Honda Civic + Autostyle catalogus dus.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:45 schreef Barcaconia het volgende:
Nadelen:
Tuning onderdelen voor specifiek 360 zijn schaars. Alternatieven zijn wel volop beschikbaar maar soms moet je creatief of handig zijn.
Hij wilde toch echte tuning en geen tupperware? Dan bedoel ik dus PK's en wegligging, geen spoilers en angel eyes.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Honda Civic + Autostyle catalogus dus.
Die rijdt altijd achteruit.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:53 schreef Headlong het volgende:
Waarom geen Volvo 480 Turbo? Onderstel daarvan is sowieso al stukken beter in balans dan die van de 440.
Dit vind ik een hele leuke suggestie, ik zal eens wat meer opzoeken hieroverquote:Volvo 360:
Aanschaf laag (500 tot 1000).
Volvo 2.0 blok waar ook gewoon een 2.3 turbo (bijvoorbeeld) in past met minimaal werk.
Achterwielaandrijving
Goede gewichtsverdeling door versnellingsbak op achteras
Nadelen:
Standaard rijdt het als een boot, je moet eerst aan de wielophanging een en ander versleutelen om goede wegligging te krijgen (onderdelen genoeg voorhanden)
tuning onderdelen voor specifiek 360 zijn schaars. Alternatieven zijn wel volop beschikbaar maar soms moet je creatief of handig zijn.
Nee!! Laat de laatste originele 480 Turbo's alsjeblieft origineel. Het blok en de wagen laten zich niet goed lenen om verder opgepept te worden.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:53 schreef Headlong het volgende:
Waarom geen Volvo 480 Turbo? Onderstel daarvan is sowieso al stukken beter in balans dan die van de 440.
Die Integrale kan je compleet vergeten voor dat budget.quote:Op woensdag 30 maart 2011 09:26 schreef HFdude het volgende:
Lancia Delta HF Turbo, of nog beter Lancia Delta HFturbo Integrale!
Omdat het een lelijk en zwaar hok blijft, met standaard al veel te weinig vermogen voor een turbo blok.quote:Op woensdag 30 maart 2011 10:51 schreef Fiends het volgende:
[..]
Dit vind ik een hele leuke suggestie, ik zal eens wat meer opzoeken hieroverVerder heb ik inderdaad al gekeken naar de 480, maar die vind ik eigenlijk spuuglelijk.
@ DaNpy Hoezo is het vreemd om een 440 turbo te tunen?
Is dat wel wat zo'n lancia of zijn die qua onderhoud weer moeilijk? Ik vind het wel leuke dingetjesquote:Die Integrale kan je compleet vergeten voor dat budget.
Een puik exemplaar doet al snel 25.000 euro. En dan heb je niets speciaals. Gewoon een goeie.
Het model erna kun je wel wat mee en ook binnen je budget. Ander chippie erop en je zit al in de buurt van de 235pk![]()
Heb je misschien gelijk in maar zoveel dergelijke alternatieven zijn er ook niet. En hij is nog steeds mooier dan een 480quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat het een lelijk en zwaar hok blijft, met standaard al veel te weinig vermogen voor een turbo blok.
Ik heb er jaren 1 gehad. Pas onlangs geruild voor een Alfa 156quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:37 schreef Fiends het volgende:
[..]
Is dat wel wat zo'n lancia of zijn die qua onderhoud weer moeilijk? Ik vind het wel leuke dingetjes
25k?? een originele EVO misschien, gewoon een 8v of 16v integrale koop je zeker tussen de 2000 en 4000,- vorige maand in rotterdam nog een 8v aangeboden gekregen voor 1500,- helemaal origineel maar hij moest ervan af.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Die Integrale kan je compleet vergeten voor dat budget.
Een puik exemplaar doet al snel 25.000 euro. En dan heb je niets speciaals. Gewoon een goeie.
Het model erna kun je wel wat mee en ook binnen je budget. Ander chippie erop en je zit al in de buurt van de 235pk![]()
Wat begrijp je niet aan 2500 - 3000 ¤ ?quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:28 schreef blup het volgende:
Clio RS 2.0 16v Turbo 300 op de krukas
[ afbeelding ]
broertje is te koop
http://www.autowereld.nl/(...)-926447/details.html
Ja, is inderdaad grappig, alleen ben je al 2 keer jouw budget kwijt onder de kap om halverwege zulke power te komen, en dan moet je de auto nog even aanschaffenquote:
440 is in alle opzichten ongeschikt. Te zwaar, kwalitatief slecht, aandrijving op de voorwielen, franse rommel als aandrijving etc.quote:Op woensdag 30 maart 2011 11:37 schreef Fiends het volgende:
[..]
Is dat wel wat zo'n lancia of zijn die qua onderhoud weer moeilijk? Ik vind het wel leuke dingetjes
[..]
Heb je misschien gelijk in maar zoveel dergelijke alternatieven zijn er ook niet. En hij is nog steeds mooier dan een 480
Het budget van 3000 is alleen het aanschaf budget voor de auto he, de rest van het geld zit nog in m'n spaarpot voor alle aanpassingen. Maar ik had het idee dat het voor 3000¤ wel moest gaan lukken.quote:440 is in alle opzichten ongeschikt. Te zwaar, kwalitatief slecht, aandrijving op de voorwielen, franse rommel als aandrijving etc.
Kun je beter een 360, e30 oid nemen. Maar 3000 euro is geen groot budget als je wilt tunen hoor, dan zul je veel compromissen moeten doen. Zelfs al koop je een 360 voor 500 euro, een beetje motor (2.3 140pk bijv.) kost al gouw 300 euro, dan versleutel je nog voor 300 extra aan pakkingen en ander onderhoud enzo.
Dan je wielophanging, setje veren en dempers 500, nieuwe ophangingrubbers, fuseekogels, wiellagers evt, stuurkogels blahblah 300 euro
Dan heb je een aardig lopende en sturende auto voor 2000 euro en heb je nog geen echte tuning toegepast. Hooguit een zeer goed lopende en aanvaardbaar strak sturende auto voor een trackday (waarbij je een trackday een set banden, 1 a 2 tanken benzine, circuitgeld en transportkosten ook zo 500 euro voor een dag kost, en dan heb je nog niks geks gedaan).
En dan heb je dus een auto die in veel opzichten het goedkoopste is wat je gaat vinden qua acceptabel potentieel. Een e30 gaat al meteen duurder zijn en iets met een turbo helemaal veel meer.
Dus: Stel je budget (fors) naar boven toe of gooi je verwachtingen omlaag.
en na elke run hele motor uitelkaar halenquote:Op woensdag 30 maart 2011 14:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, is inderdaad grappig, alleen ben je al 2 keer jouw budget kwijt onder de kap om halverwege zulke power te komen, en dan moet je de auto nog even aanschaffen
Haha dit lijkt me ook niets, beetje rechtdoor gassen en ondertussen zie je alleen maar wolkjes. Doe mij maar een paar mooie bochten.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:20 schreef T42 het volgende:
[..]
en na elke run hele motor uitelkaar halen
Dat zeg ik, voor ongeveer 2000 zit je helemaal onder aan de markt voor een basisauto in goede staat van onderhoud (al dan niet zelf gedaan). Dan moet je nog beginnen met tunen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:10 schreef Fiends het volgende:
[..]
Het budget van 3000 is alleen het aanschaf budget voor de auto he, de rest van het geld zit nog in m'n spaarpot voor alle aanpassingen. Maar ik had het idee dat het voor 3000¤ wel moest gaan lukken.
Maar dan misschien inderdaad toch het budget wat omhoog gooien.
Hoewel ik wel eens even op onderzoek ga naar een 360, is zelfs een cup die met deze auto's wordt gereden zie ik net.
rechtdoor is nog wel leukquote:Op woensdag 30 maart 2011 15:57 schreef Fiends het volgende:
[..]
Haha dit lijkt me ook niets, beetje rechtdoor gassen en ondertussen zie je alleen maar wolkjes. Doe mij maar een paar mooie bochten.
Tja, ligt natuurlijk volledig aan je basis, met kleine goedkope autotjes kan je genoeg tuning lol beleven hoor!quote:Op woensdag 30 maart 2011 16:15 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dat zeg ik, voor ongeveer 2000 zit je helemaal onder aan de markt voor een basisauto in goede staat van onderhoud (al dan niet zelf gedaan). Dan moet je nog beginnen met tunen.
Of nog verder terug. C kadet ofzo. Dat spul is ook net lego.quote:Op woensdag 30 maart 2011 17:54 schreef LangeJan het volgende:
Opel Corsa A met een... laten ze zeggen 2.0 16V turbo van een Calibra of andere GSi er in lepelen.
Is toch een prima punt om te beginnen?quote:Dat zeg ik, voor ongeveer 2000 zit je helemaal onder aan de markt voor een basisauto in goede staat van onderhoud (al dan niet zelf gedaan). Dan moet je nog beginnen met tunen
Haha dat schakelen bewaren we voor de rechte stukken tussen de bochtenquote:rechtdoor is nog wel leukleer je snel van schakelen
Nouja, genoeg.quote:Tja, ligt natuurlijk volledig aan je basis, met kleine goedkope autotjes kan je genoeg tuning lol beleven hoor!
Veel succes; wel eens gekeken hoe geweldig sterk de ophanging van zo'n hok is?quote:Op woensdag 30 maart 2011 17:54 schreef LangeJan het volgende:
Opel Corsa A met een... laten ze zeggen 2.0 16V turbo van een Calibra of andere GSi er in lepelen.
Maar wel net zo'n wijvenbakquote:Op woensdag 30 maart 2011 18:36 schreef Marco001 het volgende:
Voor ik de Seat heb gekocht, heb ik nog serieus bij een Puma 1.7 gekeken, ze rijden echt super! Okay, zicht naar achter was wat minder, en tis een design waar je van moet houden, maar toch... voor c.a. 2000 euro veel bang for your bucks... en echt 100* beter als een Tigra..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |