behalve de slappe wielophanging technisch een goede basis.quote:Op woensdag 30 maart 2011 20:47 schreef Auti het volgende:
[..]
Maar ze zijn daar wel pro Volvo en veel ervaring met ombouwen... zeker weten dat je in Zweden een bedrijf kan vinden dat kan helpen met een heel dikke 360 te bouwen.. Maar voor dat geld kan je beter en makkelijker een andere basis kiezen. Dat is wat ik bedoelde.
De Volvo 360 is een hele leuke auto en je kan er ook goed mee driften, maar snel is het niet. En snel maken kost een godsvermogen want dat betekent een totale re-enginering.
I know, Zomer Avond Competitiequote:Op woensdag 30 maart 2011 20:48 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Als je echt snel wilt gaan moet je sowieso een groot budget hebben. Een 360 is m.i. een hele goedkope optie om relatief veel snelheid te krijgen. Daarnaast is het behalve de slappe wielophanging technisch een goede basis.
Een GLT of >87 model heeft standaard al injectie, 2.0 liter, 110PK, 5bak op de achteras (gewichtverdeling) etc.
Met of zonder sperdiff?quote:Op woensdag 30 maart 2011 20:53 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb thuis een 360 2.3 staan met +-165pk, kostte totaal een stuk minder dan 2000 euro. Maar alle nieuwe delen waren wel tegen inkoop dus je zou anders rond de 2000 uitkomen
Alles zelf gedaan ja, zonder sper. LSD's zijn helaas niet te krijgen (of iig slechts zeeeeeer beperkt) en co2sper heb ik geen behoefte aan.quote:Op woensdag 30 maart 2011 20:54 schreef Auti het volgende:
[..]
Met of zonder sperdiff?En ik neem aan dat je alles zelf hebt gedaan?
Wel mooiquote:Op woensdag 30 maart 2011 20:55 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Alles zelf gedaan ja, zonder sper. LSD's zijn helaas niet te krijgen (of iig slechts zeeeeeer beperkt) en co2sper heb ik geen behoefte aan.
co2sperquote:Op woensdag 30 maart 2011 21:09 schreef Auti het volgende:
[..]
Wel mooi, waar gebruik je hem voor? Wel eens gedacht aan het vastlassen van het diff?
Kijk, dat zijn mooie verhalenquote:co2sperGeen behoefte aan. Open diff is voor mij goed genoeg, ik ben slechts 1x op het circuit geweest.
Ik heb hem gekocht om te leren sleutelen maar dat is al 5 jaar geleden en inmiddels is de auto een volledige restauratie aan het ondergaan onder datzelfde motto: leren lassen en plaatwerken.
Ik ben bijna zo ver om hem naar de spuiter te brengen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |